Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6011
Fikk 3 merkelige meldinger fra en sender med navn "two words".

Ser ut som bulk sms med tanke på at jeg ikke er den eneste som har fått de:
Klikk.no forum

Er det noen av dere her som har fått disse meldingene også?


Slik ser den ut for de som lurer:
http://bildr.no/image/K2VBREZy.jpeg
Sist endret av blitZz96; 14. november 2015 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Min umiddelbare tolkning er at dette antakeligvis er en litt uheldig systemutvikler som lager en applikasjon med SMS-støtte, som ved et uhell sender testmeldinger til en stor mengde brukere i stedet for å bare sende til testnummeret.
Sitat av Tias Vis innlegg
Min umiddelbare tolkning er at dette antakeligvis er en litt uheldig systemutvikler som lager en applikasjon med SMS-støtte, som ved et uhell sender testmeldinger til en stor mengde brukere i stedet for å bare sende til testnummeret.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er enig i den teorien. Det kan kanskje svare på hvorfor meldingene begynner på "test 15".
Sitat av blitZz96 Vis innlegg
Ja, jeg er enig i den teorien. Det kan kanskje svare på hvorfor meldingene begynner på "test 15".
Vis hele sitatet...
Ser du ikke, at du har fått testmelding nr. 15, 16 og 17?
Akkurat samme hos meg. Samme avsender og tekst som trådstarter
Har mottat akuratt de samme meldingen i går eg og.
Var litt dum og åpnet den ene, men slettet så de neste.

Noen som vet noe om dette?
Fikk enda en nå.
Noen som vet hva det er?
Jeg har også fått det samme. Lastet ned en app hvor jeg kunne blokkere avsender, altså two words, og plutselig var dnb bank på min blokkerte liste, noe jeg ikke har gjort. Så vet ikke om det kan ha noen sammenheng.
Håper virkelig ikke det er noe virus eller noe.
Ser ikke hvorfor folk er så skeptiske. Hadde det vært mulig å sende virus via SMS på denne måten ville det vært masseutsendt og skapt store mediaoppslag. Spesielt når det er sendt ut i så stor skala som nå så ville noen forstått det om det var snakk om virus.

Den mest logiske forklaringen er jo det Tias sier. En utvikler som dumme seg ut og sendte ut testmeldinger til reelle brukere i stede for til testnummer. Det forklarer jo alt

- Tittel er "two words", typisk ting man kan finne på å skrive om man vil teste om applikasjonen støtter avsender med 2 ord
- Meldingene inneholder ordet Test (Det burde vært et stort nok hint i seg selv)
- De er nummererte for å kunne skille mellom ulike meldinger

Jeg ville bare lagt det hele i glemmeboka. Du finner trolig ikke ut hvem som sendte disse meldingene med mindre noen går ut i media med det. Det var trolig bare en eller annen utvikler som dumma seg ut på jobb.
Dumma seg på jobb? Har holdt på i over 1 uke.
Rundt 0-2 sms dagen.
Sist endret av 4asd13; 16. november 2015 kl. 22:39.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Dumma seg på jobb? Har holdt på i over 1 uke.
Rundt 0-2 sms dagen.
Vis hele sitatet...
Høres fremdeles ut som en som dumma seg ut på jobb - bare veldig mye. For alt vi vet har det ikke blitt oppdaget at feilen skjer, og at det derfor fortsetter. At man tror man sender til testnummer, men sender til en hel bunch med folk i et register de har liggende.