Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  482 35327
In Flames er Death metal! kansje ikke noen av di nyeste sangene i det nyeste albume..

Blackmatel.. Black metal er konge det
Necrophagia (HARD RIFF)
Dimmu Borgir (de første albumene er ok..)
Satyricon er et av favorit bandene mine (supert)
Cradle Of Filth (fett blackmetal band)

Men det beste er Hardcore!
Hatebreed
Terror
Until The End
Purifid In Blood (er vel kansje litt mer metalcore? men konge band)
Er selv Straight Edge (er de fleste hardcore fans og dere som ikke vet hva der er står det om det i linken her : http://toefur.com/straightedge/x/art...edgeethic1.php )
hahaha, omg, Straight Edge...
Hva er galt med det?
det var snakk om Black Metal her, ikke "hardcore". Straight Edge er bare galt i seg selv.
what eva.. hehe men hva du vil! Jeg er Stolt overe å vere Straight Edge=D
men nok offtopic,
Vel, Kristne er vel stolte over å være kristne, så..
Taake, Opeth, Ulver, Arcturus, Dark Tranquility, The Kovenant, In Flames, Soilwork, Keep of Kalessin og Windir.

Med forbehold om litt sjangerbøying, ikke klag.
Sist endret av mariux; 16. april 2006 kl. 19:06.
Arcturus, Ulver, Emperor, Sirius, Satyricon, Tidfall er vel de jeg ville anbefalt..annen metal må være Opeth, Death, Fear Factory, Thorr's Hammer, Sunn O))) osv
Dimmu Borgir. btw, children of bodom er litt mer death metal føler jeg.
Men Pantera er best, selv om det ikke er black metal da

ja, og Dark Tranquillity,
DonTomaso: Du klarer ikke reggae? Den skjønner jeg ikke helt. Reggae er egentlig ganske lett.

Men, for å lage en liten liste over de beste kirke-brennings band, så må man selvfølgelig nevne album. Jeg faller sikkert helt ut av alle kategorier når jeg prøver meg på å lage en, så vær overberende med meg.

Ja, skal vi se:
Burzum - Det som en gang var
Burzum - Hvis lyset tar oss (Har kan jeg nevne "Det som en gang var" som en av de bedre sangene)
Mayhem - De Mysteriis dom Sathanas (Greven lagde bassporet, som skulle bli skiftet, men ble aldri gjort. Både den drepte og morderen spillte inn platen. Bra album, men liker ikke vokalisten)
Enslaved - ALLE ALBUM! (De her er sinnsykt flinke. Jeg kan nevne sanger som "793" "nidingaslakt" og mange flere som favoritter, men alt er godt sinnsykt bra. Og Grutle Kjellson bor nedenfor meg, så jeg planlegger å få ham til å signere "RUUN" når den kommer ut.)
Finntroll - Jaktens tid (Vet ikke hvorfor, eller om de er black metal engang, men bra til tider)
Windir - Arntor, Ein Windir (ah, ca. 2:30 ut i "Arntor" kommer noe av det beste mellomspillet jeg har hørt.)
Windir - 1184 (Synd Valfar AKA. Terje Bakken er død. Skulle likt mer musikk av denne fyren)
Windir - Likferd (Jeg kunne skrevet alle, som med enslaved. For sent nå)


Har ikke fått hørt igjennom hele cd-er av Immortal, Darkthrone osv. Derfor føler jeg at jeg ikke kan nevne cd-ene deres heller. Men, slapp av, it's on my "todo" list.

men, offtopic, noen som har hørt den nye til solefald? Er den bra?

Og, jeg har hørt igjennom alle albumene til in flames, og må ærlig talt si at de suger. Min mening (Tm). (Ja, de er skrevet med små bokstaver med vilje)
Sist endret av pinnsvinet; 17. april 2006 kl. 01:05.
Immortal
Ragnarok
Finntroll
Gorgoroth
Nattefrost
Mayhem
Dimmu Borgir (til en viss grad )
Burzum
Carpathian Forest


Dammed in Black


de beste Svart metal bandene er norske synes nå jeg
jeg glemte jo Gorgoroth! (skam) Jeg er heller ingen fan av in flames, og at de blir nevnt som black metal er...forkastelig.

Jeg kom på at Naglfar må vel nesten nevnes, og ikke minst Wyrd
Hadde ikke tenkt å gi reply til denne posten.. men når jeg leste mange replies tvingte hjernen min meg til det

Først av alt.. så ser jeg mange skriver opp Windir som hardbarka black metal.. noe som er litt feil, de spiller Viking Metal som minner mye om black metal. Ja de har noen black metal sanger også (tror jeg.)

