Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  808 207741
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pi-instillingene må du tune selv, da dette kan være veldig individuelt, men du finner mange gode guider på dette.

Deretter er det stick-scaling som forteller hvor responsiv den skal være, denne kan også variere litt, pluss at personlig preferanse teller inn.

Skal du filme, så er det lurt å ha den veldig lav, slik at den flyr rundt som en ballong, begynn gjerne på 30 og juster deretter. Jeg liker å ha muligheten til å bytte fort, så jeg bruker expo/dual rates på radioen, sjekk at det ikke er denne som ødelegger for deg.

Har du auto-level på?
Har lenge vurdert å bygge meg ett quad/multicopter men lurer på hvor mye jeg må ca bruke?
Kravene jeg har er:
-Ikke for kort flytid (men trenger ikke være verdens lengste)
-Vil ha mulighet til å fly over lange distanser
-Ha kamera som jeg kan streame filmen til mobil/pc (om det er mulig)

Hvor mye tror dere jeg må regne med å bruke på ett slikt quadcopter?

Noen som har lyst å lage en liste med deler jeg trenger og noen som har et anbefalt kamera å feste på den?
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har lenge vurdert å bygge meg ett quad/multicopter men lurer på hvor mye jeg må ca bruke?
Kravene jeg har er:
-Ikke for kort flytid (men trenger ikke være verdens lengste)
-Vil ha mulighet til å fly over lange distanser
-Ha kamera som jeg kan streame filmen til mobil/pc (om det er mulig)

Hvor mye tror dere jeg må regne med å bruke på ett slikt quadcopter?

Noen som har lyst å lage en liste med deler jeg trenger og noen som har et anbefalt kamera å feste på den?
Vis hele sitatet...
Du må nesten skrive ønsket prisklasse, quad/hexa bygging kan varriere fra 2k til 50k, det er med ønsket behov som:

*Lang distanse
*Krav til lang eller kort distanse livefeed
*Ønske av stabilebilder "gimbal"
*Hvordan bildekvalitet, gopro eller systemkamera (vil økeprisen i gimbal fra 3k til 30k)
*Ønsket system som naza eller audro)
Listen fortsetter

DJI har byggesett som flamewheel sine F550/F450, de er perfekt til nybegynnere som vil bevege seg ut i quad/hexa bygging, du må kjøpe loddeutstyr seperat.
Elefun selger disse: http://www.elefun.no/p/kat.aspx?k=774
Sist endret av justastonedhuman; 5. mai 2015 kl. 15:39.
Sitat av iColdman Vis innlegg
-Vil ha mulighet til å fly over lange distanser
-Ha kamera som jeg kan streame filmen til mobil/pc (om det er mulig)
Vis hele sitatet...
Disse to får du ikke i samme quadcopter. Med mindre du bruker en Easycap og plugger i Androidtelefonen din, da kan du bruke standard analoge videomottakere som vi bruker til FPV. Du vil få litt lag på signalet da, 100ms eller noe.

Bruk gopro eller mobius etter budsjett, ferdig snakka
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du må nesten skrive ønsket prisklasse, quad/hexa bygging kan varriere fra 2k til 50k, det er med ønsket behov som:

*Lang distanse
*Krav til lang eller kort distanse livefeed
*Ønske av stabilebilder "gimbal"
*Hvordan bildekvalitet, gopro eller systemkamera (vil økeprisen i gimbal fra 3k til 30k)
*Ønsket system som naza eller audro)
Listen fortsetter

DJI har byggesett som flamewheel sine F550/F450, de er perfekt til nybegynnere som vil bevege seg ut i quad/hexa bygging, du må kjøpe loddeutstyr seperat.
Elefun selger disse: http://www.elefun.no/p/kat.aspx?k=774
Vis hele sitatet...
Tror jeg dropper kamera osv først så bygger jeg heller ett som jeg kan øve meg med og så evt. oppgradere til kamera når jeg føler meg klar for det.
Er det noe grunn for ¨å velge hexa istedet for quad? Regner med hexa blir litt dyrere pga flere motorer osv?
Tenker jeg kan bruke rundt 4K og bestiller gjerne deler frautlandet hvis det blir biligere.

