Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 101389
Bra innlegg det der, Shoo. Høres ut som om du har hatt en fin opplevelse, men kanskje ikke like kraftig som forventet.

Og det med Audio-halliser er ikke helt ukjent. Jeg har selv blant annet hørt på alle Megadeth sangene som jeg har liggende på maskinen min, mens strømmen var borte.
Eneste jeg hadde til belysning var stearinlys, og det slo meg plutselig at stearinlys, og litt hyttestemning gjør underverker med denne rusen.

Hvis du bestemmer deg for å prøve dette igjenn, vil jeg anbefale deg å gå til anskaffelse av hele nøtter. Samme oppskriften gjelder, men HUSK: Du må veie nøttene selv! (Du må også knuse nøttene, ned til ganske små biter)

Hele nøtter har en tendens til å være mye sterkere, ettersom de har mer Myricistin i seg, enn pulver. Så .. Ettersom det ser ut som om du koste deg med 20g malt muskat, så vil jeg anbefale omtrent lik dose nøtter. Dose kommer forresten også ann på hvor ferske nøttene er. Hvis de er veldig ferske, ville jeg vært litt mer forsiktig med doseringen.
En måte å teste ferskhet på, er å dele ei nøtt i to. Kan du tydelig se et oljeaktig stoff ? Er den fuktig innvendig ? Prøv å tygg på en liten bit. Desto friskere det smaker, og desto mer granbar (Ja, faktisk) det smaker, desto ferskere er de!

Men husk å vente i en periode før du prøver igjenn! det er ikke bra å ta muskat for ofte, som med alle andre rusmidler!

Men overall: Fin rapport, bra arbeid.
Sist endret av Lille Nikotin; 17. november 2007 kl. 13:33.
eg testet muskatt te for noen månder siden. tok ca 6g (liten dose siden eg veier rundt 85kg) og merket ikkje noe særlig uten at det smakte dritt etter ein kopp og at eg blei avslappet etter ca 1time. visuelt hadde det nesten ingen virkning. blei litt tåkete syn men forsvann fort. så eg fann ut eg var i fin nok form til å ta noen øl seinere på kvelden med kompiser
eg har lest så mykje om dette stoffet på erowid at eg ikkje tørde å dosere meir. kommer nok til å stige til 8g neste gang (visst eg prøver igjen).
Vel, jeg prøvde sammen med alkohol (20g dose). Og det er ikke å anbefale, ihm. at jeg ikke ventet mer enn 4 dager fra forrige trip så er det iallefall ikke å anbefale. Men det som skjedde var at jeg ble bortinatten, jeg kunne ikke lukke øynene mine for da forsvant jeg, og det virket som om balansenerven gikk koko, og ikke minst det å være tilstede i nuet forsvant. Jeg husker at jeg lå død på sofaen, og fikk med meg ett par av de tingene som skjedde. Jeg endte opp utenfor leiligheten min, hvor førfesten fant sted og lurte på hvor jeg var. Jeg snudde meg, fant ut at jeg ikke ville ha noe mer resterende "rus" som lå i magen, så jeg kastet opp, gjentatte ganger. Før jeg låste meg inn, la meg på det kalde gulvet og lå i flere timer og så i taket. Så våknet jeg på mandag og trodde at det var Søndag, helt til det ble Tirsdag.

Edit: Det hele ble toppet med feber etter 20h+ på gulvet.
Sist endret av Shoo; 20. november 2007 kl. 10:34.
Men hvordan er synligheten for rusen? Jeg ønsker og prøve dette, men lurer på om det er nødvendig å vente til helga.. Jeg går på skole, og om folk kan se det tydelig på deg velger jeg og vente til neste helg. Får du fucka øyer eller kjevevirksomhet? Det som er viktigst er om jeg klarer og kontrollere meg sånn cirka i forhold til og ikke bli lagt merke til. Om du forklarer meg eksakt hvordan kroppen reagerer, ville det hjulpet meg mye!

Takk for en god rapport og videre svar!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
ZionRoad: Les nå de første sidene av denne tråden: Om man tar nok kan du ha virkninger i flere dager etterpå, noe mange har erfart.

'Rusen' om du i hele tatt vil kalle det for akkurat det er heller ikke noe behagelig rus for de fleste. Ta å les litt på Erowid Nutmeg Vault.

