Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2480
JWH-081 ble valgt fordi jeg kun fant en eneste rapport på internett som rapporterte
om ubehagelig opplevelse med stoffet. Jeg har heller ikke lest om noen som har fått panikkanfall,
noe som ser ut til å være svært vanlig med bl.a. JWH-018.

Jeg er i slutten av 30-årene, og bruker cannabis sjeldent.
Det var cirka 1.5 år siden jeg hadde brukt cannabis sist, og 2 år før der igjen.


FØRSTE UKA
8 dager etter bestilling kom brevet med 1g JWH-081 i posten.

Jeg prøver først å røyke en knapt synlig mengde pulver blandet med tobakk.
Ingen effekt. Etter det øker jeg dosen mer og mer slik at
jeg etter hvert får en følelse av hvor mye som skal til. Jeg har ikke
milligram-vekt, så alt blir tatt på øyemål.

Rusen viste seg å være ganske kjedelig. Ligger i sofaen og er tung og god
i kroppen. Knapt noen psykedelisk effekt. Mat smaker litt bedre enn vanlig,
og jeg nyter mer å se tv og film. JWH-081 ser ikke ut til å gjøre musikk
mer behagelig å høre på.

Slik holder jeg på i 7 dager. I løpet av denne perioden røyker jeg ca.
500 mg (altså halvparten).


ACTION
Den 8ende dagen kommer jeg hjem etter en lang joggetur. Jeg drikker
et par øl (for første gang på over en uke), og fyrer en passe stor
joint med JWH-081 (ca. 1/2 fyrstikkhode eller deromkring). Jeg hadde spist ganske lite,
men planen var å lage middag i ruspåvirket tilstand. Imidlertid blir
jeg svært sulten rett etter å ha røyket jointen, så jeg tar en yoghurt.
Jeg setter også på en film.

Jeg merker etter hvert at jeg er veldig borte. Etter ca. 10 minutter inn
i filmen begynner jeg å bli bekymret. Dette er en helt annen rus,
og ikke den typen jeg var ute etter. Etter 8 dager med røyking
viste det seg at JWH-081 kunne være ganske psykedelisk allikevel. Jeg
var dypt inn i mine egne tanker. I tillegg hadde jeg plutselig fått
ekstremt god 3D-kvalitet på TV-en (det er egentlig en 19" dataskjerm
fra 2003), pluss at menneskene i filmen kunne snakke uten å bevege munnen.

Jeg begynner å bli redd for å få panikkangst (som jeg har lest
altfor mye om fra folk som har brukt JWH), og driver intens selvterapi
med å si til meg selv at alt er fint og at alt går bra. I tillegg
konsentrerer jeg meg om å puste rolig og avslappet.

Rusen blir sterkere og sterkere, i rykk og napp på ca. 10 minutter,
og jeg visste ikke hvor langt det ville gå. Men etter ca. 70 minutter
blir jeg overbevist om at rusen er dalende, og da slapper
jeg av. Før det hadde jeg hatt en forferdelig opplevelse
som varte cirka. 50 minutter. Jeg hadde ikke et panikkanfall,
men det var en altfor sterk dose. Jeg ante ikke hvordan
trippen kom til å utvikle seg videre (ettersom jeg brukte
en helt vanlig dose burde jeg ikke trippet i det hele tatt),
og derfor fikk jeg litt noia. Men det verste var nok at
rusen i seg selv var altfor sterk, noe jeg ikke var forberedt på.
(jeg skulle jo bare fyre opp en liten før jeg begynte å lage middag)

På den 9ende dagen gjør jeg det samme. Jeg kommer hjem etter
en joggetur og fyrer opp en joint. Denne gangen uten alkohol innblandet,
og med en langt lavere dose enn dagen før. Denne dosen burde være
såpass svak at knapt noe skulle skje. I tillegg regnet jeg med
at jeg ved et uhell måtte ha brukt alt for mye dagen før, så jeg var
ikke så veldig bekymret.

Men, jeg får faktisk en lignende type rus denne gangen også, dog en del
svakere enn dagen før. Heldigvis visste jeg nå hva som ville skje,
nemlig at det verste ville være over etter ca. 40 minutter.
Likevel var dette også en ubehagelig opplevelse. Klarer
ikke å forklare det, men det ligner ikke på en kraftig
hasj-rus hvor ting flyter og man føler seg god i kroppen.
Dette var mer kjemisk, og jeg var trykket svært godt ned i sofaen.
Jeg var altså ikke høy.

Den 10ende dagen bruker jeg minimalt med JWH-081, og da virket den som "normalt",
altså slik den gjorde den første uka. Var mett og utvilt før bruk.


KONKLUSJON
Jeg kommer nok ikke til å bruke JWH-081 mer. Rusen
er enten kjedelig eller ubehagelig. I tillegg er det uklart
hva som trigger psykedelisk rus. Uberegnelig.