EDIT: så nå på det Mobius kameraet og det kostet ikke veldig mye vil det være mulig å få live signal med det? Kvaliteten er god nok på det også. Vil hovedsaklig bare ha mulighet for å kunne fly litt lengre enn jeg ville kunne hvis jeg måtte se på quadcopteret fra bakken.
Er dette noe å anbefale for å streame signalet ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Tx_Rx_Set.html
Sist endret av iColdman; 6. mai 2015 kl. 18:52.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Tror jeg dropper kamera osv først så bygger jeg heller ett som jeg kan øve meg med og så evt. oppgradere til kamera når jeg føler meg klar for det.
Er det noe grunn for ¨å velge hexa istedet for quad? Regner med hexa blir litt dyrere pga flere motorer osv?
Tenker jeg kan bruke rundt 4K og bestiller gjerne deler frautlandet hvis det blir biligere.
Vis hele sitatet...
Sitat fra http://dronebly.com/quadcopter-vs-he...-pros-and-cons

Quadcopter:
Relatively cheap to manufacture.
Great maneuverability.
Powerful enough to add accessories.
Greater thrust and power versus tricopters.

Cons of a quadcopter:
Not as powerful as a hexacopter or octocopter.
Vis hele sitatet...
Hexacopter:
Greater overall power, speed and elevation.
Safety provided through additional motors.
Higher overall payload.
Great control and flight speed.

A few of the drawbacks with this model compared to a quadcopter are:

Priced higher than a quadcopter.
Larger in size, making the copter harder to fly in tight spaces.
Motor parts are more expensive if they need to be replaced.
Vis hele sitatet...
Hadde selv quadcopter til lek og morro, mye artigere å leke med enn F550 hexacopter, kjenner igjen mye av de negative sidene og de positive.
MERK: Hexa/octo er mye bedre om du skal bruke de til filming, quadcopter er bra til filming i farten. Ikke like artig å drege med seg hexa på fjellet eller lange turer...
Sist endret av justastonedhuman; 6. mai 2015 kl. 19:40.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Tror jeg dropper kamera osv først så bygger jeg heller ett som jeg kan øve meg med og så evt. oppgradere til kamera når jeg føler meg klar for det.
Er det noe grunn for ¨å velge hexa istedet for quad? Regner med hexa blir litt dyrere pga flere motorer osv?
Tenker jeg kan bruke rundt 4K og bestiller gjerne deler frautlandet hvis det blir biligere.

EDIT: så nå på det Mobius kameraet og det kostet ikke veldig mye vil det være mulig å få live signal med det? Kvaliteten er god nok på det også. Vil hovedsaklig bare ha mulighet for å kunne fly litt lengre enn jeg ville kunne hvis jeg måtte se på quadcopteret fra bakken.
Er dette noe å anbefale for å streame signalet ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Tx_Rx_Set.html
Vis hele sitatet...
Mobius har live-out via USB-kontakten ja, du bruker en sånn kabel: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Cable_Set.html

Men ta nå å legg i $50 mer, så får du en bedre sender/mottaker (32-kanals), FPV kamera og helt greie nybegynner-videobriller i samme pakke. OG gode antenner, de vanlige piskantennene er crap.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mera_PNF_.html
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hadde selv quadcopter til lek og morro, mye artigere å leke med enn F550 hexacopter, kjenner igjen mye av de negative sidene og de positive.
MERK: Hexa/octo er mye bedre om du skal bruke de til filming, quadcopter er bra til filming i farten. Ikke like artig å drege med seg hexa på fjellet eller lange turer...
Vis hele sitatet...
Man kan få flotte bilder\filmer fra en quad.
Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=35l59PScxqk

Hadde selv en Octocopter, men voldsomt tungvindt når man skal drar rundt på den..Der vinner Quaden min hvertfall :P
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Mobius har live-out via USB-kontakten ja, du bruker en sånn kabel: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Cable_Set.html

Men ta nå å legg i $50 mer, så får du en bedre sender/mottaker (32-kanals), FPV kamera og helt greie nybegynner-videobriller i samme pakke. OG gode antenner, de vanlige piskantennene er crap.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mera_PNF_.html
Vis hele sitatet...
Er quanum-pakken du linker til kompatibel med fatshark og/eller skyzone-systemene?

Virker som man får mye for pengene der, selv om kanske brillene er litt mer klumpete enn eksempelvis fatshark.
wanna-b's Avatar
Trådstarter
Sitat av LTd Vis innlegg
Er quanum-pakken du linker til kompatibel med fatshark og/eller skyzone-systemene?

