Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  808 208079
Noen her i tråden som har erfaring med 3D flyvning? Ser kontrollene er like, så forstår ikke helt hvordan man flyr med en vanlig kontroller til 3D flyvning. Ser ufattelig moro ut, men sikkert mye feiling og utgifter på et krasjet RC før man har sånn noenlunde kontroll i luften.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Kommer såklart til å prøve den først ja..
Blir vel til att jeg flyr med dette opsettet ei stund tipper jeg. Har ikke behov for så mye foreløbig.

Men jeg hadde blitt happy om noen kunne foklart meg litt mere angående motorer og propeller.. To av propellene skal vel stå "opp ned"?
Hvordan vet jeg hvilke?
Vis hele sitatet...
Nja, to av propellene skal rotere med klokka (CW) og to skal rotere mot klokka (CCW), å snu en CW-propell oppned hjelper ikke , du må kjøpe dem slik. Mange steder så selges propeller i sett med to par propeller.
Sitat av stagg Vis innlegg
Noen her i tråden som har erfaring med 3D flyvning? Ser kontrollene er like, så forstår ikke helt hvordan man flyr med en vanlig kontroller til 3D flyvning. Ser ufattelig moro ut, men sikkert mye feiling og utgifter på et krasjet RC før man har sånn noenlunde kontroll i luften.
Vis hele sitatet...
Dem fyr med vanlig radio, men med mye høyere gain, sam sikkert noe andre instillinger som jeg ikke vet om.

Om du har mye gain vil motorene reagere fortere og kraftigere (?) derme vil du kunne fly 3D.

Men, dette er meget krevende!!

Sitat av LTd Vis innlegg
Nja, to av propellene skal rotere med klokka (CW) og to skal rotere mot klokka (CCW), å snu en CW-propell oppned hjelper ikke , du må kjøpe dem slik. Mange steder så selges propeller i sett med to par propeller.
Vis hele sitatet...
Ah, såklart!

Typisk meg, ser nå etterpå att to av propellene er andeledels.....!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Dem fyr med vanlig radio, men med mye høyere gain, sam sikkert noe andre instillinger som jeg ikke vet om.

Om du har mye gain vil motorene reagere fortere og kraftigere (?) derme vil du kunne fly 3D.

Men, dette er meget krevende!!


Vis hele sitatet...
Sittet foran pcen siden i går kveld og sett på Quads/helis. Har så utrolig lyst bestille meg et sett fra Danmark med en E-flite Blade mCP X BL samt en DX6i kontroller.

Flere som anbefaler det som et startsett mtp. at det er "lettflydd" Prisen er heller ikke helt på jordet. Mindre heli, mindre skade oppstår ved krasj.

Link.

http://www.youtube.com/watch?v=A-G5PPITeT0

Nå sporer jeg litt av (?) siden jeg prater på RC Heli og ikke Quads for det meste. Gi meg en lyd om jeg ødelegger tråden.
Sist endret av stagg; 3. september 2013 kl. 17:53.
Bare til orientering til dere som lurer på å bestille quaden som det linkes til i første post. (denne)
Det følger som kjent ikke med manual, og ingen ting er merket på kortet, greit nok.

MEN

Motorene passer ikke til ramma. Målene mellom skruehullene i motoren er mindre en det som er på ramma. Dette betyr att du må bore opp hullene på ramma. Dette resulterer i att du fjerner en deg gods, som svekker konstrukjonen noe og att du må bruke stoppskiver sånn att hodene på skruene ikke dras igjennom ramma.
Det følger heller ikke med skruer, så dette må du skaffe selv.

Dette er ikke krise, men jeg føler det er veldig unødvendig!
Sist endret av Ignifer; 3. september 2013 kl. 19:57.
Joda, bare roter motoren til den passer. Skruehullene er ikke symmetriske, så den passer bare to veier.