Og hva faen skjer med folk som lister Metallica, Stratovarius, In Flames som Black Metal?
Hallo? Strato og Metallica har jo ingenting som kan LIGNE på Black metal en gang!

Selv er jeg ikke mye inne i denne sjangeren.
Av de jeg hører på blir det vel - Satyricon, litt Immortal, og Finntroll
Finntroll er ikke akkurat pure Black Metal heller, noe inne i Viking Metal sjangeren de også.

Når folk sier at Opeth er Death Metal stemmer nok ikke dette helt heller.
Lyrics'ene jeg har lest er ikke noe særlig death-metalish.
Jeg er ikke sikker, men jeg mener å huske at de spiller musikk som er blanding med en god del sjangere. Med det tenker jeg først på black / prog.

Denne posten går jo ikke ut over alle da, det er mange her som har peiling, men håper dere som IKKE hadde det, tenker litt over sjangeren og hva det er før dere tror dere vet hva det dreier seg om.
Takk for meg og god natt :-)

The Beatles er Death Metal btw.
haha! Er meget enig Viking metal og Black Metal er ikke mye forskjellig, ettersom jeg liker Windir's Black Metal sanger best (blandt mine favs liksom) så definerer jeg dem som Black Metal
Dødheimsgaard!
Men ellers så er vel de fleste "kjente" BM band nevt ovenfor.

Ellers så kan du jo skjekke metal-rules.com


Death is not a burden, its a releif
Vis hele sitatet...
Åpenbart mye forvirring hva som er Black Metal. Se her

Har nettopp blitt grepet av black metal så har ikke hørt på så mange band enda. Men jeg må si at Dimmu er temmelig bra, liker nå for all tid og stormblåst best. Darkthrone har mye fett, samt Emperor og lenger har jeg ikke kommet enda. Og de som sier Norge ikke lager bra musikk!
Men jeg har skjønt De mysteriis Dom Sathanas er et must! Får prøve noen sanger der!

Og forresten, Slayer er ikke Black Metal. Det er death metal med black metal inspirerte tekster.
In Flames & Cradle of filt ;D
Sitat av A_O-MoP
Opeth, start med opeth. Det er en av de mere oppfinnsomme og musikalske artistene. Veldig enkelt å starte med om du søker nøkkelen.
Vis hele sitatet...
Du mente han skulle starte med Opeth for å venne seg til bm, eller mente du virkelig at Opeth er bm?
Sitat av Bjørnen Frank
Og forresten, Slayer er ikke Black Metal. Det er death metal med black metal inspirerte tekster.
Vis hele sitatet...
Og jeg som var sikker på at de nesten definerte amerikansk thrash metal.
Sitat av Mantus
Og jeg som var sikker på at de nesten definerte amerikansk thrash metal.
Vis hele sitatet...
Stemmer vel med thrash ja, poenget var at det iallefall ikke var black metal som enkelte hadde sagt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ninja5000
Av black så hører jeg bare på mine førstepressinger av Mayhem (Deathcrush og De Mysteriis Dom Sathanas), Darkthrone (A Blaze in the Northern Sky og Under a Funeral Moon) og Venom (har alt på LP (inkludert "Scandinavian Assault) men det er ikke alt som er førsteopplaget )
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt de skivene på førstepress vinyl hadde jeg aldri spilt de. De skulle fått en fin plass på veggen. Virker ikke som folk liker nattens madrigal skiva til Ulver her, den er jo fenomenal. Burzum, Shining, Immortal, Satyricon, Ljaa, Pest (svenske), Lik (sideprosjekt til en av kara i svenske Armagedda), Darkthrone, Abruptum, Keep of Kalessin (nye skiva er kanskje ikke så mye blackmetal, men gode gamle skygger av sorg og through times of war er geniale). Gleder meg til å høre prosjektet til Immortalgutta; "I". Abbath, Demonaz og Armagedda sitt band.
Andre fete "bm" band:
Vidsyn
Taake
Watain
Windir
Arckanum
Bathory
Dødheimsgard (kronet til konge)
Dissection
Drudkh
Elite
Bak De Syv Fjell
Emperor
Isengard
Leviathan (amerikanske)
Xasthur
Kampfar
Manes
Nargaroth
Throne of Katharsis


Opeth er homofilt.
Sist endret av Thrillseeker; 8. mai 2006 kl. 17:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av dun
Dette er vel heller death metal.