Virker som man får mye for pengene der, selv om kanske brillene er litt mer klumpete enn eksempelvis fatshark.
Vis hele sitatet...
Kompatibel med fatshark/ImmersionRC 8 kanaler, og alle Skyzone 32 kanaler
Sitat av Merko Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Flott, det er slikt som gjør at jeg bare må ha meg et sånt kopter med kamera.
Er dette et godt valg som første quadcopter?
Jeg vil gjerne prøve GPS derfor tar jeg med dette.

Er det noe mer jeg trenger bortsett fra batteri og rx/tx?

Supert hvis noen kan gi meg noen råd!

Rctimer SK30A & SM450 V2 Black/Red Quadrotor
http://www.rctimer.com/product-786.html

Rctimer Universal GPS Aluminum Folding Mount
http://www.rctimer.com/product-1030.html

Rctimer Mini ArduFlyer V1.0 Flight Controller
http://www.rctimer.com/product-1170.html

Rctimer NEO-6M GPS module & MAG v1.2
http://www.rctimer.com/product-1165.html
wanna-b's Avatar
Trådstarter
Sitat av javius Vis innlegg
Er dette et godt valg som første quadcopter?
Jeg vil gjerne prøve GPS derfor tar jeg med dette.

Er det noe mer jeg trenger bortsett fra batteri og rx/tx?

Supert hvis noen kan gi meg noen råd!

Rctimer SK30A & SM450 V2 Black/Red Quadrotor
http://www.rctimer.com/product-786.html

Rctimer Universal GPS Aluminum Folding Mount
http://www.rctimer.com/product-1030.html

Rctimer Mini ArduFlyer V1.0 Flight Controller
http://www.rctimer.com/product-1170.html

Rctimer NEO-6M GPS module & MAG v1.2
http://www.rctimer.com/product-1165.html
Vis hele sitatet...
Dette ser bra ut, men jeg ville definitivt valgt en fullstørrelse arduflyer (dette er en APM klone) i stedet for mini, om dette er er første gang du bygger quadcopter. Mye fiddlete montering og lodding (ESCene) med den mini-saken. Husk 3s batteri på rundt 3000-4000mAh, om du var usikker.
Må nesten dele denne her: https://www.kickstarter.com/projects...ture-from-1399 spennende quadprosjekt

- Hybrid quadcopter (bensin og elektro)
- 5kg payload
- 60min flygetid
- Opp til 100km i timen
- Veier 4,9kg (uten drivstoff)
Tja, synes ikke det Kickstarter-prosjektet er noe spesielt spennende.

Støy nivået på en sånn dings må være voldsomt. Har heller ikke behov for 60minutter flytid i luften, da er det like greit med rundt 15-20, så lande\bytte batteri så er man oppe igjen.

Er også noe stor etterh va jeg kan se..
Har lenge hatt lyst på en drone, men er veldig usikker på hvilken eller om jeg skal bygge selv.
Har sett litt på den nye DJI Phantom 3 Advanced, men synes den blir noe dyr hvis jeg må kjøpe et nettbrett + ekstra batteri til 5k i tillegg (er det mulig å få live view på PC?)

Har litt lyst til å bygge selv, men vil også ha mulighetene som Phantom (live-view/FPV, GPS og gode bilder ++)
Finnes det en hovedenhet til selvbyggere som gir disse funksjonene? (mener å ha sett en hvit/rød boks på en butikk en gang)

Hva anbefaler dere? Har et budsjett på ca 10 000.
Jeg har bygd meg ett quadcopter i vår, uten videofeed/gps dog, men jeg gjetter på at jeg har brukt rundt 3-4000 på prosjektet.

Så jeg vil tro at du fint kan få til noe med video-feed for 10.000,- uten at jeg er for skråsikker.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du bygger selv, så kan du bestemme selv i hvilken grad hva du vil bruke, og hva du vil ha av funksjoner.
Du kan også bygge på live-view etterhvert dersom du skal ha råd/behov for det.
En flykontroller som er lett å sette opp, har gps, barometer, etc. Samt at det finnes mye dokumentasjon på er naza, samme typen som brukes i dji sine modeller.
Dersom du vil begynne litt mindre, uten gps, barometer og de funksjonene, så er KK kontrolleren verdt de få kronene det koster.
Klin umulig å svare på om du ikke har flere krav enn det. Du kan bygge et quadcopter ut av rørepinner og all verdens GPS funksjonalitet til knappe 1000 kroner med kontroll om du vil. FPV utstyr kan være så enkelt som kamera og sender til $15 + mottaker og easycap til PC for tja, $30?
Hmm, takk for svar.

