Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1406
Hei!

Er for tiden ansatt i et bemanningsbyrå og er på oppdrag for en bedrift gjennom bemanningsbyrået. Har seg sånn at kontrakt utløper om noen dager, og det er mulighet for at den ikke blir fornyet. Hvis den ikke skulle blitt fornyet, hva kan mulige konsekvenser for å ikke møte opp siste/par siste dagene med jobb før endt kontrakt? Regner med at arbeidsgiver har en god del rettigheter der, men kanskje ikke like mange da det er gjennom et bemanningsbyrå? Kan de feks holde tilbake lønn? Kan legge til at bedriften er helt ubrukelig på alle områder, og gjør minimalt for å ivareta ansatte. Eneste grunnen til at jeg er her, er fordi jeg må. Men uten fornyelse ser jeg ikke noe poeng.

Dette er ikke noe "gidder ikke jobbe" opplegg, jeg er oppriktig miserabel på min nåværende jobb, hodet er helt tomt hele dagen og alt jeg klarer å tenke på er hvor lenge det er igjen av dagen. Så fort jeg er hjemme, er alt jeg kan tenke på hvor mye jeg gruer meg til jobben dagen etter - blir en ganske ond sirkel.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ikke så fryktelig mye som kan skje egentlig. Mulig lønn kan holdes igjen eller at du får et lønnstrekk/krav neste måned.

Er de dagene med skoft verdt å miste referansen fra arbeidsplassen? Husk at i en ansettelsesprosess hos en ny arbeidsplass så er ingen referanse fra tidligere arbeidsgiver nesten like ille som en dårlig referanse, så da ender du opp med å ikke kunne bruke arbeidsplassen på CV'en i det hele tatt, og da ser det bare ut som du har sittet hjemme. Det er en vurdering du må ta
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ikke så fryktelig mye som kan skje egentlig. Mulig lønn kan holdes igjen eller at du får et lønnstrekk/krav neste måned.

Er de dagene med skoft verdt å miste referansen fra arbeidsplassen? Husk at i en ansettelsesprosess hos en ny arbeidsplass så er ingen referanse fra tidligere arbeidsgiver nesten like ille som en dårlig referanse, så da ender du opp med å ikke kunne bruke arbeidsplassen på CV'en i det hele tatt, og da ser det bare ut som du har sittet hjemme. Det er en vurdering du må ta
Vis hele sitatet...
Enig i denne.

Er det noe veldig ubehagelig som gjør at du ikke vil møte opp de siste dagene eller?
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Enig i denne.

Er det noe veldig ubehagelig som gjør at du ikke vil møte opp de siste dagene eller?
Vis hele sitatet...
Hovedsakelig så er det fordi jeg mistrives såpass mye og gruer meg til jobb hver eneste dag, ingenting fungerer som det skal, rutiner er non-existant, en stor andel av kollegaer kan ingen språk jeg kan kommunisere på. Men ja faktisk så er det litt andre faktorer involvert også relatert til kollegaer, men ønsker ikke å ta det opp her da det plutselig gjør meg veldig lett gjenkjennelig for arbeidsgiver og ledelse om noen av de tilfeldigvis skulle vært her.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Mulig lønn kan holdes igjen eller at du får et lønnstrekk/krav neste måned.
Vis hele sitatet...
Lønnstrekk ville vært tilsvarende dags lønn da eller?

Sitat av FatMan Vis innlegg
Er de dagene med skoft verdt å miste referansen fra arbeidsplassen?
Vis hele sitatet...
Dette er en type arbeidsplass hvor ingen har oversikt over meg i løpet av en arbeidsdag, eller får med seg noe særlig av hva jeg gjør i løpet av en dag, eller hvordan jeg presterer. Referanse herifra vil bety null, og trolig ikke være noe særlig å presentere til en potensiell arbeidsgiver uansett.

Selskapet er godt kjent over hele landet, og vil tørre å påstå at så og si hver husholdning har minst et av produktene dems i hus til enhver tid, håper det sier litt om størrelsen på selskapet.

