Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5457
unødvendig dritt som er aldersdiskriminerende....
de vil jo ikke stå veldig lenge før noen denger løs på dem heller
Det her er det største sprøytet jeg har hørt!
Isj, jeg må da få stå utafor Kiwi uten å få ørene knust??
Vel, litt av grunnen til at de fleste ungdummer "barn" henger rundt butikk områder, er fordi de er som regel grupper på flere en 5-10 stk, altså tenk deg selv, ville du tatt med 10 kompiser hjem for og chille ?

Er ikke så mange andre tiltak for og sikre ungdommer en hengeplass. Man har jo noe som heter ungdommens hus i de fleste kommuner, men i mange av kommunene er ungdommens hus bare åpent 1-3 dager i uka, altså de resterende dagene hvor venner har lyst og slå seg sammen om å chille så er det ingen andre plasser med varme en butikker/kjøpesentre.

Synd men sant. Har kjempet lenge for og få orden på dette sånn at norsk ungdom skal slippe og stå ute og fryse og bli sett ned på som hengere, fordi enkelt og greit man har ikke plass i hjemmet eller tilgang fra foreldre.
Vi har en såkalt "Ungdomsklubb" her i dala, men det er ikke særlig populært...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette bør vel være ulovlig?
Det skader vel hørselen til ungdommer, og ikke minst små barn som ikke kan holde seg for ørene.
Sitat av byp4ss
Dette bør vel være ulovlig?
Det skader vel hørselen til ungdommer, og ikke minst små barn som ikke kan holde seg for ørene.
Vis hele sitatet...
Les hele posten og du vil innse at du feiler.

Og hva er så galt med det? MÅÅÅ dere absolutt henge utafor en butikk? Kan dere ikke heller spille PC, drive med sport eller hva som helst annet enn å henge på hjørner og være så forbanna "kule"??
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Xasma
Les hele posten og du vil innse at du feiler.

Og hva er så galt med det? MÅÅÅ dere absolutt henge utafor en butikk? Kan dere ikke heller spille PC, drive med sport eller hva som helst annet enn å henge på hjørner og være så forbanna "kule"??
Vis hele sitatet...
Point being, as always, dette:
Det at man er under 25, og ergo kan høre denne jævla pipinga, betyr ikke at man bare "henger på hjørner og er så forbanna "kule"".
Sitat av byp4ss
Dette bør vel være ulovlig?
Det skader vel hørselen til ungdommer, og ikke minst små barn som ikke kan holde seg for ørene.
Vis hele sitatet...
Har du hørt lyden i det hele tatt? Den er ikke høy og skarp, den er ganske lav og er bare irriterende i lengden, det er ikke slik at man blir hørselskadet av å høre den i noen minutter, i værstefall får man litt hodepine og lettere kløe i ørene.

(argh! Stygge såret på langefingertuppen min! uuurk! Smerteee!)
De som henger sånne steder burde være tøffe nok til å røyke seg så steine og apatiske at de ga f*** i de tjue minuttene med pipelyd.
Sitat av robhol
Point being, as always, dette:
Det at man er under 25, og ergo kan høre denne jævla pipinga, betyr ikke at man bare "henger på hjørner og er så forbanna "kule"".
Vis hele sitatet...
Men om den kan skrues av og på (som den kan?) så er jo det intet problem. Det vil ta ca. 10-20sek å gå forbi denne lyden med selv treg gange. Klarer du ikke 10sek med piping for å få bort disse "kule" ungdommene fra butikken, så er det jo noe galt med DEG.

Hvis jeg må velge mellom å gå mellom de "kule" ungdommene hver gang jeg skal ha meg noe på butikken, og å bare ha en liten pipelyd i 10sek.. Valget er enkelt.

Og det er vel litt som med dyr. Skremmer du dem en gang, så kommer dem ikke tilbake. Da vet de jo hva som venter dem!
ehemm, jeg er selv 15 år, jeg er ikke et "gjengmedlem", jeg går faktisk av og til på butikken for å handle. av og til går jeg og en kompis inn å handler til å lage pizza, taco eller lignende, så tar vi med etpar kompiser til hjem til en av oss, lager pizza, setter på en god film og spiser pizzaen vi nettopp lagde.

jeg føler det er veldig unødvendig av dere "voksne" å ta alle under en kam på den måten!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Xasma
Men om den kan skrues av og på (som den kan?) så er jo det intet problem. Det vil ta ca. 10-20sek å gå forbi denne lyden med selv treg gange. Klarer du ikke 10sek med piping for å få bort disse "kule" ungdommene fra butikken, så er det jo noe galt med DEG.