Foresten kjipt at det ikke fulgte med skruer til motoren. Det gjorde det når jeg kjøpte samme kittet. Standard M3 i ca 10mm holder, men det har du vel funnet ut nå

Når dere sier "å fly i 3D mode", så regner jeg det er det jeg kaller enten "acro" (fra helikopter) eller "attitude". Dvs at du flyr med bare gyro, og ikke akselerometer. Kort fortalt, kopteret retter seg ikke opp igjen når du slipper stikkene, det vil beholde vinkelen til du retter det opp igjen. Dette har jeg skrevet litt om i første post, det har ingenting med gain å gjøre. Gain er det vi kaller forsterkning på norsk, og du finner i ifbm. P-en i PID verdiene i kontrolleren din. Kraften til motorene vil alltid kunne maxes ut, samme hva slags modus man kjører i.
Sist endret av wanna-b; 3. september 2013 kl. 22:31.
Har skaffet meg noen leds (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Heatsink.html), som jeg tenkte å montere på quad'en, men er litt usikker på hvordan jeg skal koble disse. Siden de skal ha 3V så må jeg vel bruke en regulator for å få til dette?
Her har wanna-b rett som alltid!
Hvordan er dette settet i forhold til settet i førstepost?

F550 Hexa Frame HexaCopter ESC Motor Propeller+New MWC 2.1+GPS Fully Assembled

I tillegg til det som anbefales i førstepost vurderer jeg å kjøpe følgende:

Landingsbein, evt. disse hvis de ikke ødelegger for:

Kamerafeste med motorer
Ridder av 1. klasse
Sitat av LTd Vis innlegg
Har skaffet meg noen leds (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Heatsink.html), som jeg tenkte å montere på quad'en, men er litt usikker på hvordan jeg skal koble disse. Siden de skal ha 3V så må jeg vel bruke en regulator for å få til dette?
Vis hele sitatet...
Ja, du trenger en regulator eller en UBEC (Universal Battery Elimination Circuit) f.eks en slik. Eller du kan bruke et eget koselig lite batteri på 3V.

Selv pleier jeg å kjøpe LED lys jeg kan kjøre rett på batteriet, har brukt endel av disse.

Sitat av Johan9430 Vis innlegg
Hvordan er dette settet i forhold til settet i førstepost?

F550 Hexa Frame HexaCopter ESC Motor Propeller+New MWC 2.1+GPS Fully Assembled

I tillegg til det som anbefales i førstepost vurderer jeg å kjøpe følgende:

Landingsbein, evt. disse hvis de ikke ødelegger for:

Kamerafeste med motorer
Vis hele sitatet...
Det er hakket mer avansert og dyrere!

Vet ikke om du har noe erfaring med multirotor flyging? Eller for den del annen RC flyging?

Hvis ikke ville jeg anbefale deg å velge noe litt billigere/enklere. Det gjeller forsåvidt generelt for alle nybegynnere, forstår at mange vil ha full pakke med en gang! Hadde den samme drømmen selv når jeg begynte... men det er desverre slik at jo mer du putter på, jo mer er det som kan gå galt, og mer arbeid er det å reparere etter at du har krasjet...

Når du begynner med multirotor så er det i grunnen om å gjøre det så enkelt som over hode mulig. For en ting er sikkert, du kommer til å krasje. Uten å være negativ/gledesdreper, vil jeg absolutt anbefale alle nybegynnere å starte med et quadcopter med 4xmotorer, 4xESC og hovedkort. Du må lære å krype før du kan gå, og slik er det med RC også. Så min oppfordring er å gjøre det enkelt og billig i første omgang. Når du har lært deg å fly og ikke krasjer så mye, kan du heller vurdere å gjøre litt mer ut av det. For er utrolig kjipt å ha brukt 2 uker på å sette sammen multirotoen og så krasjer du etter 2min, når du skal ut og testfly... Har opplevd levd det flere ganger selv og det er utrolig kjedelig...
Sist endret av Mchjort; 4. september 2013 kl. 22:09.
Hvis det er noen her som er mer glad i å fly enn å skru/konfigurere så har dere sikkert sett DJI Phantom men tenkt at det er for dyrt. Gjør et søk på Walkera X350, det er en klone som kommer ferdig til å fly, med gps og return to home. Mye billigere, det har også kommet en del gode reviews på den. Finnes på både hobbyking og goodluckbuy. Har ikke prøvd den, men tenkte å tipse om den.
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Ja, du trenger en regulator eller en UBEC (Universal Battery Elimination Circuit) f.eks en slik. Eller du kan bruke et eget koselig lite batteri på 3V.

