Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6080
Hei!

Jeg er til sommeren ferdig utdannet med en Bachelor innen Informatikk, og jeg har for en stund siden begynt å søke på jobber. Dette er første gang jeg skal inn på intervjuer innenfor IT-bransjen, og jeg lurer dermed på hva jeg kan forvente meg, sammenlignet med det man kanskje er vant med innen andre yrker.

Jeg har en del erfaring med programmering gjennom studiene mine, men jeg er ikke "super". Det jeg er mest nervøs for er at jeg har hørt at man ofte på intervjuer kan få beskjed om å kode noe. Og det er her jeg tenker at jeg kan komme til å slite litt...

Så derfor håper jeg at det finnes noen innen utviklerbransjen som kan kaste litt lys på hva jeg kan forvente meg, og hva jeg kan gjøre for å forberede meg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Om du er skremt for sånne små tasks du kan bli bedt om å gjøre ville jeg anbefalt deg å begynne med "daily programming challenges" (eg. På reddit.) God trening generelt, men ikke ille for sånne ting
Mattoholiker
Markonan's Avatar
Her er det stor forskjell på en frontend gui master og en dev.ops backend hardcore hacker. Hvilke jobber søker du på ? ^^
Trådstarter
2 0
Ah, beklager. Er snakk om systemutvikler- og konsulentstillinger innen .NET i hovedsak. Klar over at konsulentstillingene nok er litt over mitt nivå, men søker på det som virker interessant.
Ofte første intervju er mest for å sjekke at du er en person de kan tenke å ansette. Dvs du passer som type til stillingen de søker folk til, og til selskapet generelt.