Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 16318
Sitat av Brulte Vis innlegg
Husk de 5 hersketeknikker!
Vis hele sitatet...
Off topic: Slutt å stakkarsliggjøre deg selv med påstander om hersketeknikker hele tiden. Vær en mann og hersk tilbake hvis det er et problem.
Sist endret av Provo; 17. november 2009 kl. 14:27.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Radioslave: vi er tydeligvis grunnleggende uenig, og jeg skal derfor ikke kommentere spesifikt på alt du skriver i innlegget ditt.

MEN; jeg vil gjerne ta opp hva og hvorfor jeg er totalt uenig i mye av det du står for. Du mener at innvandrere mer eller mindre har en plikt å motbevise rasisters antakelser, ved å være "superborgere" som tar alle de rette valgene. Det virker jo som om denne sesjons-prøven denne afrikaneren var på var en test for å se hvor flinke alle afrikanere var generelt, og ikke denne personen spesielt. Det virker for meg som om du mener at alle innvandrere bør oppføre seg upåklagelig i alle situasjoner, slik at korttenkte rasister ikke skal kunne "ta dem" på noe. Arrester meg gjerne (og utdyp) om jeg tar feil i mine antakelser.

Personlig mener jeg at et individ er et individ, og bør behandles deretter. Jeg mener man overhodet ikke kan kreve at noen skal oppføre seg etter "boken" slik at de ikke sjenerer folkeslaget sitt. Vi lever i et fritt land, og man står fritt til å være den personen man vil være.
Vis hele sitatet...
jeg synes du har et supergodt poeng, men likevel må jeg klage litt...

Syns ikke det er ikke nødvendigvis så veldig galt å kreve at innvandrere skal oppføre seg litt bedre enn andre borgere, for dette er jo på en måte slik det er overalt når nye mennesketyper går over i nye domener.

Man MÅ bevise seg verdig når man kjemper mot en fordom, og hvordan skal vi få fjernet fordommen når vi heller kritiserer de som kritiserer oppførselen isteden for å ta et saklig tak i selve problemet?

Eklsempelvis tok det mange år før alle var overbevist om at kvinner kunne prestere noe vettugt i arbeidslivet etter at de fikk retten til utdannelse.
-og det er fortsatt lønnsforskjeller, men slik jeg ser det jevnes det sakte men sikkert ut etterhvert som flere og flere beviser seg verdig.

Syns det blir litt den frikortgreia "Er det fordi jeg er farget" at innvandrere skal ha det lettere enn oss f.eks kvinner som har holdt hus her i alle år og fortsatt må bevise oss verdig i vårt domene hver dag...

Ikke meninga å være feminist her nå, det var det eneste eksempelet jeg kom på, men det gjelder jo alt da. -fra å bevise at du er voksen for foreldrene dine til å bevise at man kan tåle mere annsvar på jobben.


Hvis jeg vil bli behandlet bra så rykker jeg fingeren ut av kaviarstjerna og bevise meg verdig isteden for å kritisere de som kritiserer tafattheten min....
Sitat av r8chl Vis innlegg
jeg synes du har et supergodt poeng, men likevel må jeg klage litt...

Syns ikke det er ikke nødvendigvis så veldig galt å kreve at innvandrere skal oppføre seg litt bedre enn andre borgere, for dette er jo på en måte slik det er overalt når nye mennesketyper går over i nye domener.

Man MÅ bevise seg verdig når man kjemper mot en fordom, og hvordan skal vi få fjernet fordommen når vi heller kritiserer de som kritiserer oppførselen isteden for å ta et saklig tak i selve problemet?

Eklsempelvis tok det mange år før alle var overbevist om at kvinner kunne prestere noe vettugt i arbeidslivet etter at de fikk retten til utdannelse.
-og det er fortsatt lønnsforskjeller, men slik jeg ser det jevnes det sakte men sikkert ut etterhvert som flere og flere beviser seg verdig.

Syns det blir litt den frikortgreia "Er det fordi jeg er farget" at innvandrere skal ha det lettere enn oss f.eks kvinner som har holdt hus her i alle år og fortsatt må bevise oss verdig i vårt domene hver dag...

Ikke meninga å være feminist her nå, det var det eneste eksempelet jeg kom på, men det gjelder jo alt da. -fra å bevise at du er voksen for foreldrene dine til å bevise at man kan tåle mere annsvar på jobben.


Hvis jeg vil bli behandlet bra så rykker jeg fingeren ut av kaviarstjerna og bevise meg verdig isteden for å kritisere de som kritiserer tafattheten min....
Vis hele sitatet...
Hvem er det egentlig innvandrere skal "vise seg verdige" for? Og hva skal de vise seg verdige for? Og hvorfor? Og ikke minst; hva er "verdig"?

Eksempelet ditt angående kvinneundertrykkelse kan faktisk fungere; mener du det var rett at kvinner måtte bevise sin verdighet, eller var det mannsjåvinistene som hadde feil?
Sitat av Provo Vis innlegg
Off topic: Slutt å stakkarsliggjøre deg selv med påstander om hersketeknikker hele tiden. Vær en mann og hersk tilbake hvis det er et problem.
Vis hele sitatet...
Føler meg ikke stakkarsliggjort på noen måte. Kan godt bruke samme teknikk tilbake, men jeg synes ikke det er så interessant. Uttalelsen om å ta det som en mann er helt greit for min del. Hva hadde vært alternativet ?
Gjelder det begge kjønn ? Skjønt uttrykket, " ta det som en kvinne " er kanskje ikke oppfunnet ennå.
r8chl: Du minner meg om det sarkastiske uttrykket "En kvinne må jobbe dobbelt så hardt som en mann for å bevise at hun er halvparten så god". Det er virkelig ikke en minoritets oppgave å bevise at han ikke er noen "halvape", for det er de som fremsetter påstander som har bevisbyrden.

I dette tilfellet er det veldig liten grunn til å tro at påstanden stemmer, dyrene i gruppen halvaper har helt andre kjennetegn enn menneskene som bor i Afrika, så Robert Madsen får argumentere langt bedre enn "det ser vi støtt i media" eller holde de rasistiske holdningene sine helt for seg selv. Jeg håper samtlige i det partiet tar sterkere avstand til fyren enn det Erlend Wiborg gjør i Moss Avis.
Dette er virkelig ikke å legge seg flat, Wiborg!

På spørsmål om Madsen er komfortabel med å benytte begrep som "halvaper" svarer politikeren følgende:

- Nei, jeg gjør vel egentlig ikke det, men at det viser seg at de henger rimelig langt etter - ja, sier Madsen under intervjuet med P4.
Vis hele sitatet...
minigolf : Verdigheten jeg addresserer er rett og slett den verdigheten man får etter å ha bevist at man duger. Forandringer er noe folk er redde for og det kommer til å ta lang tid å vise at man også er folk når man er invandrer hvis man ikke skal bidra i den positive retningen selv.

