Fortell meg mer: Ser du ordene i hodet? Hvis nei, hvordan kan man tenke et ord uten å "se" eller "høre" det? Er det bilde som representerer ordene? Så må jeg jo spørre om du har inntatt noen medisiner (lovlig eller ulovlig) som kan være årsaken?
Dette er så fascinerende at hjernen min snart eksploderer av spørsmål
Tror jeg må sette fyr på google.
Utrolig fascinerende tråd. Jeg elsker å lese om hjernen og våre forskjellige funksjoner. Vi er alle unike med likhetstrekk.
Min stemme er alltid der, fra jeg våkner til jeg sovner, som oftes begynner hjernen min å synge den siste sangen jeg hørte dagen før. Jeg leser også tregt pga stemmen som leser og må lese hvert ord som om jeg hører en lydbok.
Når jeg lukker øynene er det som regel all slags farger i alle slags formasjoner, som uklare psykedeliske bilder.
Jeg klarer iblandt å få stemmen til å holde kjeft gjennom meditasjon, men det er ofte vanskeligere når man mediterer for da blir det nesten som at stemmen snakker mer. Som å si "ikke trykk på knappen", så skriker alle sanensene dine at du MÅ trykke på knappen. Jeg har ingen diagnoser, men så har jeg heller aldri blitt testet for noe selv om jeg garantert har minst en :P
Sist endret av Stutter; 29. november 2023 kl. 16:01.