Selv pleier jeg å kjøpe LED lys jeg kan kjøre rett på batteriet, har brukt endel av disse.
Vis hele sitatet...
Å bruke 2xAA batterier er muligens veien å gå ja. Tenkte først å bruke en LM317, men ser at den håndterer rundt 1.5A, det blir muligens litt lite når hver LED trekker ca 1A.
Hvor er den beste plassen handle RC i Norge?

Har forsøkt handle 2 annonser på finn, men andre har kommet meg i forkjøpet. Finn har heller ikke det likeste utvalget. Er spesifikk ute etter en DX6i kontroller brukt. Er det noen gode nettsider man kan handle brukt RC?

Bor i Trondheim. Den hobbybutikken jeg vet om er nedlagt, så er det noen gode butikker i byen som du vet om, gi meg en lyd.
Sitat av stagg Vis innlegg
Har forsøkt handle 2 annonser på finn, men andre har kommet meg i forkjøpet. Finn har heller ikke det likeste utvalget. Er spesifikk ute etter en DX6i kontroller brukt. Er det noen gode nettsider man kan handle brukt RC?
Vis hele sitatet...
T-SIX og 9XR er gode alternativer til å kjøpe brukt. Du slipper toll hvis du ber HK om å sette ned summen på pakkelappen.
Sist endret av Fekillix; 5. september 2013 kl. 18:32.
Sitat av stagg Vis innlegg
Hvor er den beste plassen handle RC i Norge?

Har forsøkt handle 2 annonser på finn, men andre har kommet meg i forkjøpet. Finn har heller ikke det likeste utvalget. Er spesifikk ute etter en DX6i kontroller brukt. Er det noen gode nettsider man kan handle brukt RC?

Bor i Trondheim. Den hobbybutikken jeg vet om er nedlagt, så er det noen gode butikker i byen som du vet om, gi meg en lyd.
Vis hele sitatet...

Jeg bor i Trondheim og vurderer å selge min DX6i med 3stk mottakere. (Hvorav én med satelitt).
Ridder av 1. klasse
Sitat av stagg Vis innlegg
Hvor er den beste plassen handle RC i Norge?

Har forsøkt handle 2 annonser på finn, men andre har kommet meg i forkjøpet. Finn har heller ikke det likeste utvalget. Er spesifikk ute etter en DX6i kontroller brukt. Er det noen gode nettsider man kan handle brukt RC?

Bor i Trondheim. Den hobbybutikken jeg vet om er nedlagt, så er det noen gode butikker i byen som du vet om, gi meg en lyd.
Vis hele sitatet...
Er av og til folk som selger brukt RC utstyr på modellflynytt.no og på FPV.no
Endte opp med at jeg bestilte meg en Blade Nano med "leketøyspake" fram til jeg får handlet en DX6i av en kar her på forumet om ikke så lenge.

Får bare håpe den kommer til helga, for jeg gleder meg som en liten unge.
Sist endret av stagg; 10. september 2013 kl. 15:43.
Du/dere som flyr med multiwii, hvor handlet dere og hvilken multiwii bruker dere? Med eller uten gps osv?
Har prøvd både crius standard og aio pro, begge fåes på goodluckbuy. Har ikke prøvd gps på dem enda!
Noen som kan anbefale noen gode batterier? Var ikke lange flytiden jeg fikk på Nanoen før jeg må lade på nytt.

