Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 4851
Bare lurte på hvem her som skal spille hva og hvorfor?
BF eller COD?
Begge! Synes også at dette er to gode spill man ikke kan sammenlikne.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Battlefield. For meg så blir COD for paintball! Smak og behag.
Jeg skjønner ikke at folk bryr seg om hva andre spiller...
Sist endret av Natander; 7. november 2011 kl. 15:57.
Sitat av Whadupholmes Vis innlegg
Jeg fatter ikke at folk bryr seg om hva andre spiller -.-
Vis hele sitatet...
Tipper det er nysgjerrighet?

Jeg kommer til å kjøpe meg mw3, men elsker battlefield! Lenge siden jeg har spilt noe så awesome

Har sett noen videoer av mw3 på youtube, vanlig gameplay, så helt likt ut bare med nye maps, la også merke til at man kunne velge killstreak nå ingame, isteden for random rekkefølge, woho!
Sitat av Whadupholmes Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at folk bryr seg om hva andre spiller...
Vis hele sitatet...
Ren Nyskjerrighet, ikke noe annet. Mennesker er nyskjerrige, derfor vi er der vi er i dag er det ikke? (A)
BF alene Cod med venner :-)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kan ikke sammenligne de to spillene.. BF er taktikk og digre maps og teamwork, CoD er every man for himself og rushe fram for å få høyest kill-ratio.

BF ftw
Trenger vi virkelig eenda fler Cod vs BF tråder ?
Gjenntar meg selv for n`te gang, man ikke sammenligne Cod kontra BF!

Cod er mer noob friendly, går fortere og komme inn i/lære seg, passer bra hvis man er relativt ny med fps MP sjangern =)
Etter at jeg selv bynte med BF så mista plutselig Cod litt av sjarmen :/
Ble for lite taktisk, for små maps & 0 kjøretøy, svært sjeldent bra teamplay(trengs rett og slett ikke)..Litt for mye "Run n Gun" for meg

Kommer nokk til kjøpe begge spillene etterhvert, men er redd MW3 MP blir spilt i noen uker +/- også bynner jeg og gå lei
Sist endret av Hightime; 7. november 2011 kl. 16:06.
begge, det er 2 helt forskjellige spill på 2 helt forskjellige måter. som forklart over her er BF3 veldig taktisk (ikke det at man kan være lone-wolf) men det går ikke altid like bra. og COD serien er bare og rushe på, det funker seff med teamwork der også men ingen som gjør det uten at du snakker med de først akkurat.

helt enig etter at jeg putta bf3 cd'en i maskinen så mista COD helt sjarmen sin.. desverre men jeg elsker BF3 har sitti nå 3 timer og game, men må nesten rydde her nå så da gamer jeg bare mere i kveld ^^
Sist endret av DingoXo; 7. november 2011 kl. 16:07.
Brb, MW3 [COLOR="Silver"]*titegn*[/COLOR]
Blir kun CoD på meg altså, må si BF skuffa, men det er dermed IKKE sagt at det er et dårlig spill.
Forøvrig kan det virke som TS her er ute etter å starte verdens største fanboy-krig igjen.
Du kunne like gjerne spurt hva som er best av Apple vs Android...
Jeg har aldri sagt at værken det ene eller det andre er best, jeg bare lurte på om majoriteten av gamerne her spiller COD fremfor BF eller motsatt.

Personlig så har jeg alltid vært litt Cod-gutt, aldri kommet inn i bf, men nå må jeg si at BF har fenget meg mye mer pga. man spiller på en helt annen måte enn hva jeg er vant til fra CS/CSS og Cod.Synes det er utrolig moro å spille med venner i squad og ta ut objectives!
Kjøper MW3 snart, og vist det ikke er noe spesielt bra kommer jeg nok til og kjøpe BF3 istedenfor.
Synst BF3 ser ut som ett utrolig bra spill, men har alltid spilt hovudsaklig CoD så foretrekker og fortsette med det.
Har ikke så spesielt mangen venner som spiller BF3 heller å jeg hater og spille alene.
Begge..de kan jo ikke sammenlignes og det er helt forskjellige spill.
Kan trådstarter, evt. en admin legge til en poll hvor vi kan få greie på hva folket kommer til og spille mest? Er litt nyskjerrig selv!

