Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 201941
Cheese:
Shangri-la på Karl Johans gate 2 har slikt
Sitat av Dodecha
Det er fordi du har hasj av dårlig kvalitet.

Om du skulle ta en tilsvarende klump med ice-o-lator, eller noe som faktisk ER skikkelig hasj hadde det fenget ganske bra.
Vis hele sitatet...

Ja det er godt mulig, er godt mulig jeg gjorde det feil også. ikke brant hasjen godt nok osvosv sånn at det kom skikkelig med røyk, og ikke skikkelig med rus

Har et anna tips til alle som er fan av å lage bong med halvlitersflasker.
kutt av bunnen på flaska, som du skulle lage en flaske til bøtta, og teip en pose rundt bunnen og dytt den opp i flaska. Bare husk på å ha det helt tett.

for å trekke den opp må man ha lum selvsagt som man setter på tuten og trekke posen ut av flaska. Da lager du vakum i flaska og røyken kommer av seg selv. Det er egentlig ganske likt et tørt bøttetrekk. hvis noen vil se det i aksjon så heter det "dry gravity bong". google er din venn må sies at jeg har en bong til 500 kr. som jeg har lagt på hylla pågrunn av gravity bongen. Såpass pladask falt jeg for den.

Kan i og for seg forsette med å anbefale waterfall bong, mest fordi den er kul. ikkeno anna.
Sist endret av random16439; 8. september 2008 kl. 11:39.
Sitat av Torefaen
halvlitersflasker.
Vis hele sitatet...
mente 1.5 liters flasker selvsagt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann! har akkurat laget meg en standard bong av en 0.5l flaske, der lumen er et hardplast rør.

Brønnen er en slags mutter sak, som jeg bare har tredd ned på lumen. Passet perfekt,
men her kommer case'n:
Med den brønnen blir rista liggende oppå plastrøret som er tredd igjennom brønnen. Går dette bra eller børr jeg finne en alternativ brønn?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Plasten vil vel smelte og resultere i noen mindre koselige gasser, så helt bra er det ikke, prøv å lag noe der risten er et stykke unna all plastikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey! Nice tråd forresten!
Jeg lurte på en liten ting anngående denne videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=uQFn4eWoJhM

Kanskje bare noe jeg ikke har fått med meg, men hva er det som stikker inn i selve bongen? Ut fra røret til lumet?
Huh? Kan du forklare litt bedre hva du lurer på? Jeg ser bare en bong med et glassrør stikkene ut av seg. På toppen av røret sitter en metallbrønn med en metallrist i.
Det som stikker inn er lumet, det er bare et lengre lum som er spesiallaga med hull for bedre effekt ellernoe.
Jo men du ser at inne der hvor vannet ligger fortsetter røret. Det han kaller "in line dify". Jeg skjønte bare ikke hva han mente med en prototype på en "in line dify" hehe.
Selve glassrøret går helt inn i bongkammeret, og har et hull på undersiden av seg for å slippe gjennom røyk.
Jojo! Men så alt i alt har han bare forlenget lumet og kalt det en prototype ? ^^ i så fall skjønte jeg det.
Det er bare et design som han sikkert har laget selv. Det ser ut som om røyken går gjennom litt mer vann i denne varianten enn i en standard vannbong. Det vil føre til litt bedre filtrering og litt bedre avkjøling av røyken, men selve prinsippet er akkurat det samme som i alle andre vannbonger.
Noen tips til en god liten metallpipe?
(mtp. pris/kjøling i den grad det er mulig/effektivitet/størrelse og rensemuligheter)
Det er jo så utrolig mange varianter å velge mellom.
Sist endret av vaskemask; 25. september 2008 kl. 21:36.
Oja daså takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har kjøpt meg maispipe nå og rist. Men hvordan skal rista legges nedi pipa? Er litt usikker på det der
Rista må være litt større enn brønnen i diameter, og så bare presser du den passe langt ned ved å trykke med ettellerannet på midten av rista. Pass på så det er litt mellomrom mellom rista og bånn av pipa.
Og hvordan renser jeg den?
Skal den være over det lille hullet nedi brønnen?
Sist endret av NokErNok; 17. oktober 2008 kl. 17:27.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Rens: Ta ut risten, varm den opp og vri den litt. Dette kan ødelegge risten etterhvert.
Eller så vasker du den med noe såpe etc.

Hvor dypt risten skal sitte ned i brønnen er smak og behag.
Ok, takk for hjelpa Skal teste pipa ikveld
Har ei "paint" tegning som informasjon til hvordan du kan lage dassrull-bong med mais pipe.