Av black metal liker jeg Satyricon, Dimmu, Susperia, Immortal og noen andre. Har egentlig gått ganske lei dobbel basstromme og tunge riff, men hører på det med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Når ble Susperia bm?
Hører omtrent bare på norsk blackmetal. Immortal, Satyricon, Darkthrone osv
Sitat av aXES
Når ble Susperia bm?
Vis hele sitatet...
Da de gav ut Illusions of evil.
Greit nok,det er ikke reinspikka BM,men det er like mye det som det er noe annet.
Man kan vell kalle det både black og thrash, eller bare ekstrem metal.
▼ ... noen uker senere ... ▼
angående tunge bm riff, så kjøper du med fordel Panzerfuast. Observert at en minoritet ymter frempå annet enn norsk bm. læll

black witchery, VON, darkthrone, sarcofago, beherit, katharsis, burzum

Sitat av seigman
Ærlig talt, hva har disse med black metal å gjøre? Black Sabbath er da ikke noe black metalband, men de var i hvert fall en nokså stor inspirasjonskilde for heavymetalband som kom på 80tallet. Uriah Heep og Rainbow spilte jo en slags progrock. De eneste bandene i den listen som faktisk har noe til felles med black metalsjangeren er Satyricon og Immortal. Katatonia spilte en nokså dyster og blytung doom metal før, men den har de kuttet ut og spiller nå vakker, melankolsk metal. Children of Bodom er power metal og de tre siste går under kategorien 70tallsrock. Ca.
Vis hele sitatet...
children of bodom er nintendometal.

varierer jævlig fra person til person men selv pleier jeg og omtale Black Sabbath som verdens første doom metalband (forsåvidt også første metalbandet)

Sitat av Thrillseeker
Hadde jeg hatt de skivene på førstepress vinyl hadde jeg aldri spilt de. De skulle fått en fin plass på veggen. Virker ikke som folk liker nattens madrigal skiva til Ulver her, den er jo fenomenal. Burzum, Shining, Immortal, Satyricon, Ljaa, Pest (svenske), Lik (sideprosjekt til en av kara i svenske Armagedda), Darkthrone, Abruptum, Keep of Kalessin (nye skiva er kanskje ikke så mye blackmetal, men gode gamle skygger av sorg og through times of war er geniale). Gleder meg til å høre prosjektet til Immortalgutta; "I". Abbath, Demonaz og Armagedda sitt band.
Andre fete "bm" band:
Vidsyn
Taake
Watain
Windir
Arckanum
Bathory
Dødheimsgard (kronet til konge)
Dissection
Drudkh
Elite
Bak De Syv Fjell
Emperor
Isengard
Leviathan (amerikanske)
Xasthur
Kampfar
Manes
Nargaroth
Throne of Katharsis


Opeth er homofilt.
Vis hele sitatet...
hvilket av de 4 amerikanske leviathan?? haha, tenker du mener wrests. splitten med sapthuran er eplefrekk!

første fire bathory er jo rota i blackmetal, geniale

kampfar ja, sugde ca. eselkukk live, og har følgelig ikke kjøpt skivene

drudkh er fett, svane veien er tilnærmet perfekt dersom de hadde kortet ned noe på låt lengdene og komprimert dem

isengard - knall patriotisme, tar den alltid tradisjonelt frem 17. mai. i kamp med kvitekrist er den stolteste.

throne of katharsis er noe av det bedre jeg har hørt av norsk bm i senere tid. grimmnisse er visstnok 50 år, haha!

Sitat av Mantus
Og jeg som var sikker på at de nesten definerte amerikansk thrash metal.
Vis hele sitatet...
Essensen av thrashmetal jo!

Sitat av mariux
Taake, Opeth, Ulver, Arcturus, Dark Tranquility, The Kovenant, In Flames, Soilwork, Keep of Kalessin og Windir.

Med forbehold om litt sjangerbøying, ikke klag.
Vis hele sitatet...

LITT sjangerbøying? kan med snille øyne se 3 black (dette er ikke en klage, haha)
http://www.communic.org/images/banner/adimage.gif

jaja...

må bare reklamere litt for communic hehe..

noen av dere her ute som er stor fan av di?
sikkert mange som ikke har hørt om di , isåfall må dere sjekke ut lenkene jeg legger opp her...

det er min bror som er vocalist , så hvis noen vil ha signerte plater er det bare sende PM så skal jeg se å jeg kan fikse

Communics hjemmeside
(Free audio clip) Communic - history reversed.mp3
(free audio clip) Communic - under a luminus sky.mp3
(free musikk-video) Communic - conspirasy in mind (må ha Realplayer for å spille)

Flere mp3 samples + filmer fra konserter og bilder etc finner du på internettsiden....