Tror jeg starter litt enklere enn jeg hadde planer om :P

Enkelt quadcopter med KK kontroller, så får jeg se om jeg tar steget videre da
Sitat av Merko Vis innlegg
Tja, synes ikke det Kickstarter-prosjektet er noe spesielt spennende.

Støy nivået på en sånn dings må være voldsomt. Har heller ikke behov for 60minutter flytid i luften, da er det like greit med rundt 15-20, så lande\bytte batteri så er man oppe igjen.

Er også noe stor etterh va jeg kan se..
Vis hele sitatet...
Det står nevnt i kampanjen at støynivået 20m unna i høyde 10m er lik et tilsvarende multikopter (elektrisk). Litt merkelig måte å sammenligne på da de ikke nevner avstanden målt til det elektriske multikopteret.
Sitat av Merko Vis innlegg
Tja, synes ikke det Kickstarter-prosjektet er noe spesielt spennende.

Støy nivået på en sånn dings må være voldsomt. Har heller ikke behov for 60minutter flytid i luften, da er det like greit med rundt 15-20, så lande\bytte batteri så er man oppe igjen.

Er også noe stor etterh va jeg kan se..
Vis hele sitatet...
Sitat av LTd Vis innlegg
Det står nevnt i kampanjen at støynivået 20m unna i høyde 10m er lik et tilsvarende multikopter (elektrisk). Litt merkelig måte å sammenligne på da de ikke nevner avstanden målt til det elektriske multikopteret.
Vis hele sitatet...
Men hva så om det støyer om du skal bruke det til f.eks. frakt av varer, filming i områder hvor støy er ubetydelig etc.? At du ikke har behov for 60min flytid er greit, men mange vil se det som en kjempefordel. Og noen vil også synes det er enklere å ha med seg en kanne bensin i bilen (som kan bare bli der, egentlig) enn å drasse med seg en haug me dbatterier med sine faremomenter og særheter mtp. lading, oppbevaring osv.

Skjønner selvsagt at du mente dette var dine (merko) personlige behov du baserte kommentarene på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som kan annbefale et ferdigbygd quadcopter med mulighet for festing av go pro eller annet action camera?
Maks 2000,- , og da vil jeg gjerne vite hvor mange min flytid, og hvor høyt og langt det går.

Kontroll mener jeg at jeg har, kan sjekke når jeg kommer hjem

Takk på forhånd
Sist endret av jenspetter93; 19. juni 2015 kl. 13:33.
Hei igjen. Nå har jeg mottatt alle delene og satt det sammen.
Etter mye googling og justeringer fikk jeg endelig muligheten til å testfly det igår og idag, og det har vert utrolig gøy!

Det er en ting som bekymrer meg, og det er at Throttle må være på 80%-90% for at quadcopteret skal sveve, og opp i 90%-100% på Throttle sticken på Tx for å fly den høyere opp.
Dette gjøre det slik at når jeg svinger så må jeg ha Throttle oppe i 100% for at quaden ikke skal miste for mye høyde.
Er dette riktig?
Kan det være at det hjelper med større proppeller? Har 1100kv motor og 8x4.5 proppeller atm.
Takk
Ridder av 1. klasse
Hvilke motorer har du eller hvor mye trust har de? Hva veier quaden din? Hva er spenningen på batteriet?

Mulig at propellene dine er litt små, kan hende det hadde blitt bedre med 9x4.5 eller 10x4.5

Det skal i alle fall ikke være slik at du må opp i 80-100% på throttle for å kunne fly. Quaden skal "stå i ro" i luften ved 50% throttle
Sist endret av Mchjort; 21. juni 2015 kl. 00:35.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du kjører 3s batteri så ville jeg valgt 10x4.5 propeller, da får du god manøvrering, men også muligheten til å gli rundt som en ballong.
Har disse motorene, med 8x4.5 propeller og 3S 30C 2800mAh batteri.