Det fulgte med en lader til USB. Batteriet er et E-flite USB Li-Pro Charger (lader)

1S 3.7V 150mAh. 3C Maximum charge rate. 25C (Batteri)

Må kjøpe meg et par batterier utenom så jeg kan fly litt når jeg først er ute, så hva anbefaler dere som har vært litt lengre enn meg i gamet?
Noen som kan lage et enkelt setup med kk2 og en billig men fortsatt funksjonabel radio? Kravet er vel at det ikke skal koste gull og grønne skoger da denne er et prøve prosjekt.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Har prøvd både crius standard og aio pro, begge fåes på goodluckbuy. Har ikke prøvd gps på dem enda!
Vis hele sitatet...
Mye som er utsolgt der, men jeg ser at Hobbyking også har en del multiwii-kort, men ikke de som Goodluckbuy har. Noen kort der du kan anbefale?
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Noen som kan lage et enkelt setup med kk2 og en billig men fortsatt funksjonabel radio? Kravet er vel at det ikke skal koste gull og grønne skoger da denne er et prøve prosjekt.
Vis hele sitatet...
goodluckbuy har samme startpakke som jeg linket til i førsteposten, men med kk i stedet for mw. Ellers er det vanskelig å lese ut av innlegget ditt hva du mener koster for mye! Du blir veldig happy med radioen jeg linket til også, rett over 50usd for en knallgod og veldig populær radio!

Sitat av LTd Vis innlegg
Mye som er utsolgt der, men jeg ser at Hobbyking også har en del multiwii-kort, men ikke de som Goodluckbuy har. Noen kort der du kan anbefale?
Vis hele sitatet...
Du kan se etter versjoner med samme sensorkretser som de jeg har, ellers har jeg bare prøvd de to jeg nevnte. Vil du ha muligheten til å ekspandere en del så velg en versjon med atmega2560 mcu som min aio pro.
Har sett reviews fra goodluckbuy, ser ut som de kler navnet godt. "Good luck buying from us".

Rabbern: Hobbyking er nok stedet å handle, da utvalget er stort, og support er ganske bra. Dessverre lang ventetid (2-3uker), men varene er verdt pengene.
Sett deg opp ei billig ramme, Turnigy 9X radio(9XR er også fin, men noe dyrere), Turnigy motorer (8$ pr stk), et batteri og litt kabler/plugger. Billig loddeutstyr får du på Biltema.
Må nok regne med ca 2000kr for en startpakke. Send PM om du ønsker mer hjelp. Lykke til!
Goodluckbuy.com er ikke noe problem å handle fra, alle butikker med mange kunder vil ha dårlige reviews liggende rundt om. De shipper fort og gratis, 3-5 dagers DHL koster bare 20 usd. Hobbyking er trege og har sjeldent alt du trenger på lager. Men ja, de har godt utvalg med kjipe fraktpriser... Du har et quadcopter for langt under 2000, hvis du ser første posten min her så er det bare å summere delene.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
goodluckbuy har samme startpakke som jeg linket til i førsteposten, men med kk i stedet for mw. Ellers er det vanskelig å lese ut av innlegget ditt hva du mener koster for mye! Du blir veldig happy med radioen jeg linket til også, rett over 50usd for en knallgod og veldig populær radio!


Du kan se etter versjoner med samme sensorkretser som de jeg har, ellers har jeg bare prøvd de to jeg nevnte. Vil du ha muligheten til å ekspandere en del så velg en versjon med atmega2560 mcu som min aio pro.
Vis hele sitatet...
Hva med denne? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...2560_V2_0.html

Er jo en jungel av disse multiwii-platformene
Jepp, det er den jeg har og den er veldig bra!
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jepp, det er den jeg har og den er veldig bra!
Vis hele sitatet...
Vurderer å handle en fra HK. Er det enkelt å sette den opp med GPS og generelt få den til å fungere?
Da har dessverre min Blade Nano Qx tatt kvelden. Gøy så lenge det varte (siden torsdag). Ledningen til batteriet har slitt seg fra Nano'en.

http://i1300.photobucket.com/albums/ag99/staggere/misket_zps6ec310fb.jpg


Forhørte meg med naboen (som har 3 stk. selvbygde Quad's og en hel del fly) angående Quad'en som blir anbefalt i første post. Han forteller at han ikke anbefaler denne pga: fordi printkortet med elektronikken på er en bærende del av ramma.