Om du mot all formodning alikevel har i deg nok muskatt til å få effekter av det, gjør det i et tidsrom hvor du har flere dager på å komme deg.
Jeg har aldri, og vil aldri prøve dette, selv om jeg har utforsket endel psykoaktive stoff de fleste ikke klarer å utale navnet på. Og jeg vil langt mindre anbefale noen å ha i seg dette på en vanlig ukedag i full arbeids/skole -stilling.
Hele muskatt-rus fenomenet ser ut til å primært finne seg blandt ungdom som kjeder seg, i forhold til de kjente rusmidlene der brukergruppen varierer fra ungdommer til eldre.
Uten å ha lest hele tråden, påstår dere at Skrue McDuck drikker te man blir rusa av? Det var noe å tenke over...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av emphi
Uten å ha lest hele tråden, påstår dere at Skrue McDuck drikker te man blir rusa av? Det var noe å tenke over...
Vis hele sitatet...
Dosering er nøkkelordet: Muskatt brukes jo som et vanlig krydder, man må opp i flere gram ren muskatt for å få noe virkning av det.
Jeg og en venn lagde Muskatt-te kl 11 i dag. Det er det værste jeg har pressa ned min hals før. Vi lagde teen etter oppskriften, men filteringa gikk litt dårlig. Kaffefiltrene bare revna. Så vi prøvde bare å få sortert ut det meste av muskatten. de første munnfullene gikk ned greit, men den siste halvdelen var et mareritt så jeg begynnte å skylle med pepsi. da fikk jeg klemt ned det siste. så venta vi litt og så skulle vi ete resten av muskatten. jeg tokk en spiseskje med topp av den brune gjørmen, putta den i kjeften og brakk meg ca 5 ganger bør jeg fyllte kjeften med pepsi og tvang det ned. Vi venta, men ingenting skjedde. bare litt hodepine. Nå er klokka snart 6 og jeg merker fortsatt ingen ting. Men noen skriver her at dette er noe som må bygges opp. at man må ta det flere ganger for å få effekt. hvis det ikke hadde vært for det tviler jeg på om jeg hadde prøvd å dope meg på muskatt. brukte 10g muskatt og jeg veier 85 kg.
Sist endret av Meeger; 22. november 2007 kl. 17:55.
Tror 10g er for lite. Jeg brukte nærmere 20, og da ble jeg bare små svimmel
Hm, minns jeg leste no om at muskatt kunne inneholde en giftstoff også - eller blander jeg det med no annet?
Sist endret av mentalmelt; 23. november 2007 kl. 12:13. Grunn: off topic
Jeg laga muskat-te her en dag med 20 gram og jeg kjente ikke en dritt. Kan det virkelig variere så mye fra person til person?
Tja må vel det. Kanskje "kroppen må lære stoffet" før man får funk, som med kola
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er tonnevis med doseringsinformasjon rund på nettet.

Vektenheten originalt i teksten er punds (lbs):
Vei ut fra 1 - 1.25 gram med muskatt (så fersk som overhodet mulig for best effekt) per 4.5Kg kroppsmasse.
Så om du er ca 70kg (150lbs i eksempelet = 68kg) tar du 15 gram. Om du da får lyst på en kraftigere rus, øk til 1.25 gram per 10lbs (4.5kg) kroppsmasse.

Paranoy: Det er i grunn giftstoffet myristicin man er ute etter her, det har en sløvende effekt på sentralnervesystemet, såkallt CNS depressiv effekt.
Aha, da husket jeg rett. Det var egentlig det jeg ville fram til når forsiktig ytret om det, litt usikker på om det var saffrolen de forsøkte å ruse seg på..