Litt info fra internettsiden om hvilke omtale di får i media rundt om i verden :

Sitat av www.communic.tk
This time LivingForMetal.com rated the album 10/10 - you can find the review in the "press"-section as usual :-)
.........................................
We just received the review from Norwegian webzine Beat The Blizzard - another 10/10 review :-)
..........................................
Communic just won the 4th soundcheck in Germany, which makes "Waves Of Visual Decay" officially the #1 album currently in the biggest four magazines in Germany.

SOUNDCHECK RESULTS:
Rock Hard: # 1
Metal Hammer: # 1
Metal Heart: # 1
Heavy: # 1

Amazing!
...............................................
6 out of 6 points from Danish Metalzone ... check it out in the media section.
................................................

Another two 10/10 reviews added to the press section - this time from Darkscene in Austria and The Streets in Norway.
..................................................
A couple of reviews have been added to the press section. And we just heard that "Waves of Visual Decay" was voted "Album of the Month" in Germany's METAL HEART magazine as well :-)
.....................................................

It looks as if Communic with "Waves Of Visual Decay" gets another round of praise in the media, just like "Conspiracy In Mind" did.

Here's the scores we've just received;

- METAL HAMMER (Germany) - 7 out of 7 - Album of the Month
- ROCK HARD (Germany) - 9.5 out of 10 - Album of the Month
- SCREAM (Norway) - Album of the Month
- METAL HEART (Germany) - 10 out of 10
- HEAVY (Germany) - 12 out of 12
- POWERPLAY (UK) - 8 out of 10

As soon as we get the reviews (and are allowed to print 'em), we'll add them to the site.

We're truly thrilled to see this response from the media, and we hope that YOU, the fans, will like the album just as much!!!
......................................................
Vis hele sitatet...
Communic er fett som faen, men du trenger ikke skrive det i alle trådene du finner.
Jeg må takke alle dere for denne posten, den har vært til stor nytte av oppgradering av min nye playlist, takk takk
Sitat av Byrial
angående tunge bm riff, så kjøper du med fordel Panzerfuast. Observert at en minoritet ymter frempå annet enn norsk bm. læll

black witchery, VON, darkthrone, sarcofago, beherit, katharsis, burzum



children of bodom er nintendometal.

varierer jævlig fra person til person men selv pleier jeg og omtale Black Sabbath som verdens første doom metalband (forsåvidt også første metalbandet)



hvilket av de 4 amerikanske leviathan?? haha, tenker du mener wrests. splitten med sapthuran er eplefrekk!

første fire bathory er jo rota i blackmetal, geniale

kampfar ja, sugde ca. eselkukk live, og har følgelig ikke kjøpt skivene

drudkh er fett, svane veien er tilnærmet perfekt dersom de hadde kortet ned noe på låt lengdene og komprimert dem

isengard - knall patriotisme, tar den alltid tradisjonelt frem 17. mai. i kamp med kvitekrist er den stolteste.

throne of katharsis er noe av det bedre jeg har hørt av norsk bm i senere tid. grimmnisse er visstnok 50 år, haha!



Essensen av thrashmetal jo!