Mener ikke på noen måte at det er riktig at man alltid må bevise at noe funker for å overbevise folk om at en forandring er en god ide, men sånn er nå livet, og folk som er skeptiske må alltid overbevises på et vis. -Ellers kommer man jo ingen vei.

og luni: Når nevnte jeg havlaper? Jada jada det ble litt mye eksempelvist kvinnefrigjøringssnakk, men hva hadde det sarkastiske ordaket med saken å gjøre..?

Er klar over at det er de som fremsetter påstanden som har bevisbyrden, det er jo det samme som at alle er uskyldige inntill det motsatte er bevist. -Og er enige med at det er sånn det burde vært. Men der ER jo ikke sånn, Hvordan skal vi snu tankegangen på alle rasistene om det ikke er å vise dem den positive siden?

Kritiserer du rasistene sånn får du dem bare ennå mere påståelig tror nå jeg, og du bidrar like mye til rasismen sjøl ved å engasjere deg i den slik.
Uansett hvordan du snur og vender på det, er det urimelig å kreve mer av innvandrere, være seg første, andre eller tiende generasjon, enn av deres bleke mednordmenn. Akkurat som det er urimelig å kreve mer av kvinner enn av menn. Det er rasistene og sexistene som er problemet, og det er hos disse endringen må skje - ikke hos deres offer.
Vet ikke helt hvilken verden du lever i Provo, men den virkelige verden er langt fra rettferdig. Selvfølgelig BURDE endringene skje hos rasistene og sexistene, men det skjer neppe med det første.

Om en svært pen person kommer bort for å sjekke deg opp, mener du hun/han har de samme forutsetningene som en mindre pen person? Du vil vel gjerne kreve litt mer av sistnevnte?

De som betrakter innvandrere eller kvinner som mindreverdige vil da selvfølgelig kreve mer av dem før de er overbevist om at de kanskje duger likevell.
Sitat av Zepplin Vis innlegg
Vet ikke helt hvilken verden du lever i Provo, men den virkelige verden er langt fra rettferdig. Selvfølgelig BURDE endringene skje hos rasistene og sexistene, men det skjer neppe med det første.
Vis hele sitatet...
Ja, så la oss gi opp, mener du? La oss bidra til enda mer urettferdighet? "Verden er urettferdig!"-argumentet er intet mer enn en dårlig unnskyldning for å slippe å ta handling.

Sitat av Zepplin
Om en svært pen person kommer bort for å sjekke deg opp, mener du hun/han har de samme forutsetningene som en mindre pen person? Du vil vel gjerne kreve litt mer av sistnevnte?
Vis hele sitatet...
Hva er dette for en sammenlikning?? Det er den dårligste analogien jeg har sett på lang tid! Vi snakker om hvorvidt mørke mennesker skal pålegges et større samfunnsansvar bare fordi enkelte tullinger velger å anta, på bakgrunn av nabosladder og braskete VG-journalistikk, at de alle er trygdesnyltende yrkeskriminelle! Dette kan på ingen måte sammenliknes med om jeg foretrekker å bli sjekket opp av pene eller mindre pene mennesker.
Sitat av r8chl Vis innlegg
Er klar over at det er de som fremsetter påstanden som har bevisbyrden, det er jo det samme som at alle er uskyldige inntill det motsatte er bevist. -Og er enige med at det er sånn det burde vært. Men der ER jo ikke sånn, Hvordan skal vi snu tankegangen på alle rasistene om det ikke er å vise dem den positive siden?
Vis hele sitatet...
Rasister kan se flinke, hyggelige lovlydige innvandrere hver dag, hvis de drar huet ut av ræva og ikke knuger på fordommene sine. De kan lese statistikk som forteller dem at den største innvandringen ikke kommer fra muslimske land og at de fleste innvandrere ikke går på trygd. Rasister er så farget av fordommene sine at de kun legger merke til de negative sidene ved innvandring. Det kan stå fem sider i avisen om den høye andelen innvandrere innen høyere utdanning, men rasistene leser kun notisen hvor det står en mørkhudet har begått et lovbrudd så de kan få bekreftet holdningene sine. Dette er personer som kan få seg til å si "Jeg kjenner to innvandrere, men de er hyggelige i motsetning til innvandrere flest!"

Hva skal innvandrere gjøre med sånt, foreslår du? Sende kaker og et hyggelig brev til Robert Madsen? De fleste er allerede hardtarbeidende, lovlydige borgere.

Kritiserer du rasistene sånn får du dem bare ennå mere påståelig tror nå jeg, og du bidrar like mye til rasismen sjøl ved å engasjere deg i den slik.
Vis hele sitatet...
Så vi skal bare være snille og greie mot rasister og innvandrere må jobbe ekstra hardt så de kanskje skifter mening? Det må være den mest naive planen jeg har hørt på lenge. Hvis jeg bidrar til rasisme så vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle det du bedriver...
Sitat av luni Vis innlegg
Hva skal innvandrere gjøre med sånt, foreslår du? Sende kaker og et hyggelig brev til Robert Madsen? De fleste er allerede hardtarbeidende, lovlydige borgere.
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært interresant å vitenskapelig finne ut nøyaktig hvor mange innvandrere må sende kake til Robert Madsen for at han skulle endre mening fra å se på dem som halvaper...
Er det noen som har noe positivt å si om innvandrere fra den ikke vestlige verden?
Hva gjør de som gagner samfunnet i en positiv retning?
Hva har de tilført Norge av verdier totalt ?

Dette burde være spørsmål som kan være oppklarende for selv den mest inngrodde rasist!
Vil ellers oppfordre alle som svarer å legge vekk politiske ideologier/teorier og heller se på dette objektivt i den grad man klarer det. Kanskje noen har statistikk å slå i bordet med ?

PS, det er ikke vits i å prøve å tolke noe mellom linjene eller dra spekulative konklusjoner ut av innlegget.
brulte:
Innvandrere er stort sett greie folk men det finnes drittsekker blandt dem like mye som drittsekker finnes i resten av verden. Mange jobber og betaler skatt noe som driver samfunnet i en positiv retning. De tilfører også norge kulturelle verdier fra sine hjemsteder.
Sitat av Franklin Vis innlegg
På hvilken måte er en liten rølpete tosk fra et eller annet lokalstyre representativ for et av norges største politiske parti i sin helhet?
Vis hele sitatet...
Nei, det er han vel ikke, men det er i det minste et eksempel på hva som sympatiserer med frp da, og jeg har sett en god del sånne eksempler i det siste.
Han kunne ha spart seg for "halvaper".

Resten stemmer.

Forresten, hva har at Roger Madsen er FrP'er noe med saken å gjøre? Lukter anti-FrP lang vei...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Han kunne ha spart seg for "halvaper".

Resten stemmer.

