Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 12740
Røyker ikke selv, så blir litt vanskelig å finne ut forskjellene da.
Søkte på forumet, fant ut at pot blir man "høy" av,
og hasj "stein" av...Så den er grei nok..

Men lurte på, hvilket av disse er best? Vet det er jo opptil hver enkelt hva de liker,
men slik som fart og cola..Der er jo cola litt finere på en måte,
hverfall her..litt vanskligere å få tak i, og dyrere..selv om det er nesten samme greien.
Hvilken av hasj og pot er 'colaen' av de to, om dere skjønner?
Ett gram hasj går for ca. 100 kr her. Hva gir man for ett gram pot her?(bergen)
Pot har forskjellig pris etter som hvor god den er(100-150 som regel kommer litt ann på), mens hasjen er alltid på 100 max. Har vært borti folk som prøver og ta 150 for gudshit men det går ikke i lengden..
Men til spm, ditt.. Det kommer så veldig ann på, men er vell egentlig poten som er "colaen" men personlig liker jeg god hasj bedre enn god pot, men blanda sammen er det uslålig.

also known as trollmekk Hasj og pot blanda samen =)
det er jo ofte lettere å få tak i hasj, ihvertfall utifra egne erfaringer, så siden man så sjeldent fikk tak i grønt, så ble det litt mer eksklusivt, men nå i det siste har det vært mye grønt i omløp og nå savner jeg hasj :P
Jeg vil si at jeg liker pot bedre, men poten er verre bøffa (frø, f eks, som jeg fikk på skoleveien en gang til skolen, det ga meg bare vondt i hodet og jeg fikk lyst til å sove, så jeg sovna i flere skoletimer, og jeg hadde gjennomgående vondt i huet noen timer. )

Hasj er gode greier, egentlig. Ordentlig god hasj gir deg nesten samme følelse som pot, men mer slapp og god og varm, og jeg vil derfor si at når jeg får tak i den gode nederlandske, sie rjeg ofte neitakk til pot
Sitat av Gest^^
Jeg vil si at jeg liker pot bedre, men poten er verre bøffa (frø, f eks, som jeg fikk på skoleveien en gang til skolen, det ga meg bare vondt i hodet og jeg fikk lyst til å sove, så jeg sovna i flere skoletimer, og jeg hadde gjennomgående vondt i huet noen timer. )

Hasj er gode greier, egentlig. Ordentlig god hasj gir deg nesten samme følelse som pot, men mer slapp og god og varm, og jeg vil derfor si at når jeg får tak i den gode nederlandske, sie rjeg ofte neitakk til pot
Vis hele sitatet...

Enig Kan jeg velge mellom syk bønne og god pot, velger jeg bønne Flyter mye mere på den rusen, men som sakt er godt og blande litt også
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Så hvis jeg, helt hypotetisk, hadde kjøpt ca. like mye pot som,
om det ligger strødd utover ett ark på et areal litt større en dette bildet: her ++
for en hundrings, og en som røyker det sier at det ikke var dårlige greier,
da har jeg, helt hypotetisk, gjort et bra kjøp?
Og om jeg hadde betalt 150 hadde det vert grei pris det også/ikke bøff?
Om det ikke var vekt i nærheten, hvor mye ville det vert ved øyemål, de som har peiling?
(strødd ut på areal litt større enn det bildet)
Vel, i din hypotese vil jeg si du gjort et faen så godt kjøp hvis skitten var god

Ikke røyk alt på en gang da, i teorien
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Hvis en som jeg ordna til skulle ha istedenfor et femtispenn med hasj,
sa det var et gram og fikk halvparten da, ser det ut som det stemmer(at det var 1 gram)?
Eller kan den personen ha løyet siden jeg ikke har peiling, og sagt det var mindre en det var.
For jeg syns det virket mye for 100 kr, og såg ut som mer enn ett gram liksom.

Det som er på det vedlagte bildet er halvparten av det opprinnlige.(ligger oppi sånne sigarettplastikkting)

(uhhh,hypotetisk)
Sist endret av mentalmelt; 25. oktober 2007 kl. 22:52. Grunn: Fjernet bilde by request
Bare det i posene er over et gram, jeg vil si 2 uten å kunne si noe sikkert. Hvis det i tillegg er god skitt har du gjort et røverkjøp, hypotetisk sett
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Så den personen som skulle ha istedenfor et femtispenn g,
tok egentlig ca. 1 gram da, hvis det der er ett gram i seg sjøl.
Fin "venn"..
Det er kjipt, men du har jo nok igjen

Du får oppsøke ham med din nye kunnskap, og kreve mer penger.
Jeg liker pot bedre enn hasj, men det er nok pga at jeg røyker hasj hver uke og pot kanskje hver andre mnd.
Av egen erfaring blir du mer "fjern" av pot. JEG kommer lett i "Eventyrland" av ordentlig god pot! Det kan jo skje på hasj å, men jeg får en bedre rus/Trip på pot.

