Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 9811
Hey
Noen som har peil på ca pris for en bilvaskemaskin?
Aller helst børsteløs. Selvask er uaktuelt.
Og ca hva det kan komme på alt i alt (leie plass, vann osv)

Noen sider jeg kan kikke gjennom?
Sist endret av narni; 28. juni 2014 kl. 22:59.
Tja... du kan jo sjekke ut bilvaskene her: alibaba.com - car wash machine

Leie av plass? Tenkte du å leie en garasje med avløp hvor du kan installere din egen bilvask?

Omtrent som i bildene til denne annonsen?

Good Automatic Car Wash Machine Price For Sale

Sist endret av Turbolego; 28. juni 2014 kl. 23:07.
Kan desverre ikke si pris på bilvaksemaskin bortsett fra høytrykkspyler (som er på rundt 1000 for de rimeligere modeller)
- Ellers er statoils o.l på rundt 100kr for selvvask på stasjon eller 150-350kr for betalt vask i hallen.
Trådstarter
Tenkte å leie plass på en lokal butikk her. Siden det er ingen bilvask i omtrent 7km omkrets og det er ganske sentralt.
Men takk for tips, skal sjekke ut!
Huh... guess what, noen har lagt ut en bilvask til 10,000 for salg for bare 3 dager siden: kärcher bilvaskemaskin med underspyling.

Tipper frakt fra kina ville kosta meir, lol

Den har børster tho.
Trådstarter
Må legge til at den må være ny, eller ubetydelig brukt med mulighet for kortbetaling ( her har jeg null peiling, så bare å rette på meg). Føler lissom ikke at jeg kan sette opp en 10 år gammel halvsliten maskin :P no offence
Dersom du vil ha børsteløs bilvask, tror jeg ikke kärcher vil funke, alle bilvaskene de har er med børster.

Her er en norsk leverandør av børsteløse bilvaskemaskiner: http://www.laserwash.no/
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Jeg har jobbet på bensinstasjon tidligere og da vi skulle kjøpe ny vaskemaskin lå prisen på rundt en million kroner. Ikke billig med andre ord. Du trenger ganske mange kunder før den er nedbetalt.
Trådstarter
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg har jobbet på bensinstasjon tidligere og da vi skulle kjøpe ny vaskemaskin lå prisen på rundt en million kroner. Ikke billig med andre ord. Du trenger ganske mange kunder før den er nedbetalt.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Men har titta litt rundt, og det virker som du får en bra maskin til rundt 100k ny. Det er jo kun maskina selfølgelig.
kjedelig streiting
Er nok mye arbeide for å sette de opp. Det er strenge krav til hvordan vannet skal samles opp og renses før det går i avløpet.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Er nok mye arbeide for å sette de opp. Det er strenge krav til hvordan vannet skal samles opp og renses før det går i avløpet.
Vis hele sitatet...

Mener det var en artikkel i avisene for ca et års tid tilbake der noen sammenlignet prisene på automatvask i Norge og Danmark. Gullvasken hos Statoil i Norge kostet noe over 300 kr og i Danmark 120 DKK.

Et av argumentene fra Statoil var da at pga strenge norske krav til oppsamling og rensing av spillvann og kjemikalier så var det umulig å få like priser som i Danmark.

Er det kanskje noen på freak som har montert opp slike bilvaskemaskiner? Som vet noe mer om hvilke krav som stilles og kanskje også noe om kostnader ved monetering, og hvor ofte feks tømming av spillvann må skje?

En annen ting TS må huske på er å kalkulere inn prisen på service og kjemikalier i regnestykket. Feks hvor ofte må børster skiftes om du ender opp med en børstevask.

Om regnestykket og budsjetter settes opp korrekt vil jeg nok tro at med riktig finansiering så vil en vaskehall kunne gå i pluss allerede første driftsår. Det er høye priser, og vi nordmenn skyr jo å gjøre noe manuelt
Det at det ikke er noen bilvasker i 7km omkrets har ikke så mye å si, 7km for og vaske bilen er ingenting.
Jeg tviler veeeeldig på at du kommer til å få bilvasken til å gå rundt med automatisk vaskemaskin.
Sist endret av SilentKick; 3. juli 2014 kl. 16:06.
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Det at det ikke er noen bilvasker i 7km omkrets har ikke så mye å si, 7km for og vaske bilen er ingenting.
Jeg tviler veeeeldig på at du kommer til å få bilvasken til å gå rundt med automatisk vaskemaskin.
Vis hele sitatet...

Det kommer helt an på hvilke kostnader som løper, feks husleie, avdrag etc.
Med riktig finansiering, og god markedsføring kan dette meget vel gå rundt.
Automatvask er enkelt, og prisene er såpass høye at marginene ikke er presset i bunn. At NAV og skatteetaten buster bilvask anlegg hver måned gjør jo at disse som tilbyr vask til en hundrelapp forsvinner.

Og mange vil nok velge TS for å støtte en lokal mann fremfor en kjede.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det kommer helt an på hvilke kostnader som løper, feks husleie, avdrag etc.
Med riktig finansiering, og god markedsføring kan dette meget vel gå rundt.
Automatvask er enkelt, og prisene er såpass høye at marginene ikke er presset i bunn. At NAV og skatteetaten buster bilvask anlegg hver måned gjør jo at disse som tilbyr vask til en hundrelapp forsvinner.

Og mange vil nok velge TS for å støtte en lokal mann fremfor en kjede.
Vis hele sitatet...
Jeg velger konsekvent håndvask fra disse "hundrelapp-firmaene" da de som regel er mer skånsomme kontra en automatisk bilvask basert på børster. De er også billigere og jeg får bestandig et bedre resultat.

Når det gjelder å støtte oppunder en lokal fyr i stedet for en kjede er jeg også sikker på hva jeg ville valgt. En kjede (som i bensinstasjoner) har som regel det siste innen utstyr, bra vedlikehold av disse og garantert en bedre forsikring/økonomisk ryggrad hvis en bil skulle bli ødelagt i vaskemaskinen.
Jeg jobbet i ett gjennvinnings-firma før, og det vi drev med var å tømme slike tanker. Samt spillolje og oljeutskillere.
Det er ett helvettes rot og arbeide med, samt det koster skjorta. Prisen kommer ann på hvor mye olje som er i tanken, samt vedlikehold er viktig (viss ikke blir jobben med og tømme verre). Vi fakturerte for 10k bare ved og opne kummelåkket og sjekke tilstanden. Det er påbudt og tømme/sjekke oljeutskillere minst 1 gang i året.

Oljeutskiller er noe alle vaskehaller må ha, og skal du montere/grave ned en ny slik så er det ikke gratis.
Mitt tips er og drite i det. Det kan bli vanvittige utgifter. Om vi sugde opp 50l olje, 50kg med stein/grus og brukte ca 2 timer, så ville den prisen landet på vertfall 30k

Edit: Tror nok du hadde tent mere penger om du kjøpte deg en høytrykk og begynte å vaske biler selv (for hånd).
Tror du kunne tent noen greie penger på det, vertfall nå som det er sommer
Sist endret av rullgardin; 3. juli 2014 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.