Forresten, hva har at Roger Madsen er FrP'er noe med saken å gjøre? Lukter anti-FrP lang vei...
Vis hele sitatet...
Fordi han er en Frp-politiker av yrke. Har du i det hele tatt lest tråden?
Sitat av Provo Vis innlegg
Fordi han er en Frp-politiker av yrke. Har du i det hele tatt lest tråden?
Vis hele sitatet...
Hvilken parti han er med i er veldig uinteresangt for meg. Ikke alle i FrP mener det samme som han, og dermet er det personen vi skal konsentrere seg om, og ikke hvilket parti han er medlem av.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvilken parti han er med i er veldig uinteresangt for meg. Ikke alle i FrP mener det samme som han, og dermet er det personen vi skal konsentrere seg om, og ikke hvilket parti han er medlem av.
Vis hele sitatet...
Les tråden.

Som nemt tidlegare så må eit parti til ein viss grad sjåast på bakgrunn av handlinger og uttalelser fra enkeltpersoner, og ikkje berre det shiny partiprogrammet.

FRP har også ei viss historie med folk som kjem med slike utsagn - eg minns dei hadde ei intern utrenskning for ein del år tilbake for å bli kvitt dei hissigaste. Difor er det relevant kva parti vedkommande representerer.
Du finner vel ekstremister overalt. Men, jeg er enig i at det har vært noen utrenskninger opp gjennom åra i FrP.
Men det er vel bare positivt ?
Når det gjelder politisk historie generelt ser det ut for at det er snusk og grums i alle partier. Hvor mange statsråder måtte ikke gå i foregående regjering! Går man lengre tilbake så er det flere og verre historier.
FrP er på god vei til å bli ett normalisert parti, det viser også igjen når det er valg. Siden de har over 20% oppslutning så må konklusjonen bli at det er ett parti for vanlige normale folk.
Sitat av slashdot Vis innlegg

Som nemt tidlegare så må eit parti til ein viss grad sjåast på bakgrunn av handlinger og uttalelser fra enkeltpersoner, og ikkje berre det shiny partiprogrammet.
Vis hele sitatet...
Jeg sa bare det jeg mente. Hva en enkel FrP mann skriver på Facebook endrer ikke mitt syn på partiet.
Sitat av minigolf Vis innlegg
...
Så, hva mener dere FrP'ere om dette?
... (som forøvrig sitter i bystyret i Moss) ...
...
Jeg for min del anser dette som et perfekt eksempel på rasisme, og kan i grunn ikke forstå at noen kan stemme på et parti med medlemmer/menneskesyn som dette.
Vis hele sitatet...
At du tolker dette negativt for oss som stemmer FRP, blir jo nesten det samme som om jeg skulle tolket dette negativt mot alle som bor i Moss, Østfold eller generelt alle søringer. Blir liksom litt feil på en måte.
Om man titter i historien vil man finne mye godt lesestoff fra tiden med RV, AKP_ML osv.
http://no.wikipedia.org/wiki/Arbeidernes_kommunistparti
Litt av en gjeng dette her. Støtte til folkemord og vannvittige regimer, i tillegg flere indre konflikter og snuskeri.

Så det er ikke bare FrP som har en "historie".
Det jeg ikke skjønner er hvorfor det idetheletatt skal ha noe å si om afrikanere er litt aper eller ikke(tror absolutt at de ikke er det). Er det virkelig relevant om en fra afrika kanskje er litt mer ape enn nordmenn/europere?
Sist endret av Alfonzor; 17. november 2009 kl. 22:21. Grunn: Brukte de og oss som kanskje kan misforstås
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner er hvorfor det idetheletatt skal ha noe å si om de er litt aper eller ikke(tror absolutt at de ikke er det). Er det virkelig relevant om en fra afrika kanskje er litt mer ape enn oss?
Vis hele sitatet...
Det er lite lurt å sette sånne navn på folk som har samme mentale nivå som oss andre.
Sitat av Brulte Vis innlegg
Om man titter i historien vil man finne mye godt lesestoff fra tiden med RV, AKP_ML osv.
http://no.wikipedia.org/wiki/Arbeidernes_kommunistparti
Litt av en gjeng dette her. Støtte til folkemord og vannvittige regimer, i tillegg flere indre konflikter og snuskeri.

Så det er ikke bare FrP som har en "historie".
Vis hele sitatet...
Det gjør da ikke saken noe bedre? Å sette saker opp mot hverandre rettferdiggjør ingenting. Om en Ap-politiker hadde hatt slike hårreisende synspunkter som Roger Madsen hadde det også vært en partisak.
Sitat av Brulte Vis innlegg
Det er lite lurt å sette sånne navn på folk som har samme mentale nivå som oss andre.
Vis hele sitatet...
Si meg, hvilke navn har jeg satt på noen? Har brukt om, hvis, kanskje.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av harryy Vis innlegg
At du tolker dette negativt for oss som stemmer FRP, blir jo nesten det samme som om jeg skulle tolket dette negativt mot alle som bor i Moss, Østfold eller generelt alle søringer. Blir liksom litt feil på en måte.
Vis hele sitatet...
Bare at alle som kommer fra Moss ikke aktivt har gitt signal om at de støtter den samme ideologien som denne fyren. Jeg VET at han det er snakk om ikke har tittelen "offisiell talsperson for FRPs rasemeninger", men når en politiker i en såpass høy stilling kommer med sånne uttalelser må dere vel skjønne at folk kobler det opp mot partiet han representerer. Det hjelper heller ikke at partiet det er snakk om har rykte på seg for å være litt mindre glade i ikke-hvite.
Sitat av luni Vis innlegg
Det gjør da ikke saken noe bedre? Å sette saker opp mot hverandre rettferdiggjør ingenting. Om en Ap-politiker hadde hatt slike hårreisende synspunkter som Roger Madsen hadde det også vært en partisak.
Vis hele sitatet...
Du tolker dette som at jeg rettferdigjør dette. Det gjør jeg ikke. Om det blir tolket sånn er jo en annen sak.
Om dette blir en partisak eller ikke er vell strengt tatt litt tidlig å konkludere med. Men det er vel ikke sannsynlig.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Bare at alle som kommer fra Moss ikke aktivt har gitt signal om at de støtter den samme ideologien som denne fyren. Jeg VET at han det er snakk om ikke har tittelen "offisiell talsperson for FRPs rasemeninger", men når en politiker i en såpass høy stilling kommer med sånne uttalelser må dere vel skjønne at folk kobler det opp mot partiet han representerer. Det hjelper heller ikke at partiet det er snakk om har rykte på seg for å være litt mindre glade i ikke-hvite.
Vis hele sitatet...
Det at jeg stemte FRP har heller lite å gjøre med hva jeg mener om akkurat dette utsagnet om hvordan folk fra Afrika er halvaper, henger etter den vestlige verden eller uansett.
Og et utsangn fra en enkelt politiker har mindre å si for meg enn den politikken de fører lokalt og nationalt når neste valg kommer.