Men myristicin i større mengder, kan det være sunt da?
Det er så klart ikke sunt, stoffet har jo toksiske effekter. Ikke enormt mye, men nok til at man kan påstå at det ikke er direkte helsevennlig..
Sist endret av mentalmelt; 23. november 2007 kl. 18:30.
Jeg bare lurte på en ting... hva brukte du når du filtrerte te`en? Jeg har ikke noe bra filter... Men kansjke går bra med kaffefilter? om man heller det i kaffefilter og hholder det over koppen. eller noe sånt..
▼ ... over en uke senere ... ▼
I går spiste jeg en hel muskatt nøtt sammen med 3 liter tuborg... Ble veldig trøtt, men jeg vet ikke om det kom ifra muskatten, siden jeg ble fjern og trøtt etter 30-45 min... Spydde det opp igjen etter en stund... Noe som kanskje var bra? :P

Btw; Når jeg spiser f.eks potetmos, lapskaus, så dynger jeg med muskat oppå maten
Sist endret av YeiYeo; 8. desember 2007 kl. 16:21.
YeiYeo: Du må nok putte i deg litt mer enn en nøtt for å få noen effekt, det avhenger selvsagt på hvor ferske nøttene er, men en nøtt er ikke nok. Et tegn jeg har funnet kan tyde på hvor ferske nøttene er, er at desto mer olje den inneholder, jo ferskere er den. Det er jo egentlig ganske selvsagt, men jeg fant ut en ting til.. Hvis du sitter å tygger på muskat-nøtter, så vil du merke en ganske stram lukt, som faktisk minner om en blanding av hasj (påtent) og frisk granbar. Desto sterkere den lukten er, jo ferskere er de.

Kaffefilter fungerer heller dårlig til å filtrere med, med mindre du faktisk setter filteret i en kaffekoker, for så å helle 'produktet' ditt i filteret.

EDIT: Om du spiser ferske nøtter kan du merke en effekt mye tidligere enn den 'Opprinnelige' tidsrammen!

EDIT2: For guds skyld, ikke spis for mange nøtter!
Sist endret av Lille Nikotin; 8. desember 2007 kl. 16:45.
Jeg har ikke tenkt å bruke muskat nøtt som rusmiddel, men jeg kom til å tenke på at det kansje er mulig å "destillere" teen litt. Grunnideen er å ha en destillasjonskolonne (erlendmeyerkolbe med destillasjons-topp og glassrør på skrå nedover mot en beholder kansje en kopp).
1 ha muskat og vann i gryte og overvåke at tempen holder seg på ca 70 grader så man får ut lett flyktige stoffer
2 sette på destillasjonskolonnen og varme til ca 85 grader og ha den der i en god stund, en time kansje
ville man ikke bli kvitt en del ulumskheter som litt smak og eventuelle andre gifter i muskaten?
jeg veit ikke nøyaktig hvordan løsligheten til muskat er, så jeg antar at jeg ville brukt litt matolje eller lignende hvis jeg skulle løst det opp. Eventuelt varmet muskat i matolje.
er det liksom samme hvor mye vann du tar i forhold til muskaten???
Sitat av freakyfugl
er det liksom samme hvor mye vann du tar i forhold til muskaten???
Vis hele sitatet...
Trur ikke det skal ha noe og si,så lenge du drikker det opp innen en viss tid.Får jo i deg like mye av virkestoffet i muskatten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Funker det med muskatt krydder (ikke hele nøtter) ?
Sitat av duligot
Funker det med muskatt krydder (ikke hele nøtter) ?
Vis hele sitatet...
Hadde du bare lest første post..

"Klokka var ca. 12 natt til idag, og jeg hadde absolutt null og nix å gjøre.
Bestemmte meg for å lese litt rundt, og fannt en oppskrift til den geniale muskatt-te'en.
Har prøvd å spise malt muskatt før, men det funka dårlig .. så jeg tenkte at å lage te, ville være litt artig, på en ganske rar måte. Så, jeg kokte opp noe vann, tilsatte rundt 8g malt muskatt, og lot det stå der å putre i rundt 30 min.
Så filtrerte jeg det som da var omgjort til te, over i en termos."
Sitat av Lille Nikotin

Det var som om jeg var fyren jeg styrer, jeg følte det han følte
Vis hele sitatet...

Gjorde det ikke litt vondt å bli skutt?
Sitat av Aela
Hadde du bare lest første post..

