Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4928
Hei! Jeg har opplevd noen kjipe greier over sosiale medier den siste tiden (noen mnd), og legger ut en tråd her som et "siste håp"

Det startet i oktober i fjor, at falske facebookprofiler sendte meg hat-meldinger, og meldinger til bekjente og venner av meg (meldinger der det kun stod stygge og syke påstander om meg), og det utviklet seg til flere falske profiler på både Facebook og Instagram, jeg ble nedringt av skjult ID til alle døgnets tider, og til slutt ble det så ille at det fysisk var noen på vindusruta mi om natten.
Det stoppet opp i desember, og var relativt stille frem til et par uker siden. Nå har det begynt igjen. Det gjør ikke noe at den/de sender meldinger til meg, det klarer jeg å ignorere. Men de sender meldinger til bekjente og venner, og den er ikke like lett og svelge. Nå skjer det hovedsakelig over Instagram. Er det noen måte for meg (som ikke kan noe særlig IT og data) å finne ut hvem som står bak?
Jeg var innom politiet med dette i fjor, men som forventet var ikke det noe de tok seriøst)
Dette minner om ungdomsskoletendenser, og føler dette nesten er litt for barnslig greier å bruke tiden sin på, men det tar mye krefter- og jeg vil bare bli ferdig med det

Takk for svar!
Hilsen lei
Mitt beste råd er å ta en pause fra disse sosiale mediene.
Det betyr nødvendigvis ikke at du taper kampen.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. april 2017 kl. 13:39.
Skriv ned ALT, smått og stort med dato, og gå til politiet på nytt. Det er viktig å få med omfanget, og da nytter det lite med synsing og husking og ca-antall ganger ting har skjedd. Går det lenger så er det også viktig at du har med alt dette som bakgrunn.

Det tekninske kan ikke jeg hjelpe deg med, dessverre.
Overskuddsmateriell
Entropi sier her er helt rett, det du bør også gjøre er å dokumentere hver hendelse om du har overskudd til det. kopi/bilde/printscreen av hatmeldinger der du har det.

Der du blir oppringt av sjult nr så kan du blokkere alle slike anrop på generelt grunnlag.
Slik gjør du det om du har Android: http://ccm.net/faq/33706-how-to-bloc...ers-on-android
Vil anbefale deg å gjøre som de andre her skriver. Gå til politiet, ta screenshots og lagre linker til facebook/instagram profilene til de som trakasserer deg. Be dem kontakte facebook slik at de kan finne IP-adressen deres.

Hvis politiet ikke tar deg seriøst denne gangen heller, pek ut at det disse folkene gjør er veldig slitsomt for deg. I tillegg er det jo ulovlig også.
Jeg vil tro at det må være mulig i samband med politi/telemontør kan finne ut hvem som ringer deg med skjultnr. De har iallefall verktøyene til det.