Aller først trenger du en dassrull som er tom. Deretter lager du et lite hull med f. eks en nøkkel hvor du putter munnstykket til pipa inni og press på så det er tett i hullet rundt munstykket og den sitter godt. Deretter fyller du pipa med dine saker å ting og fyrer.
Da trekker du i den ene enden og holder for den andre enden når du skal trekke opp. Når rullen er fylt med røyk (Altså det begynner å rive i halsen eller du ikke klarer å trekke mere) slipper du hånda fra det nederste hullet for å få røyken inni rullen ned i lungene.

Dette er en metode som krever lite stress og i tillegg er ganske avslappende

Her er bilde. Beklager dårlige tegne skills og skrive feil.
Sist endret av NokErNok; 18. oktober 2008 kl. 02:25.
Er ute etter å kjøpe vannpipe, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen som har tips til noen gode vannpiper og bra kull og tobakk? Helst på nett, evt butikker i stavangerområdet.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Nimrad
Er ute etter å kjøpe vannpipe, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen som har tips til noen gode vannpiper og bra kull og tobakk? Helst på nett, evt butikker i stavangerområdet.
Vis hele sitatet...
Vannpipe tobakk er ulovelig i norge
Nope, selger det på tobakk butikk her i Bergen.
Eple og jordbær er anbefalte smaker.
Og piper er vanligvis billigere på nettet, prøv www.everyonedoesit.com for eksempel.
Sist endret av Savyer; 20. oktober 2008 kl. 18:41. Grunn: Skriveleif
Vannpipetobakk er dessverre ulovlig å selge i Norge. Først og fremst fordi det ikke står trykket advarsler på pakkene.

Det er dog ikke ulovlig å kjøpe over nett/ta med seg inn i Norge.
Du for kjøpt på Gamle opraen i Oslo, Det er veldig billig der og bra tobakk.
Det er en fyr i boder som står der og selger.
Min oppfatning er at vannpipetobakken man får tak i Norge er rimelig tørr og smaker harskt, ville heller anbefalt å bestille fra utlandet. Du bør se etter tobakk som er skikkelig fuktig og våt, ligner kanskje litt på syltetøy.

Som kull er vel den "gamle" typen mest anbefalt, og ikke den hurtigtennende, Selv har jeg liten erfaring med vanlig kull, og bruker mest den hurtigtennende. Syntes den funker helt greit, men sørg for at den er skikkelig påtent før du legger den på, lite digg med krutt-vannpipesmak

Og en ting til, skaff deg en pipe med skikkelig leire-brønn. Har en liten en med metall-brønn selv å den blir som oftest utrolig varm å bare griller tobakken.

-Haavik
Takker for tips!
Jeg har et par spm. til. Finnes det et sted med oversikt over forskjellenee mellom de forskjellige typene av piper? Bong/vannpipe (vet ikke om det finnes flere?
Og, vet dere om det finnes noen norske nettsider som selger piper?
Er det ikke ulovlig å kjøpe tobakk fra utlandet på nett?
Vil anbefale og kjøpe en pipe av litt kvalitet, og husk på og rengjør den ofte. Når det kommer til tobakk selger de det under disk på de fleste invandrersjapper/tobakksbutikker
Sist jeg var innom Scorpius i stavanger hadde de vannpipetobakk, og dette var etter at det skulle være ulovlig og selge. Ville tatt turen innom hvis du ikke allerede har gjort det.
http://www.weedshop.no/index.php?cPa...d58c2e01f84061

se litt der, så vil jeg annbefale rullings tobakk uten tillsettnings stoffer , kjempe å mekke med å det sunneste alternativet til mekke tobakk. du får ikke kjøpt sånn rullings over alt , bare å spørre på narvesen eller noe sånt kanskje de har.
Det er lov og bestile tobakk fra utlandet, det eneste er at vits du er litt uheldig må du betale toll.
En venn av meg har bestilte frukt tobakk fra saudi arabia tre ganger, det gikk riktig nok fint gjennom tollen hver gang.

At frukt tobakk er tørr og smaker harskt i norge tror jeg ikke, tror mer det kommer an på hvor en kjøper det.
I hvert fall alle gangene jeg har kjøpt (runt ti gang) har den hvert svært klissete og smakt rimelig godt
Ikke for å reklamere for andre forum, men http://www.vannpipeforum.no/ har en del informative poster.