For min del blir det Battlefield, helt klart. Min mening er at MW serien er meklet nok. Hadde de prøvd seg på noe nytt så hadde eg helt klart kjøpt det for og prøve. Men det virker som de bare vil holde seg til det gamle, da de VET at de sikrer dem mye penger. MW3 lever på navnet sitt, nothing else.
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av echuz Vis innlegg
Du kan ikke sammenligne de to spillene.. BF er taktikk og digre maps og teamwork, CoD er every man for himself og rushe fram for å få høyest kill-ratio.

BF ftw
Vis hele sitatet...
Merker godt at du er BF fan ja.. CoD er faktisk også taktikk og teamwork. Kanskje ikke så mye i public men, hvis du spiller f.eks. GB (gamebattles, clan mot clan), så blir det akuratt likt som i slik du ser på BF. Teamwork og taktikk.

Og ja, du kan faktisk sammenligne BF og CoD. Begge to er FPS-spill; du kan spille forskjellige game-modes, hvor objective f.eks. er å få mest mulig kills eller samarbeide for å vinne.

Forresten; jeg skal ikke ha verken MW3 eller BF3.
mw3= one man army.
bf3= taktikk og lagspill.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
BF alene Cod med venner :-)
Vis hele sitatet...
What? Du har misforstått Du kommer ikkje langt som lone wolf i BF, men det kan du i CoD. Spiller veldig mye med venner via TS3 når eg spiller Battlefield, og et skikkelig samarbeid gjør at vi vinner nesten alt. I CoD kan du jo vinne for hele laget ditt bare DU gjør det bra
Cod blir bare ett alternativ til Cs 1.6 for meg, som ikke når opp.

Battlefield er best!
Kommer til å spille litt av begge to, tenker jeg. Sannsynligvis BF3 i all hovedsak, og MW3 når jeg er drittlei noobs i BF3 som ligger å sniper, driter i laget, aldri har hørt om objectives og camper ræva av seg.
Helt klart battlefield. Ble litt lei av de typiske FPS-spillene etter CS 1.6 egentlig. Alle spillene ligner så vannvittig på hverandre, at det er likegyldig (i mine øyne) hvilket man spiller.

Så her blir det Battlefield for fulle mugger. Elsker måten man faktisk må samarbeide for å vinne på.

EDIT: tenker på Public da forsåvidt. Matching med kjentfolk over TS er alltid gøy; uansett spill
Sist endret av Screwdriver; 7. november 2011 kl. 16:24.
Jeg kommer til å kjøpe meg begge! : D
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kan trådstarter, evt. en admin legge til en poll hvor vi kan få greie på hva folket kommer til og spille mest? Er litt nyskjerrig selv!

For min del blir det Battlefield, helt klart. Min mening er at MW serien er meklet nok. Hadde de prøvd seg på noe nytt så hadde eg helt klart kjøpt det for og prøve. Men det virker som de bare vil holde seg til det gamle, da de VET at de sikrer dem mye penger. MW3 lever på navnet sitt, nothing else.
Vis hele sitatet...
Er delvis enig med deg..Men, hvor mye nytt/hva mener du at de skulle gjort ?
Er jo ikke akkurat som om BF serien har kommet med utrolig mye nytt de heller, utenom maps, andre våpen & gamemodes..

Med MW serien så har de funnet ei oppskrift som en god del folk tydeligvis liker, skjønner forsåvidt godt at de holder seg til dette da de vet at det fenger & drar inn latterlige summer med cash :/

Og HVIS de hadde forandret for mye, så ville de garantert fått en hel del suttring fra kids som hadde syns de forandret for mye & gikk bort fra den klassiske Cod/MW oppskrifta..

Ser begge sider av saken..Men syns dog bare at argumenter som kun "De har jo ikke laget noe som helst nytt", "Dette er jo kun MW 2.5" blir litt vell tynne :/
Svigermors drøm
colabox's Avatar
BF3! jeg syntes battlefield 3 er mye bedre enn mw3 pga du har mer å gjøre, du blir aldri lei av spillet, god teamwork, du må spille taktikk.

Du kan f.eks ligge 1 time som sniper på ett fjell, og rushe den neste timen med en stappfull tanks. Storme basen osv. Er du alene kan du krype deg fram og snikskyte osvosv.