Han forteller også at han ville valgt en annen kontroll pga: men for å bruke den med DSM2 eller DSMX må du innstallere en annen sender modul på baksiden. Du kan få turnigy 9x uten modul og kjøpe til en DSM modul. Jeg ville heller valgt en Orange 6 kanals som er DSM2. (Jeg bruker kun Orange mottakere og de har funket prikkfritt)

Noen tanker rundt det? Han skal se for meg etter en Quad i prisklassen 100-150 dollar. Kan sikkert komme med en tilbakemelding da han har funnet noe han mener er fornuftig.
Hvilken quad kan jeg bygge/kjøpe som kan løfte en dalr for å ta bilder?
Sitat av LTd Vis innlegg
Vurderer å handle en fra HK. Er det enkelt å sette den opp med GPS og generelt få den til å fungere?
Vis hele sitatet...
Det kan være litt jobb men kan også gå smertefritt. Du må kunne både litt elektronikk eller reguleringsteknikk, eller lære underveis. Jeg har som sagt ikke gps. Hvorfor velger du ikke bare nyeste kk kontrolleren hvis du er litt allergisk mot å sette opp ...

Sitat av stagg Vis innlegg
Da har dessverre min Blade Nano Qx tatt kvelden. Gøy så lenge det varte (siden torsdag). Ledningen til batteriet har slitt seg fra Nano'en.


Forhørte meg med naboen (som har 3 stk. selvbygde Quad's og en hel del fly) angående Quad'en som blir anbefalt i første post. Han forteller at han ikke anbefaler denne pga: fordi printkortet med elektronikken på er en bærende del av ramma.

Han forteller også at han ville valgt en annen kontroll pga: men for å bruke den med DSM2 eller DSMX må du innstallere en annen sender modul på baksiden. Du kan få turnigy 9x uten modul og kjøpe til en DSM modul. Jeg ville heller valgt en Orange 6 kanals som er DSM2. (Jeg bruker kun Orange mottakere og de har funket prikkfritt)

Noen tanker rundt det? Han skal se for meg etter en Quad i prisklassen 100-150 dollar. Kan sikkert komme med en tilbakemelding da han har funnet noe han mener er fornuftig.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem å ha kontrolleren som en del av ramma! Den delen brekker svært sjeldent og da ligger det alltid rett. Du får samme pakka med kontrolleren separat. Hva skal du med dsm modul på ditt første bygg? Du kommer nok ikke under 100 dollar uten at det blir i leketøyskategorien. Og da hadde jeg ikke lagt mer penger enn jeg anbefaler i radio, det vil sluke hele budsjettet.

Den batteriledningen kan du lodde på igjen ;-)

Sitat av trygve Vis innlegg
Hvilken quad kan jeg bygge/kjøpe som kan løfte en dalr for å ta bilder?
Vis hele sitatet...
DSLR? Da burde du se på hexa- eller octocopter, billigere og litt tøffere enn quad med høy løftekapasitet.
Får se hva han kommer opp med, Wanna-b. Poster her i tråden så fort jeg vet.

Halvparten av det det som blir skrevet er rimelig gresk for meg, men regner med jeg forstår litt mer når jeg først setter i gang. Har satt av 2000,- til prosjektet. Innen uka er omme så skal jeg ha bestilt meg en Quad.

Skal forsøke lodde Nano'en i morgen. Tvi, tvi - fersk der også.
Se på st360 ramma på HK, da trenger du bare dette i tillegg:
4x ESC
Kontrollkort (kk 2.0 lcd?)
Batteri (3s 2200 mAh)
Og radio.