Bestilte selv 550g frukt-tobakk fra et nettsted, og måtte betale 1300 i toll og avgift. Det blir nesten billigere å reise ned selv..
Vell hvis du noen gang drar innom strømstad, burde du sjekke "La Medira Lives" (husker ikke helt om det er riktig, men noe i den duren) Kjøpte selv en vannpipe der, ikke så veldig stor, men fikk med kull, aluminiumsfolie og drit digg epletobakk for kun 150,- i tillegg er det kjempe hyggelige folk der

Kanskje litt usannsynlig at du drar helt ned dit, men hvis det er noen andre i området der burde de sjekke det
Sist endret av NuLLeT(o8; 21. oktober 2008 kl. 09:11.
Sitat av Kalakov
Vannpipetobakk er dessverre ulovlig å selge i Norge. Først og fremst fordi det ikke står trykket advarsler på pakkene.
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe om det er ulovlig eller ikke å selge over disk her i Norge, men jeg har selv kjøpt vannpipetobakk med advarsler om død og fordervelse på. Advarslene er i likhet med advarslene på vanlig røykpakker.
Kan poste bilde hvis ønsket
Noen som kan annbefale en vannpipe ? og evnt poste en link ?
Kan annbefale Roor. Dette er noe av det beste man får tak i omtrent. Koster litt mer, men er verdt det i lengden. http://www.everyonedoesit.co.uk/onli...CategoryID=312
Bare se gjennom til du finner noe du liker.
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her.

Hvordan bør mekket være når man røyker vanlig flaske bong og hvordan bør det være når man skal mekke en joner?
Sitat av pilleknaskern
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her.

Hvordan bør mekket være når man røyker vanlig flaske bong og hvordan bør det være når man skal mekke en joner?
Vis hele sitatet...

Når jeg mekker joint pleier jeg alltid å mekke ut alle bonusene(små hasjklumper), bonuser i jointen gjør den bare skeiv og rett og slett dårlig.
Tobakken skal helst ikke være helt pulverisert heller, da blir jointen som regel tett og hard å trekke på.

Bong mekk synes jeg det egentlig er ett fett hvordan er, ettersom det ligger i en brønn og alt tar fyr.
Men jo mindre bonuser, jo bedre.
Sitat av pilleknaskern
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her.

Hvordan bør mekket være når man røyker vanlig flaske bong og hvordan bør det være når man skal mekke en joner?
Vis hele sitatet...
I bong er det kos med pulvermekk (idéelt sett bare pulverisert hasj), i joint skal det være litt substans på det så det åpner for forming, samt. at det er litt tomrom i jointen så den ikke blir tett.
Er det best med rulle-tobakk eller siggarett mekk når du skal ha en joner?
Det er det nok ikkenoe fasitsvar på. Noen foretrekker det ene andre det andre. For min del bruker jeg helst siggaretter, men har i perioder sverget til rullings også.
Har lest litt rundt i tråden her, men er litt vanskelig: Hva kan man bruke som en skikkelig brønn? Og hva kan man bruke som "nedrør"? Vil helst ha noe som man lett kan få tak i uten å bestille fra nettet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Maglite lampe kan brukes, eller hvilket som helst metallrør med en rist (rister kan ofte hentes fra kjøkkenkraner), hold deg unna plastikk etc, da dette vil smelte og skape avgasser som er lite koselige.

Bare bruk fantasien.
Du kan kjøpe rister på headshops osv.
sikkert ett dumt spm men, hva er den beste og mest effektive måten å vaske en glass bong på?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Shadows84
sikkert ett dumt spm men, hva er den beste og mest effektive måten å vaske en glass bong på?
Vis hele sitatet...
Finnes ikke noen veldig rask måte uten masse piperensere, men min fremgangsmåte er sådan: Glohett vann med zalo, la stå minst en time, helst to eller tre.

Ta så å skyll bongen med varmt vann lenge, vannet vil røske med seg det meste som henger igjen. Bruk papir og Qtips til å få vekk restene. Om dette ikke får vekk alt, sleng den i oppvask maskinen på lengste program.
For å vaske en glass bong tar man noen spise skjeer med salt å litt alkohol i bongen å rister den. Vips Helt 100% ren

Sjekk ut denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=lyDcZiTnv4o
Der ser du hvordan man rengjør en glass bong på sekunder uten papir, piperensere, å oppvaskmiddel, zalo å masse gris overalt.



Edit: skriveleif
Sist endret av plater; 27. oktober 2008 kl. 19:00.
thanx.. kjekt å vite
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal røyke kif, men klarer ikke å rulle, så nå vurderer jeg å bruke pipe, men er det noe jeg trenger å vite eller noen andre enkle metoder på røyke hasj uten å rulle?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Freebase det, putt klumpen på en nål, varm opp og trekk inn røyken.

Det jeg beskrev er en ganske uøkonomisk måte å gjøre det på, men du kan gjøre det på denne måten:

1. Varm den opp til den gløder
2. Putt klumpen under en glassvase eller lignende
3. Vent til vasen er fylt opp med røyk
4. Løft litt på vasen så du får et sugerør inn
5. Bruk sugerøret til å suge i deg røyken.
Sist endret av Eplefisk; 26. november 2008 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.