LITT sjangerbøying? kan med snille øyne se 3 black (dette er ikke en klage, haha)
Vis hele sitatet...
var da faen til quoting på deg da gutten! når du sier at kun tre av de banda er blackmetal så stemmer det jo ikke helt hvis man skal tenke på hva som egentlig er blackmetal. det er jo rock med sataniske tekster.. således var jo Venom f.eks, og man kan derfor kalle Destruction for første generasjons blackmetal (antichrist, curse the gods++). Trist at du ikke har hørt Kampfar annet enn live. Kan innrømme at "kvass" var ei rimelig veik skive, men hører du "mellom skogkledde åser" tror jeg lett du kunne likt det. Angående Leviathan så er det gruppen som tidligere het Wrest jeg henviste til. The Tenth Sub Level of Suicide
Sist endret av Thrillseeker; 12. juni 2006 kl. 07:28.
Dimmu Borgir. Relanseringa Av StormblÅst Var Fantastisk. In Flames Er Bra Men Holder Meg Til FØrste Og Siste Plata. Cradle Of Filth
(cradle Of Fear MÅ Foresten Ses), Arch Enemy
Jeg har virkelig begynt å få sansen for Catamenia (Finsk melodisk BM)
Spesielt Winternight Tragedies og Chaosborn.
Sitat av Chucky
Dimmu Borgir. Relanseringa Av StormblÅst Var Fantastisk. In Flames Er Bra Men Holder Meg Til FØrste Og Siste Plata. Cradle Of Filth
(cradle Of Fear MÅ Foresten Ses), Arch Enemy
Vis hele sitatet...
reinnspillinga av stormblåst er blasfemisk!
Sitat av Thrillseeker
reinnspillinga av stormblåst er blasfemisk!
Vis hele sitatet...
Blasfemisk på en dårlig måte ja(Må jo presisere, er jo et flott adjektiv når det er snakk om BM)
skrev en post om det her for en stund siden men den ble sletta hørte en gang en sang på en web-tv kanal som var akkurat som Marylin Manson's Anarchist superstar men med litt Nazi preg der de sang "heil" på slutten (dere som har hørt den skjønner det sikkert, musikkvideoen var i svart hvit og vokalisten var utklett som hitler og det sto mange folk rundt sånn som det var i samlingene i berlin under annen verdenskrig. og hilste Heil hilsnen..noen som vet hva denne heter? tusen takk for alle svar
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg trenger tips til svartmetall-band eller låter som inneholder tunge og dystre blåser-rekker, slik som f.eks i Progenies of the Great Apocalypse med Dimmu Borgir og To the Mountains med Satyricon.
selvfølgelig pantera og en del av bandene som er nevnt før. Vil gjerne trekke fram et nytt band som fortjener mye heder og ærer. Avenged sevenfold er virkelig et band for deg som liker tunge riff, nydelig melodiøs gitar og fengende soloer. Anbefales på det sterkeste. De har vanvittig mange bra sanger. De 6 beste låtene(etter min mening):
The art of Subconscious Illusi
I wont see you tonight part 1
Unholy confessions
Chapter four
Bat country
Trash and scattered
Leif Motorvei: Du er jo ikke analfabet da du kan skrive så les hva tittelen er. Jeg vil påstå at du er litt av en idiot.

DonTomaso: Du finner en del av det i nyere Emperor. Synes all den symfonien er veldig begredelig dog. Du vil finne ekstremt mye av det i bandet Summoning. Rimelig genialt og mange forskjellige instrumenter blir brukt i tillegg til bass,gitar og trommer.
Ulver kan du forsøke deg på.

Edit: Noe av det jeg kommer på her og nå.
Sist endret av St.Vitus; 10. januar 2007 kl. 14:51.
Liker tung dyster black metal. Hører vel mykje på Satyricon, litt fra alle platene.
Går ein del i Darkthrone og Immortal og.
Sitat av grever
Liker tung dyster black metal. Hører vel mykje på Satyricon, litt fra alle platene.
Går ein del i Darkthrone og Immortal og.
Vis hele sitatet...
Er nok mye mer som er mer dystert enn Satyricon.
Liker ikke mange black metal band. Men blandt favorittene kommer:
Cradle of filth
det litt mer moderne BM bandet, The kovenant
Dimmu Borgir,
litt Satyricon (IKKE k.i.n.g)
Emperor
og Mayham
Enslaved, Satyricon, Dimmu Borgir og Immortal er de som ligger på min liste over blackmetal band. Om du liker tunge riff hadde jeg definitivt sjekket ut doom metal og candlemass
Arch Enemy, Devildriver, Troll, Soilwork (noen sanger), Trivium (noen sanger).

Det er mange band, lag en profil på last.fm og finn litt ut her er min: www.last.fm/user/b0xz0r
Immortal
Dimmu
Borknagar
Satyricon
Javel..

In Flames var Melodic\Gothenburg Death Metal før Anders Fridén ble frontmann. De er enda Melodic DEATH metal, men i nyere tider litt inspirert av mye nytt osv. Så altså har ikke In Flames mye å gjøre i den her topicen.

Slayer, Anthtrax, Megadeath og Metallica. De 4 store innenfor TRASH! Selvfølgelig, de har skiftet spillestil opp gjennom årenen, men ingen er Black Metal enda.

Children Of Bodom. Melodic Death Metal, som da heller ikke ha noe her og gjøre?

Og da.. Avenged Sevenfold, Black Metal... HAHA! Finner man mere Metalcore(Til og med litt Post-Hardcore!) noen andre plass enn hos Trivium?