Nå vil jeg ikke at dette skal skli ut i en politikk debatt, så jeg skal komme til poenget. Ja, det var feil av han å si noe slikt offentlig, politiker eller ikke. Nei, jeg deler ikke hans synspunkt på denne saken. Nei, dette stuntet vil ikke få meg til å stemme på et parti jeg er mere uenig med enn FRP.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Til tider kan det virke som om det er blitt ein sport å mobbe FRP. Her inne ser eg ofte dei "opne" folk, som deg Oom, som går til den grad av å mobbe velgere som velger FRP kvar gong 1 (Ein) mann trakker i salaten.
Vis hele sitatet...
Joda. Skal innrømme at jeg har vært med å kjøre ganske tvilsomme debatteknikker mot FrP'ere. Har kjørt hardt mot hardt hele veien og en hel del ser nok på det som en slags form for mobbing.
Det kan dog ha noe med at jeg er aktiv venstreside aktivist og har enda til gode å ha en debatt mot en FrP'er som oppfører seg normalt, holder debatten til temaet og ikke bruker de 5 herseteknikker for fullt.
Dette problemet har jeg ikke hatt med så og si en eneste Høyre-person.

Er det bare jeg som har tolket det veldig feil, eller holder partiene utenom FrP en litt høyere standard på debatter og måten å fremme ting på?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Morsomt at noen ikke ser på det som vestens ansvar at Afrikanerne henger etter.
For uansett hvordan vi vrir og vender på det, Afrika er en u-kontinent, med få unntak av stater.
Historien har vist at det kun var menneskene på Eurasia som klarte å utvikle et samfunn som spredde seg internasjonalt og ikke minst nå et høyere teknologisk plan. Australia og Amerika er konsekvenser av kolonisering gjort av Eurasiere, så ikke bruk disse som unnskyldning.

Vil vi at Afrikanerne skal utvikle seg i det som "vi" syntes er riktig retning for vi legge til rette for det og hjelpe dem.
Ikke kalle dem halvaper og kutte i den lille støtten vi allerede gir...
Sitat av Brulte Vis innlegg
Du tolker dette som at jeg rettferdigjør dette. Det gjør jeg ikke. Om det blir tolket sånn er jo en annen sak.
Vis hele sitatet...
Hvorfor dro du det opp hvis ikke det var for å rettferdiggjøre den aktuelle saken? Antar du at folket her er historieløse idioter som ikke er klar over at det har skjedd andre forferdelige ting i ulike ideologiers navn, og at alle partier har noen "svin på skogen"? Du valgte å vie en hel post til å "opplyse" folk om dette. Nøyaktig hva var motivasjonen for dette?
Her er en artikkel fra VG i dag. Er dette reinspikka rasisme, eller er det en sannhet ?
Og hvordan skal man tolke dette i forhold til de som allerede er innenfor landet og som ikke kommer til å gjennomgå denne filmen ?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=580709
Sitat av luni Vis innlegg

Hva skal innvandrere gjøre med sånt, foreslår du? Sende kaker og et hyggelig brev til Robert Madsen? De fleste er allerede hardtarbeidende, lovlydige borgere.


Så vi skal bare være snille og greie mot rasister og innvandrere må jobbe ekstra hardt så de kanskje skifter mening? Det må være den mest naive planen jeg har hørt på lenge. Hvis jeg bidrar til rasisme så vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle det du bedriver...
Vis hele sitatet...

Nå nå luni, vil jeg påpeke spørsmålstegnet mitt i innlegget. Jeg spurte hva DU mener innvandrerene skal gjøre da?

Det blir nå litt feil å først kritisere mitt forslag, og når jeg spør om hva du synes så besvarer du det med en litt småfrekk tone om posting av kaker og hyggelige brev.. (selv om jeg faktisk tror det i praksis ville vært positivt)
JEG la fram det JEG synes: At det beste man kan gjøre i denne situasjonen er å vise sin beste side, selv om det er urettferdig at de må anstrenge seg mere enn andre. NOEN må jo for søren ta ett eller annet initiativ, og lykke til med å engasjere rasistene da du.. [COLOR="Magenta"]Nå, hva er forslaget DITT da luni?[/COLOR]


Jeg mener du bidrar til rasismen ved å være så hårsår som du er her nå, du er veldig engasjert i at rasistene skal endre tankemåte, og jeg tror du er såpass engasjert at du ikke hadde tid til å lese innlegget mitt grundig nok.
Det er å bidra til rasismen ved å mate den med tid og energi, og hvis jeg må forklare alt 2 ganger til deg fordi du tolker meg mest mulig negativt, ja så er det å bidra på en måte det også.. I mine øyne klarte du å sørge for at både du OG jeg bidrar videre til rasismen ved å diskutere i vei her som om vi er motparter når vi i prinsippet er enige i at rasisme er bare tull.

Så hva er det du mener med at du ikke vet hva jeg bedriver med...? Prøver å få deg å forstå at når det er 2 parter som har problemer med hverandre må man finne ut hva BEGGE parter kan gjøre for å løse ulikhetene.. -Og NOEN må starte!
Resultater tar dobbel så lang tid å oppnå når du kun forlanger at rasistene skal tilpasse seg, for de er ikke engasjert i det hele tatt for å endre seg.
Mulig det er urettferdig at invandrerne må ta det første steget og avkrefte rasistenes myter; Men Sånn Er Livet, Og Det Nytter Ikke Å Syte Og Klage Over Hvordan Det Burde Vært Isteden For Å Foreta Seg Noe Konstruktivt.

-jeg tilbrakte hele forrige 17 mai i cubaparken i regnet for å verve folk til SOS Rasisme.. What have you done lately?
Sitat av r8chl Vis innlegg
Det er å bidra til rasismen ved å mate den med tid og energi, og hvis jeg må forklare alt 2 ganger til deg fordi du tolker meg mest mulig negativt, ja så er det å bidra på en måte det også.. I mine øyne klarte du å sørge for at både du OG jeg bidrar videre til rasismen ved å diskutere i vei her som om vi er motparter når vi i prinsippet er enige i at rasisme er bare tull.
Vis hele sitatet...
Dette er jo innlysende tøv. Man bidrar ikke til rasisme ved å diskutere den, og ytre kraftige standpunkt mot rasismen. For å bli kvitt hverdagsrasismen så må den opp i lyset.

Sitat av r8chel
Prøver å få deg å forstå at når det er 2 parter som har problemer med hverandre må man finne ut hva BEGGE parter kan gjøre for å løse ulikhetene.. -Og NOEN må starte!
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om to motstridende parter. Det er snakk om innvandrere som lever livet sitt akkurat slik det er forventet av de, som i mange tilfeller er en større bragd enn at du og jeg gjør det, og rasistene som misliker de på bakgrunn av feilinformasjon og inngrodde meninger. De legger kun merke til det som bidrar til å bekrefte meningene de allerede har, og overser resten (et psykologisk fenomen som kalles konfirmasjonsbias). Med dette i tankene må vi bidra til å skape en så stor overvekt av positiv informasjon at de til slutt ikke kan overse den lenger, og samtidig slutte å presisere i media hver gang en lovovertreder ikke er av norsk etnisk opprinnelse.