Et råd til andre må vel være å spise ordentlig først,
ikke ta det rett etter trening, og ha sukker lett tilgjengelig.
(Muligens hadde jeg karbohydrat-underskudd under de to trippene,
men det tenkte jeg ikke på der og da.)

I tillegg vil nok en milligramsvekt eller utblanding i aceton (som er enkelt
å få tak i) være lurt for å unngå overdoser.
▼ ... noen uker senere ... ▼
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Kan godt være at du overdoserte litt de dagene rusen tok helt av, men samtidig så nevner du selv at dagsformen kansje spiller en rolle.
Viktig å ikke glemme at det er et RC vi snakker om her, uberegnelige saker som kan utvikle seg i de rareste retninger.
Tror rett og slett at det er stoffet som er ustabilt på mange måter..

Cannabis er naturlig og etterhvert som man bruker det får man en viss kontroll over hva som kan skje og ikke, har selv en følelse av at JWH-XXX ikke er helt likt på denne måten.
En dag kan man ha en grei rus som ikke er noe spesielt nevneverdig, en annen dag blir man så skammfjern at man faen ikke finner ord for hva som skjer i det hele tatt.
Det er slettes ikke vanlig at noe slikt skjer på cannabis viss man røyker nesten samme dose av det samme partiet som man har røykt på flere dager i strekk, med mindre det er skikkelig high quality.

Nå skal det sies at jeg ikke har røykt JWH-081 men mye JWH-018, begge deler er RC og for alt vi vet skikkelig ustabile substanser.
Du sier selv at du ikke kommer til å røyke mer JWH-081, tror ikke det er en dum avgjørelse!
Fin å utfyllende rapport! KP.

Høres ut som når man overdriver god weed på bongen.
Har hatt lignende situasjoner med god grønt, men tror ikke det har vært så ille.
Selvterapien kjenner jeg godt til
Man kan overbevise seg selv at det går bra, så lenge man forholder seg rolig og konsentrerer seg om pusting.
Hvor mange doseringer er det ca på 1 gram?
Sitat av Staggere Vis innlegg
Hvor mange doseringer er det ca på 1 gram?
Vis hele sitatet...
Det skal visst være 50.
Men det blir veldig etter hvor stein du selv vil være.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Det skal visst være 50.
Men det blir veldig etter hvor stein du selv vil være.
Vis hele sitatet...
er det ikke 5-10mg per dose eller noe?(er vertfall det jeg har hørt)
og da blir det 100-200 doser ifølge kalulatoren min

men såklart så avhenger det av den rusen du vill ha
Sist endret av StålSkuff; 8. september 2011 kl. 18:20.
Tror Mowglid er en av de som liker å bli urføkka. Shady type...
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Tror Mowglid er en av de som liker å bli urføkka. Shady type...
Vis hele sitatet...
Har selv merket at mowglid virker grov
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av haakon466 Vis innlegg
er det ikke 5-10mg per dose eller noe?(er vertfall det jeg har hørt)
og da blir det 100-200 doser ifølge kalulatoren min

men såklart så avhenger det av den rusen du vill ha
Vis hele sitatet...
Toleransen øker utrolig fort på kort tid, så selv om utgangspunktet kan være over 100 doser så blir det fort langt mindre viss man røyker det aktivt.
Ble jeg etterhvert sånn at jeg tenkte "ah, litt mer oppi denne gang.. også bare litt til oppå der igjen."
Men viss man er av typen som klarer å la dritten ligge med et par dagers mellomrom slik at man ikke blir innrøyka kan man fint klare 100 - 200 doser på 1g.
Selvfølgelig avhenger det også av hvor spaca rus du vil ha, som nevnt over av flere.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Det skal visst være 50.
Men det blir veldig etter hvor stein du selv vil være.
Vis hele sitatet...
Du må for guds skyld IKKE poste påstander som du _tror_ kan være riktig når det kommer til RC'er!

Heads up til alle dere der ute som skal prøve et RC. Les dere godt opp på teamet. Ikke ta en påstand som den over seriøst.

Forresten til trådstarter. Fin tråd
Sist endret av Rallo Tubbs; 9. september 2011 kl. 01:51.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Tror Mowglid er en av de som liker å bli urføkka. Shady type...
Vis hele sitatet...
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Har selv merket at mowglid virker grov
Vis hele sitatet...

Nå skal vi vel ikke sitte her å kaste stein i glasshus?
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Nå skal vi vel ikke sitte her å kaste stein i glasshus?
Vis hele sitatet...
"kaste stein som faen"
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Nå skal det sies at jeg ikke har røykt JWH-081 men mye JWH-018, begge deler er RC og for alt vi vet skikkelig ustabile substanser.
Du sier selv at du ikke kommer til å røyke mer JWH-081, tror ikke det er en dum avgjørelse!
Vis hele sitatet...
Muligens ikke.

http://www.bluelight.ru/vb/threads/5...arcinogenicity

Om det stemmer, vil det si at 2,5 mg JWH-018 tilsvarer naftalen inneholdet til to røyk uten filter. Aka 800 per gram. 40 tjuepakninger med teddy's.