Men ellers.. Dimmu Borgir - Kings Of Carnival Creation 1337plzRoX0ryO!
Argh !!!! DERE KAN VEL LESE TITTELEN PÅ DENNE JÆVLA TRÅDEN ? Black Metal.

Sitat av Chillpill
Liker ikke mange black metal band. Men blandt favorittene kommer:
Cradle of filth
det litt mer moderne BM bandet, The kovenant
Dimmu Borgir,
litt Satyricon (IKKE k.i.n.g)
Emperor
og Mayham
Vis hele sitatet...
Wow du nevner at du ikke liker KING. Jeg ser bare på det som ett dårlig forsøk på å være Tr00 Black Metal.
ER faktisk ganske irriterende at all trådene om Black Metal her på forumet nevnes det alltid de samme gamle bandene. For all del jeg elsker dem, men det finnes så mye mer !

Sitat av DonTomaso
Jeg trenger tips til svartmetall-band eller låter som inneholder tunge og dystre blåser-rekker, slik som f.eks i Progenies of the Great Apocalypse med Dimmu Borgir og To the Mountains med Satyricon.
Vis hele sitatet...
Ok nå skal jeg prøve og svare på spørsmålet ditt. Jeg resonerer meg frem til at dette er låter du liker. Gjetter på at du blåse-rekker er noe du liker, da ville jeg tro med andre ord at du liker symfonisk Black Metal. Du har nevnt disse to bandene, du har egentlig løst det selv. Allt du trenger er å skaffe tidligere utgivelser av Dimmu og Satyricon.
Jeg ville anbefalt:
Dimmu: De to første skivene, For All Tid og Stormblåst. Personlig mener jeg at resten er mye skit.
Satyricon: Dark Medieval Times, The Shadowthrone, Nemesis Divina.
Mye av disse Satyricon skivene inneholder keyboard og synth og er forsåvidt lett og høre på.

Sitat av bobdane

Slayer, Anthtrax, Megadeath og Metallica. De 4 store innenfor TRASH! Selvfølgelig, de har skiftet spillestil opp gjennom årenen, men ingen er Black Metal enda.
Vis hele sitatet...
Trash er ikke Black Metal, og de kommer jo aldri til å spille det. De har ikke en gang utvikling i den retningen. Uansett Metallica er jo langt fra Trash nå.
Folk her har ingen anelse hva black metal er. Satyricon f.eks har begynt å legge vell black metal stilen sin. Og alt det andre dere sier, om In Flames, Pantera, etc. er jo bare tull, absolutt ikke black metal. Mayhem , emperor, vindir og enslaved er black metal. Det er forskjell på black og death.
Sitat av MartinB
Folk her har ingen anelse hva black metal er. Satyricon f.eks har begynt å legge vell black metal stilen sin. Og alt det andre dere sier, om In Flames, Pantera, etc. er jo bare tull, absolutt ikke black metal. Mayhem , emperor, vindir og enslaved er black metal. Det er forskjell på black og death.
Vis hele sitatet...
Damn right ! Da black metal-scenen oppstod i Norge, var dette en reaksjon mot death metal. De fleste av dem hatet death metal, selv om man hører mye av det i black metalen men det er vesentlige forskjeller. Men akuratt om Satyricon, de har jo forsåvidt lagt bort synthen og fokusert på enklere komposisjoner. Men de har arbeidet mye mer med lyden og Now, Diabolical har forsåvidt gått andre veier. Satyricon kommer nok aldri til å legge helt bort black metal.
Sitat av St.Vitus
Damn right ! Da black metal-scenen oppstod i Norge, var dette en reaksjon mot death metal. De fleste av dem hatet death metal, selv om man hører mye av det i black metalen men det er vesentlige forskjeller. Men akuratt om Satyricon, de har jo forsåvidt lagt bort synthen og fokusert på enklere komposisjoner. Men de har arbeidet mye mer med lyden og Now, Diabolical har forsåvidt gått andre veier. Satyricon kommer nok aldri til å legge helt bort black metal.
Vis hele sitatet...
Satyricon har blitt for kommers. Jeg er ikke black metal fan, så er ikke så utrolig farlig for meg. Men jeg vet da forskjell. :P
Satyricon har gått samme retningen som Dimmu egentlig. Ikke at Dimmu har vært noe spess bra i det hele tatt, men tenker kommers her...

Blandt de jeg hører på blir det...
Immortal

Ja det er vel faktisk det Er litt mer inni Melodic Death sjangeren enn true Black Metal men det hører jo naturligvis ikke inne her!
Lamb Of God og In Flames Uten tvil!