Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3152
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei alle sammen! Slapp idag del 2 i EP-serien jeg har holdt på med siden november i fjor. Konseptet er 2 EP's, én historie som går gjennom begge EP'ene! Jeg presenterer til dere:

http://s13.postimg.org/axikv5ptj/Untitled_1.jpg

Jeg setter svært stor pris på alt av tilbakemeldinger! Albumet kommer ut på Spotify og lignende om noen dager/uker også, jeg kan fint poste linker til det så fort det er ute der. Håper dere liker det jeg har produsert!

https://soundcloud.com/oscar-north-o...-to-eternia-ep
▼ ... over en uke senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Da har den ene låten kommet ut på Youtube! Min desiderte favorittlåt fra EPen, Super Armored Power Kittens!

https://www.youtube.com/watch?v=tOJ59zrxbLY&
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Etter et par uker venting så er endelig EPen tilgjengelig på Spotify! Så har dere med premium den raskt tilgjengelig på mobil og lignende om det skulle ønskes! Konstruktive tilbakemeldinger hadde enda vært kult å få, men det er tydeligvis ingen musikkentusiaster som henger her inne lengre så jeg har gitt litt opp håpet på akkurat det.

https://open.spotify.com/album/7yf1dkWzFhgGGklTe9a3hA
Var kult men sitter ikke igjen med så mye etter å ha hørt gjennom greia første gangen. Syns også det kunne høres litt ut som en lightversjon av deadmau5 til tider men om det er en bra ting er jeg ikke sikker på enda. Kommer nok til å sjekke det ut en annen gang så nyskjerrigheten min er vekket
syns det var bra jeg, hørte gjennom på jobb. kan veldig lite om musikk så ordentlig kritikk får noen andre stå for, hehe.
Likte veldig godt konseptet! heftig
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Var kult men sitter ikke igjen med så mye etter å ha hørt gjennom greia første gangen. Syns også det kunne høres litt ut som en lightversjon av deadmau5 til tider men om det er en bra ting er jeg ikke sikker på enda. Kommer nok til å sjekke det ut en annen gang så nyskjerrigheten min er vekket
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt mye på Deadmau5 opp igjennom tidene og henter definitivt litt av inspirasjonen min fra noe av musikken hans. Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått matet nysgjerrigheten din neste gang, og tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke ut musikken min!

Sitat av paragone Vis innlegg
syns det var bra jeg, hørte gjennom på jobb. kan veldig lite om musikk så ordentlig kritikk får noen andre stå for, hehe.
Vis hele sitatet...
Takk så mye! Positive tilbakemeldinger er alltid superkoselig!

Sitat av Exonize Vis innlegg
Likte veldig godt konseptet! heftig
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Det er dritkult å høre at folk faktisk liker det jeg bruker alt for mye av tiden min på.

Til dere som har Spotify, hvis dere hører EPen Maelstrom rett etter Welcome To Eternia så kommer en liten overraskelse. Jeg synes ihvertfall at akkurat det jeg gjorde der er dritkult, spesielt med tanke på at Maelstrom var EPen som kom først ut. Feedback loop?
Sist endret av Dongerino; 15. juli 2015 kl. 20:17.
Rått dette var jo råbra
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
Rått dette var jo råbra
Vis hele sitatet...
Tusen takk duderino!
Hørt gjennom hele nå, synes det var utrolig fett. "Get on my level, b*tch" var sinnsykt rå digger den sangen
Godt jobba
Først og fremst er dette jævlig interessant. Skikkelig ny og spennende musikk, akkurat sånn jeg liker det!

Teknisk sett er det helt rent. De fleste frekvenser sitter akkurat der de skal sitte.

Konseptet er også fett! Skikkelig gjennomført! Jeg digger konseptalbum, og fancy meta-shit generelt.

Litt av problemet jeg har med musikken din er at det er veldig vanskelig å feste seg ved en melodi eller et tema, da det rett og slett er ganske mange elementer. Det er bare for mye for min del. Tror det hadde vært fett å se hva du hadde laget hvis du kun brukte 2-3 elementer, med 1-2 melodier. Men dette er selvsagt bare en smaksgreie. Jeg innser at du ikke har bedt om noe kritikk, så hvis det ikke var det du var ute etter så beklager jeg.

Ellers er det jævlig bra jobba. Definitivt mye bedre en det aller meste jeg hører her inne!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hørt gjennom hele nå, synes det var utrolig fett. "Get on my level, b*tch" var sinnsykt rå digger den sangen
Godt jobba
Vis hele sitatet...
Dritkult å høre, takk så mye!

Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Først og fremst er dette jævlig interessant. Skikkelig ny og spennende musikk, akkurat sånn jeg liker det!

Teknisk sett er det helt rent. De fleste frekvenser sitter akkurat der de skal sitte.

Konseptet er også fett! Skikkelig gjennomført! Jeg digger konseptalbum, og fancy meta-shit generelt.

Litt av problemet jeg har med musikken din er at det er veldig vanskelig å feste seg ved en melodi eller et tema, da det rett og slett er ganske mange elementer. Det er bare for mye for min del. Tror det hadde vært fett å se hva du hadde laget hvis du kun brukte 2-3 elementer, med 1-2 melodier. Men dette er selvsagt bare en smaksgreie. Jeg innser at du ikke har bedt om noe kritikk, så hvis det ikke var det du var ute etter så beklager jeg.

Ellers er det jævlig bra jobba. Definitivt mye bedre en det aller meste jeg hører her inne!
Vis hele sitatet...
Konseptalbum og metagreier er dritkult. Jeg hører svært mye på progrock/metal, sinnssykt kule saker!