Litt wikipedia om naftalen:

Exposure to large amounts of naphthalene may damage or destroy red blood cells. Humans, particularly children, have developed this condition, known as hemolytic anemia, after ingesting mothballs or deodorant blocks containing naphthalene. Symptoms include fatigue, lack of appetite, restlessness, and pale skin. Exposure to large amounts of naphthalene may cause confusion, nausea, vomiting, diarrhea, blood in the urine, and jaundice (yellow coloration of the skin).[9]

When the U.S. National Toxicology Program exposed male and female rats and mice to naphthalene vapors on weekdays for two years,[10] male and female rats exhibited evidence of carcinogenic activity based on increased incidences of adenoma and neuroblastoma of the nose, female mice exhibited some evidence of carcinogenic activity based on increased incidences of alveolar and bronchiolar adenomas of the lung, and male mice exhibited no evidence of carcinogenic activity.

The International Agency for Research on Cancer (IARC)[11] classifies naphthalene as possibly carcinogenic to humans and animals (Group 2B). The IARC also points out that acute exposure causes cataracts in humans, rats, rabbits, and mice; and that hemolytic anemia, described above, can occur in children and infants after oral or inhalation exposure or after maternal exposure during pregnancy. Under California's Proposition 65, naphthalene is listed as "known to the State to cause cancer".[12]

Over 400 million people have an inherited condition called glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency. Exposure to naphthalene is more harmful for these people and may cause hemolytic anemia at lower doses.[citation needed]

In China, the use of naphthalene in mothballs is forbidden.[13] It is partly due to the health effects as well as the wide use of natural camphor as replacement.
Sist endret av badjaja; 12. september 2011 kl. 21:08.
Bestilte du fra en utenlandsk nettside? Overaska over at det kom fram i så fall!
For å kommentere rapporten on-topic vil jeg bare si en ting: JWH-xxx er etter min erfaring en smule ustabilt, vær endelig forsiktig med dosering!
funny story, fikk en skikkelig badtripp på jwh-018 etter å ha vært på et rom å røyka det på bøtte i 4 dager i strekk sammen med to kompiser.
den 5 dagen så ville jeg ta meg en skikkelig hit, så jeg mosa oppi en god del i brønnen. Brukte hodet til et lite flatt-skrujern til å dele ut med, og det gikk vel oppi 3-4 skrujern hoder. Det var mer enn jeg noen gang hadde tatt. Det skal sies at jeg hadde god erfaring etter å ha røyka en god del av dette både på jonas og bong.. forholdsvis nytt å kjøre bøtte men det funka bra!
Det som skjedde etter den bøtta var vell at jeg la meg i en seng og begynte å se på noe random greier som gikk på tven. Så plutselig hadde den ene kompisen min skrudd av lyset innpå rommet, og det var da det skjedde.
Idet lyset gikk så klikka det på en måte i hodet mitt. Jeg forsvant på en måte, lell om jeg var der. Jeg viste jeg var der men jeg var bort(?). Jeg begynte hvertfall å tenke kraftig på ting, og etterhvert som jeg tenkte på ting så glemte jeg det jeg akkurat hadde tenkt på, bla. hvem jeg var, hvor jeg var, hvor jeg bodde, hvem som var i familien min. Jeg glemte rett og slett alt! Jeg ble jævla nervøs av dette så jeg snudde meg fra magen og på ryggen i senga og kika opp på den ene kompisen min som satt på en stol og så på meg, muligvis fordi jeg laga noen rare lyder.
Jeg kjente ikke igjen trynet hans, det hadde vrengt seg 100%, det var liksom ikke et menneske fjes. Det var som om hele ansiktet hans var i en konstant vortex til det plutselig ble stille og han fikk trynet til en godt voksen kar i 50 årene. Noe som er ganske absurd siden han var 19 år.

Ellers kan jeg si at selve stoffet ikke er noe særlig bra for hodet. Hvis du prøver å erstatte vanlig hasj eller pot med dette og skal røyke det over lengre tid så blir du fucka i hodet etter et par ukers tid. Det skjedde hvertfall med meg og alle de andre folka jeg hadde snakka med (7 stk. +-)
Det var nesten som å være på makka en stund.

Men ellers, hvis du skal ha en kosekveld ellerno og chille med kompiser så vil jeg si at det ikke er så dumt.
Kan bli ganske fjern og god av det. Fikk noen etterlengtede lattisser. Det var herlig!
Det med dosering bør man finne ut av selv. Kjør ganske lite til å starte med og prøv dere fram.
Men som tidligere nevnt, 1g holder sånn ca til 50 doser
Aldri fått noe særlig rus av JWH-081. Bare en mild body-high.

JWH-018/122 derimot..