Å legge ansvar på innvandrerene for dette er som å legge ansvar på voldtektsoffer fordi de er lettkledde. Det fungerer ikke på den måten.

Sitat av r8chel
Mulig det er urettferdig at invandrerne må ta det første steget og avkrefte rasistenes myter; Men Sånn Er Livet, Og Det Nytter Ikke Å Syte Og Klage Over Hvordan Det Burde Vært Isteden For Å Foreta Seg Noe Konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare urettferdig, det er totalt urimelig. De har allerede tatt det første steget, og fortsetter i samme løypa hver dag, ved å være en del av det norske samfunnet som lovlydige, skattebetalende medborgere. Å kreve mer av de enn av oss er uhørt. Er de integrerte velfungerende nordmenn, så skal de også behandles deretter. Og hva mer kan de gjøre? Betale ekstra skatt? Husk at det er enkeltindivider det er snakk om, og rasistene bidrar til at de lovlydige fordømmes på bakgrunn av andre individers handlinger, noe de lovlydige får gjort fint lite med.

Sitat av r8chel
-jeg tilbrakte hele forrige 17 mai i cubaparken i regnet for å verve folk til SOS Rasisme.. What have you done lately?
Vis hele sitatet...
Sa ikke du at det ikke var hensiktsmessig å bruke tid og energi på rasismen? Det er vel ingen som er så bastante i sine uttalelser mot rasisme som SOS Rasisme?
Sitat av Brulte Vis innlegg
Her er en artikkel fra VG i dag. Er dette reinspikka rasisme, eller er det en sannhet ?
Og hvordan skal man tolke dette i forhold til de som allerede er innenfor landet og som ikke kommer til å gjennomgå denne filmen ?
Vis hele sitatet...
Reinspikka rasisme? Hva? Se på statestikker over voldteker (hinter nå til voldtektssakene i Stavanger hvor 17 av 18 registrerte voldtektssaker var blitt begått av en mann med ikke-vestlig opprinnelse), se på statestikker over hvem som sitter i de norske fengsler. Dette her er da bare en utrolig fin måte å lære våre nye landsmenn hvordan visse ting fungerer i dette landet, samtidig som vi forhåpentligvis sparer uskyldige offre.

For de av dem som ikke har sett denne filmen vil jo dette være "for seint", men man må jo starte et sted.

En ting jeg mener man bør være litt forsiktig med, er å bedømme hva som er rasisme og ikke, særlig hvis man har lite eller ikke noe grunnlag.
Sist endret av Dibsent; 18. november 2009 kl. 11:45.
Å ta statistikk som om feks. overfallsvoldtekter og innsatte i Norske fengsler og bruke det som ett argument for strengere straffer og mindre innvandring er absolutt på grensen. Det krysser grensen enten for idioti eller rasisme, siden det er veldig mange andre vesentlige faktorer enn hudfarge og hvilket land vedkomne kommer fra man heller kan se på.
Sist endret av Mith; 18. november 2009 kl. 12:07.
Sitat av Provo Vis innlegg
Dette er jo innlysende tøv. Man bidrar ikke til rasisme ved å diskutere den, og ytre kraftige standpunkt mot rasismen. For å bli kvitt hverdagsrasismen så må den opp i lyset.


Det er ikke snakk om to motstridende parter. Det er snakk om innvandrere som lever livet sitt akkurat slik det er forventet av de, som i mange tilfeller er en større bragd enn at du og jeg gjør det, og rasistene som misliker de på bakgrunn av feilinformasjon og inngrodde meninger. De legger kun merke til det som bidrar til å bekrefte meningene de allerede har, og overser resten (et psykologisk fenomen som kalles konfirmasjonsbias). Med dette i tankene må vi bidra til å skape en så stor overvekt av positiv informasjon at de til slutt ikke kan overse den lenger, og samtidig slutte å presisere i media hver gang en lovovertreder ikke er av norsk etnisk opprinnelse.

Å legge ansvar på innvandrerene for dette er som å legge ansvar på voldtektsoffer fordi de er lettkledde. Det fungerer ikke på den måten.


Det er ikke bare urettferdig, det er totalt urimelig. De har allerede tatt det første steget, og fortsetter i samme løypa hver dag, ved å være en del av det norske samfunnet som lovlydige, skattebetalende medborgere. Å kreve mer av de enn av oss er uhørt. Er de integrerte velfungerende nordmenn, så skal de også behandles deretter. Og hva mer kan de gjøre? Betale ekstra skatt? Husk at det er enkeltindivider det er snakk om, og rasistene bidrar til at de lovlydige fordømmes på bakgrunn av andre individers handlinger, noe de lovlydige får gjort fint lite med.


Sa ikke du at det ikke var hensiktsmessig å bruke tid og energi på rasismen? Det er vel ingen som er så bastante i sine uttalelser mot rasisme som SOS Rasisme?
Vis hele sitatet...
Syns poenget mitt kommer enda bedre fram her jeg. Vi er jo i prinsippet enige, så å diskutere mot hverandre her splitter bare fronten mot rasisme.
-Derav tid og energi som går bort på tullepjatt på forum isteden for å slepe ræva si ut av stolen og gå ut å gjøre noe konstruktivt. (som å verve folk til SOS Rasisme..)
Selfølgelig må det opp og fram i lyset at rasisme eksisterer, men vi er da begge klar over at rasisme eksisterer og at vi ikke liker den er vi ikke..?

Mener ikke at vi skal legge hele ansvaret på våre nye landsmenn, igjen: les nå inleggene mine ordentlig da (Stooor vekt på at BEGGE parter burde bidra), Men noen må starte og det er lettere for invandrerne og vise en bedre side av seg enn rasistene når rasistene ikke er engasjert i det hele tatt.

Mulig jeg er dårlig til å forklare, den tar jeg selvfølgelig på min egen kappe, men nå har jeg søren meg måttet utdype 2 ganger. Er det virkelig så veldig vanskelig å forstå at i praksis ville det vært lettere å få rasistene til å forstå at invandere er helt kule folk om invandrerne selv gikk mere inn for å vise en god side av seg slik at ballen begynner å rulle? Hva annet skal vi gjøre da?
Sitat av OoM Vis innlegg
Joda. Skal innrømme at jeg har vært med å kjøre ganske tvilsomme debatteknikker mot FrP'ere. Har kjørt hardt mot hardt hele veien og en hel del ser nok på det som en slags form for mobbing.
Det kan dog ha noe med at jeg er aktiv venstreside aktivist og har enda til gode å ha en debatt mot en FrP'er som oppfører seg normalt, holder debatten til temaet og ikke bruker de 5 herseteknikker for fullt.
Dette problemet har jeg ikke hatt med så og si en eneste Høyre-person.