Hvis jeg må velge mellom å gå mellom de "kule" ungdommene hver gang jeg skal ha meg noe på butikken, og å bare ha en liten pipelyd i 10sek.. Valget er enkelt.

Og det er vel litt som med dyr. Skremmer du dem en gang, så kommer dem ikke tilbake. Da vet de jo hva som venter dem!
Vis hele sitatet...
Ja, det er selvfølgelig noe galt med meg, og alle ungdommer er dyr.
Flere av dere prøver å legitimere privat overtagelse av våre nærmiljøer og offentlige plasser! Om et kjøpesenter er oppført og eies/leies av private aktører, så er det fortatt en offentlig plass. Det å skyte ut lyd for å fjerne grupper er helt sykt! Man kan da umulig synes dette er ett bra tiltak?
Problemer med ungdommer henger og driver dank kommer jo av en grunn! Jeg synes butikkeierne heller kan spleise på en gratis ungdomsklubb eller noe.
Det har vel ikke kommet sånne høytalere til norge enda? Isåfall burde disse trashes etter stengetid mener nå jeg. De koster ca. 5000kr pr enhet. Tar nok ikke veldig mange ganger før det ikke lønner seg mer tenker jeg. ( En lite usakelig digresjon på slutten her :P )
Vi har en sånn på det lokale kjøpesenteret her, er ikke særlig stort, en etasje og 12-14 butikker.

Jeg og kameraten min pleier å sitte der av og til, og plutselig en gang kom den jævla lyden på. Jeg så meg rundt, og fikk øye på dette apparatet, plassert rett over et skilt slik at det nesten ikke syntes. Vi satt bare der, fredelig og snakket, også plutselig kommer lyden på og jeg ser en gammel dame med et hatsk blikk se på oss 20-30 meter bortenfor, fra en av de andre butikkene.

Vi rikket oss ikke. Kommer aldri til å gjøre det. Vi gjør jo ingenting galt, hvorfor i helvete skal de ha oss vekk?
jeg så også nå et problem med denne løsningen: det står at de "skal" monteres utenfor butikken, men hvis ungdommen, eller "pøplene", om dere vil, finner ut at lyden nesten ikke er hørbar inne i butikken, ja da har butikkeier et større problem. da er det kanskje like greit å la denne løsninga være, så kan heller butikkeieren gå å snakke til personene det gjelder, istedenfor å angripe alle under 25 år.

moren min er forresten 45 år, og hun hører høyfrekvente lyder jævlig godt, for når jeg leker meg med en lydgenerator og en høyttaler, og jeg setter på en høyfrekvent lyd, så skriker hun til meg at jeg må skru av før hun får vondt i hodet. og da sitter jeg i kjelleren, og hun er på kjøkkenet i etasjen over...
Ok, så jeg som var så heldig å arve migrenè og er 17 som ikke har noen som helt problem med å høre denne lyden i det heletatt, skal få migrenè-anfall hver gang jeg går inn for å kjøpe meg, dagens lunch? eller sett jeg skal kjøpe klær. Det står en haug med drittunger utenfør sjappa, og butikkeieren slår på denne greia, jeg ville ikke greid å være i en butikk med den lyden i mer enn 1 min max og ville heller da dratt ett annet sted for å kjøpe klær, og vilel sagt ifra til den evt personen som står i disken at dette er en god måte å bli kvitt kunder på. jeg får så vondt i hodet av den pipe-luden at jeg faktiskt har vært nære på å slå til en idiot på skolen som hadde den på i kantina.

Og det hender også at jeg venter på en kompis eller 2 utenfor en butikk når de er inne å skal kjøpe noe. Dette er bare ett idiotisk tiltak sier nå jeg bare.
Det må da finnes en annen måte å bli kvitt dette problemet på, evt gå ut til de som henger der og hater alt og alle, så si: Enenså gr du inn i butikken å kjøper noe, elelr så går du vekk, securety er ikke mer enn ett par tastetrykk unna.

Dette er mye bedre enn å bruke masse ekstra penger på en jalla løsning som en ved navn Billy joe sue may bob Kenderson lagde fordi han hater dagens ungdom.

Og dessuten så er det så katigoriserende å lage noe sånt... skulle vi for eksempel laget et kjøpesenter med bare trapper, å sett hvor mange klager vi hadde fått?
Det har alltid vært slik at folk ser etter de enkle løsningene.