Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2332
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nattingsen min inatt førte til en telefon til 113. Jeg sto utenfor hjemmet mitt og røyket da jeg plutselig så dobbelt og ble svimmel. Jeg spydde etterhvert. Måtte være på badet og spy hele natta. Jeg måtte til slutt ringe 113 selv, men det endte med at de ba meg vekke foreldrene mine og be dem ringe 113 for meg. Det endte med at de skulle ringe tilbake, men aldri gjorde det.

Nå har jeg røyka en mornings, og ser plutselig dobbelt igjen.

Det kan være at hasjen er noe helt annet enn hasj.

Er det noen som har opplevd noe sånt?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har røyka samme hasj i en uke uten problemer før inatt og nå.
Skjeling kan forekomme på mange rusmidler. Ofte blir det verre hvis du er litt sliten og stressa så musklene bak øynene er slitne. Du kan prøve å ta en pause fra røyking i en måneds tid og se om det går over til neste gang.
Slutt å røyk cannabis å så tar du kontakt med fastlegen din eventuelt legevakta, eller ringe 113 hvis det trengs, ingen her som kan gi deg medisinske råd.
Kontakt medisinsk personel asap!
For alt du vet så har du fått drypp eller ministroke, kan være mye rart det der.
Sist endret av Eyeamare; 17. januar 2021 kl. 11:16.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Skjeling kan forekomme på mange rusmidler. Ofte blir det verre hvis du er litt sliten og stressa så musklene bak øynene er slitne. Du kan prøve å ta en pause fra røyking i en måneds tid og se om det går over til neste gang.
Vis hele sitatet...
Han klarte ikke en dag engang..
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som at du grønna over. Ikke så unormalt om man røyker for mye, for fort eller får blodtrykksforandringer
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva sa egentlig 113? At de andre i huset måtte ringe etter å ha vurdert deg så de ikke rykka ut bare for en fjern dude? xD

Minner meg om denne

https://youtu.be/RY8jywTuyaw
Når jeg røyka igår uten at jeg røyka mere enn jeg brukte opplevde jeg akkurat det samme og måtte bare legge meg neppå tilslutt.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Når jeg røyka igår uten at jeg røyka mere enn jeg brukte opplevde jeg akkurat det samme og måtte bare legge meg neppå tilslutt.
Vis hele sitatet...
Kalles å grønne over. Helt normalt skjer en gang i blandt. Har skjedd meg kanskje 7-8 ganger på 15 år og ja det føles ut som man skal dø eller besvime, noen ganger må man spy, og mange kan få angst anfall oppå dette når de ikke vet hva det er for noe. Beste er å legge seg nedpå ja gjerne med kald klut på panna om man orker å hente det uten å besvime. Har satt meg med huet mellom beina og skrudd av all lyd det hjelper litt å få blod i huet, andre ganger har jeg liggi på dassgølvet å ikke turt å røre meg fordi da må jeg spy. Vrenge av meg genseren fordi jeg kaldsvetter.. Ja er no dritt men sånn er nå kroppen vår. Trenger ikke komme av enorme mengder tror det kommer med av blodtrykksendringer og hjerterytme endringer
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så går det heldigvis over etter 5-15 min
Ja ble kanskje litt mye, men gikk ikke over etter kvarter for å si det sånn. Merka det først da jeg spilte fifa at jeg hang ikke med i heletatt (vant 7-2), tok deretter en kamp til å 2 matches på overwatch og da mått jeg kaste inn håndkledet :P
Anonym bruker
"Moden Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevde det samme med rødvin en gang. Rødvinen kan være litt lumsk.
Anonym bruker
"Flirende Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kalles å grønne over.
Vis hele sitatet...
Jøss dette visste jeg ikke. Har røyka fast i rundt 12 år. De 2-3 gangene jeg har oppleved dette så har jeg tenkt at det var angstanfall (fikk det heftig i tillegg første gangen vertfall). Så dette var veldig greit å vite!

Så går det heldigvis over etter 5-15 min
Vis hele sitatet...
Som er min opplevelse også - men trodde at jeg fikk "roet" meg og dermed unngikk angstanfallet.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legevakten sendte meg hjem med beskjed om å roe ned røykinga neste gang ingen mistanke om skader noe sted.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jøss dette visste jeg ikke. Har røyka fast i rundt 12 år. De 2-3 gangene jeg har oppleved dette så har jeg tenkt at det var angstanfall (fikk det heftig i tillegg første gangen vertfall). Så dette var veldig greit å vite!