Dette er det ikke så mye av i call of duty. Du kan snipe ja, men det blir ikke det samme å springe rundt å quickscope. + alt for små maps, noob friendly..spray and pray osv.
Call of duty serien er selvfølgelig veldig bra det også, og kan være veldig gøy på skype med kompiser. Men når alt kommer til alt syntes jeg bf3 er mye bedre.
Også ganske skuffende at det blir brukt samme grafikkmotor på mw3 (mw2 copy-paste...)
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Syntes battlefield er at awesome spill, men er ikke helt min type spill da jeg ikke liker så store baner, og ikke er så veldig taktisk. Så jeg skal ha MW3 imorgen og kanskje BF hvis jeg går lei av mw3.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Er delvis enig med deg..Men, hvor mye nytt/hva mener du at de skulle gjort ?
Er jo ikke akkurat som om BF serien har kommet med utrolig mye nytt de heller, utenom maps, andre våpen & gamemodes..

Med MW serien så har de funnet ei oppskrift som en god del folk tydeligvis liker, skjønner forsåvidt godt at de holder seg til dette da de vet at det fenger & drar inn latterlige summer med cash :/

Og HVIS de hadde forandret for mye, så ville de garantert fått en hel del suttring fra kids som hadde syns de forandret for mye & gikk bort fra den klassiske Cod/MW oppskrifta..

Ser begge sider av saken..Men syns dog bare at argumenter som kun "De har jo ikke laget noe som helst nytt", "Dette er jo kun MW 2.5" blir litt vell tynne :/
Vis hele sitatet...
Joda, men da kunne de jo likesågodt bare fortsatt og presset ut DLC'er til MW2 eller MW1? Blir jo helt klart en fanboy krig det her, men min mening er ihvertfall at Call of Duty har tapt seg noe enormt etter MW1 (CoD4). Har flere hundre timer i MW1, MW2 og BO, men det fungerer rett og slett ikkje for meg lenger.
Alltid vært en CoD fanboy, men synes Battlefield er et mye bedre spill. Kan spille det mye lenger uten å bli lei, det er store baner med mye variasjoner, i tillegg kan jeg spille hvordan jeg føler for.


Om jeg vil være veldig 'aktiv' på banen og løpe rundt(litt som cod) finner jeg meg en populær bygning/sted og kretser rundt om den, viss jeg vil spille taktisk snakker jeg med en venner (spiller gjerne squad rush), eller om jeg bare vil chille med sniper et sted kan jeg gjøre det. Alt etter hva jeg føler for som sagt.


Føler Cod er et veldig simpelt spill uten så mange muligheter. Fleste av vennene mine har også kjøpt Battlefield fremfor Cod og er helt enig med meg. Kommer uansett til å kjøpe MW3 etter en stund da.




På Battlefield har de heller ikke killstreak, som jeg synes er bra. Hater når jeg spawner på Cod og blir rævkjørt konstant av en jævel med chopper eller noe
Sist endret av Er0; 7. november 2011 kl. 16:34.
Det jeg ikke skjønner er hvordan folk klager på campere på MW2 osv. når det er minst like mange på BF3. Gjelder forøvrig ikke Conquest.
Og spawningen er helt forferdelig på team deathmatch, det bør de seriøst klare å fikse, skal ikke være måte på å spawne rett ved siden av motstanderlaget omtrent hele tiden. Horribelt!
Ellers er spillet ganske bra!

Men det blir nok MW3 jeg går mest for, er sykelig fan av serien og særlig raskere gameplay. Syntes BF3 blir kjedelig i lengden, men det funker!
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Og spawningen er helt forferdelig på team deathmatch, det bør de seriøst klare å fikse, skal ikke være måte på å spawne rett ved siden av motstanderlaget omtrent hele tiden. Horribelt!
Vis hele sitatet...
Det blir fikset ved neste patch.
Trolig blir det begge, men denne gangen skal jeg ikke forhåndsbestille i tilfelle det har gameplay ødeleggende elementer. (MW2/BO)
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner er hvordan folk klager på campere på MW2 osv. når det er minst like mange på BF3. Gjelder forøvrig ikke Conquest.
Og spawningen er helt forferdelig på team deathmatch, det bør de seriøst klare å fikse, skal ikke være måte på å spawne rett ved siden av motstanderlaget omtrent hele tiden. Horribelt!
Ellers er spillet ganske bra!

Men det blir nok MW3 jeg går mest for, er sykelig fan av serien og særlig raskere gameplay. Syntes BF3 blir kjedelig i lengden, men det funker!
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det er en del forskjell mht camping, da BF skal simulere en mer realistisk krig. Med alt det måtte innebære. I MW er det ikke lagt opp til sniping og dermed stort sett mer irriterende.

