Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 9690
Hva er det kuleste / feteste / mest nyttige du har laget i hvilket som helst programmeringsspråk ?

Legg gjerne ved en link til programmet og helst si hvilket språk du lagde det i.

Jeg tenker nemlig på ny å begynne med programmering, så vil jeg se muligheter osv..

Personlig så er vel det kuleste jeg har laget en mp3-spiller i Delphi, though den ikke ville virke
MEN JEG FULGTE ET TUTORIAL NÅR JEG PRØVDE.. KK ????? €Mordblikk mot gusto...€
Sist endret av Goda; 13. september 2002 kl. 18:15.
Jeg har lagd ett tekstbasert rollespill i EDIT

Det var ganske lett å lære EDIT, broren min lærte meg det på en halvtime. Det het Diablo (hvor fikk jeg det navnet fra tro?) og man skulle gå inn i en hule og drepe en ogre (første bane, kom aldri lenger)

Desverre har jeg klart å formatere det bort
Jeg har også mekke tekst basert rollespill i TurboPacsal i EDB timen på skolen. Tror det var turbo pacsal ..... Jeg mekke også et Mirc script i mine yngre dager. Var på den tiden ISDN kom til norge. Å sist men ikke minst ! så har jeg mekket sammen et prog som simulerer en terning ( D6 ) WOW!
Sist endret av Psyc0re; 13. september 2002 kl. 18:22.
jeg... eller er med på å lage en mail-klient... ByteMail
Det er snart en beta, som snart igjen blir en public beta...
Har forresten et annet prosjekt på gang, ByteNote...
Vi har planer om ByteLAN og ByteBar (shell ting... har ikke peiling på hva fyren driver med )

programmeres i Delphi
Sist endret av Digital Hybrid; 13. september 2002 kl. 19:41.
jeg har lagd et program som regner ut din BMI med c++
laga et batch-script en gang, lol
Det første programmet jeg lagde (bortsett fra "Hello, World!" og slike ting) var et tekstbasert rollespill skrevet i Pascal... Men det tok ikke lang tid før jeg gikk over til C. Det kuleste prosjektet mitt er nok det jeg jobber med nå... En game/demo engine for Windows skrevet i C++.
Better than thou.
Jeg og en kammerat var helt ville i Quick Basic et par år tilbake. Lagde alt mulig. Det største var vel et slags psykologiprogram (Ja, vi kjeda oss hardt.) som funka slik at du svarte på en hel haug spørsmål og tusner av ifs og slikt nedover. Gjorde det på den vanskelige måten tror jeg. :P
folka er glade i pascal her

første programmert jeg skrev var et hello world i pascal, sier seg selv? men det mest avanserte jeg skrev var en kalkulator hvor du regnet med heltall, brukte du desimaltall fucka alt seg

nå er jeg så heldig at jeg har funnet en pascalbok, så nå blir det pascal-hardcore programmering fremover i tiden
Et assemblyprog som kjørte på motorola-prosessor-i/o-kort som gikk etter 24-timers klokke og som skrudde på og av en 220v/25A-krets etter gitte klokkeslett.. Det var morro når det endelig funka..

Det har samme bruksområde som de 'analoge' mellomleddene mellom 220v-kontakter til å vri på som man kjøper på biltema for 49,-... hehe
Jeg lagde en .wav og .midi mediaplayer i delphi, etter en tutorial
jeg lagde et prog (med assembly) som kunne "stjele" rettigheter til kommandoer paa freebsd, etter en tutorial
har ogsaa laget simple introer, tekstbaserte spill og s0keproggrammer (med C/C++).
Jeg laget faktisk et ganske avansert elev-registreringsprogram for noen år tilbake.
Lagret diverse info. om lærere og elever ved en barneskole. Hadde masse if's slik at dobbeltregistreringer og diverse var umulig. Satte opp tabellene i access og brukte noe som hette Centura (lik visual b.) til utvikling av layout.
Den forbanna læreren sa at dette verktøyet ville bli pop., men jeg tviler noen bruker det i dag
jeg lager div. shitt i vb for å stjele minne, formatere, osv.
Jeg har laget et program for å åpne *.nfo, *.diz, ++ i Delphi, men ga det opp når jeg begynte med C++, men når har jeg gått tilbake til Delphi.. :P
Har lagd en HTML editor i VB med highlighting, preview og allting. Har også laget et regneark i Excel med mye VBS kode slik at man kunne fylle ut data i excel og overføre det til et annet program på en server.