"Klokka var ca. 12 natt til idag, og jeg hadde absolutt null og nix å gjøre.
Bestemmte meg for å lese litt rundt, og fannt en oppskrift til den geniale muskatt-te'en.
Har prøvd å spise malt muskatt før, men det funka dårlig .. så jeg tenkte at å lage te, ville være litt artig, på en ganske rar måte. Så, jeg kokte opp noe vann, tilsatte rundt 8g malt muskatt, og lot det stå der å putre i rundt 30 min.
Så filtrerte jeg det som da var omgjort til te, over i en termos."
Vis hele sitatet...

han kan jo ha knust det :P prøvde å lage meg te men var så kvalm at jeg måtte gi opp .
Siden dette først er en diskusjon rundt muskatt:
Prøver ikke å være frekk eller nedlatende, men jeg er nysgjerrig. Hva er det som driver dere til å ville ruse dere på muskatt egentlig? Er det ikke typ. en million bedre rusmidler å hive innpå, eller er det en slags desperat handling fra mennesker besatt av å ruse seg men som ikke vil bryte loven?
koster bare 4.50 på ica! min grunn hvertfall
Sist endret av random16439; 21. januar 2008 kl. 21:56.
Er litt morsomt å kunne gå på en nærbutikk å kjøpe "rusmidler" . Har ikke prøvd selv enda blir vel en testing til helgen . Finnes "altid" et bedre rusmidel.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
duligot: Men de fleste nærbutikker selger da både øl, kaffe og røyk
Sitat av Nichotin
Siden dette først er en diskusjon rundt muskatt:
Prøver ikke å være frekk eller nedlatende, men jeg er nysgjerrig. Hva er det som driver dere til å ville ruse dere på muskatt egentlig? Er det ikke typ. en million bedre rusmidler å hive innpå, eller er det en slags desperat handling fra mennesker besatt av å ruse seg men som ikke vil bryte loven?
Vis hele sitatet...
Er vel heller det at de færreste har kontakter i de rette miljøene. At de tar det de får tak i altså..
Også virker det jo veldig ufarlig når man faktisk får kjøpt det på butikken.
er det en annen måte å få i seg muskatt utenom te og grums .?
Jeg veier sånn cirka 50 kilo og lurer på hvor mye jeg burde ta? (har aldri prøvd før)
Sitat av Erowid: Nutmeg Vault: General Info
Then carefully WEIGH OUT 1 gram to 1.25 grams per 10 pounds of body mass for each person taking it.
Vis hele sitatet...
50kg = 110,231131 lbs
110,231131 x 0,1 = 11 gram

Tror nok du kan gå litt ned på doseringen om man vil gå litt forsiktig frem. Angående hvor mye du burde ta, så er vel svaret 0 gram.
Sist endret av Slaktern; 24. januar 2008 kl. 18:05.
Spørsmål, som kanskje er dumt, men som kommer likervel: Kan man bli busta på pisseprøve om man ruser seg på muskat?
Digital nomade
trippy's Avatar
nei..... melding for kort....
Sist endret av trippy; 24. januar 2008 kl. 22:27.
melding for kort?

whatever. Men VET du dette, eller bare antar du?
Sitat av minigolf
melding for kort?

whatever. Men VET du dette, eller bare antar du?
Vis hele sitatet...
Hva skal du bli busta for da?
Tatt muskatt?
Dunno, men det må jo være noen narkotiske stoffer i det i og med at du_blir_dopa...
Sitat av minigolf
Dunno, men det må jo være noen narkotiske stoffer i det i og med at du_blir_dopa...
Vis hele sitatet...
Ja, men det er jo ikke ulovlig siden de selger det på _alle_ matvarevbutikken da?
Tenk litt selv da. Det selges jo i så og si alle dagligvarebutikker og er tilsatt i mange matvarer. Er det da ulovlig?
Vet noen om det går ann å få kjøpt tomme kapsler som løser seg opp i magen ? Når jeg gikk på antibiotika så lå det i sånne kapsler kunne lett ta dem fra værandre å sette dem på igjen . hadde vært genialt bare fylle ti kapsler med muskatt å svelge uten at du trenger å smake muskatten . (hater smaken)
Tomme gelatinkapsler er å finne i nesten alle helsekostbutikker..
Sånn. Da står kaffetrakteren og trekker 20 gram muskat som meg og en kompis skal dele i de sene nattestimer.