Er det bare jeg som har tolket det veldig feil, eller holder partiene utenom FrP en litt høyere standard på debatter og måten å fremme ting på?
Vis hele sitatet...
Eg og deg har til tider ganske forskjellige politiske syn, og eg stemmer ikkje FRP men støtter fleire ting dei står for. Eg merker du seier du kjører tvilsomme debatteknikker mot FRP'er men likevell kritiserer dei for å gjera det samme?

Men OT: Invandere som ikkje blir godt nok integrert går sjelden bra saman med det norske samfunn.
Bare sjå på voldtektsstatistikken i Oslo.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=561939

Eg ville ikkje sagt det er "sjukdom", men mine meiningar om temaet voldtekt hører ikkje heime i denne tråden.
Sist endret av FuzzT; 18. november 2009 kl. 12:58.
Sitat av r8chl Vis innlegg
Vi er jo i prinsippet enige, så å diskutere mot hverandre her splitter bare fronten mot rasisme.
Vis hele sitatet...
Vi er dypt uenige om hvorvidt innvandrerene skal pålegges et ansvar utover vårt eget for å snu rasistenes holdninger, og det er det jeg påpekte i forrige post.

Sitat av r8chl
Mener ikke at vi skal legge hele ansvaret på våre nye landsmenn, igjen: les nå inleggene mine ordentlig da (Stooor vekt på at BEGGE parter burde bidra),
Vis hele sitatet...
Jeg har lest innleggene dine ordentlig. Har du lest mine? Jeg sier at de ikke kan og bør pålegges et ansvar større enn vårt eget for å stoppe rasisme. Du påstår at de bør det.

Sitat av r8chl
Men noen må starte og det er lettere for invandrerne og vise en bedre side av seg enn rasistene når rasistene ikke er engasjert i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Ingen er vel direkte engasjert i å endre sine egne spesifikke meninger. Det betyr ikke at de skal slippe å stå til ansvar.

Sitat av r8chl
Mulig jeg er dårlig til å forklare, den tar jeg selvfølgelig på min egen kappe, men nå har jeg søren meg måttet utdype 2 ganger. Er det virkelig så veldig vanskelig å forstå at i praksis ville det vært lettere å få rasistene til å forstå at invandere er helt kule folk om invandrerne selv gikk mere inn for å vise en god side av seg slik at ballen begynner å rulle? Hva annet skal vi gjøre da?
Vis hele sitatet...
Jeg har kommet med konkrete eksempler på hva som bør gjøres. De baserer holdningene sine på informasjonen de mottar, og den informasjonen er fra naboen og media. Vi får ikke gjort noe med naboen, men vi får gjort noe med media. Og jeg har spurt deg: Hva mener du innvandrerene skal gjøre?? Betale ekstra skatt? Eller som luni sa, sende kaker? Måke snø fra rasistenes gårdsplasser? Gå rundt på gata og dele ut penger? De oppfører seg som vanlige norske borgere med de krav og plikter det innebærer, og det må da for pokker være bra nok! Du snakker som om "innvandrerene" er en sentralstyrt enhet med kollektiv bevissthet, og at Omar må skjerpe seg fordi Ahmed gjorde et brekk. Lovlydige borgere kan ikke belastes fordi andre enkeltindivider velger å begå dårlige handlinger og andre igjen ser falske korrelasjoner.
Sist endret av Provo; 18. november 2009 kl. 13:01.
Sitat av Provo Vis innlegg
Vi er dypt uenige om hvorvidt innvandrerene skal pålegges et ansvar utover vårt eget for å snu rasistenes holdninger, og det er det jeg påpekte i forrige post.


Jeg har lest innleggene dine ordentlig. Har du lest mine? Jeg sier at de ikke kan og bør pålegges et ansvar større enn vårt eget for å stoppe rasisme. Du påstår at de bør det.


Ingen er vel direkte engasjert i å endre sine egne spesifikke meninger. Det betyr ikke at de skal slippe å stå til ansvar.


Jeg har kommet med konkrete eksempler på hva som bør gjøres. De baserer holdningene sine på informasjonen de mottar, og den informasjonen er fra naboen og media. Vi får ikke gjort noe med naboen, men vi får gjort noe med media. Og jeg har spurt deg: Hva mener du innvandrerene skal gjøre?? Betale ekstra skatt? Eller som luni sa, sende kaker? Måke snø fra rasistenes gårdsplasser? Gå rundt på gata og dele ut penger? De oppfører seg som vanlige norske borgere med de krav og plikter det innebærer, og det må da for pokker være bra nok! Du snakker som om "innvandrerene" er en sentralstyrt enhet med kollektiv bevissthet, og at Omar må skjerpe seg fordi Ahmed gjorde et brekk. Lovlydige borgere kan ikke belastes fordi andre enkeltindivider velger å begå dårlige handlinger og andre igjen ser falske korrelasjoner.
Vis hele sitatet...
AH! sant det, du sa vi burde forandre media, det er jo dødsbra ide da!

Du starter med media, så fortsetter jeg på min side med å oppmuntre invandrere til å stå fram som bedre borgere enn nordmenn som et godt eksempel i denne debatten. Uansett om du liker det eller ikke hadde det vært en gigantisk motpol mot rasisters tankegang om invandrere var mer berømt for å hjelpe gamle damer over gata enn speider'n.
Det ER ikke mye som skal til, så tviler på at Omar ville blitt så veldig overarbeidet, og det ville vært et svææært steg i riktig retning, så fikser du media i tillegg så er vi superlangt på vei!

-og jeg skammer meg ikke å bruke ordet invandrer når det for meg rett og slett betyr noen som er født i et annet land og vandret inn i norge.. Hva du legger i det ordet er ikke opp til meg å formene noe om, men jeg kan hvertfall love deg at jeg skal tolke deg positivt til det motsatte er bevist..

-ja og selvfølgelig må rasistene stå til ansvar, men det er bedre å overbevise dem på en vennlig måte.
Fiendlighet avler bare mere fiendlighet, og han kommer lengre med en utstrakt hånd enn en formanende pekefinger..

*Fiendlighet avler bare mere fiendlighet, og man kommer lengre med en utstrakt hånd enn en formanende pekefinger.. mente jeg.. ^^
Greit at det er urettferdig at innvandrerne skal være de som anstrenger seg og strekkert ut hånden, det er jeg enig i. Men kun å kritisere rasistene uten å gi dem en skikkelig "In Your Face" grunn til hvorfor de mener feil (på en vennlig måte selvfølgelig) kommer bare til å gjøre dem mere påståelige..
Sist endret av r8chl; 18. november 2009 kl. 13:36. Grunn: glemte å føye til noe ^^
Sitat av luni Vis innlegg
Hvorfor dro du det opp hvis ikke det var for å rettferdiggjøre den aktuelle saken? Antar du at folket her er historieløse idioter som ikke er klar over at det har skjedd andre forferdelige ting i ulike ideologiers navn, og at alle partier har noen "svin på skogen"? Du valgte å vie en hel post til å "opplyse" folk om dette. Nøyaktig hva var motivasjonen for dette?
Vis hele sitatet...
Du må lese det jeg skriver. Slutt å tillegge meg meninger som at folket her er "historieløse idioter". Det er på grensen til det sjikanøse å konkludere med hva andre sier på denne måten. Men vet du hva! Det er strengt tatt ditt problem, så får du konkludere så mye du vil.