Den setupen kommer jeg til å kjøpe snart fordi jeg vil ha et lite lett oppsett i tillegg til den store jeg har med gopro gimbal landingsbein osv. Men jeg har radio og batterier fra før da.
Hei.
Jeg har nå mottat første pakke av mitt quadcopter. Bestilte det som sto i førstepost. Jeg fikk idag Starterkit og landingsben.
Men da alt var trykt oppi samme pakning, er det vanskelig for meg å se hva som skal hvor ift landingsben. Regner med en del av det er overflødig.
jeg har per nå skrudd disse vinkelskinnene til landingsbena, og ser at dette vil passe rett på rammen på quaden. Er dette riktig, eller skal det noen mellomstykker mellom landingsben og ramme? ser det er med noen hvite forlengelses-hylser, men usikker på om dette skal brukes.

Fint om noen har bilde av copteret fra førstepost så jeg kan sammenligne.
Tror det bare er universalfester så du må velge selv. Jeg har skrudd et ben helt ytterst og et der hvor du beskriver tror jeg. Dette for å få bedre plass til kamera og batterier.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Det kan være litt jobb men kan også gå smertefritt. Du må kunne både litt elektronikk eller reguleringsteknikk, eller lære underveis. Jeg har som sagt ikke gps. Hvorfor velger du ikke bare nyeste kk kontrolleren hvis du er litt allergisk mot å sette opp ...
Vis hele sitatet...
Bruker den siste KK-kontrolleren (KK2.0), men tenkte noe som er litt mer fleksibelt og som kan håndtere GPS og har position hold. KK2.0 er visstnok skrevet i assembly, mens Multiwii har et gensesnitt som er ganske likt Arduino. Har litt erfaring med Arduino fra før.
Sist jeg så kk kode var den skrevet i C. Har også lest et sted at den er skrevet i assembly men det kan jeg avkrefte. Hvertfall var ikke den forrige versjonen det (den før lcd og acc).

Kjøp multiwii! Som sagt, den har det du trenger. Men du kan ikke forvente at dn performer som en naza kontroller. Og det kan være litt jobb, men her ligger jo halve moroa ;-)
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Sist jeg så kk kode var den skrevet i C. Har også lest et sted at den er skrevet i assembly men det kan jeg avkrefte. Hvertfall var ikke den forrige versjonen det (den før lcd og acc).

Kjøp multiwii! Som sagt, den har det du trenger. Men du kan ikke forvente at dn performer som en naza kontroller. Og det kan være litt jobb, men her ligger jo halve moroa ;-)
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det så er Naza'en omtrent RTF, og at man betaler deretter. At det blir litt tweaking er som du sier halve moroa.
Sitat av LTd Vis innlegg
Slik jeg har forstått det så er Naza'en omtrent RTF, og at man betaler deretter. At det blir litt tweaking er som du sier halve moroa.
Vis hele sitatet...
KK2.0 er også RTF.

Dårlig erfaring med Talon V1 ramma, om noen vurderer den. Materialet har god kvalitet, men design og løsninger er noe tragisk..
Bestilte Hobbyking X525 i håp om at den er bedre, løsningene ser i alle fall vesentlig bedre ut. Skal tørre å påstå at den er å anbefale fremfor Talon i alle fall
Du leste ikke hva jeg skrev om X525 i førsteposten? Ville vurdert sterkt å ikke benytte meg av den!
Sitat av enanthate Vis innlegg
KK2.0 er også RTF.

Dårlig erfaring med Talon V1 ramma, om noen vurderer den. Materialet har god kvalitet, men design og løsninger er noe tragisk..
Bestilte Hobbyking X525 i håp om at den er bedre, løsningene ser i alle fall vesentlig bedre ut. Skal tørre å påstå at den er å anbefale fremfor Talon i alle fall
Vis hele sitatet...
Njaa.. quad'en flyr helt sikkert, men man må synkronisere ESC'ene og konfiguere PI-parametrene. Defaultinnstillingene på P-gain var omtrent 3 ganger så høye som det jeg endte opp med.
Sitat av LTd Vis innlegg
Njaa.. quad'en flyr helt sikkert, men man må synkronisere ESC'ene og konfiguere PI-parametrene. Defaultinnstillingene på P-gain var omtrent 3 ganger så høye som det jeg endte opp med.
Vis hele sitatet...
Jeg flyr kun med standardinstillinger, har ikke hatt behov for å justere de.
Du må kalibrere ESC'ene som totalt tar 15 sekunder, og deretter klar til å fly. Kaller dette RTF

Jeg burde nok lest førsteposten før jeg bestilte X525! Menmen, nå kommer den om noen dager.

