Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 12560
Jeg har en kronisk sykdom. Og den beste medisinen er definitivt cannabis. Pleier å røyke brunt. Men det et ikke godt for kroppen min å røyke lenger pga belastning på lungene. Så jeg har vurdert å begynne å spise det istedenfor.



Har noe spørsmål som kanskje dere kanskje kan hjelpe å svare på:

1. Hvor lang tid tar det før det virker?
2. Er virkningen annerledes i forhold til når man røyker?
3. Trenger man mye mer en om man røyker?
4. Letteste måte å få det i seg? Jeg tenkte å varme det i olje og blande i yoghurt.
Sist endret av dansun74; 28. oktober 2017 kl. 15:52.
https://herb.co/marijuana-recipes/ Du kan finne mange bra oppskrifta her.

min favoritt e Skækkao
1. Alt fra 15min til 2 timer. 1 time er vanlig for meg.
2. Ja, heftigere body High. Kan bli mer intens og varer rundt 4 timer.
3. En grei pekepinn er å spise det dobbelte av det du røyker.
4. Matolje i vannbad der du smuldrer opp hasj/cannabis og lar det stå i et lite 5 minutt- for så å blande sjokolade i vannbadet til alt smelter. Sleng sjokoladen i former eller utover matpapir og legg i fryseren. 50g sjokolade per 1g hasj er en grei mix. Slår aldri feil forresten :-)
Jeg er helt enig i alt nattenssønner har å si forruten dosen og lengden på tiden du bør koke olja og hasjen. (kanskje det har en sammenheng?)

Du bør av personlig research bruke det fettet som har høyest metningsgrad. Et godt alternativ er kokosfett. Dette fungerer også veldig bra til sjokoladelaging. Optimalt bør vannbadet stå i flere timer. Jeg mener 2 timer ca vil yte et godt produkt. Doseringen bør være den samme som ved røyking eller noe mindre.
1. Virker på under 30 min hvis du har tom mage og spiser noe lett samtidig for å sette i gang fordøyelsen.
2. Funker fint men starten er ikke like fin som når en røyker.
3. Det spørs hvordan du beregner det. Det vil alltid vare lengre når en spiser det. Oralt opptak gir 2 til 2 1/2 gang høyere opptak en røyking. Dekarboksyleringen må være riktig. Cbd trenger dobbelt så lang tid for å dekarboksylere i forhold til thc. Altså minst 40 min. i bakerovn på 120 grader eller mer. Kjøp Norgesglass og ha det i så slipper du at kjøkkenet lukter som pusher street.
4. Animalsk olje og kokosolje/fett gir best opptak. Kokosolje er veldig praktisk og gir lang holdbarhet og i tillegg forbrennes kokosolje fortere enn animalsk fett. Jeg gidder ikke lage noe for å spise det. Dagsrasjonen min er 14 gram olje som jeg deler i 2 og spiser rett før et måltid. Vet noen liker og varme oljen i shotglass for å slippe å tygge stiv kokosolje men jeg er så herda etterhvert at jeg spiser det som sjokolade. Du blir veldig vant til smaken. Lager du kokosolje av marihuana må den varmes i mange timer etter dekarboksylering men det kan være på temperatur under 100 grader. Jeg liker å bruke en sous vide slik at jeg også kan gjøre dette uten stank.

Anbefaler icmag forumet for mer info.
Sist endret av KnutAnkhAton; 28. oktober 2017 kl. 21:20.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Hvor lang tid tar det før det virker?
Noen ganger tar det 30 minutter, noen ganger tar det opp til 2 timer. Spørs om du har tom mage etc.

2. Er virkningen annerledes i forhold til når man røyker?
Personlig så føler jeg at rusen er renere enn når du røyker. Det er fortsatt intenst og kraftig men jeg synes "hodespenningen" er litt mer behagelig hvis det gir mening, tror nikotinen fra tobakken har noe å si her. Rusen siger seg også innpå før du går fra 1 til 10 på under 20 minutter. Tar ikke lange tiden før du merker det til du er helt borte.

3. Trenger man mye mer en om man røyker?
Spørs på toleranse, men du trenger aboslutt ikke å øke dosen når du lager mat. Jeg ville begynt lavt istedenfor å starte høyt så slipper du å få en ubehagelig opplevelse. 0.150 - 0.2 burde holde mer enn nok - hvis effekten er mild eller for lav, øk mengden.