Er usikker på hvor mye alt veier men skal prøve å finne ut av dette.
Tror nok jeg går til inkjøp av 9 eller 10x4.5 propeller på mandag
Ridder av 1. klasse
Vill kjøpt 10x4.5 propeller, da får du mer løftekraft.

Opplevde noe lignende selv en gang, når jeg skiftet motorer på quaden fra 950kv til 750kv. Når jeg hadde 950kv motorene fløy jeg med 10x4.5 propeller, men etter at jeg byttet til 750kv motorene, måtte jeg opp i 12x4.5 propeller, for å klare å ta av.
Sist endret av Mchjort; 21. juni 2015 kl. 16:37.
Tusen takk for svar! Imorgen tidelig blir det å dra til smallsize i Oslo og fikse 10x4.5 propeller.
Har på følelsen at for små propeller også er grunnen til at mitt 2800mAh batteri går tomt på litt under 10min....

Har en liten ting til jeg lurer på. Copteret mitt roterer(yaw) til venstre av seg selv, og det stopper kun hvis jeg tar trimmen på Tx nesten helt til høyre. Dette er litt irriterende.
Vil det hjelpe å endre på P og I gain på Yaw?? Har kun justert PI instillingene på aileron(?) og rudder(?)(de to andre mao.).
Takker
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan være litt forskjellig som gjør dette.
Er dette med auto-level på?
Har du tatt en ACC kalibrering? (gyro/sensorer)
Sjekk også under "receiver test" at TX er balansert.
Det kan også være en av motorene som er montert litt skjevt, evt ubalanse i en propell.
Mulig det hjelper å kalibrere ESC også dersom du ikke har gjort det.

Om det er helt umulig å få justert etter dette, så kan du shimme en av motorene opp med en skive.

Hvilken versjon bruker du på kk?

Edit: Er vektfordelingen jevn?
Sist endret av Fleff; 21. juni 2015 kl. 23:28.
Jeg har gjort det meste bortsett fra å balansere propellene(noe jeg sikkert bør gjøre), så det kan godt være at det er derfor dette skjer.
Dette skjer med auto-level både på og av.
ECC er kalibrert og på reiceiver test er alt ok, men må ha yaw på +nesten100 for at den ikke skal rotere mot andre siden.

Er KK versjon 2.15 med firmware 1.6 står det
Vektfordelingen er så bra som jeg klarer å få det til, men ikke 100%.
Ridder av 1. klasse
Balansering av propeller kan faktisk ha veldig mye å si, spesielt hvis du har billige propeller, de har en tendens til å være veldig i ubalanse. Du bør absolutt vurdere å balansere propellene dine.
Jeg skal kjøpe verktøy til å balansere propellene i løpet av sommeren takk.

For å oppdatere litt. Var på ensjø og for å kjøpe 10" propeller idag, men ekspiditøren frarådet å gå fra 8x4.5 til 10". Så dum(?) som jeg var så hørte jeg på han og kjøpte 9x4.7 propeller(APC hvis det sier noen noe) istedenfor.
Men letter/svever copteret på 50-60% trottle, så er meget fornøyd!

Har også bestilt flere 9" og 10" propeller på hobbyking nå, siden jeg er flink til å kræsje
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mye mulig 9" er bedre valg, kommer litt an på rammen din også. 10" kan fort bli lit aggressivt.

APC er gode propeller, men jeg syntes de blir litt for sprø for mitt bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som er klar for finalen til dronenationals 2015?
http://dronenationals.com/
Dere skulle ha sett livestreamen i går, tidenes folk som var med.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har satt sammen ett quadcopter nå og mener å ha gjort alt riktig. Problemet er at når jeg prøver å lette så velter den. Har hatt den hengende i snor da jeg finner punktet for å feste batteriet slik at den ikke er sidetung. Viss jeg øker gassen gradvis ser det ut til at den skal gå bent, men når jeg når ett punkt så begynner den å flippe til siden. Viss jeg gir raskt gasspådrag så hopper den med ene siden. Prøver å holde høyre gassen fremmover slik at den skal kjøre litt fremmover når den letter men alikevel vrir den seg og flipper. Klarer slippe gassen før det går galt men den havner rolig på hodet. Er det noen som vet hva som kan være galt?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må nevne hvilken FC du har, kk, naza, osv

