Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8203
Hei,

Jeg skulle gjennomført en betaling ganske snart. Mest sannsynlig har mottaker en annen bank. Gjennom banken min har jeg mulighet til å overføre med straksbetaling (5kr gebyr),

Prøvde å gjøre en litt research, men jeg fant ikke noen relevante svar på det jeg lurer etter.

Er det mulig å overføre penger til en annen person som har bankkonto i en annen bank via straksbetaling, selv om det er helg?

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen

Lacertosus
Nei tror det må være samme bank..om du har samme bank skjer det på minuttet. Du har ingen kjente som har konto i samme bank som mottaker som kan betale for deg om du gir ham/henne cash ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Aaren Vis innlegg
Nei tror det må være samme bank..om du har samme bank skjer det på minuttet. Du har ingen kjente som har konto i samme bank som mottaker som kan betale for deg om du gir ham/henne cash ?
Vis hele sitatet...
https://www.sor.no/blogg/Hans-Jacob-...-i-nettbanken/

https://www.sbm.no/person/betaling/n...ling/256/4391/

Ser ut til at det skjer umiddelbart, uavhengig av bank. Enkelte ganger er det greit å google før ein poster ting.
beklager jeg fikk ikke helt med meg "straksbetalings" delen. Er det Vipps eller eget opplegg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Aaren Vis innlegg
beklager jeg fikk ikke helt med meg "straksbetalings" delen. Er det Vipps eller eget opplegg?
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med vipps å gjere. Det framgår strengt tatt av lenkene.
Uvaksinert 👍
Ja, det skal gå på sekkundet. Har selv gjort det noen ganger og det dukker opp umiddelbart. ALLE bankene skal være med på løsningen, MEN er ikke alle som er oppe å går enda, men så lenge betaler og mottaker har funksjonen så skal det gå. Tror også det er slik at hvis man velger straksbetaling og mottaker ikke kan ta imot så får man beskjed om det før man fullfører betalingen. Men syntes 5,- hørtes lite ut, trodde der var mer i 50-100,- klassen.

Men nå skal vel vipps også ha fått den funksjonen at det kommer inn med en gang? Så kanskje du kan bruke vipps ?
Sist endret av daffe; 27. mai 2018 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Visst det kommer opp mulighet for straksbetaling etter du har skrevet inn kontonummeret i nettbanken så får mottaker pengene med engang.

Regner med du har sparebanken? Jeg kan straksbetale til alle, til og med dnb, men dnb kan ikke straksbetale til meg.. =)
Sist endret av Zotify; 27. mai 2018 kl. 14:31.
Sitat av daffe Vis innlegg
ALLE bankene skal være med på løsningen
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke.
Norwegian, BNP, Swedbank og Citibank er ikke med.
SEB og Santander har ikke bestemt seg enda.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sparekassa er heller ikke med i avtalen, enda. Danske bank får heller ikke pengene med en gang fra vipps med mindre det er fra samme bank.
Så alle er ikke helt oppe å går enda. Men selv om DNB har aktivert straksbetaling i nettbanken og skal overføre til en i sparebanken så får han heller ikke pengene med en gang, men motsatt går det. Rart.
Sist endret av zerofero; 13. oktober 2018 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mottaker får kun pengene med en gang i samme bank, ikke helger for andre banker
Bruker Handelsbanken, benytter meg ofte av straksoverføring. Pengene kommer umiddelbart til mottaker uansett tidspunkt/ dag.

Case closed.
Det stemmer ikke Darkbull.
Jeg overførte idag fra min sparebank til en i Sparekassa med straksbetaling, og han fikk pengene med en gang. Så synes du må være mer konkret og sikker med det du sier.