4. Letteste måte å få det i seg? Jeg tenkte å varme det i olje og blande i yoghurt.
Den letteste måten som jeg har gjort de siste gangene er bare å lage smør/olje med ønsket mengde, vent til smøret/oljen har kjølt seg så bare spiser du det. Merk at det smaker helt jævlig og ettersmaken varer en god stund, jeg pleier bare å pusse tennene etterpå. Har prøvd å spise yoghurt før men det var ikke helt for meg, smakte grusomt (brukte da ferskenyoghurt, anbefales ikke). Hvis du vil ha en deilig spiseopplevelse anbefaler jeg å bake.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Hvor lang tid tar det før det virker?
Noen ganger tar det 30 minutter, noen ganger tar det opp til 2 timer. Spørs om du har tom mage etc.

2. Er virkningen annerledes i forhold til når man røyker?
Personlig så føler jeg at rusen er renere enn når du røyker. Det er fortsatt intenst og kraftig men jeg synes "hodespenningen" er litt mer behagelig hvis det gir mening, tror nikotinen fra tobakken har noe å si her. Rusen siger seg også innpå før du går fra 1 til 10 på under 20 minutter. Tar ikke lange tiden før du merker det til du er helt borte.

3. Trenger man mye mer en om man røyker?
Spørs på toleranse, men du trenger aboslutt ikke å øke dosen når du lager mat. Jeg ville begynt lavt istedenfor å starte høyt så slipper du å få en ubehagelig opplevelse. 0.150 - 0.2 burde holde mer enn nok - hvis effekten er mild eller for lav, øk mengden.

4. Letteste måte å få det i seg? Jeg tenkte å varme det i olje og blande i yoghurt.
Den letteste måten som jeg har gjort de siste gangene er bare å lage smør/olje med ønsket mengde, vent til smøret/oljen har kjølt seg så bare spiser du det. Merk at det smaker helt jævlig og ettersmaken varer en god stund, jeg pleier bare å pusse tennene etterpå. Har prøvd å spise yoghurt før men det var ikke helt for meg, smakte grusomt (brukte da ferskenyoghurt, anbefales ikke). Hvis du vil ha en deilig spiseopplevelse anbefaler jeg å bake.
Vis hele sitatet...
Enig med bruker over for det meste, vil bare merke at grønt smaker mye, mye, bedre enn brunt. Hvis du lager brownies med grønt vil det faktisk smake bedre en vanlige brownies.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått helt vekk fra brownies, og lager kun muffins hvis jeg skal lage noe spiselig. Sjokolademuffins fra toro. ✌ smaker så og si ikke hasj av det i det hele tatt, i forhold brownies som smaker høgg.
Takk for mye gode svar.

Sykdommen min gjør at jeg enkelte dager nesten ikke er ute av sengen pga smerte og utmattelse. Og da er det bare om å gjøre å få det i seg fort og enkelt. Jeg tolker det da slik at; jeg bare kan varme hasjen i en kjele eller i en skje sammen med matolje og svelge unna ��
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Takk for mye gode svar.

Sykdommen min gjør at jeg enkelte dager nesten ikke er ute av sengen pga smerte og utmattelse. Og da er det bare om å gjøre å få det i seg fort og enkelt. Jeg tolker det da slik at; jeg bare kan varme hasjen i en kjele eller i en skje sammen med matolje og svelge unna ��
Vis hele sitatet...
Jeg får mye bedre effekt av å smelte hasjen inn i smøret/olje med bruk av kjele istedenfor en skje. Lav varme på kjelen, tar 10-15 minutter så er det bare å spise i vei.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Du kan bare spise hasjen slik den er. Tar vanligvis fra 30 mins til 2 timer før det kicker inn. Greit å svelge ned med litt drikke. Så enkelt kan det gjøres. Det funker.
@dansun74 Du vil nesten alltid få noe effekt ved å spise hasj rå eller å bare varme den sånn cirka, men det blir ikke samme greia. I sommer bodde jeg 6 uker på campingplass og hadde ikke tilgang til bakerovn og fikk ikke laget oljen slik den burde være. Resultatet ble at oljen ble veldig svak og jeg ble også mye sløvere og mindre opplagt.

Hvis du spiser hasjen rå anbefaler jeg å spise noe med det samme, hvis ikke kan det godt hende at ingenting skjer før du spiser. Skjedde med meg en gang. Spiste på kvelden en time før jeg la meg. Effekten kom etter frokost morgenen etter.
Hvis du ikke ønsker å belaste lungene like mye som før, men ønsker samme fleksibiliteten som ved røyking, så anbefaler jeg deg å prøve Vaporizer. Kan brukes med "brunt" også, men de er som regel laget for tørkede urter.
Jeg har kjøpt min på maryjanes.no, men det finnes flere i Norge som selger vaporizer.

hva angår å "bake" så har jeg ikke så mange tips å komme med. Driver ikke med sånt
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Du bør virkelig gjøre en decarboxylation av hva enn du skal spise.

Hvordan og hvorfor kan du lese om her.