Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 998
Hei

Jeg har flyttet inn i en leilighet som jeg leier. De som bodde her før meg som også leide lot routeren sin stå igjen, og vi snakket også om at de skulle overføre sin avtale med deres nettleverandør over til meg.

Siden jeg åpenbart ikke har passordet til det trådløse nettverket deres, men jeg koblet til via kabel og har brukt av nettet deres nå i ca en uke. Har bare surfet og lastet ned en film.

Da jeg koblet til for første gang sjekket jeg netthastigheten og da var den 14mb/s, mens nå går det mye tregere på nettet og den har gått ned til 0,35mb/s.

Det er heller ikke noe modem her, det er en kabel rett fra veggen som går til routeren. Kan det hende at de har en slik avtale at man betaler kun for det man bruker av nettet? Eller er det andre grunner til at dette kan ha skjedd? Kan jeg ha påkostet dem(eller meg) mye penger for dette?

Jeg har egentlig ikke tenkt over at jeg har brukt av deres nett da jeg ikke tenkte det ville ha noe å si om jeg leecha litt av nettet deres før avtalen deres gikk ut, og at de sa de skulle overføre avtalen til meg.

Hjelp!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trolig har de sagt opp eller ikke betalt abonnement, kontakt de eller nettleverandøren, vi på Internett er ikke synske spåkoner som hjelper hjelpeløse kyr.
Du kan jo alltid forsøke å resette routeren.
Kontakte ISP'en, resette/restarte routeren, kontakte de du låner abonnementet fra. Kan ikke se for meg noe mer du kan gjøre egentlig..

Og forresten, pass på om du bruker store eller små bokstver - 14mb/s (millibits i sekundet) er nemlig ganske sakte
Regner med du mener Mb/s, altså megabits i sekundet.
Sist endret av Mort96; 16. februar 2013 kl. 08:59.
bamse's Avatar
Trådstarter
Hei! Takk for svar.

Har prøvd å restarte routeren uten hell. Hastigheten er forstsatt den samme.

Greia er at de ikke vet at jeg leecher av nettet deres.. det jeg lurer på er om det er noen mulighet i det hele tatt for at de har en avtale med sin nettleverandør om at de ikke har ubegrenset bruk? Skal ringe nettleverandøren etterpå..
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Avtaler med begrenset bruk finnes ikke lenger på ordinært bredbånd så vidt jeg vet. Så med mindre det er Ice.net abbo ellns så er ikke det problemet.
Tror nok heller at det er som andre her sier, at de har sluttet å betale/sagt opp

Apoxi
"Øko-Terrorist"
Yes, mange ISP'er har det slik at når du ikke betaler blir hastigheten satt ned til meget lavt en stund slik at de skal kunne betale regningen over nett.
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apoxi Vis innlegg
Avtaler med begrenset bruk finnes ikke lenger på ordinært bredbånd så vidt jeg vet. Så med mindre det er Ice.net abbo ellns så er ikke det problemet.
Tror nok heller at det er som andre her sier, at de har sluttet å betale/sagt opp

Apoxi
Vis hele sitatet...
TAKK!