Det som derimot kan være plagsomt i BF er hvis du spawner og det er en fiedtlig tanks i nærheten, uten at du har no anti-tanks på deg. Da er du rimelig hjelpesløs.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kan trådstarter, evt. en admin legge til en poll hvor vi kan få greie på hva folket kommer til og spille mest? Er litt nyskjerrig selv!

For min del blir det Battlefield, helt klart. Min mening er at MW serien er meklet nok. Hadde de prøvd seg på noe nytt så hadde eg helt klart kjøpt det for og prøve. Men det virker som de bare vil holde seg til det gamle, da de VET at de sikrer dem mye penger. MW3 lever på navnet sitt, nothing else.
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvordan, om det i det hele tatt går ann å starte en Poll, det var det første jeg ville prøve forstår du, men fant ikke ut av det så jeg starta bare tråden. Setter pris på om Admin kan lage en Poll. Jeg er ialelfall ganske sikker på hvem som får min stemme i år!
Synes ikke du kan sammeligne de spillene for å si det sånt. Liker å løpe rundt som en Rambo i COD en dag, og liker å spille flere timer med mic i Battlefield en annen dag.
COD! Enkelt fordi jeg ikke har nett til flerspill her jeg er. Så må spille enspiller om og om igjen i et års tid.... Og nei, jeg er ikke i fengsel men i utlandet
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
mw3= one man army.
bf3= taktikk og lagspill.
Vis hele sitatet...
Beklager, skulle ikke gi deg KP men kjefte på dej :P

Visst du ikke vet hva som er nytt med mw3, ikke si noe som som ikke eksisterer i selve spillet.
Rett og slett...


Nubtuben har blitt fikset på, one man army er vekke, commander(?) er vekke og final stand er ikke lenger en perk.
De skal i tillegg jobbet med delay i selve spillet, slik at du ikke dør etter du har sprunget bak en vegg.


@Trådstarter;
JEg skal ha begge, MW3 pga. snipingen, følelsen, ragen den skaper
Og battlefield 3 fordi skuddene du skyter blir registrert mye bedre enn på COD i det hele tatt :/
Åsså er det ganske greit å ha mer enn 1 spill
Har testa ut BF3 og ble forelsket. Har bestilt det og venter på det i posten nå. MW3 blir bare en plott for meg. Bare en oppgradering av MW2, ikke noe spesielt nytt.
En ting jeg ELSKER med MW3 er at vi blir kvitt mange "one man army" fra BF3. Kunne ikke hatet dem mer. Ødelegger for laget og ødelegger taktikken. Kjenner at det er alt for lett å drepe ulver.

Når jeg spiller COD spill blir jeg også veldig ofte sint. Noe jeg vedder på at de aller fleste av dere også blir. Når jeg spiller BF3 koser jeg meg, selv om jeg blir "blæsta" av en tanks. Da respawner jeg som engineer og blåser han av skaftet

Gleder meg også sykt til å spille med venner på BF3 og gjøre ordentlig lagarbeid mens man snakker på skype. Det går ikke helt på COD da én jævel kan ta hele laget.
Sist endret av Xernox; 7. november 2011 kl. 17:20.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Holder meg til CoD. Ganske enkelt fordi det er et velfungerende, raskt og enkelt FPS-spill med helt passelig mengde variabler. Har virkelig ikke interesse for å kjøre rundt i tanks og fly helikopter. Det blir for mye "vås" min min del.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Beklager, skulle ikke gi deg KP men kjefte på dej :P

Visst du ikke vet hva som er nytt med mw3, ikke si noe som som ikke eksisterer i selve spillet.
Rett og slett...


Nubtuben har blitt fikset på, one man army er vekke, commander(?) er vekke og final stand er ikke lenger en perk.
De skal i tillegg jobbet med delay i selve spillet, slik at du ikke dør etter du har sprunget bak en vegg.


@Trådstarter;
JEg skal ha begge, MW3 pga. snipingen, følelsen, ragen den skaper
Og battlefield 3 fordi skuddene du skyter blir registrert mye bedre enn på COD i det hele tatt :/
Åsså er det ganske greit å ha mer enn 1 spill
Vis hele sitatet...
Han mente jo ikke perken da..... Han mente at nesten alle på COD spiller som Rambo, helt alene og ikke bruker god lagtaktikk.
Det meste jeg har sett av bf3 gameplay har folk gjort nettopp det de klager på at folk gjør i cod. De løper rundt å skyter på det som rører seg.

