Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 587
Jeg ønsker et nytt nummer som jeg kan bruke til å sende sms til folk med.
Jeg har allerede et esim som jeg har lagt til på telefonen.
Det fungerer, men jeg ønsker ikke at folk skal kunne ringe meg/sende meg melding.
Finnes det noen apper eller tjenester der en kan ringe/sende sms til folk men ikke bli oppringt selv?

- Jeg har sjekket hos telenor men synes abonomentet deres var for dyrt.
- Det er ikke aktuelt å kjøpe en ny telefon
- Jeg ønsker å sende i fra et norsk telefonnummer.

Er dette i det hele tatt mulig med kriteriene jeg har satt meg?
Kan betale 150kr ish i månden, men ønsker esim slik at jeg slipper ny telefon.
Kn du legge inn flere sims? Da bare skaff deg en sim til og slår av ringelyden på det nummeret. Men du må nok lete litt for å få det under 199kr hvis det finnes. Selv har jeg to telefoner, det er fordi jeg ikke kaster den gamle når jeg kjøper ny, men bruker den gamle til mitt skjulte nummer. Jeg har valgt å ha et hos Telenor og et hosd Telia (var NetCom når det ble kjøpt inn). Beklager hvis dette ikke var det du spurte om.
Trådstarter
46 4
Ble bare til at jeg kjøpte en ny telefon som jeg kan ha på jobb med eget sim, gadd ikke google mer.
Jeg har allerede et esim som jeg har lagt til på telefonen.
Det fungerer, men jeg ønsker ikke at folk skal kunne ringe meg/sende meg melding.
Vis hele sitatet...
På android er det "do not disturb" funksjon. Da kan du whiteliste nummer som skal gå gjennom, alle andre kommer ikke gjennom.
Du kan sende meldinger, de kan ikke svare deg eller ringe deg. Nå har jeg ikke 2 sim kort i mobilen men regner med du kan sette den ene til ikke forstyrr også bruke det andre simkortet som normalt.