Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2063
Årsaken er vel fort all kritikken han har fått siden 22 juli.
Grete Faremo tar over for Storberget, og denne fyren her, Espen Barth Eide tar over for Faremo. Skeptisk til han siste der..
Sitat av Forconin Vis innlegg
Årsaken er vel fort all kritikken han har fått siden 22 juli.
Vis hele sitatet...
Tror den forklaringen var litt vel enkel.

Storberget har høstet mye kritikk gjennom årene. Blant annet med nye skoleplasser til politistudenter, og ikke minst jobb til nyutdannede politistudenter. I 2009 var han også sykemeldt etter stort press fra oppstyret rundt hijab i politiet/domstolene samt blasfemiparagrafen.
I tillegg har det blitt enda høyere tempo i jobben etter 22.07.11 som du sier.

Men det er jo kun rene spekulasjoner. Det er jo kun Storberget selv som faktisk vet hvorfor. Om han sier noe annet til mediene skjer jo i stor grad fra politiske topper. Bare at mediene/befolkningen ikke får vite noe før det er gått lang tid, og da er det ingen som tenker på at det er blitt gitt feil informasjon tidligere.
Et eksempel er jo tidspunktet for når ABB ble pågrepet. Denne informasjonen vil jeg nok kunne tro at politiet/justisministeren har sittet med i lang tid før de går ut med noe nytt.
Aaaaah deilig, kunne ikke fått en bedre nyhet i tillegg til at det er lønning. Passet jævlig bra.

Forconin: Tja, det er en av årsakene, men jeg er ganske sikker på at alle voldtektene i Oslo i det siste spiller en stor rolle. Håper Grete Faremo tar jobben litt mer serriøst.
Trådstarter
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Grete Faremo tar over for Storberget, og denne fyren her, Espen Barth Eide tar over for Faremo. Skeptisk til han siste der..
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du skeptisk til han?
Sitat av Xeon Vis innlegg
Hvorfor er du skeptisk til han?
Vis hele sitatet...
Fordi han er AP politiker, og man stoler selvsagt ikke på en AP politiker.
Sitat av wikipedia
Som statssekretær i Forsvarsdepartementet var Eide sentral i forhandlingene om norske kjøp av jagerfly.
Ifølge WikiLeaks anså amerikanerne Eide som en mektig og nyttig støttespiller for sine interesser i Utenriksdepartementet. [1] De noterte også at Eide var en mann som satte sine egne interesser framfor den norske statens. [2]
Vis hele sitatet...
Kanskje pga dette blant annet?
Kul dato å gå av på!
Forconin :

Hva med dette da?
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7409626

Espen Barth Eide er dyktig faglig og har til forskjell for flere av dagens politkere faktisk gjort noe utenfor politikken.
Sist endret av danseku; 11. november 2011 kl. 11:31.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Kanskje pga dette blant annet?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvem jeg stoler minst på, USA eller AP...
Gikk av fordi han var personlig belastet, hadde egentlig tenkt å gå ved kommunevalget. Snakk om å være dritt lei jobben.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Aaaaah deilig, kunne ikke fått en bedre nyhet i tillegg til at det er lønning. Passet jævlig bra.

Forconin: Tja, det er en av årsakene, men jeg er ganske sikker på at alle voldtektene i Oslo i det siste spiller en stor rolle. Håper Grete Faremo tar jobben litt mer serriøst.
Vis hele sitatet...
Først og fremst vil jeg tilbakevise den påstanden jeg har uthevet ved å linke til biografien til Storberget:

http://www.stortinget.no/no/Represen...nt/?perid=KNUS

Mtp. utdanning, tillitsverv og offentlige verv tror jeg det blir litt for enkelt å si at han ikke har tatt jobben sin seriøst.
En mann i hans posisjon har rett og slett ikke råd til å opptre uprofesjonelt.