En gang jeg droppet 3g hasj + røykte noe skikkelig god amsterhasj+amsterpot mekk trippet jeg i flere timer! Var ute å gikk da. Anbefaler og røyke ordentlig god pot mekket med hasj i skogen med noen gode kompiser!
(Tripraport på den trippen min kommer ettervert)
tripp? øhm? ok.... så du har hatt en mongo tripp på hasj? jeg sitter her på jobb, drit skakk nå, men vil ikke si jeg tripper
Jeg har vært dritskakk på hasj jeg å, men TRIPPA den gangen.. Det er faktisk fullt mulig og trippe på hasj/pot

edit: skriveleif
Sist endret av rbt; 5. februar 2007 kl. 15:42.
Jeg syns begge deler er bra jeg!

Da det gjelder spliff så synes jeg at pot er det beste, men da det gjelder pipe så foretrekker jeg hasj. Er også utrolig godt og blande pot og hasj!
Hasj = Bong
Pot = Joint

syntes værtfall jeg

Alt i alt syntes jeg egentlig pot er best siden det er så sjelden jeg får tak i det, men når jeg først får tak i er den som regel veldig god.
ja mulig å trippe på pot, var en gang i sommer hvor vi hadde en tier med pot jeg og en kompis, og bare gikk rundt i skogen og tok hit på hit på hit på hit fra bongen, ble helt loka av å gå rundt inni skauen :P
Første gangen jeg var borti pot lagde jeg te. Smaker faktisk godt!
Hadde spist et g hasj i forveien så jeg kan ikke si noe spess om rusen på pot.
Hadde derimot litt poppers, og det gjorde susen! Som å bli skutt ut i verdensrommet i en sofarakett.
Sitat av wiftah
Enig Kan jeg velge mellom syk bønne og god pot, velger jeg bønne Flyter mye mere på den rusen, men som sakt er godt og blande litt også
Vis hele sitatet...

Første gang jeg prøvde blanda shit, gikk det faen meg rett til himmels ;P
Den rusen har jeg ikke funnet igjenn i noe form for alkoholrus, eller vanlig hasj.. Ganske digg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I min mening er denne tråden i grenseland med søppel, fordi det kommer til å flomme på med egne personlige meninger, og som vi vet er alle forskjellige, du kommer ikke til å få et definitivt svar på det første spørsmålet ditt.
Hold dere unna typen innlegg som 'faen ass, ble så fjærn etter den og den blandinga, tøft ass' så kanskje tråden overlever, men jeg kan ikke garantere noe.

Pot er som sagt ikke vanlig å kunne få tak i hele året på markedet, mange ser derfor på det som mer eksklusivt iforhod til hasj.
IMHO så er mesteparten av det du får tak i på markedet her til lands dårlig/middels kvalitet, det finnes pot som gjør deg tung-stein som hasj, og pot som gir deg en 'høy' rus, dette er jo litt vanskelig å forklare for en som ikke har kjent det selv.
Så i bunn og grunn kan du aldri få et svar med hold i, utenom hvis du vinkler det på denne måten:
Hasj er raffinert cannabis (trikomene med thc presses sammen i konsentrerte klumper)
Mens pot er råvaren med flere stoffer i seg enn i de fleste hasjtyper.
Man kan kanskje trekke analogien mellom frysetørket pulverkaffe og ferske knuste kaffebønner.
Jeg mener, om man har røykt brunt lenge er det digg med grønt oig visa versa.

Blanding eller "trollman" som vi kaller det, er top notch =)
Om man får en høy rus eller en tung rus har vel egentlig mest å si på når planta er høsta.
Om planta høstes tidlig vil produktet inneholde mye ren THC, og gi en veldig løftende rus.
Om planta høstes senere vil den inneholde mer virkestoffer, men deler av det vil ha blitt brutt ned til andre kannabinoder som gir deg en mer sofa-rus.