Ser nå at en problem kunne jo blitt om bedriften skulle blitt oppringt selv om jeg ikke har de ført opp som referanse, hvor de informerer om at jeg ikke møtte opp de siste dagene på jobb. Men igjen, tror virkelig ikke man kommer frem til riktig person for å svare på spørsmål ang meg selvom man prøver.
Sist endret av Maiskolben; 26. oktober 2023 kl. 18:57.
Om det kun er kort tid tilbake, så er du jo strax ferdig og jobben overstått uansett.
Beste du kan gjøre for deg selv er å fullføre og få en god rereranse.
En konsekvens er at det blir lettere å ikke møte neste gang det butter imot
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Hovedsakelig så er det fordi jeg mistrives såpass mye og gruer meg til jobb hver eneste dag, ingenting fungerer som det skal, rutiner er non-existant, en stor andel av kollegaer kan ingen språk jeg kan kommunisere på. Men ja faktisk så er det litt andre faktorer involvert også relatert til kollegaer, men ønsker ikke å ta det opp her da det plutselig gjør meg veldig lett gjenkjennelig for arbeidsgiver og ledelse om noen av de tilfeldigvis skulle vært her.



Lønnstrekk ville vært tilsvarende dags lønn da eller?



Dette er en type arbeidsplass hvor ingen har oversikt over meg i løpet av en arbeidsdag, eller får med seg noe særlig av hva jeg gjør i løpet av en dag, eller hvordan jeg presterer. Referanse herifra vil bety null, og trolig ikke være noe særlig å presentere til en potensiell arbeidsgiver uansett.

Selskapet er godt kjent over hele landet, og vil tørre å påstå at så og si hver husholdning har minst et av produktene dems i hus til enhver tid, håper det sier litt om størrelsen på selskapet.

Ser nå at en problem kunne jo blitt om bedriften skulle blitt oppringt selv om jeg ikke har de ført opp som referanse, hvor de informerer om at jeg ikke møtte opp de siste dagene på jobb. Men igjen, tror virkelig ikke man kommer frem til riktig person for å svare på spørsmål ang meg selvom man prøver.
Vis hele sitatet...

Hvis du allerede ser enden på visa uansett, så kan du kontakte lege og sykemelde deg. Si det rett ut som det er, spesielt med at det er dine siste dager og at du er redd for ekstra stygg behandling elns.

Normalt sett hadde jeg ikke oppfordret til folk å sykemelde seg når de ikke er "syke", men jeg sympatiserer med deg; å være innleid og utleid til bedritne arbeidsplasser er noe piss, og er en praksis jeg hater.

Jeg ville meldt meg syk med bakgrunn av arbeidsplass med mobbing o.l. (du vet selv best hva som er realiteten her), eller gått de få dagene som er igjen på jobb og fått en akseptabel referanse, men jeg ville IKKE skulket på denne måten. Det brenner bare broer for deg i fremtiden.

Lykke til TS, heier på deg
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Hvis du allerede ser enden på visa uansett, så kan du kontakte lege og sykemelde deg. Si det rett ut som det er, spesielt med at det er dine siste dager og at du er redd for ekstra stygg behandling elns.

Normalt sett hadde jeg ikke oppfordret til folk å sykemelde seg når de ikke er "syke", men jeg sympatiserer med deg; å være innleid og utleid til bedritne arbeidsplasser er noe piss, og er en praksis jeg hater.

Jeg ville meldt meg syk med bakgrunn av arbeidsplass med mobbing o.l. (du vet selv best hva som er realiteten her), eller gått de få dagene som er igjen på jobb og fått en akseptabel referanse, men jeg ville IKKE skulket på denne måten. Det brenner bare broer for deg i fremtiden.

Lykke til TS, heier på deg
Vis hele sitatet...

Mange takk for gode tips og ord. Planen var originalt å dra på jobb, vente til jeg hører hva det blir til, for så å dra om det ikke skulle blitt noe mer. Som min siste lille «suck it» til the man, idk. Er bare dritt lei og hater å være ganske langt nede på grunn av det, men prøver mitt beste, peiser på og ser frem til bedre tider.

Takk til alle som har bidratt til tråden!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Egenmelding?
Vis hele sitatet...
Blir å gjøre seg komme seg gjennom det, og bli ferdig. Å høre litt sunn fornuft fra andre gjør undre innimellom.
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Blir å gjøre seg komme seg gjennom det, og bli ferdig. Å høre litt sunn fornuft fra andre gjør undre innimellom.
Vis hele sitatet...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
En avgjørelse jeg tipper du kan se tilbake på med stolthet senere! Lykke til med jobbsøk fremover