Og, nå er det delte meninger om forvidt PHP er programmering, men jeg mener at det teller som programmering og ikke scripting. I PHP har jeg laget et fullstendig CMS(Content Managment System) med altfor mange funksjoner
Sist endret av TipeX; 14. september 2002 kl. 13:42.
jeg har lagd en exefil!!
i vb6.0
tror den ligger her
nb, den er lagd 0500 om natta/morgenen. advarer mot overtrøtthumor :P
Sist endret av RanDall; 14. september 2002 kl. 13:37.
Mekka et tegneprogram i Java etter tutorial en gang. Fanden vet hvor det er blitt av.
Har seff. laget x antall kalkulatorer og "readme.exe" i C++, men ikke noe skikkelig kult.
Muligvis bortsett fra det Excel-arket med en makro som poppet opp meg ei "internal major conflict. Please remove Windows or reformat" med to klikkeknapper, en "remove Windows" og en "Reformat harddrive". Var litt morsom å sende til (u)kompiser.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Et program som opnar og lukkar CD-ROMen kontinuerlig frå
klokka 11:00 til klokka 12:00.
Og et program som eg brukte til å hacke meg inn på serveren
på skulen eg går på
Et program som sjekker en mappe for nye mapper i den mappen (ehm.. hæ?). Hvis det dukker opp nye mapper hentes navnet til en variabel. Søker så gjennom PDF-arkivet vårt på jobben etter en PDF-fil med samme navn, og kopierer den til riktig "hot spool" folder på serveren, hvorpå utskriftsprogrammet der finner den nye filen og skriver den ut på plater.

det beste av alt - det er skrevet for Bash 2 for Mac OS X men funker på alle Unix varianter (som Linux osv)

Ikke til noen nytte for noen andre enn her på jobben, men moro lell.

http://home.no.net/crizp/PokeMON.sh

ikke så bra comments i den men kanskje du finner ut noe
Acidous: Kan du si meg hvordan man får åpnet/lukket cd-romen?
Det "kuleste" programmet jeg noensinne har laget ferdig er en kalkulator...

Har også et delvis ferdig hack'n'slash tekstbasert RPG liggende en plass. Det funker ikke for fem øre da... Må kanskje gjøre det ferdig en dag...

[EDIT]
Ah, I forget... Det er i C.


Jeg er også ganske flytende i WackyPseudoCode

[/EDIT]
Sist endret av necro; 18. september 2002 kl. 23:12.
Kuleste programmet jeg noensinne har laget, er ett serial program, som inneholder Windows Serials. Det fungerer sånn at du starter programmet, og ett vindu med mange knapper kommer opp. På hver knapp er det skrevet en versjon av Windows. Når du klikker på den, så popper serialen opp på skjermen, pluss at serialen legger seg i utklipstavlen. Ganske genialt, er det ikke ?

Det er laget i VB.



Zar0niX
Acidous: Kan du si meg hvordan man får åpnet/lukket cd-romen?
Vis hele sitatet...
Her er et eksempel (i C) på hvordan det kan gjøres ved hjelp av Windows APIen...
Har prøvd noe lignede før, men får alltid denne feilen:

[Linker error] undefined reference to `mciSendCommandA@16'

Kan det være noe med compilern min? Jeg bruker Dev-C++.
..
Trådstarter
Det eksempelet mr_eff gav var i C, ikke C++
Det kuleste (og mest populære) programmet jeg har laget er uten tvil SUPP:

http://www.bpvcentral.net/supp.php

Scha
Dev-C++ er faktisk en C compiler...
Glemte å nevne at winmm.lib må linkes inn. Tror denne skulle virke...
mekka et spill i C en gang hvor ideen var aa tippe iq'en paa en kammerat av meg bare text basert og veldig enkelt, mennhe det var lagt saa genialt opp at du hadde 5 fors0k, og hvis du bare brukte korrekt fremgangs maate saa fant du svaret paa 5 fors0k (btw det fant jeg ut etter jeg hadde lagd det, var ikke primaer ideen ;P)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av RipZ
Acidous: Kan du si meg hvordan man får åpnet/lukket cd-romen?
Vis hele sitatet...
Kan bare i VB, er vel heller C/C++ du skal ha til(?)
Ligger ein thread her ein eller annan plass med det
til VB
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hehe...
Har laget MYE skitt gjennom åra jeg...
Her er da noe:

Grændi-Timer2k:
Som tittelen sier...aldrig mer svidde grændis på lan! med støtte for multiple pizza m.m

ComradCommunicator:
Komplett chatte klient med server, også upperlig på lan (funker på nettet oxo da...)

EDBconv:
Koverterer vanlige tall <-> HEX <-> Binary. Ganske nyttig faktisk..

Anthrax M@iler:
Mail klient, med støtte for anonymitet

TG-Countdown:
Viser hvor mange dager det er igjen til The Gathering...for ivrige nerder som ikke klarer å vente!
Vis hele sitatet...
+++

Alt over er laget i Visual Basic men jeg har også laget en del i andre programmerings språk (bla. et første persons skytespill i java!).

Kan godt hive opp noen linker til proggsa hvis noen er interesert...
Ikkno prob å lage ting i VB... men det er bare å lage det bra som er vanskelig...

Har mekka denna mediaspilleren som håndterer
mp3,avi, mpg,mov(ikke alle mov filer, men noen),m2v,asf,wmv,wma OSV.... DVS det meste...
Har mekka en version som tar fullt ut mov og ra, men den er bare på eksperimenterings-plan endah... Tenkte å lage en ULTIMAT spiller som likner på winamp

er jo godt på vei

Finner den her

http://www.boligego.tk
BoliGego:
Hvordan fikk du til å lese headeren på wma-filer? Jeg fikk det ikke til pga den nye 1644-standarden til Microsoft...
Jeg har bare brukt MS sin gamle mediaspiller 6.4 ellerno. Den kan lese wma filer greit.
Hmm, jeg laget engang et Fitness program til pc. Hvor man klikket på musen og så regnet den ut hvor mange kalorier du mistet.

