Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1262
Halloen.

Jeg sitter å lufter tanken med og flytte til trondheim og leie bolig og arbeide full tid, hva er mulighetene for dette? Dette er grunnet tap av føreretten, noe som vil bli vanskelig siden jeg nå holdt på og utdanne meg til maskinkjører.

Jeg har da bygg og anlegg vg1 samt anleggsteknikk vg2, hva tror dere?

Er ganske rådvill atm så gode inspill belønnes med KP! =)
Sikkert ikke noe som helst problem. Pass på å bo i sentrum så du kan sykle til jobb om du mangler førerkort
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Sikkert ikke noe som helst problem. Pass på å bo i sentrum så du kan sykle til jobb om du mangler førerkort
Vis hele sitatet...
Har du først sykkel så kan du like greit leie i nedre del av Byåsenveien eller Strindheim. Er ikke akkurat billig for en leilighet i sentrum.

Går du inn for det så får du deg en jobb i Tr.heim. Velkommen skal du være.
Etter min erfaring er bussmulighetene i Trondheim helt fantastiske, så jeg ville nok gått for å bodd et lite stykke vekk fra sentrum.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Etter min erfaring er bussmulighetene i Trondheim helt fantastiske, så jeg ville nok gått for å bodd et lite stykke vekk fra sentrum.
Vis hele sitatet...
Stemmer, men sørg for at du fikser deg busskort. Betaler du med cash så er det styggdyrt. Fungerer også fint å betale med mobiltelefonen.

https://www.atb.no/
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Om du vil jobbe med anlegg så er det ikke vanskelig å få jobb i trondheim.
Men da må du være villig til faktisk og jobbe.

En fin måte å komme seg inn i anlegsbransjen i trondheim er å kontakte bemanningsbyrå som leier ut folk til firmaene i byen.

Jeg er selv en del av dem industrien (er ikke hos bemaningsbyrå men er i anlegg)
Og min erfaring er at om du ikke er villig til å jobbe 50-60timersuker varer man ikke lenge.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av slarti Vis innlegg
Om du vil jobbe med anlegg så er det ikke vanskelig å få jobb i trondheim.
Men da må du være villig til faktisk og jobbe.

En fin måte å komme seg inn i anlegsbransjen i trondheim er å kontakte bemanningsbyrå som leier ut folk til firmaene i byen.

Jeg er selv en del av dem industrien (er ikke hos bemaningsbyrå men er i anlegg)
Og min erfaring er at om du ikke er villig til å jobbe 50-60timersuker varer man ikke lenge.
Vis hele sitatet...
Vil ikke stå på arbeidsviljen her i gården iallefall, takk for tipset!
Å skaffe deg jobb er noe i hvert fall ikke jeg kan gi deg noen tips om, da du må finne ut litt av hvilken type jobb du vil ha.
Men med tanke på leilighet er det fra og med midten av mai til midten av juni det er kanskje lettest å skaffe seg leilighet da studentene slutter i begynnelsen av juni på skolen, og mange vil ikke bo i Trondheim om sommeren. Da er det i hvert fall mye enklere å skaffe seg leilighet. Venter du til midten av juli er det et totalt kaos her i byen, og det er ikke bare bare å finne seg en leilighet. Adresseavisen skriver om boligmangel hvert år for studenter.

Se etter leilighet i perioden som jeg nevnte!
Ville begynt å leta allerede jeg da, skal selv bo på hybel i Tr.heim til høsten og det merkes at det allerede begynner å bli litt konkurranse
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Jeg skal jo da ikke studere eller noe, bare jobbe akkurat nok til husleie-kabalen går opp og resten blir jo bare tjilling
jeg har bodd i trondheim i 2 år og har fått jobbe med mye forskjellig (etter eget ønske). der i blant; søppelkjøring, dagligvare, grossist, barnehage, førskolelærer, riving av hus, håndtlanger på byggeplass og selger:P Hvis du ønsker å komme kjapt i jobb så er bemanningsbyrå rette veien å gå. Det finnes i hvert fall 20 forskjellige utleiefirmaer i Trondheim, så det vil alltids være muligheter. selv har jeg jobbet i Manpower og Fremo, og har fått masse erfaringer fra dette. Ble faktisk headhunta av en som leide meg til et oppdrag tidligere, så nå er jeg nestkommanderende og har rimelig bra lønn og ikke minst kjekt arbeid.

Buss er billig hvis du er student (om du ikke er så melder du deg på en linje og betaler sem.avgift slik at du blir det). Jeg bor på strindheim og opplever at det går raskere å sykle til sentrum enn å ta buss så det er alltids muligheter for det. Bor du i sentrum er det ofte dyrere, mindre plass, og mer bråk. Du vil ikke bo i elgsetergata der det er tyngst trafikk og grove priser. Ellers finner du fort ut av hvordan ting funker i Trondheim. velkommen skal du være.
Sitat av stagg Vis innlegg
Har du først sykkel så kan du like greit leie i nedre del av Byåsenveien eller Strindheim. Er ikke akkurat billig for en leilighet i sentrum.

Går du inn for det så får du deg en jobb i Tr.heim. Velkommen skal du være.
Vis hele sitatet...
Kjipt med alle motbakkene da
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Kjipt med alle motbakkene da
Vis hele sitatet...
Motbakke blir jo nedoverbakke andre veien da xp
Sitat av Taurean Vis innlegg
Motbakke blir jo nedoverbakke andre veien da xp
Vis hele sitatet...
Dagens ungdom.