Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3680
Fattern ble jævlig irritert over at strømregningen om sommeren ble større enn om vinteren

Han skulle hindre meg i bruke datamaskinen ved å skifte passordet mitt. Nå har han gjort det, og jeg kommer ikke inn!

Hvordan gjør han det, og hvordan gjør jeg det, så jeg kan ta igjen?

P.S. Har Windows XP Pro, med XP office. Prøvde cd-boot hack-ISO'n fra forumet, men programmet finner ikke fila som alle påloggingsnavn/-passord er lagret, eller SAM, spm den heter.
ekke så vanskelig å skifte passord da. Er bare å gå inn på brukere på kontrollpanelet. Å knekke passordet han har satt er litt vanskeligere tho :P
Jeg fant ut av hvis du kommer deg inn på en profil me Administrator funksjon, kan du brae gå inn på det å skru av passord for din konto, uten å skrive inn noe gammelt passord..Tatt i betraktning
Opprinnelig postet av Tangaalf
ekke så vanskelig å skifte passord da. Er bare å gå inn på brukere på kontrollpanelet. Å knekke passordet han har satt er litt vanskeligere tho :P
Vis hele sitatet...
Nei, hva hvis han IKKE kjenner til passordet mitt? Hvordan kan han klart å skifte det uten å knekke det?

Det er da ikke mulig å skifte passord uten å kunne taste inn det gamle passordet?
administrator kan gjøre det som antartica sa.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jo vist er det det. Så lenge han har 100% rettigheter på PC-en, så kan han vel gjøre hva han vil. Jeg for min del ville prøvd å diskutert med han. Prøve å finne alternative metoder for å spare strøm. En PC bruker ikke akurat sånn allverdens med strøm.
http://computer.howstuffworks.com/power-supply3.htm
Er faren din virkelig så pengegjerrig.
kanskje passordet ditt er for forutsigbart, eller han har lest det en plass. har du to harddisker forresten?
går det ikke ann å ta ut hardisken og ta den med til en kompis og slette SAM fila ?
waffel: linken din virker ikke...


men hvis han har to disker kan han ikke bare skifte jumera å bruke den andre som master?
Problemet er at min konto har også Admin-rettigheter. Hver gan jeg har gått inn på disse kontoene, har jeg fått beskjed om å MÅTTE skrive inn det originale passordet før jeg endrer det. Slik fungerer jo Windows for det meste.

Og folkens, glem strømmregningen. Jeg spør åssen jeg fikser passordet tilbake.
http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso


bare boot den, det funker, ga feil i sta litt sløv. Dere burde lære dere å søke.. Brenn ut, boot, så fikser den lett resten.
hmm. press F8 ved boot ?Så gå inn i sikkerthets modus Å lage deg en ny admin konto ? ^^

Det funker på borsjan sin :P
Da har du ikke administrator rettigheter, for har du admin tilgang, så spør ikke Windows 2000 eller Windows XP om det gamle passordet.
Opprinnelig postet av Waffel
http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso


bare boot den, det funker, ga feil i sta litt sløv. Dere burde lære dere å søke.. Brenn ut, boot, så fikser den lett resten.
Vis hele sitatet...
Funker ikke! DEn går inn på mappen der SAM skal være, men finner den ikke!

Kan noen være så snill å gi et skikkelig svar og ikke vage påstander?
Les det jeg skrev over!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Han har administrator bruker og passord mens du har en vanlig bruker og så tar han set password.

Skal gå ann å boote med en Windows 2000 cd og resette passordet derfra
men uansett så bruker vel ikke en pc så sinnsykt mye strøm at det skal være nødvendig å nekte deg å bruke den.. blir jo det samme som å nekte fardin å se på tv da...
Opprinnelig postet av CrazyTore
hmm. press F8 ved boot ?Så gå inn i sikkerthets modus Å lage deg en ny admin konto ? ^^

Det funker på borsjan sin :P
Vis hele sitatet...
Når du kommer til velkomstskjermen velger du administrator (en skjult konto som ikke trenger noe passord). Gå på brukerkontoer på kontrollpanel og din bruker og endre passord. (Tatt fra pc-world, så det burde funke!) Så kan du vel i samme slengen fjerne adminrettighetene til far din?