Det skal legges til at det er gjort før meg, av en kompis av meg Hamsun på TG for noen år siden, og jeg gjorde det bare for å teste mine kunnskaper..

(Han sin versjon vant TG useless compo det året)
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Anox Cleevah: hooker du meg opp med den grændis-timeren din?
Er den grandis timeren din open-source ? :P Sender du meg den eller legger den opp eller noe sånt, brent pizza er desverre ganske vanlig.
I QuickBasic; en bot som kan finne veien ut av en labyrint selv, og mulighet for å redigere labyrinten hans + et virus som først forkler seg som en "the sims"-patch for så å kopiere seg til alle selvstartmapper i hele windows (startup, autoexec, prøvde å få til registry(misslykket)) for så å slette windows katalogen. Fant du en av oppstartstedene og restartet, ville de bare oppdatere seg. Desverre/heldigvis sprer den seg ikke.
PS: i qbasic fortsatt.
jeg har oxo satt stor pris på kildekoden til pizza-timern
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Ble det noe av den grandis-timeren eller?

Hadde vært kult å mekka en 2.0-versjon, med støtte for flere grader av grandis-steking (normal-lettere brent-brun-svart-kull) og støtte for flere typer ovner. Sjekka ut hvilken ovn som er mest vanlig på forsamlingshus og greier Mulighetene er mange
..
Trådstarter
Kan dere hive med for diverse andre saker også da ? Som Pommes Frites, Pommes Noisettes osv osv osv.. ?
Og kanksje for kyllingfilet og mørbrad biff også?
Opprinnelig postet av afendrak
Ble det noe av den grandis-timeren eller?

Hadde vært kult å mekka en 2.0-versjon, med støtte for flere grader av grandis-steking (normal-lettere brent-brun-svart-kull) og støtte for flere typer ovner. Sjekka ut hvilken ovn som er mest vanlig på forsamlingshus og greier Mulighetene er mange
Vis hele sitatet...
Hehe...den har faktisk en hel del slike valg...
Sorry at jeg er litt treig med downloaden men jeg fant ut at jeg faktisk ikke var helt ferdig med progget.
Så nå oppdaterer jeg utseende og innehold littegrann før jeg uploader det...

I version 2.0 kan dere vente dere bla:
  • Helt nytt og moderne design
  • Støtte for masse frossen-pizza typer (Grændis, Big One, Originale etc...)
  • Helt ny pizza-wizard som enkelt og greit lar den konfigurere pizzaen din etter smak og behag
  • Aldrig mer svidde pizza

Jeg forventer å bli ferdig med en beta ut uka eller noe...poster en update da...
Så du kan love meg at hvis jeg bruker programmet ditt så kommer jeg aldri til å svi en pizza igjen? Blir ikke det å ha litt høye tanker om programmet ditt?

Blir rimelig imponert når jeg ser programmet gå og slå av ovnen mens jeg sitter og chillern med lekser =)
Hvordan fungerer det? Må man ikke løpe tilbake til pcen etter man har satt i pizza'en, og slå på programmet? Eller stiller man inn når man satt den i? Går det ut i fra at ovnen alt er varmet opp?

Ganske morro alikevel.
En tid tilbake var Qbasick, meg og en kamiz lagde skjerm-beskytere og spille.. Morro, men tok lang tid.. *puh*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av rraptor
I QuickBasic; en bot som kan finne veien ut av en labyrint selv, og mulighet for å redigere labyrinten hans + et virus som først forkler seg som en "the sims"-patch for så å kopiere seg til alle selvstartmapper i hele windows (startup, autoexec, prøvde å få til registry(misslykket)) for så å slette windows katalogen. Fant du en av oppstartstedene og restartet, ville de bare oppdatere seg. Desverre/heldigvis sprer den seg ikke. :)
PS: i qbasic fortsatt.
Vis hele sitatet...
Grei, men irriterende måte å få den til å spre seg... : be den kopiere seg selv til en eller annem mappe som Kazaa deler, e.eks. c:\media\.

Hva gjorde du for at programmet skulle vite hvor det lå? Så det kunne kopiere seg selv, liksom...
Kom på at jeg en gang lagde en implementasjon av DeCSS for palm pilot... Det gjorde det alså mulig å decryptere DVD filmer på Palm.. Ikke det at jeg noen gang fikk testa at det funker ettersom palmen min bare har 8mbyte minne/lagringsplass..

Scha
Lagde en gang en elektronisk workbench for digitale kretser i TP.

Der kunne du plassere Logiske porter av alle typer. koble disse sammen og få resultatet ut.

Ble ikke ferdig med ocilloscopet da. Men var et skikkelig gøyalt program.