Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1018
Hei folkens!

Sommeren/høsten 2013 får jeg fibernett rundt om i området mitt, og jeg har allerede bestilt det. Det sies at det vil komme i løpet av Sommeren, men etterhvert innså jeg at det kunne ta lengre tid så jeg håper virkelig de blir ferdig før vinteren (neste periode).

Jeg har en nettverks boks hos telenor nå, og det er fem personer i huset mitt og nettet mitt går så jævlig sakte og jeg mister connection og lagger som bare det når jeg spiller, er drit lei det. Men som det sies "Fibernett er mye raskere" altså, jeg vet ikke mye om fibernett. Eneste jeg vet er at mange sier det er bra, så si alt i ett, raskere osv. Det er telenor som har anbefalt oss Fibernett, og vi bestilte det som jeg sa tidligere. Men jeg kommer til å ha den samme nettverks boksen. Vil det da bli en forskjell? Jeg vet ikke hvilken type fibernett jeg skal ha, men jeg tror det var 50/50 eller noe. Dette er min nettverks boks nå; http://www.telenor.no/privat/kundese...p/zyxel_p2812/ og det er den jeg kommer til å ha når jeg bytter til fibernett også, har jeg lest.

Har lest alt hos telenor, altså her; http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/omfiber.jsp men det ga meg ikke mye nok mening om at jeg vil miste connection, eller ikke få spilt osv. Er det noe med telenor signalene til boksen, eller er det selve nettverks boksen som suger dritt?

Enten bestilte jeg 50/50 Mbit/s eller så var det 70/70 Mbit/s. Som sagt, det er to gaming folk her, meg som er på pc, broren min som er på xbox og playstation 3, også foreldre som driver med kontorarbeid og en søster som driver å surfer og laster ned musikk.

Har dere noe å si til meg, eller tips? Er det nettverket sånn generelt det er problem med, eller vil fibernettet fikse dette problemet?
Fiber vil man alltid ha, så si ja om dere får det. Men husk at det kan fremdeles være at prosjektet avlyses, så ikke ha forhåpninger før fiberen faktisk er installert. (Been there, done that...)

Men fiber fikser ikke problemet om dere har mange folk på nettverket som ikke tenker og som laster ned torrents hele tiden. Det er en perfekt oppskrift på å ødelegge hjemmenettverk. Har dere enten en skikkelig ruter eller kontroll på bruken så går det fint.
Jeg har generelt sett utrolig dårlig erfaring med alle routere/multimodem som ISPene sender ut. Har du mulighet, kjøp deg en ny router.

Hjemme hos oss, sitter vi på en 7/1 linje, hvor en spiller online, en streamer fra Viaplay og en sitter å laster ned torrenter, men vi opplever ikke at nettet detter ut eller at noen mister connection.
Trådstarter
20 1
Har sagt ja til fiber som jeg har sagt, og vi laster ikke ned torrents her heletiden, men innmellom kanskje laster ned en liten ting daglig osv, noe som det skulle være mulig å gjøre.
Går nok helt fint. Bare være obs på at mye nedlasting kan senke hastigheten. Eller er du trygg.