shlong2long:
Opprinnelig postet av Ba'alzamon
Og folkens, glem strømmregningen. Jeg spør åssen jeg fikser passordet tilbake.
Vis hele sitatet...
Du får spørsmål om å oppgi det gamle passordet ditt hvis du skal skifte ditt eget passord men hvis du har admin rettigheter og skal skifte/fjerne passordet til andre brukere så slipper du å taste inn noe passord. Du bør ikke slette SAM fila og du kan ikke slette den hvis du flytter harddisken til et annet system ettersom NTFS har rettighetene bygd inn i filsystemet. Du kan gjøre som sagt ovenfor og laste ned den isoen eller laste ned en live linux distro eller lignende og kopiere SAM filen til en diskett eller lignende og få noen til å brute den for deg. Finner mange programmer til det her på forumet. SAM filen skal ligge i %windir%\system32\config\ .
Du når du finner passordet ditt anbefaler jeg deg å stikke inn i kontrollpanel se etter Adminastrive tools eller noe og Computer managment, greit hvis du vil gjøre noe med kontoen til faren din.
@stake LC5 er fin til å knekke passord fra sam filer med. Hvis du får tak i sam filen. Den kan du foreksempel kopiere til en diskett fra recovery consollet.

http://www.atstake.com/products/lc/
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hvorfor ikke bare bruke NT recovery plata da og slette alt av admin pass, om det er satt noe da. Det funker som bare det Så kommer man seg inn på administrator konto, sletter sitt eget pass og setter nytt. Denne gangen kanskje et vanskelig, med tall og slikt?
hehe, EID... vel det er jo ikke akkurat vanslig å skifte det tilbake da.. mange greie forslag til nå og mange elendige... du kan som sakt bruke en boot disk som fX: NTRecovery (se vedleg)
det finnes også mange andre boot-CD'er/floppy'er du kan bruke som gjør samma jobben..
du kan også (hvis guest brukeren er aktivert og fardin ikke har kjørt win update på en stund) logge deg in som guest og spawn'e et cmd shell med system rettigheter (bruk en exploit) og simpelt skifte passordet uten å skrive in det gamle med innebygde funksjoner i WinNT/2K/XP et eksempel er:
net user "Dum Bruker" "Dumt nytt passord"
og BANG passordet er skiftet... (du kan jo bruke en annen bruker (med admin rettigheter) til å gjøre samma jobben, for eksempel hvis noen har glemt å logge seg av... jeg vil også anbefale å skifte passordet til fardin mens du er igang bare på faen slik at han vet hvordan det er (skift admin passordet i tillegg)...

uansett, hadde farmin tørt å rørt pc'en min hadde jeg laga et hælvete for han...

Edit:
glemte å legge til NTRecovery... hmm får ikke lagt det til heller..
haxxors på høyt nivå dette her.
Opprinnelig postet av m0nTaNa
haxxors på høyt nivå dette her.
Vis hele sitatet...
altså, du er ikke hacker hvis du vet hvordan du skal få kontroll over din egen pc...
syntes det var en tåpelig kommentar rett og slett. vi prøver bare å hjelpe....
Last ned knoppix-std fra knoppix-std.org og bruk passord programmet der til å endre passordet i SAM fila. Funker som snus
Hvordan? Hva skal man skrive?
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.pchelplive.com
kan du laste ned en linux boot disc som kan forandre admin passordet på win2k (fungerer på xp!).
Har brukt denne en del ganger da jeg har glemt passorde mitt
knoppix - boot med knoppix i cdrommen, kopier SAM fila over på en diskett, ta den med til en kompis, kjør SAMinside på den (kan være du må dra med fila kalt SYSTEM også)
▼ ... over et år senere ... ▼
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg ser at tråden er 3 år gammel. Noen som vet om cd som funker til xp/vista?

Jeg ble litt usikker. Jeg husker å ha hørt om en cd du boota opp med, svarte på noen spørsmål så kunne du endre passordet. Men husker ikke hva dette var

noen som kan hjelpe meg?
Sitat av Rubster
Jeg ser at tråden er 3 år gammel. Noen som vet om cd som funker til xp/vista?

Jeg ble litt usikker. Jeg husker å ha hørt om en cd du boota opp med, svarte på noen spørsmål så kunne du endre passordet. Men husker ikke hva dette var

noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
Ophcrack, google it.
Trykk F8 under oppstart og velg logg inn som administrator, da kan du butte passord til det du vil. Men da er du allerede inne på maskina så da er det vel ikke så mye vits å bytte passord.
Sist endret av zipp; 14. juni 2007 kl. 17:55.
Beklager hvist dette er nevnt før men last ned noe som heter ERD (finnes på torrent sider) så boote du opp med den, velger det OS du kjører også bruker noe som heter locksmith om jeg ikke husker feil. med den lille saken kan du endre passorde til alle kontoer som er blitt laget på den maskinen du sitter på. får og ta igjen på faren din kan du endre passorde hannes, logge dæ inn der og gi admin rettigheter din din bruker og fjerne fra hannes. eller sette en diskplassbegrensning på hannes konto hvist du er administratort fra før av send PM om du vil ha link til ERD. trur ikke det er lov og poste slike linker her