Komplett oppsett betalte jeg ca 2500 for hos HK, tenkte å legge ut en video senere idag for de som er interessert.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Jeg flyr kun med standardinstillinger, har ikke hatt behov for å justere de.
Du må kalibrere ESC'ene som totalt tar 15 sekunder, og deretter klar til å fly. Kaller dette RTF

Jeg burde nok lest førsteposten før jeg bestilte X525! Menmen, nå kommer den om noen dager.

Komplett oppsett betalte jeg ca 2500 for hos HK, tenkte å legge ut en video senere idag for de som er interessert.
Vis hele sitatet...

Kult. Brukte den rammen tidligere før jeg gikk over til en plastramme som de også selger på HK. Hvordan har du ordnet med fordeling fra batteri til ESC'er?
Kan noen sette opp en mer eller mindre komplett liste over hva som trengs av utstyr for å komme i gang med FPV på quad'en?

Jeg forstår at man trenger videos sender/mottaker, kamera og gimbal, noe mer? Hvilke priser snakker man om?
Til FPV må du ikke bruke gimbal av den typen som holder kameraet stødig, da kommer du til å kræsje med en gang. Du vet jo aldri når/hvor quaden lener seg.

Jeg ville sett på fatshark-løsninger på hobbyking. Jeg bruker bare gopro hero 3 white med video ut-kabel (legg til det i lista di) så da får jeg spilt inn turen i HD samtidig.
Sitat av LTd Vis innlegg
Kan noen sette opp en mer eller mindre komplett liste over hva som trengs av utstyr for å komme i gang med FPV på quad'en?

Jeg forstår at man trenger videos sender/mottaker, kamera og gimbal, noe mer? Hvilke priser snakker man om?
Vis hele sitatet...
Dette er vel den billigste og enkleste måten å begynne FPV på..
Jeg kommer til å gå for den etterhvert, men må få flydd quaden litt først.
Har desverre ikke fått den i lufta enda.
Jeg vil bare påpeke en ting, selv om fatshark virker å være gode produkter (mange fornøyde brukere) så kan man kjøpe
* 250mW sender
* mottaker
* og CMOS kamera
... til ca $100 og det etterlater ca $180 på fatshark budsjettet til skjerm, videobriller osv. MEN man er gjerne villig til å betale ekstra for integrert mottaker, gode briller osv. Så jeg forstår kjøp av fatshark godt. Jeg skal vurdere fatshark når det kommer med rene videobriller en dag, fordi alt 5.8GHz utstyret mitt er ikke kompatibelt med fatshark.

Ignifier; hvorfor er ikke ditt i lufta enda? Møtt på problemer? Mitt tips til deg er å ALLTID teste uten propeller før første take-off! Sjekk retningen på motorene og at turtallet øker med gassen. Du må alltid gjøre en kalibrering av sensorer før du tar av.
En liten fugl hvisket meg i øret at det manglet motorfester i pakken han fikk sendt i posten.
Neida, var motorfester, men det maglet skruer, men det fant jeg på jobben neste dag, så det var ikke noe problem.
Quaden er stort sett ferdig montert, og alt ser bra ut, har ikk montert mottakeren enda, da jeg mangler gabler mellom mottaker og ESC-ene.
Må bare få ut fingeren og bestilt dette, så skal jeg vere klar for en test kjøring etterhvert.
Hvilket sett var det du kjøpte? ESC-ene har jo ferdig ledning med plugg, og denne skal ikke i mottakeren men på flight kontrolleren!