Jeg har faktisk hørt det motsatte tidligere, at musikken min var for ensformig. Derfor gjør jeg alt jeg kan for å ikke bli for ensformig, feks And Then Came The Snow, en "vanlig" houselåt med 3-4 helt forskjellige drops og keychange midt i låta. Svært uvanlig, men enda er det noen folk som mener at den er for ensformig og repetativ. Men det kan hende du og jeg misforstår hverandre.

Kritikk var jo absolutt det jeg ville ha! Det er gull verdt, og jeg setter stor pris på at du tok deg tiden til både å høre igjennom og å kommentere her.

Kan det hende at når du sier at det er "for mange elementer", mener du at det burde være mer "catchy" eller lignende? Eller bare at det blir for mye rot i lydbildet? Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger, både om de er positive eller negative!

Og igjen, tusen takk for at du (og dere andre) tok seg tid til å høre igjennom musikken min!
Det er egentlig ikke så mye rot i lydbildet. Det jeg reagerer mest på er at istedenfor at det er et par elementer man kan feste seg ved, så blir det ofte introdusert nye elementer. Så totalt sett blir det ganske mange.

Dette er selvsagt ikke kriminelt, og det gjør ikke musikken objektivt dårligere, men jeg mistenker at jeg hadde elsket det du hadde laget hvis du hadde valgt et element, skrevet en kort og fengende melodi, og så bygget hele låten rundt dette.

Du må selvsagt bare gjøre det du føler for. Og det du lager er jo allerede av høy kvalitet. Dette er bare mine to cent, som man sier.
Kule greier, kreativt og ambisiøst, sånn det skal være!

Jeg har en innvending å komme med her og det er at miksen kunne vært gjort bedre, synes det låter litt spinkel og ubalansert til tider. Virker som at det er mikset på veldig høyt volum. Et godt tips som har hjulpet meg mye er å mikse på veldig lavt volum. Får du det stort og fyldig på lavt volum vil det låte enormt med høyere lyd!

Keep it up!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Det er egentlig ikke så mye rot i lydbildet. Det jeg reagerer mest på er at istedenfor at det er et par elementer man kan feste seg ved, så blir det ofte introdusert nye elementer. Så totalt sett blir det ganske mange.

Dette er selvsagt ikke kriminelt, og det gjør ikke musikken objektivt dårligere, men jeg mistenker at jeg hadde elsket det du hadde laget hvis du hadde valgt et element, skrevet en kort og fengende melodi, og så bygget hele låten rundt dette.

Du må selvsagt bare gjøre det du føler for. Og det du lager er jo allerede av høy kvalitet. Dette er bare mine to cent, som man sier.
Vis hele sitatet...
Takk så mye! Jeg skal definitivt ta dette til meg fremover! Det er jo tross alt positivt for meg om mange personer liker musikken min, og akkurat det du sier tror jeg kan føre til at flere liker den!

Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Kule greier, kreativt og ambisiøst, sånn det skal være!

Jeg har en innvending å komme med her og det er at miksen kunne vært gjort bedre, synes det låter litt spinkel og ubalansert til tider. Virker som at det er mikset på veldig høyt volum. Et godt tips som har hjulpet meg mye er å mikse på veldig lavt volum. Får du det stort og fyldig på lavt volum vil det låte enormt med høyere lyd!

Keep it up!
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Jeg er definitivt ikke en mester på miksing og mastering enda, og hadde nok leid inn en mastering-engineer om jeg hadde hatt pengene. Men jeg skal prøve ut tipset ditt til fremtidige produksjoner!
Dette var faktisk sykt bra!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gildarts Vis innlegg
Dette var faktisk sykt bra!
Vis hele sitatet...
Takk så mye!
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Tusen takk! Jeg er definitivt ikke en mester på miksing og mastering enda, og hadde nok leid inn en mastering-engineer om jeg hadde hatt pengene.
Vis hele sitatet...
Anbefaller deg å vente med mastering engineer! Forskjellen er utrolig liten, og en mastering-ingeniør kan ikke redde en dårlig miks (sier på ingen måte at miksene dine er dårlige, dette er hypotetisk). Men fortsett å lage musikk og sjekk gjerne ut videoene til Recording Revolution og Pensado's Place (Into The Lair videoene) - dette er world class mix-engineers som deler alle deres hemmeligheter
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Anbefaller deg å vente med mastering engineer! Forskjellen er utrolig liten, og en mastering-ingeniør kan ikke redde en dårlig miks (sier på ingen måte at miksene dine er dårlige, dette er hypotetisk). Men fortsett å lage musikk og sjekk gjerne ut videoene til Recording Revolution og Pensado's Place (Into The Lair videoene) - dette er world class mix-engineers som deler alle deres hemmeligheter
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det ut!
▼ ... noen uker senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Den ene låten på EPen som heter "Shoot The Messenger" var egentlig ment å være en låt om spillet Counter Strike: Global Offensive! En slags humoristisk parodi-låt. Jeg ble dog ikke fornøyd med vokalen, og følte enda at beaten var såpass kul at jeg ikke ville ødelegge den. Men idag nådde jeg 500 liker på Facebook-siden min, og bestemte meg for å gi den ut som en bonus til alle fans!

Så her har dere låten, som opprinnelig het "Crab To A"! Håper den slår godt an, ihvertfall blant dere CS:GO spillere!

https://soundcloud.com/oscar-north-o...ugust-mathisen