Liker cod best, personlig preferanse. Liker ikke den greia i bf at man kan sprinte evig.
Pluss at den levelceptiongreia i mw3 virket awesome, man upgrader hvert individuelle våpen.
Er det ingen som nevner grafikken i BF3 imot MW3? MW3 har jo akkurat dens amme grafikk motoren som de hadde i sist spill. Nå tenker jeg spes. på PC da.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
What? Du har misforstått Du kommer ikkje langt som lone wolf i BF, men det kan du i CoD. Spiller veldig mye med venner via TS3 når eg spiller Battlefield, og et skikkelig samarbeid gjør at vi vinner nesten alt. I CoD kan du jo vinne for hele laget ditt bare DU gjør det bra
Vis hele sitatet...
Hehe, joda. spiller med venner online på BF3, det er gøy. Men jeg elsker og spille Split-Screen på cod sammen med vennene mine og


Edit: Ser at Wemonster har gitt KP til alle som støtter BF3, haha
Sist endret av SilverLemon; 7. november 2011 kl. 18:08.
Sitat av loord Vis innlegg
Er det ingen som nevner grafikken i BF3 imot MW3? MW3 har jo akkurat dens amme grafikk motoren som de hadde i sist spill. Nå tenker jeg spes. på PC da.
Vis hele sitatet...
Gameplay over grafikk. Det er ikke som om grafikken er stygg akkurat.
Eksplosjonen rundt "bf3- ny pc!" har vært ganske stor. Jeg syntes det er herlig at det fortsatt blir laget spill der man fokuserer mer på gameplay enn grafikk.

Jeg sier ikke at de som laget bf 3 (dice?) shiter i gameplay. Liker bare cod bedre.
og sånn kommer det alltid til å være, folk foretrekker forskjellige ting.
En ting til: Liker ikke at EA kommet med kommentarer som ``Ønsker at Call of Duty råtner``. Activision oppfører seg i hvert fall litt bedre en EA selv om de er noen pengeslukende pingviner.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
mw3= one man army.
bf3= taktikk og lagspill.
Vis hele sitatet...
bf3= bra
MW3=insane

one man army er jo en perk som ikke er med i spillet lengre

det som er bra med battlefield er jo litt større maps
men det dumme er 3 skudd i hodet og fortsatt tenke bra

Mw3 er genialt jeg er en cod spiller<3

Sitat av loord Vis innlegg
Er det ingen som nevner grafikken i BF3 imot MW3? MW3 har jo akkurat dens amme grafikk motoren som de hadde i sist spill. Nå tenker jeg spes. på PC da.
Vis hele sitatet...
graffik har ikke nokka og si! ka med 1.6? det suger jo ikke selv om graffiken er dårligere en minecraft?
Sist endret av Schjetne; 7. november 2011 kl. 18:45.
Blir BF3 og MW3

BF3 fordi det er BEST!

MW3, må jo teste dette og ha noe å spille når jeg har besøk.
En ting som er spesielt positivt med MW1/2/3 er vel det at det er masse objectives å velge mellom, ikke bare 4-5 som i BF3. Samtidig syntes jeg survival mode ser veldig lovende ut!

Customizing av våpen på BF3 er ganske bra egentlig, balansert og ikke noe særlig OP våpen. Det faktum at du kan unlocke våpen i Spec Ops gjør det ganske kult. Liker særlig egendefinering av kamuflasjen på klærne, noe som ikke er mulig i MW.
Begge.

Dette er 2 forskjellige spill og kan ikke sammenlignes.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Er delvis enig med deg..Men, hvor mye nytt/hva mener du at de skulle gjort ?
Er jo ikke akkurat som om BF serien har kommet med utrolig mye nytt de heller, utenom maps, andre våpen & gamemodes..

Med MW serien så har de funnet ei oppskrift som en god del folk tydeligvis liker, skjønner forsåvidt godt at de holder seg til dette da de vet at det fenger & drar inn latterlige summer med cash :/

Og HVIS de hadde forandret for mye, så ville de garantert fått en hel del suttring fra kids som hadde syns de forandret for mye & gikk bort fra den klassiske Cod/MW oppskrifta..

Ser begge sider av saken..Men syns dog bare at argumenter som kun "De har jo ikke laget noe som helst nytt", "Dette er jo kun MW 2.5" blir litt vell tynne :/
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde vært call of duty hadde de lagd ny serie grunnet det..
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvis det hadde vært call of duty hadde de lagd ny serie grunnet det..
Vis hele sitatet...
Det blir feil og si, fordi det er akkurat hva som er nytt i MW3.