Personlig er jeg takknemlig for det Storberget har utrettet gjennom sin tid som statsråd.
Eksempler på hva han har klart å utrette:

Politiet oppklarer mer – kriminaliteten går ned

Bedre soningsforhold ved Åna fengsel

Politiopptrappingen er i gang

Straff som virker


Jeg anser flere av sakene ovenfor som særlig vektige mtp. forebygging av videre kriminalitet.
Fra første gangen jeg ble satt i fengsel og frem til i dag har jeg sett store endringer i norske fengsler - både oppfølgning og det psykososiale har endret seg betraktelig.
Synes det er trist at han går av,nå er ikke jeg hardcore into politikken,men storeberget er en av de jeg likte,virket hvertfall ærlig og seriøs.
synes også han har tålt mye motgang og i mine øyne blitt peppret mer enn fortjent, da spesielt i utøya saken.
Jeg unner ingen hans posisjon de siste maanedene. For et umenneskelig press det maa ha vaert.
Har håpet eide skulle bli forsvarsminister lenge

Synes og mye av kritikken fra bistandsadvokatene til Storberget og politiet er latterlig, det farligste de gjør er kjøreturen til jobb, også klager de over at politiet ikke tok seg ut til utøya raskere
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Grete Faremo tar over for Storberget, og denne fyren her, Espen Barth Eide tar over for Faremo. Skeptisk til han siste der..
Vis hele sitatet...
Egentlig ingen grunn til å være skeptisk til Barth Eide. Han er god han , lover ass!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Egentlig ingen grunn til å være skeptisk til Barth Eide. Han er god han , lover ass!
Vis hele sitatet...
visste det var noe muffens, han heter jo trossalt barth til mellomnavn!
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Grete Faremo tar over for Storberget, og denne fyren her, Espen Barth Eide tar over for Faremo. Skeptisk til han siste der..
Vis hele sitatet...
Jeg er også meget skeptisk til Barth Eide som forsvarsminister. Det er nok noen i Washington og hos Loched Martin som virkelig gnir seg i hendene nå.

Her skal det bombes!

Sitat av Cosmos Vis innlegg
visste det var noe muffens, han heter jo trossalt barth til mellomnavn!
Vis hele sitatet...
Han har mer enn det til felles med darth vader!
Det sies at han har hatt planer om dette lenge, men ble sittende lenger pga 22. juli. Det hadde jo ikke tatt seg ut å forlate skuta midt i stormen. Kanskje han rett og slett bare er lei og sliten. Tenker det tar på å være så mye i fokus og bil møtt med såpass høye forventninger og krav som det er i den rollen. Det er jo trossalt ikke en jobb du bare legger fra deg når du går over dørstokken hjemme..

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7872072
Sitat av Knask Vis innlegg
Først og fremst vil jeg tilbakevise den påstanden jeg har uthevet ved å linke til biografien til Storberget:

http://www.stortinget.no/no/Represen...nt/?perid=KNUS

Mtp. utdanning, tillitsverv og offentlige verv tror jeg det blir litt for enkelt å si at han ikke har tatt jobben sin seriøst.
En mann i hans posisjon har rett og slett ikke råd til å opptre uprofesjonelt.



Personlig er jeg takknemlig for det Storberget har utrettet gjennom sin tid som statsråd.
Eksempler på hva han har klart å utrette:

Politiet oppklarer mer – kriminaliteten går ned

Bedre soningsforhold ved Åna fengsel

Politiopptrappingen er i gang

Straff som virker


Jeg anser flere av sakene ovenfor som særlig vektige mtp. forebygging av videre kriminalitet.
Fra første gangen jeg ble satt i fengsel og frem til i dag har jeg sett store endringer i norske fengsler - både oppfølgning og det psykososiale har endret seg betraktelig.
Vis hele sitatet...
Hva han klarte å utrette:
Minst tre voldtekter i Oslo i helgen

Det blir også litt for lett å si. Men noen har ansvaret for at politiet ikke gjør jobben sin. Ansvaret har justisministeren. Han tok ikke ansvar.

/case closed
Ser for meg Espen Darth Eide sette seg ned i godstolen første dagen å gni seg i hendene
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hva han klarte å utrette:
Minst tre voldtekter i Oslo i helgen

Det blir også litt for lett å si. Men noen har ansvaret for at politiet ikke gjør jobben sin. Ansvaret har justisministeren. Han tok ikke ansvar.

