Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 446
Jeg har en sak på rullebladet fra før jeg fylte 18, var ikke en stor sak men jeg lurer på om det kan bli et problem om jeg reiser til USA med ESTA. Jeg har fått godkjent ESTA, men hørte nylig at de sjekker fingeravtrykket. Også ett til spørsmål. Som jeg husker det, så har jeg aldri gitt politiet fingeravtrykket mitt, når jeg ble tatt så bare tilsto jeg til forbrytelsen og aksepterte straffen. Er fingeravtrykket mitt likevel i politiet sitt register?
Kanskje i Passet, men det er ingen grunn til å tro at Amerikanske myndigheter har tilgang til norske strafferegistre!
og hvordan tror du egentlig at amerikanerne kan få tilgang til informasjon som norsk politi sitter på??
Sitat av bucketphat Vis innlegg
Som jeg husker det, så har jeg aldri gitt politiet fingeravtrykket mitt, når jeg ble tatt så bare tilsto jeg til forbrytelsen og aksepterte straffen. Er fingeravtrykket mitt likevel i politiet sitt register?
Vis hele sitatet...
Ja, politiet har uendelig med ressurser og bruker all sin tid til å samle inn fingeravtrykk fra vegger og ting du har tatt på. Kun dine fingeravtrykk, alle andre gir de blaffen i.
Blir man dømt er kanskje dommen offentlig informasjon som blir slurpet inn i et eller annet amerikansk etterretning-system, men er vel tvilsomt om det brukes i visum sammenheng. Eller i hvert fall ved mindre alvorlige lovbrudd.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Fingeravtrykk er for å identifisere deg. Med godkjent ESTA er du er allerede identifisert.
Sist endret av nso; 1 uke siden kl. 19:55.