Som er min opplevelse også - men trodde at jeg fikk "roet" meg og dermed unngikk angstanfallet.
Vis hele sitatet...
Røyka fast i 12 år uten å grønne?? Er det mulig xD
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det forresten noen som har erfart at legevakten her i Bergen har tatt imot pasienter med rusmisbruk og synsforstyrrelser samtidig?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke bare skjeling da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legevakten sendte meg hjem med beskjed om å roe ned røykinga neste gang ingen mistanke om skader noe sted.
Vis hele sitatet...
Samme her, fikk beskjed om å dra hjem å slappe av. De skulle ta blodprøve fra fingern så jeg da de pekefingern.
"Vi tar den andre fingern vi" sa de, var jo brun som faen på pekefingern pga hasj mekking :P Ikke noe konsekvenser eller skriv til min fastlege.
Anonym bruker
"Flirende Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka fast i 12 år uten å grønne?? Er det mulig xD
Vis hele sitatet...
Som hele posten min handlet om så har det skjedd noen ganger gjennom årene - men har trodd at det var angstanfall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som hele posten min handlet om så har det skjedd noen ganger gjennom årene - men har trodd at det var angstanfall.
Vis hele sitatet...
"Grønne" er ikke akkurat ett medisinsk utrykk da. Det er slang for hva som skjer når man har inntatt for mye cannabis, være det alt fra angstanfall til kvalme og oppkast.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Samme her, fikk beskjed om å dra hjem å slappe av. De skulle ta blodprøve fra fingern så jeg da de pekefingern.
"Vi tar den andre fingern vi" sa de, var jo brun som faen på pekefingern pga hasj mekking :P Ikke noe konsekvenser eller skriv til min fastlege.
Vis hele sitatet...
Pro tip: vask alltid henda og under neglene før du går ut etter mekkings. Det var tydligvis alt som holdt for grunn til razzia en gang jeg ble stoppa ute
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Røyka fast i 12 år uten å grønne?? Er det mulig xD
Vis hele sitatet...
Nei nå begynner jeg å mistenke troll hah
Sitat av CiroDiMarzio Vis innlegg
Pro tip: vask alltid henda og under neglene før du går ut etter mekkings. Det var tydligvis alt som holdt for grunn til razzia en gang jeg ble stoppa ute
Vis hele sitatet...
Hvis du går med så mye mekk på henda at du blir stoppa og får razzia så vil jeg påstå det ikke er snuten som er problemet

Det kalles ferske spor og lager i hvert fall mye bra lesing her inne
Anonym bruker
"Flirende Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Grønne" er ikke akkurat ett medisinsk utrykk da. Det er slang for hva som skjer når man har inntatt for mye cannabis, være det alt fra angstanfall til kvalme og oppkast.
Vis hele sitatet...
No shit. Tolket det som noe som kunne skje som resultat av røyking over tid, ikke som resultat av å ha røyka for mye. Hvis man ikke tåler cannabisen får man bare røyke mindre mengder.

Men er godt mulig jeg tolket dette feil!
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Røyka fast i 12 år uten å grønne?? Er det mulig xD
Vis hele sitatet...
Har røyka fast i 15-16 år, grønner fort 1-2 ganger i året.

Første opplevelsen jeg hadde med cannabis så grønna jeg og spydde ned hele dassgulvet, alt gikk rundt og jeg lå urørlig i en pytt av mitt eget spy i 2-3 timer og trodde det hadde gått 2-3 dager. Den minste bevelgse og spruten sto ut fra halsen eller fra andre veien.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyka fast i 15-16 år, grønner fort 1-2 ganger i året.

Første opplevelsen jeg hadde med cannabis så grønna jeg og spydde ned hele dassgulvet, alt gikk rundt og jeg lå urørlig i en pytt av mitt eget spy i 2-3 timer og trodde det hadde gått 2-3 dager. Den minste bevelgse og spruten sto ut fra halsen eller fra andre veien.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i det ja
Å grønne over er jævlig ubehagelig men etter noen ganger har man lært seg at det ikke er farlig hvertfall Jeg humrer litt av at du faktisk ringte legevakta og skulle likt å hørt hvordan den samtalen foregikk
hadde røyket samme weed hver dag i en uke wakenbake hver dag osv i skogen, bla bla husker det var andre j på dagen hadde putta litt hasj i også røyka den var sånn normalt decent skækk i 5-10 min så plutselig out of nowhere ble jeg bare drit svimmel å fikk panikk da i ca en time eller 2 men gikk over røyka på samme weed og hasj dagen etterpå å d gikk fint opplevde d aldri igjen, lurer på hva d var fordi jeg var heller ikke for skækk toleransen min var ganske høy i tillegg vell vell ville også ringe legen men tbh det var jo egt bare en slags high booster haha�� ble faktisk mer skækk av selve svimmelheten��
Sist endret av hasj; 17. januar 2021 kl. 21:33.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvis du går med så mye mekk på henda at du blir stoppa og får razzia så vil jeg påstå det ikke er snuten som er problemet

Det kalles ferske spor og lager i hvert fall mye bra lesing her inne
Vis hele sitatet...
Ble stoppa fordi dem kjente meg igjen, så lyste dem meg i øya å begynte å se på henda mine hehe
Sist endret av CiroDiMarzio; 18. januar 2021 kl. 12:59.