Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 17444
Fikk nettopp en telefon fra en fyr i Lindorff som lurte på om jeg kunne betale gjelden min snart. Gjelden er fra jeg en gang overtrakk 8000,- fra kontoen pga. feil ved en minibank. Dette har no steget til 23 000,- ved renting pga. det er mange (kanskje 6-7) år siden det skjedde.
Jeg er no student og har ingen mulighet til å betale noe som helst, spesielt ikke siden de vil ha minst 500,- i mnd. Ser ikke ut som jeg kommer til å ha mulighet til å betale noe de nærmeste årene heller så det kommer nok til å rente seg en god del mer.
Men er det noe jeg kan gjøre for å stoppe rentingen eller i det minste senke den? Han sa renten var 9 % og det er jo helt sykt.
Jeg forstår at det var min feil som overtrakk, og jeg vil betale tilbake de 8000,- kr jeg skylder banken + renter, men 3 ganger så mye er jo bare latterlig.
Håper noen har noen gode ideer.
Luksusfellen.

Jeg er helt seriøs. Så fort du blander inn media i slike saker så blir kredittselskaper veldig medgjørlige.
Diablo Negro
Trådstarter
Hehe, kommer nok ikke til å gidde det, tviler på at de hadde vært interesert uansett siden det er snakk om såpass lite penger. Men takk for forslaget
Jeg har en fantastisk idé. Betal gjelden din!
Utarbeid en nedbetalingsplan i dialog med Lindorff og følg den.
Sist endret av Marken; 9. juni 2011 kl. 11:48.
Kanskje du har mulighet til og få et lite lån i en bank, eventuelt spør familie om et privat lån.
Ta opp studielån; betal gjelden til Lindorff med en gang. Å flytte rundt på gjelden er generelt en dårlig ide, men bedre å ha stuidelån på 23k der renten er tilnermet 0 istedenfor 9% rente.