/case closed
Vis hele sitatet...
Ja, det ble litt for lett å si - derfor du valgte å avslutte med en tåpelig hersketeknikk istedenfor å resonnere deg frem til hva som kan ligge til grunne for voldtektene?
Her kan det utmerket godt være andre som har like mye "skyld" i saken.

Hvorfor ikke angripe helseministeren i samme slengen?
Mennesker som er i stand til å holde på ereksjonen mens offeret ligger der og skriker, griner, trygler og ber er nødt til å ha en skrue eller to løs i knollen.

Eller hva med barnevernet?
En stor andel av personer som begår sedelighetsforbrytelser har blitt misbrukt i ung alder selv.

Det kan selvfølgelig være veldig mange andre underliggende omstendigheter bak en voldtekt, men dette har jeg jeg ikke satt meg spesielt inn i så jeg går ikke videre inn på dette.

Men har du tenkt på at Storberget muligens har forhindret voldtekter gjennom rehabilitering og forebygging via politikken sin?
Stråmann, men jeg ser slettes ikke bort fra dette.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hvorfor ikke angripe helseministeren i samme slengen?
Mennesker som er i stand til å holde på ereksjonen mens offeret ligger der og skriker, griner, trygler og ber er nødt til å ha en skrue eller to løs i knollen.
Vis hele sitatet...
De fleste har vel mest sannsynligvis ikke vært innom det norske helsevesenet, da den beskrivelsen du gir viser til overfallsvoldtekter, og det er jo mest ulovlige innvandrere som begår (iflg. avisene)

Sitat av Knask Vis innlegg
Eller hva med barnevernet?
En stor andel av personer som begår sedelighetsforbrytelser har blitt misbrukt i ung alder selv.
Vis hele sitatet...
Samme som over vil jeg tro?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hva han klarte å utrette:
Minst tre voldtekter i Oslo i helgen

Det blir også litt for lett å si. Men noen har ansvaret for at politiet ikke gjør jobben sin. Ansvaret har justisministeren. Han tok ikke ansvar.

/case closed
Vis hele sitatet...
Hva er det med at folk hele tiden skal drive og legge ansvar for ugjerninger på andre mennesker enn gjerningsmannen/mennene selv? Storberget har da hverken utrettet noen voldtekter eller terrorhandlinger for den saks skyld, ansvaret for ugjerningene ligger da på de som har utført de...

Storberget sitt ansvar var følgelig å jobbe for at denne typen ugjerninger ikke kunne/kan skje, men jeg kan fortsatt ikke se at det skal ha vært/er han sitt hovedansvar at slikt allikevel skjer. Vi er omtrent en håndfull millioner mennesker i dette landet, tror de fleste klarer å resonnere seg frem til at en av veldig mange grunner ikke kan ha oversikt over hver enkelt. Det er lett å se tegnene i etterkant, men skal man begynne heksejakt på alle som har en avvikende atferd så tror jeg neppe dette ville blitt populært.

Leser også at Trine Skei Grande presterer å si at det er flott at Storberget tar det symbolske ansvaret for 22.juli ved å gå av. Hun har tydeligvis ikke fått med seg at Storberget hadde planer om å gå av før 22.juli men at han som følge av hendelsene denne datoen ble sittende lengre.
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
De fleste har vel mest sannsynligvis ikke vært innom det norske helsevesenet, da den beskrivelsen du gir viser til overfallsvoldtekter, og det er jo mest ulovlige innvandrere som begår (iflg. avisene)
Vis hele sitatet...
OK, da kan vi skylde på noen andre istedenfor.
Forsvarsministeren f.eks. - pga. at grensene og havområdene rundt Norge ikke blir kontrollert godt nok.


Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Samme som over vil jeg tro?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at man alltid kan velge en syndebukk dersom man trenger det, men kritikken er ikke umiddelbart berettiget selv om det ofte kan virke slik ved første øyekast.