Hvilken man liker får jo være en smaksak.
Sitat av effie
Om man får en høy rus eller en tung rus har vel egentlig mest å si på når planta er høsta.
Om planta høstes tidlig vil produktet inneholde mye ren THC, og gi en veldig løftende rus.
Om planta høstes senere vil den inneholde mer virkestoffer, men deler av det vil ha blitt brutt ned til andre kannabinoder som gir deg en mer sofa-rus.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke hørt om før, men kan nok godt ha noe med det å gjøre.
Jeg vet også at det har noe med om det er Cannabis Indica eller Satvia


edit: Har nok noe og si hvordan stain det er og hvordan form du er i også.
Sist endret av rbt; 5. februar 2007 kl. 20:02.
rbt: Ja, stemmer.. det er egentlig mange faktorer som spiller inn.
Pot er best, koster 150 kr/g fra han jeg kjøper det.
150,- er normal pris på pot ja.
100,- for hasj er og normal pris.

eg vil nok foretrekke hasj pga det gir mykje meir i små mengder enn pot..
Ingenting kan regnes som "normal pris". Pris kommer an på hvor du bor og hvem du kjenner.
men normal pris for nybegynnere som ikkje kjenner langeren da hehe.. der eg kommer fra er dette fast pris.. samme kven du kjenner. men her eg er nå kan eg få hasj ned i 60-70kr... men er ofte dårlig kvalitet da..
Jeg foretrekker pot fremfor hasj pga. smak og at man slipper å blande med tobakk, gir en veldig fin rus. Vært veldig mye bra pot her det siste året, har nesten ikke røyka annet i det siste
Det finnes også måter og røyke hasj uten og blande med tobakk Mekk med urter eller røyk rent i varporizer
røyk det reint å bli satt ut i 2 timer hehe... eg vil ambefalle jordis på sommerstid og ikkje blande det noe særlig med tobakk... er ein UTRULIG spesiell opplevelse siden du merker ganske lett kor langt du kan komme på hasj da..

har hørd at oregano skal funke som erstatning for tobakk, men har aldri prøvd det.
Sitat av rbt
Det finnes også måter og røyke hasj uten og blande med tobakk Mekk med urter eller røyk rent i varporizer
Vis hele sitatet...
Vet, har røyka vaporizer og piecepipe osv. osv. men foretrekker fortsatt grønt uten tobakk :]
Jeg liker å blande i litt tobakk, lite svidd og masse nikotin =) .

Røyker ca 20 marlboro om dagen så er litt vant tli nikotin, men føler jeg klarer å få i meg mer på en gang av både brunt og grønt ,Synes det er mye sterkere for hals\lunge når det røykes rent.

Får ikke noe av den nikotin rushen folk snakker om, huff jeg har slutta uanz blir bare fyresugen når jeg snakker\skriver om det

Men tilbake tilbake til topic.

Brunt er ofte en sitte stille å kose seg i sofaen med spill\tv\film\snacks

Grønt er litt mer opp og ut, gå en tur i naturen og gjøre ting

Dette er selvfølgelig bare min oppfatning, men utifra det mener jeg at det er opptil hver enkelt om de liker grønt eller brunt best. Ikke den helt enorme forskjellen heller da =)
Etter min erfaring er grønt så godt som alltid bra, mens brunt veldig sjelden er bra. Standard grønt kjennes i 3-4 timer, standard brunt er ute etter 1-2... Bra brunt blir noe annet, men det forekommer så sjelden at det ikke er verdt å ta sjansen på det..
Sitat av rbt
Det finnes også måter og røyke hasj uten og blande med tobakk Mekk med urter eller røyk rent i varporizer
Vis hele sitatet...
te funker også fett, men dette kan bli sterkt.

Første gang jeg skulle hive meg på bøtta, var det et syyyykt mekk med te.

*poff*

... i say no more.
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Har fått alt svar på det jeg lurte på, så takk skal dere ha..!
Sitat av Indisium
Brunt er ofte en sitte stille å kose seg i sofaen med spill\tv\film\snacks

Grønt er litt mer opp og ut, gå en tur i naturen og gjøre ting

Dette er selvfølgelig bare min oppfatning, men utifra det mener jeg at det er opptil hver enkelt om de liker grønt eller brunt best. Ikke den helt enorme forskjellen heller da =)
Vis hele sitatet...
han der prøvde hvertfall, eller hva lyselilla?
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Prøvde på hva?
Svare på det jeg ikke lurte på ja..
Jeg må bare si at jeg blir overrasket over hvor lite dere vet om akkurat dette.

rbt var inne på det, men saken er den at Cannabis Sativa vil gjøre deg høy (samma faen om det er lagd hasj av den eller om det er marihuana) og Cannabis Indica vil gjøre deg stein (igjen samma om det er lagd hasj av den eller tørka til marihuana!)
Hvordan vet jeg dette? Jo, fordi jeg har grodd begge typene, pluss en hybrid blanding av begge. Så istede for å lage den såkalte trollmekken, er det bare å cultivere med plante som er 50% Sativa og 50% Indica.