Sitat av Mith Vis innlegg
Å ta statistikk som om feks. overfallsvoldtekter og innsatte i Norske fengsler og bruke det som ett argument for strengere straffer og mindre innvandring er absolutt på grensen. Det krysser grensen enten for idioti eller rasisme, siden det er veldig mange andre vesentlige faktorer enn hudfarge og hvilket land vedkomne kommer fra man heller kan se på.
Vis hele sitatet...
Vær snill å ta noen eksempel, kan hende jeg kan lære noe nytt i dag!
Sitat av r8chl Vis innlegg
AH! sant det, du sa vi burde forandre media, det er jo dødsbra ide da!
Vis hele sitatet...
Vent med ironien til du har et faktisk poeng.

Er det virkelig så urimelig å kreve at media tar en mer bevisst og ansvarsfull rolle når det kommer til å utlevere ferdigfordøyde inntrykk av korrelasjon mellom hudfarge og atferd? Det har tidligere blitt nedsatt et utvalg for å holde media i sjakk når det kommer til andre etiske problemstillinger (PFU), og jeg ser ikke at det skulle være umulig, eller spesielt vanskelig, å utvide formålet eller forskriftene til å ikke tillate påpekning av uvesentligheter som kun bidrar til økt hverdagsrasisme.

Sitat av r8chl
Uansett om du liker det eller ikke hadde det vært en gigantisk motpol mot rasisters tankegang om invandrere var mer berømt for å hjelpe gamle damer over gata enn speider'n.
Det ER ikke mye som skal til, så tviler på at Omar ville blitt så veldig overarbeidet, og det ville vært et svææært steg i riktig retning, så fikser du media i tillegg så er vi superlangt på vei!
Vis hele sitatet...
Tror du Ole-Gudbrand fra baksida i Kvam får et bedre inntrykk av innvandrere hvis de hjelper gamle damer over gaten? Jeg tror ikke det, av den enkle grunn at den eneste eksponeringen han får er gjennom VG, og de kommer neppe til å skrive om slike trivielle hverdagsting. Uansett er det flott om de skulle hjelpe gamle damer over veien, men de kan strengt tatt ikke pålegges et større ansvar for å gjøre det enn deg. Kanskje det har en eller annen form for virkning på enkelte av de som er i umiddelbar nærhet, men at det vil få noen samfunnsmessig slagkraft er jeg svært skeptisk til.

Hva mer har du i tankene? Det er begrenset hvor mange strandede gamle damer du finner langs veikanten.

Sitat av r8chl
-og jeg skammer meg ikke å bruke ordet invandrer når det for meg rett og slett betyr noen som er født i et annet land og vandret inn i norge.. Hva du legger i det ordet er ikke opp til meg å formene noe om, men jeg kan hvertfall love deg at jeg skal tolke deg positivt til det motsatte er bevist..
Vis hele sitatet...
Usikker på hva du insinuerer her, men hvis du skulle være så dum å tro at jeg mener noe negativt med ordet "innvandrer" etter å ha lest postene jeg har skrevet, så er det noe feil med deg. Med ordet innvandrer refererer i denne sammenheng jeg til fastboende mennesker i norge, gjerne med norsk statsborgerskap, som er av en synlig ikke-vestlig etnisk opprinnelse, men dette blir litt tungvint å presisere hver gang. Jeg foreslår at du klipper av de løse trådene du forsøker å henge fra deg og holder slike våsete insinuasjoner for deg selv i fremtiden. Hvis du hadde et annet formål med dette avsnittet, så føl deg fri til å utbrodere.

Sitat av r8chl
*Fiendlighet avler bare mere fiendlighet, og man kommer lengre med en utstrakt hånd enn en formanende pekefinger.. mente jeg.. ^^
Greit at det er urettferdig at innvandrerne skal være de som anstrenger seg og strekkert ut hånden, det er jeg enig i. Men kun å kritisere rasistene uten å gi dem en skikkelig "In Your Face" grunn til hvorfor de mener feil (på en vennlig måte selvfølgelig) kommer bare til å gjøre dem mere påståelige..
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke manet til fiendlighet. Jeg har heller ikke ment at man skal kritisere uten argumenter, og jeg vet ikke hvor du har dette fra, men derimot å "strekke ut en hånd" til de vil bli litt ekstremt i motsatt retning, sett at vi har samme definisjon av uttrykket. De står for et fremmedhat jeg ikke kan akseptere, men behandling med hverken silehansker eller boksehansker vil være særlig hensiktsmessig.
Sitat av r8chl Vis innlegg
AH! sant det, du sa vi burde forandre media, det er jo dødsbra ide da!

Du starter med media, så fortsetter jeg på min side med å oppmuntre invandrere til å stå fram som bedre borgere enn nordmenn som et godt eksempel i denne debatten. Uansett om du liker det eller ikke hadde det vært en gigantisk motpol mot rasisters tankegang om invandrere var mer berømt for å hjelpe gamle damer over gata enn speider'n.
Det ER ikke mye som skal til, så tviler på at Omar ville blitt så veldig overarbeidet, og det ville vært et svææært steg i riktig retning, så fikser du media i tillegg så er vi superlangt på vei!

-og jeg skammer meg ikke å bruke ordet invandrer når det for meg rett og slett betyr noen som er født i et annet land og vandret inn i norge.. Hva du legger i det ordet er ikke opp til meg å formene noe om, men jeg kan hvertfall love deg at jeg skal tolke deg positivt til det motsatte er bevist..

-ja og selvfølgelig må rasistene stå til ansvar, men det er bedre å overbevise dem på en vennlig måte.
Fiendlighet avler bare mere fiendlighet, og han kommer lengre med en utstrakt hånd enn en formanende pekefinger..

*Fiendlighet avler bare mere fiendlighet, og man kommer lengre med en utstrakt hånd enn en formanende pekefinger.. mente jeg.. ^^
Greit at det er urettferdig at innvandrerne skal være de som anstrenger seg og strekkert ut hånden, det er jeg enig i. Men kun å kritisere rasistene uten å gi dem en skikkelig "In Your Face" grunn til hvorfor de mener feil (på en vennlig måte selvfølgelig) kommer bare til å gjøre dem mere påståelige..
Vis hele sitatet...
La oss si faren min, han er innvandrer. Han kom til Norge på 70-tallet og møtte fordommer og faenskap. Fortsatt så mener du at han skal overbevise rasistene om hvor "snille" innvandrere er?

