Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1354
Hei!

Når jeg gikk ut av skolen i 2010 så kjøpte jeg ut PCen min. Da fikk jeg med meg en Lenovo laptop pluss alle lisensene som tilhørte. Men jeg har selvsagt glemt hvilken nettside og slikt jeg måtte innpå for å skaffe disse lisensene. Er det noen som husker dette? Eller bør jeg ringe IKT fra den skolen jeg gikk på?
Hvordan fikk du de med deg?
På epost? En papirlapp?

Jeg vil tro det er en god ide å snakke med skolen din, ser ut som det er forskjellig fra skole til skole, ivertfall fra fylkeskommune til fylkeskommune... :P

Fylkeskommunen leier lisenser for bl.a. operativsystem og kontorstøtte (Microsoft Windows og Office). Andre lisenser og programvare kan tilhøre den enkelte skole. Det er derfor viktig at utstyr som skifter eier følger de lisensregler som foreligger.
Ved skoleslutt kan lokal IT-ansvarlige på forespørsel fra eleven sette opp det digitale utstyret for privat bruk, operativsystem, kontorstøtte og en rekke gratis basisprogrammer, samt gi administratorrettigheter på PC.
OBS: Denne prosessen vil fjerne alt på pc-en, inkl. filer, dokumenter og bilder.
Elever kan selv laste ned og installere lisens og operativsystem / kontorstøtte fra Microsoft. Microsoft Windows og Office-lisens er gratis for elever å installere via fylkeskommunens lisensavtale.
Det fylkeskommunalt installerte operativsystem vil slutte å virke cirka 6 måneder etter skoleslutt.
Vis hele sitatet...
Kilde fra låneavtalen til lenovo-maskinene til Rjukan VGS: Låneavtale for PC eller nettbrett
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvordan fikk du de med deg?
På epost? En papirlapp?

Jeg vil tro det er en god ide å snakke med skolen din, ser ut som det er forskjellig fra skole til skole, ivertfall fra fylkeskommune til fylkeskommune... :P[/url]
Vis hele sitatet...
Fikk en papirlapp og en e-post til min gamle @stfk email. Er litt problematisk når emailen ikke finnes lengre, papirlappen er long gone og vidregåendeskolen er nedlagt :P Får nesten prøve å kontakte fylkeskommunen. Takk for tips!