Vil også tilføye at i den posen er det ikke i nærheten av to gram. Marihuana har en utrolig lett vekt, hvis den er tørket riktig da. Mulig det veier to gram, men da er det faen meg dritt.
Sist endret av Mullah; 13. februar 2007 kl. 11:43.
Tydlig at ikke altfor mange røyker godsaker her da..

som nevnt finnes det typer grønt man blir flrehøy av, og typer man blir soffastein av.

hasj blir man på mange måter soffa klar av,som regel mørke typer, men her kommer det også høye typer hasj, type pollenshit. lys porøs og fantastisk

men alfa og omega når man enten skal røyke bønne eller weed er å få taki så ferske varer!


jeg er heldigvis velsignet med handelsmenn som er meeeeget sære på hva de røyker, og har bare tilgang på det ferske seige typer(av begge typer)


skulle ønske flere nektet å kjøpe drittbønne, for da måtte dealerne få inn no bra å selge(ellers selger de ikke) og kansje i løped av et år eller to, er det bare godsaker å få tak i!
Igjen må jeg presisere at om det er brunt, grønt eller bloddy svart har ingenting med om du blir sofa stein eller sky høy å gjøre, det har med hvilken type cannabis hasjen er laget av!
Sist endret av Mullah; 13. februar 2007 kl. 11:36.
NFFs husbedreviter
Jeg var nede i Amsterdam på Cannabis museumet der, og da sa de at grunnen til at man ofte blir så fucka av "trollmekk", Chronic(som jeg kaller det), eller som LoveToGrow sier, en hybrid plante med 50%-50% Sativa-Indica, er at både den tunge rusen fra indicaen og den høye rusen krangler om hvem som skal være dominant og man ender opp med at hodet ikke har ide på hvilken retning den skal "bikke", og hodet ditt reagerer der etter, du blir "fucka".
Sist endret av Dsverre; 14. februar 2007 kl. 15:57.
Godt sagt Dsverre=)
lillalys
lyselilla's Avatar
Trådstarter
Lite de vet? De fleste har svart på hva de foretrekker, om jeg ikke husker helt feil,
det er det jo ingen fasit på vel..Og svar på det om man ble "høy" eller "stein" hadde jeg svar på,
som nevnt, før jeg postet denne tråden.
Virkningen av begge deler er individuelt har jeg observert og fått svar om her,
så siden det egentlig ikke var det jeg spurte om, så er vel ikke vits i å nevne mer om det..?

Var visst litt over 2 g tilsammen(fikk det veid) og var gooode greier ifølge de som røykte det,
bare som en liten siste informasjon liksom. Og komt over mange forskjellige typer,
det er den første som var ordentlig tørka, så trur ikke vekta løg så mye da

Litt over 2 g til en hundrings, pluss det var bra varer må jeg si var en grei deal..! ^_^

MEN, har fått svar på mine spørsmål. 'Hva som var "colaen" av de to her i området',
og ca.pris her,om jeg ble bøffa/gjorde bra kjøp,
så tråden kan igrunn stenges om noen adminer bother ta seg til til det, takk.
Så trengs ikke "ferdige" poster stå åpne..
Sitat av lyselilla
Lite de vet?
Vis hele sitatet...

Mange her virker som å ha den oppfatning av at bønne er ned i sofaen og mer sløv mens pot er mer lightheaded. Det ER pot som får deg like langt nede i sofaen...eller under,.
Sitat av dutchDragon
Mange her virker som å ha den oppfatning av at bønne er ned i sofaen og mer sløv mens pot er mer lightheaded. Det ER pot som får deg like langt nede i sofaen...eller under,.
Vis hele sitatet...
Det her har jo allerede vært diskutert en del ganger, Indica som gjør deg stein - sativa som gjør deg høy. Søk på CBD / THC og les om det.
jeg røyker egentlig ikke - slutta rundt juletider (med unntak ved spesielle anledninger). men jeg husker at når jeg røyka som verst var jeg nærmest besatt av å få tak i grønt...
grunnen til det er nok ganske enkelt det at det 99% av tida bare var brunt å få tak i. dvs, grønt fantes sikkert, men ikke fra de kildene jeg hadde - og gresset er alltid grønnere...

hadde jeg fått tilbudet om noe bra grønt i dag hadde det vært å regne som en spesiell anledning i seg selv, da det sikkert har gått tre år siden jeg har smakt det.
det er litt mer sommer-feeling for meg, da det er noe som jeg assosierer veldig med glade sommerdager på Roskilde-festivalen og shopping i bodene på fristaden
▼ ... noen uker senere ... ▼
offtopic:Jeg har fått tak i noe pot som er litt rødlig i fargen....bare lurer på hva det kommer av og om det er positvit eller negativt?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Pot varierer gjerne i farge, avhengig av hvilken strain det er snakk om. Tror neppe det har noen negativ årsak eller effekt