Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4124
Hei jeg jobber fortiden på en båt som går mye offshore. Dermed har jeg mye tid til overs og liker å lage ting og tang på verkstedet ombord. Jeg har generelle sveise, dreie og frese kunnskaper og skulle gjerne hatt noen tips til hva jeg kan lage ombord. Har tilgang på endel material samt noe treverk. Er interessert i alle tips men gjerne også noe jeg kan ha bruk for på lugaren, pimpe den litt

Takk for alle svar på forhånd.

Ingen som har noe ?
Sist endret av maniiac; 4. mai 2015 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du ikke alt du trenger på lugaren da?
Kanskje rammer til bilder, lysestaker, holder til mobiltelefonen, osv.
Metalkunst?
Lag deg en kanon og fyr løs!
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kanskje du kan finne noe inspirasjon her: http://freak.no/forum/showthread.php...ight=hand+made
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Solaced Vis innlegg
Metalkunst?
Lag deg en kanon og fyr løs!
Vis hele sitatet...
Bygg potetkanoner og skyt ting ut i vannet. Må slett ikke være poteter. Inspirasjon finnes på spudfiles.com.
Bygg en pulsjet og dytt båten fremover (eller bare lag et helvetes uvesen, det er det hovedsaklige resultatet).
Lær deg elektronikk og bygg ting som lyser/blinker/låter/viser informasjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pimp lugaren med en blomst ^^ Lag en selvvannende blomsterpotte og grolys med timer.
Lag deg lys som tenner når du skal på do om natta. Ser for meg en liten modul med bevegelsessensor som du putter under senga som tenner når du setter føtta uttafor sengekanten.
Lag en drikke(eventuelt snus) kjøleskap. Lag et lite kjøleskap med plass til en eller to colabokser som står lydløs på rommet ditt. Hjemmekinoen, stua eller i bilen. feks http://freak.no/forum/showthread.php?t=150248
Eventuelt så kan du lage din egen private brusautomat, det er kult å ha i stua eller hjemmekinoen.
Lek deg med arduino og lag en radiostyrt drapsmaskin i massivt stål.
Lag deg en nødstrømsgenerator som lader opp LiIon batterier ved hjelp av solcelle eller vind. Så selv om strømmen går når du er hjemme har du forsatt strøm så du får ladet telefon. Eller når du er på tur.
Potetkanon, strikk deg tøfler, kjøp deg 3D printer, bygg deg bilstereokasse i glassfiber, lag noen forbedringer til stua eller garasjen i stål eller tre(verktøyholder, dekkholder osv), start å fly drone, lag coilgun, lag railgun, ta med sykkelen din ombord og bygg den om til en elektrisk sykkel, lag mobilholder til sykkelen din i stål, lag en boks laget av tre..

Her har du bare noen av det jeg kom på i farta.
Mitt forslag er å finne et problem som du har, og utbedrer det.
Har du ikke koppholder i bilen din, ja, da designer du og lager det.

Lykke til
Hva med å lage en kopi, eller ihvertfall en maskin med liknende virkemåte som Enigma maskinen. Kanskje implementere en bedre/annerledes krypteringsalgoritme. Burde være et overkommelig prosjekt etter litt lesing og med tilgang på verktøy og materialer du nevner. Jeg synes ihvertfall det hadde vært rimelig kult å hatt en "kopi" stående.