Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 645
Hei

Jeg holder på å prøve å fikse min søsters mini pc. Det er en packard bell dot s2. Det som skjedde var at hardisken røk, siden alt av gjennopretting og drivere osv lå på en del av disken mistet vi alt. Windows 7 starter var operativsystemet som lå på maskinen.

Hardisken er byttet og jeg har nå installert eindows 7 ultimate 32 bit siden det var dette jeg hadde liggende. Har fått installert netverks kontroller og ellers de driverene jeg trengte, men wifi er ufattelig ustabilt. noen få ganger når jeg har resatt maskinene har nettet fungert noen minutter. En gang fungerte det i 3 timer med etter restart stoppet det å fungerer. Det står bare at ingen tilkoblinger er tilgjengelige og med ett rødt kryss forann. Jeg kan resette maskinnen 10 ganger og så kan det fungere ett par minutter for deretter å slutte å fungere.

Har siden formatert og reinstallert windows. Har prøvd win 7 home 32 bit. wind 7 ultimate 32 og 64 bit med de driverene som ligger ute på både packard bell sine hjemmesider og ellers alt mulig av driversider uten at jeg får dette til å fungere. Har vært og stilt inn på dette batterisparingsgreien og satt på maks effekt uten at dette også hjalp.

Jeg blir matt. Er det virkelig mulig at det skal være så vanskelig å få gang på dritten?

Hadde satt meget stor pris på litt tips og hjelp
Kanskje trådløskortet i maskinen begynner å streike?
Du kan prøve å kjøpe et bittelite usb-wifi-adapter og sjekke om det utgjør noen forskjell: Mini 150M USB WiFi Wireless LAN 802.11 n/g/b Adapter

koster 32 spenn med frakt.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kanskje trådløskortet i maskinen begynner å streike?
Du kan prøve å kjøpe et bittelite usb-wifi-adapter og sjekke om det utgjør noen forskjell: Mini 150M USB WiFi Wireless LAN 802.11 n/g/b Adapter

koster 32 spenn med frakt.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at det står 802.11 b/g/n på en klisterlapp på maskinen. Ja, har tenkt tanken på at det kan ha begynt å streike.

Er denne usb saken her rett og slett ett usb trådløst wifi nettverkskort? Jeg har ikke cd-rom på denne lille driten så da må jeg vel kunne legge dette på usb sticken.

Takk for tips.
Sitat av Kintii Vis innlegg
Jeg ser at det står 802.11 b/g/n på en klisterlapp på maskinen. Ja, har tenkt tanken på at det kan ha begynt å streike.

Er denne usb saken her rett og slett ett usb trådløst wifi nettverkskort? Jeg har ikke cd-rom på denne lille driten så da må jeg vel kunne legge dette på usb sticken.

Takk for tips.
Vis hele sitatet...
yeah, brukt en lignende dings på en stasjonær med windows 7 som trengte nett, funka som "plug 'n' play" uten å måtte installere noen drivere...

usikker på denne tho, men man får jo med driver-cd uansett, så.