Regner med det kun er en kalibrering av gyro, men du kan også ha satt en av propellene feil vei.
Brukte du noen PID instillinger som du feks stillte inn fra en instruksjon du følgte?
Sist endret av HwT; 5. august 2015 kl. 20:17.
Noen som har hatt hell med å flashe BLHeli på Plush ESC (eller andre modeller)?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen her som har erfaring med Flight controlen DragonFly 32 (acro)? eller lignende, har litt problemer med å sette sammen quaden.
Sitat av Martin1d Vis innlegg
Noen her som har erfaring med Flight controlen DragonFly 32 (acro)? eller lignende, har litt problemer med å sette sammen quaden.
Vis hele sitatet...
Ja, det er samme som Flip32 og Naze32. Beskriv problemet ditt.
Vet du hvilke spenning den kjører på? 5Volt? 3S?
Er også helt forvirret når det gjelder reciver for kontrolleren min og hvordan de skal kobles opp.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den går på 5v, om har du ESC med BEC så henter du bare strøm derfra til RX.

Kobles slik:
http://multirotormania.com/1365-thickbox_default/dragonfly32-pro.jpg

Den takler max 4s om du skal ha overvåking av batteri.
Hadde ikke Bec på esc så det ble litt tricky, men jeg klarte å få loddet på en liten BEC på PDB'et mitt, ble litt overasket for når jeg koblet 5V til dragonfly 32'en måtte jeg koble det til en tilfeldig Ground/5V på brikken, men det funket utmerket.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har ett quadcopter som jeg sliter med å fly beint opp med, da det bare velter når jeg prøver å ta av. Vet ikke om jeg ikke har klart å kalibrere ESC riktig eller hva det er. Men nylig da jeg prøvde å ta av så falt den ene motoren halveis av. Det var bare å klikke den på igjen og den drog selv selv på ved hjelp av magneten. Det ser ut som den funker som vanlig. Klarer såvidt se at delen som faller av ikke er like langt nede på motoren, som på de andre motorene. Klarer også rive den av, mens på de andre så står den helt fast. Legger til ett bilde så ser sikkert hvordan det er. Burde den duge, eller må jeg kjøpe ny?

http://imgur.com/WWsaotq
Det skal være en "klips" på undersiden av motoren som holder de to delen sammen. Hvis du ikke har det vil motoren dra seg selv av. Ville kjøpt ny motor, har surra med det samme selv før.

Forøvrig bør du alltid ha litt ekstra motorer, propeller og esc'er. Ikke gøy å vente 2 uker hver gang gjør noe feil.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har planer om å kjøpe en drone som kan styres via ekstern skjerm. Budsjettet er 10k +
Er det DJI Phantom 3 Professional som er det beste å anbefale?

Har aldri kjørt noen drone før, så er det lurt å kjøpe seg en billigere versjon å øve seg på eller er kan man øve seg rolig med disse dyre versjonene uten stor sjanse for å ødelegge dem?
Det burde gå fint å kjøre rett på den store Ganske vanskelig å kjøre i bakken hvis du flyr i åpent landskap. Fordel om det også er ganske vindstille
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Det burde gå fint å kjøre rett på den store Ganske vanskelig å kjøre i bakken hvis du flyr i åpent landskap. Fordel om det også er ganske vindstille
Vis hele sitatet...
Noen som har denne dronen selv eller kan anbefale noen andre?
Hvor er det billigst å kjøpe, og finnes det eventuelt forsikring hvis de skulle bli ødelagt?

Hadde forøvrig vært fint med en drone som tålte minusgrader, står at DJI Phantom 3 Professional kan brukes fra 0-40 grader celsius.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Noen som har denne dronen selv eller kan anbefale noen andre?
Hvor er det billigst å kjøpe, og finnes det eventuelt forsikring hvis de skulle bli ødelagt?

Hadde forøvrig vært fint med en drone som tålte minusgrader, står at DJI Phantom 3 Professional kan brukes fra 0-40 grader celsius.
Vis hele sitatet...
Husk at eneste forskjellen på Professional og advance er at pro kan filme i 4k 30fps (Full HD 60fps) og advance kan filme i 2,7k 30fps (Full HD 60fps)

I tillegg så er det med en raskere lader til professional.