Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 768
Oppsett

Jeg bruker denne vannkjølingen og disse RAM brikkene

Problemet mitt er at jeg har funnet ut at PCn starter ikke, og det lyser rødt på MEMOK konstant, med mindre jeg setter RAM brikken i slot nr 2 til venstre fra CPU. Men det krasjer med at der må jeg ha viftene og radiatoren til vannkjøling - det passer nemlig ikke med begge.

Det er plass til en vifte og radiatoren, men vifte nr. 2 på innsiden måtte jeg skru av for å få plass til ram brikken.

What do?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du prøvd å trykke på MEMOK knappen når den lyser?
Du vil nok merke minimalt værre temperaturer med kun en vifte. Kjør på!
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har du prøvd å trykke på MEMOK knappen når den lyser?
Vis hele sitatet...
Ja, PCen restarter seg selv sikkert 10 ganger før den bare ikke slår seg på i det hele tatt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvorfor ikke ha en vifte bak på utsiden av kabinettet
Hey, I've just received a free Minecraft Giftcode!
You can get one too!

>> minecraftcodes.me <<
Ok fant ut at problemet mitt egentlig car CPU fan. Nå som det er fikset, så sluttet det å lyse på MEMOK, men nå lyser det på BOOT_DEVICE_LED

Hva kan det bety?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Starter pc'n din?

Som du sikkert vet, så lyser den igjennom alle led's når skal poste, en slags sjekk, så om den forsvinner etter noen sekunder og pc'n starter som normalt er det ingenting å bekymre seg for.
Joda den starter (altså, så langt det lar seg gjøre: har ikke windows enda)

Men har veldig lyst å flytte alle RAM brikkene over på den andre siden av CPU så jeg kan få i vifte nr. 2 igjen.
Er det ikke mulig?

Ok, jeg har satt alle RAM brikkene i de blå slottene, men den registrerer kun 24gb ram, istedet for 32gb.
Skjønner ikke hvorfor.
Under oppstart står det:
Total Memory: 24576MB (DDR3-1333)

Betyr det at det er 1333MHz? Det skal være 1600MHz. (og 32GB)
Sist endret av Pagle; 28. september 2012 kl. 19:37.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må stille brikkene til 1600mhz i bios.

Du må vel uansett bruke kun de blå slottene til brikkene dine, siden de er kvadrupel, samt hk støtter det.

Sjekk over brikkene dine igjen, sitter alle? Ta ut 1 og 1 til du ser en forandring, så ser du om den er defekt, om den funker alene i systemet.
Jeg fant ut hvilken som ikke ville registreres, men den sitter i.
Jeg tok den ut og byttet plass med en av de andre som fungerte, no change.
Det er som om det er slotten det er noe galt med, ikke brikken.