Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2870
Noen som har erfaring om hvor lang tid en pakke kan bruke på å sendes innenfor norges grenser?
Den ble sendt på mandag en gang og og skal fra Østfold til Nord-Trøndelag
Tror ikke det er noe tull med han som sendte pakken men han har ikke vært online siden han sendte pakken så jeg har ingen nummer for å spore den opp, å det er faktisk ganske viktig at jeg har den i løpet av uken.. Tror dere det går fint så lenge ikke posten roter med pakken på et vis? Skjer det ofte?

EDIT: Kommer de med den på døra, eller får jeg lapp om at den er ankommet posthuset bare?
Den får ikke plass i postkassen så.
Sist endret av Teddybe4r; 6. juli 2011 kl. 03:12.
EDIT: Kommer de med den på døra, eller får jeg lapp om at den er ankommet posthuset bare?
Den får ikke plass i postkassen så.
Vis hele sitatet...
Du får lapp i posten om at pakken er ankommet i det lokale postkontoret. Om du er utålmodig kan du stikke innom/ringe postkontoret og spørre om pakken daglig, i og med at den lappen noen ganger blir sendt ut dagen etter pakken faktisk har ankommet.
Sitat av Er0 Vis innlegg
Du får lapp i posten om at pakken er ankommet i det lokale postkontoret. Om du er utålmodig kan du stikke innom/ringe postkontoret og spørre om pakken daglig, i og med at den lappen noen ganger blir sendt ut dagen etter pakken faktisk har ankommet.
Vis hele sitatet...
Takk for info!

--- Vil fortsatt høre erfaringer dere har om sending av pakker.
Om det er en større pakke kan det gjerne ta en dag ekstra.

Har opplevd at det bare har tatt 3 dager fra oslo til troms med posten, dette var et kabinett fra komplett, så det går relativt fort, du får nok pakken om en dag eller to
Har sendt pakker og brev fra Oslo til Tromsø mange ganger og det har aldri tatt lenger enn 4 dager.
Dag 1: Innlevering etter siste tidspunkt
Dag 2: Går til Oslo
Dag 3 og dag 4: kjøres til ditt sentrale sorteringsområdet
Dag 5: Kommer til ditt lokale sorteringsområde & i enkelte tilfeller hjem til deg.

Så en pakke tar normalt max virkedager 5 dager fra innlevering til du har den på postkontoret.

Brev når stortsett overalt i landet i løpet av 2 virkedager.
Da ble jeg litt klokerer. Håper han sendte den tidlig på mandag da! Da bure jeg i allefall ha den innen fredag å i beste fall allerede i dag.
Du vil nok ha den på fredag tidligst ja.
Evt lørdag, om du er riktig uheldig.
Jeg venter på en pakke fra tromsø - drammen og veier 15 kg så er ganske stor, stakk ned på posten og fikk beskjed om at jeg får den i morgen eller torsdag senest. Ble sendt mandag forresten
Hadde faktisk helt lik situasjon. Pakken ble sendt Mandag, kunne ikke spore pakken på tirsdag. Fikk melding om ankomst idag. Smør deg en skive med tolmodighet
Det ble sendt en pakke til meg fra Ålesund - Bergen fredag.

Slik så det ut:

Sendingen er utlevert
05.07.2011 16:47 HJEMSTED
Varsel er sendt mottaker på SMS
05.07.2011 08:40
Varsel er sendt mottaker på e-post
05.07.2011 08:40
Sendingen er ankommet HJEMSTED Post i Butikk, MENY HJEMSTED
Siste hentedato: 01.08.2011
Hentekode: ****
05.07.2011 08:39 HJEMSTED
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
04.07.2011 10:23 5020 BERGEN
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
01.07.2011 17:06 6025 ÅLESUND