04,32: Teen er drukket. Smakte egentlig ganske kurrant. Det verste er ettersmaken man har i halsen. Da kjenner man virkelig at dette er et krydder. Er ganske sterkt. Kompisen min mener han er mer avslappet nå, men han er ikke sikker. Vi venter i spenning...
Sist endret av Sjølvaste; 26. januar 2008 kl. 04:25.
Jeg fikk en idé nå nettopp;

Hvs med å koke en porsjon nudler, og ha muskatt-dosen i vannet? Da vil det jo ikke smake så brutalt mye?
Sitat av titan768
Jeg fikk en idé nå nettopp;

Hvs med å koke en porsjon nudler, og ha muskatt-dosen i vannet? Da vil det jo ikke smake så brutalt mye?
Vis hele sitatet...
det må prøves too bad, jeg skal på jobb i kveld
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av minigolf
Dunno, men det må jo være noen narkotiske stoffer i det i og med at du_blir_dopa...
Vis hele sitatet...
"Narkotika" er jo et rent juridisk begrep som omfatter alle substanser på en liste som politikere har gått sammen og vedtatt. Og politikere er langt i fra alt vitende og vise menn: Det finnes mange substanser som kan endre bevisstheten din som ikke finnes på narkotikalisten.

Myristicin er navnet på stoffet som gir effekten i muskatt, også kjent som C11H12O3 eller Methoxysafrol, og det er ikke kontrollert i Norge: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html
Jeg sa jeg skulle komme med en liten tripp-rapport, men det er egentlig svært lite å si. Ble litt sigen etter et par timer, og tankene vandre litt mer enn vanlig. Bortsett fra det merket jeg lite.

Men det som var litt rart, var at dagen etterpå var jeg på byn. Jeg drakk 3 øl, 2 shots og en whiskeydrink. Og etter dette ble jeg usannsynlig ubrukelig full. Flere som har erfaring med at man blir fort drita dagen derpå?
Lagde te av 10g hele nøtter som jeg knuste i småbiter.
Det skal sies at jeg døgnet natten før jeg gjorde dette
så jeg var nok litt påvirket av det. Jeg hadde heller
ikke spist noe siden 23.00 kvelden før.

14:00 - Jeg startet å lage teen. Det tok uendelig lang
tid før den var ferdig.

15:41 - Jeg heller i meg blandingen, men dropper å spise
restene i kjela fordi jeg holdt på å brekke meg når jeg
forsøkte. Merket at jeg ble litt rar i hodet med en gang
jeg hadde drukket opp teen. Med noen skjeer sukker smakte
den faktisk ikke så ille.

16:30 - Jeg var litt bekymret for at dette ikke ville
funke siden jeg ikke hadde spist restene i kjela. Så jeg
tok 5g fra den andre posen min i hånda og svelgte det ned
med appelsinjuice. Det gikk smertefritt, kjente ikke
smaken av nøttene.

17.00 - Jeg røykte cirka 2g på vannbong. Funket å få fyr
på det så jeg fikk tatt noen trekk. Spiste også 3g og
svelgte ned med juice. Så til sammen har jeg nå tatt 20g
og det har gått en time og tjue minutter siden jeg tok de
første 10 grammene. Vet at dette tar tid så jeg har mer
enn nok tålmodighet.

20:00 - Jeg sovnet og våknet igjen 22:30. Jeg var svimmel, kvalm og spydde nesten. Merket ingen dopende effekt. Gjetter på at jeg kommer til å føle meg elendig i morgen.

Har jeg gjort noe galt eller er det bare det at muskatnøtt ikke har noen virkning på meg?
Sist endret av rom 101; 28. januar 2008 kl. 23:05.
Må man koke muskatten for at det skal virke eller kan man bare "helle" i seg 10 g krydder??
Sitat av duligot
Må man koke muskatten for at det skal virke eller kan man bare "helle" i seg 10 g krydder??
Vis hele sitatet...
Det høres ut som det er mengden muskat som er avgjørende, men det kan kanskje være vanskelig å svelge unna hele 10 gram? Veide 2 nøter i sta, ene veide 6g, den andre 5.. Så 10g muskat er egentlig mye O.o

Sitat av rom 101
Har jeg gjort noe galt eller er det bare det at muskatnøtt ikke har noen virkning på meg?
Vis hele sitatet...
Se opp :P Igjen - tror det er mengden muskat som teller, dessverre =( Prøv igjen senere!
Sist endret av excubated; 28. januar 2008 kl. 23:15.