Det er jo rasistene som har fordommer og er trangsynte. Hvordan skal f.eks faren min overbevise en hardbarka rasist at han er en "snill" innvandrer? Skal han vise lønnslippene og vise til at han betaler skatt? Eller skal han vise hvor lite sykefravær han har hatt?

Det skal sies at de Pakistanerne som kom til Norge på 70-tallet gav sine beste år til Norge. Ved å ta mye av dritt arbeidet samtidig man møtte fordommer og jobbet for luselønn i forhold til nordmenn. Det som skjedde på 70-tallet gjentar seg igjen nå med de nye innvandrerene.

UANSETT, har selv prøvd å overbevise diverse innvandrer fiendtlig mennesker med null resultat. Kan slenge mye på bordet om hva jeg har gjort for Norge, men i bunn og grunn ender det alltid opp med at " Du er svart".

De som dømmer folk utifra en annen personsons hudfarge,rase,religion og legning kan egentlig bare hoppe i havet slik jeg ser det. Jeg har sluttet å anstrenge med å diskutere der jeg vet at jeg ikke kommer noen vei.

Mine diskusjoner har blitt useriøse og ender alltid med at jeg sier
"Fyfaen, så digg å bo i Norge. Jeg kan besudle blonde Norske ariske jenter. Jeg kan leve på DINE skattepenger og jeg kan klage på alt"

Det gjør at skaprasistene nesten tar fyr og blir enda mer innvandrer fiendtlige. Men hey, jeg sitter igjen med en god følelse. For jeg vet selv at jeg har bidrat med mitt for Kongeriket Norge!
Sist endret av BaJa; 18. november 2009 kl. 14:29.
Sitat av Brulte Vis innlegg
Mine diskusjoner har blitt useriøse og ender alltid med at jeg sier
"Fyfaen, så digg å bo i Norge. Jeg kan besudle blonde Norske ariske jenter. Jeg kan leve på DINE skattepenger og jeg kan klage på alt"

Har en norsk arisk kompis som besudler en muslimsk høykaste jente. Det er kjempebra synes jeg, skikkelig integrering. Problemet er at faren til jenta ikke vet om dette. Hadde faren vist det, så hadde det blitt månelyst. Han har selv 2 koner i Oslo.
Er det noen av dere rødbrune antirasister som har en kommentar til dette ?
Og, er dette en kultur og ett menneskesyn vi vil ha i Norge ?

Når det gjelder det økonomiske regnskapet som omhandler innvandrere fra u land så går det dessverre i minus.
Vis hele sitatet...
Å bruke ordet "arisk" i seg selv er jo bare kvalmt. http://no.wikipedia.org/wiki/Arisk . Lær deg å snakke.

Og kan ikke du slutte med å ta beslutninger etter enkelthendelser som du selv har opplevd. Det Luni bl.a har sagt flere ganger i denne tråden er at ethvert oppegående menneske vil skjønne at man ikke kan dra beslutninger og meninger rundt enkelttilfeller. Se på statistikker gutten min. At slike hendelser skjer, er selvfølgelig ikke noe koselig, men dette er jo i så fall noe som må jobbes med. Det er ikke så grasalt enkelt som FrP-folka vil at det skal være. Så vidt jeg veit, så er det lov til å ytre seg i Norge, og det er også lov å ha meninger som kan virke absurde for oss som er fra en annen kultur.
Sitat av Mith Vis innlegg
Å ta statistikk som om feks. overfallsvoldtekter og innsatte i Norske fengsler og bruke det som ett argument for strengere straffer og mindre innvandring er absolutt på grensen. Det krysser grensen enten for idioti eller rasisme, siden det er veldig mange andre vesentlige faktorer enn hudfarge og hvilket land vedkomne kommer fra man heller kan se på.
Vis hele sitatet...
Da utfordrer jeg deg gledelig til å finne hvor jeg i min post har brukt det som et argument for strengere straffer og mindre innvandring. Fordi det står nemmelig ikke. Min kommentar var til Brulte sitt innlegg, hvor han posta denne saken; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=580709 , og samtidig spurte om dette var reinspikka rasisme eller slik han beskriver "sannhet". Hvilket det er.
Sist endret av Dibsent; 18. november 2009 kl. 15:24.
Sitat av Brulte Vis innlegg
Vær snill å ta noen eksempel, kan hende jeg kan lære noe nytt i dag!
Vis hele sitatet...
Eksempler på at andre ting enn opphav og hudfarge som gjør at folk havner i fengsel?
Fattigdom, arbeidsledighet og vanskeligheter med å tilpasse seg det norske samfunnet av forskjellige bakenforliggende årsaker. Det kan dreie seg om krig, sult, ekstrem fattigdom, oppvokst i en annen kultur eller manglende integrering på enkelte områder.

Ser man feks. på hvor mange fattige som sitter i fengsel så vil statistikken bli helt anderledes enn om man ser på hvor mange innvandrere det er. Vi vet nemlig at innvandrere som gruppe har generelt dårligere råd enn andre oss andre og fattige har en mye større risiko til å begå (og bli tatt for) lovbrudd.
Når det kommer til voldtekt så er det store mørketall, men de fleste voldtekter er ikke overfallsvoldtekter. De fleste voldtekter skjer bak lukkede dører og blir aldri anmeldt.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Å bruke ordet "arisk" i seg selv er jo bare kvalmt. http://no.wikipedia.org/wiki/Arisk . Lær deg å snakke.

Og kan ikke du slutte med å ta beslutninger etter enkelthendelser som du selv har opplevd. Det Luni bl.a har sagt flere ganger i denne tråden er at ethvert oppegående menneske vil skjønne at man ikke kan dra beslutninger og meninger rundt enkelttilfeller. Se på statistikker gutten min. At slike hendelser skjer, er selvfølgelig ikke noe koselig, men dette er jo i så fall noe som må jobbes med. Det er ikke så grasalt enkelt som FrP-folka vil at det skal være. Så vidt jeg veit, så er det lov til å ytre seg i Norge, og det er også lov å ha meninger som kan virke absurde for oss som er fra en annen kultur.
Vis hele sitatet...
Er enig i at å bruke ordet arisk er kvalmt, brukte det fordi det stod i innlegget jeg besvarte. Linken til wikipedia var i så måte meget bra. Det blir poeng på den.
Ta beslutninger på enkeltsaker er også feil, beklager, skulle tatt med alle hendelser som har skjedd i mitt nærområde. Dette har jeg gjort alt, og har konkludert med grunnlag i dette og det som er av offentlig objektiv info.( SSB )
Ytringsfriheten står heldigvis sterkt ja, gjelder det også de berømte Muhammed tegningene ? Eller var å gå for langt ?
Her på NFF blir enkelte fremstilt fremstilt som idioter på grunn av at noen konkluderer med ett annet menneskesyn, til det er det bare å si, velkommen til samme nivå!