Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1566
Leverte min macbook pro til service for rundt 1 uke siden på Elkjøp. Jeg vil nå snakke om grunnen til at jeg lagde denne tråden.
Batteriet på datamaskinen min hadde gått ut, det var kaputt. Så jeg dro til El-kjøp for å bytte det, noe som ikke var ett problem i seg selv. Datamaskinen hadde INGEN problemer, men etter at mannen på El-kjøp tuklet med datamaskinen(Byttet batteri) så ble plutselig harddisken ødelagt. Var på datamaskinen 1 halv time før han håndterte den. Han ble fryktelig irritert når jeg ville vite hvorfor det ble ødelagt i hans hender, noe som er mistenkelig i seg selv. Men, skal nå gå over til det ordentlige problemet: Han sa jeg fikk harddisk erstattet gratis. Nå, en uke senere har de på verkstedet ringt meg og fortalt at jeg må betale 1800,- kroner for denne harddisken, en harddisk som de ødela. Er det noe feil her eller ser jeg på dette fra helt feil perspektiv?
jobber i Lefdal(samme kjede) som tekniker, ville anbefalt deg å kontakte servicesenteret på fb eller telefon. hørtes ut som du har fått en tekniker som ikke vill inrømme feil...

lykke til!
Noob
Trådstarter
Sitat av DotEXE Vis innlegg
jobber i Lefdal(samme kjede) som tekniker, ville anbefalt deg å kontakte servicesenteret på fb eller telefon. hørtes ut som du har fått en tekniker som ikke vill inrømme feil...

lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg og mistenkte. Men skjønte ikke hvordan noen klarer å ødelegge harddisken ved bytting av batteri.. helt tullete.

Takk, skal gjøre mitt beste !
Sist endret av Icec0ld; 27. mars 2015 kl. 10:54.
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Ja, det var det jeg og mistenkte. Men skjønte ikke hvordan noen klarer å ødelegge harddisken ved bytting av batteri.. helt tullete.

Takk, skal gjøre mitt beste !
Vis hele sitatet...
sikkert mistet den i bakken eller tatt den ut mens den ble brukt
Noob
Trådstarter
Sitat av DotEXE Vis innlegg
sikkert mistet den i bakken eller tatt den ut mens den ble brukt
Vis hele sitatet...
Gjorde som du sa og kundeservice sa jeg ville få en telefon fra butikken, har du noen flere tips til hvordan jeg skal gå fram med dette?
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Gjorde som du sa og kundeservice sa jeg ville få en telefon fra butikken, har du noen flere tips til hvordan jeg skal gå fram med dette?
Vis hele sitatet...
stå på ditt, lefdal og elkjøp har strenge rutiner på hvordan kundene skal behandles, men desverre så velger noen få å ikke følge dem.

om de så går med på at de har ødelagt disken, så har de jo mistet filene dine, vet om episoder hvor titusener har blitt utbetalt pga bilder etc som har blitt mistet
Sist endret av K93; 27. mars 2015 kl. 11:09.
Nei, kunde er selv ansvarlig for backup av bilder og viktige dokumenter, så nei, titusener har ikke blitt utbetalt på denne grunn alene - noe annet har vært årsaken da.

Men har faktisk teknikere hos Elkjøp/Lefdal lov/mulighet til å åpne Apple maskiner for å bytte deler? Trodde maskinen måtte inn på autorisert Apple-verksted for å gjøre det.
Sitat av nomore Vis innlegg
Nei, kunde er selv ansvarlig for backup av bilder og viktige dokumenter, så nei, titusener har ikke blitt utbetalt på denne grunn alene - noe annet har vært årsaken da.

Men har faktisk teknikere hos Elkjøp/Lefdal lov/mulighet til å åpne Apple maskiner for å bytte deler? Trodde maskinen måtte inn på autorisert Apple-verksted for å gjøre det.
Vis hele sitatet...
mange av teknikerene er autorisert. butikken skal si ifra om kunden kan miste filer, regner ikke med de har gjort det siden de skal bytte batteri. var en sak hvor oppmot 30k ble utbetalt som erstattning
Skulle gjerne sett link til den saken.
er ikke noe link, men jobber som tekniker i lefdal så er derfor jeg har kjennskap til saken
Noob
Trådstarter
Sitat av DotEXE Vis innlegg
mange av teknikerene er autorisert. butikken skal si ifra om kunden kan miste filer, regner ikke med de har gjort det siden de skal bytte batteri. var en sak hvor oppmot 30k ble utbetalt som erstattning
Vis hele sitatet...
Nei, fikk ingen forvarsel om at jeg kunne miste filer.
Sitat av DotEXE Vis innlegg
er ikke noe link, men jobber som tekniker i lefdal så er derfor jeg har kjennskap til saken
Vis hele sitatet...
Dersom det hadde vært slik du fremlegger saken her så er det stor sannsynlighet for at den ville ha vært i media kort tid etter, det ville faktisk vært en ganske stor nyhet.

Eg tipper det er en historie med flere sider og flere moment, og at det kanskje er smørt litt tykt på
Sitat av nomore Vis innlegg
Dersom det hadde vært slik du fremlegger saken her så er det stor sannsynlighet for at den ville ha vært i media kort tid etter, det ville faktisk vært en ganske stor nyhet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det stor sannsynlighet for det? Er ikke alle som er like lystne på å få trynet gnidd utover lokalavisa.
Noob
Trådstarter
Sitat av DotEXE Vis innlegg
jobber i Lefdal(samme kjede) som tekniker, ville anbefalt deg å kontakte servicesenteret på fb eller telefon. hørtes ut som du har fått en tekniker som ikke vill inrømme feil...

lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk!

Quote fra El-kjøp:
"Hei. Vi dekker kostnaden for reparasjon hos verkstedet. Du slipper å betale noe. Du få ny melding når maskinen din er klar til henting hos oss. Mvh Elkjøp Lade"

1800,- reddet
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Tusen takk!

Quote fra El-kjøp:
"Hei. Vi dekker kostnaden for reparasjon hos verkstedet. Du slipper å betale noe. Du få ny melding når maskinen din er klar til henting hos oss. Mvh Elkjøp Lade"

1800,- reddet
Vis hele sitatet...
Bra det ordnet seg