Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5446
Hei freaks!

Har en god stund langt merke til en del bevegelse i synsfeltet midt som jeg ikke helt skjønner. De består for det meste av små prikker/stjerneskudd som kjører raskt over synsfeltet midt (oftest side synet). Dette skjer oftest da jeg røyker cannabis men også når jeg ikke har røyket på en stund av og til.

Dette har ikke noe med psykedelika og gjøre fordi jeg har opplevd dette lenge før jeg i det hele tatt prøvde noe annet en cannabis

skal sies at jeg har røyket MYE cannabis hverdag i mange år..

hva tror dere?
Cannabis er jo lett psykedelisk.
Når det er sagt så har vi mennesker mye rare synsforstyrrelser som folk flest ikke legger merke til, jo mer du henger deg opp i det jo mer merker du til det!

Etter jeg begynte med psykedelika merka jeg litt optiske fenomener jeg ikke hadde lagt merke til før, men kom fram til at det alltid har vært der da jeg spurte litt rundt hos venner om de hadde det samme, og joda, de hadde gjerne det men aldri tenkt over det før. Slutta å tenke på det og legger ikke merke til det noe særlig lenger! Etter å ha vært i litt forskjellige tilstander legger man gjerne merke til om noe er litt rart.

Ville ikke bekymret meg, lett å henge seg opp i; men har det egentlig noe å si?

Hvertfall min teori!
Kan det være eye-floaters du mener?
https://en.wikipedia.org/wiki/Floater
Har selv noen av disse, ser de mest tydelig på hvite bakgrunner. Svarte små streker / prikker
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Lyra:
Nei har ikke så mye og si egentlig, bortsett fra at jeg har vert litt bekymret.
Men grunnen til at jeg har konkludert med at det ikke alltid har vært der, er for det blir "værre" og mer hyppig når jeg røyker. Har lest at man kan få halliser på cannabis ved høye doser eller mye over lenger tid så har egentlig trodd at det har vært dette. skal nyktre en periode nå å se om det forsvinner.


Crazy_Bitch:
Nei det er ikke floaters. har de også... jævlig irriterende egentlig hehe
Sitat av Alge Vis innlegg
Lyra:
Nei har ikke så mye og si egentlig, bortsett fra at jeg har vert litt bekymret.
Men grunnen til at jeg har konkludert med at det ikke alltid har vært der, er for det blir "værre" og mer hyppig når jeg røyker. Har lest at man kan få halliser på cannabis ved høye doser eller mye over lenger tid så har egentlig trodd at det har vært dette. skal nyktre en periode nå å se om det forsvinner.


Crazy_Bitch:
Nei det er ikke floaters. har de også... jævlig irriterende egentlig hehe
Vis hele sitatet...
Merker selv mer "trøbbel" i kikke-ballene ved cannabisrøyking. Det er nok ikke unormalt.

Gikk selv rundt og bekymra meg litt over det, og da ble det bare værre og værre. Når jeg aksepterte at sånn er det bare og at det har faktisk nada å si, så det gikk det gradvis vekk, mer eller mindre. Men vet at det ikke er lett å snu holdninga si på saken på et øyeblikk.

Har veldig mye å gjøre med mindset.

Håper det ordner seg kompis!

Har du forresten mye søvnproblemer?
Ved for lite søvn gjør synet mye rart!
Sist endret av Lyra; 3. februar 2016 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Gikk selv rundt og bekymra meg litt over det, og da ble det bare værre og værre. Når jeg aksepterte at sånn er det bare og at det har faktisk nada å si, så det gikk det gradvis vekk, mer eller mindre. Men vet at det ikke er lett å snu holdninga si på saken på et øyeblikk.

Har veldig mye å gjøre med mindset.
Vis hele sitatet...
Stiller meg bak denne, i alle fall sistnevnte. Har selv 'slitt' med synsforstyrrelser i form av TV-støy, ting som beveger seg i sidesynet (Ganske likt som når man tar psykedelika), at ting er vanskelig å se grunnet hvite lag i luften (Se for deg at du får en blits rett i fjeset og prøver å se på ting rett etterpå). Etter jeg godtok dette og konkluderte med at det ikke hemmer meg på noen måte har det værste gidd seg. De få gangene jeg legger merke til det nå kan jeg heller finne på å syns det er litt fascinerende og/eller fniser litt for meg selv.

Tldr; Så lenge det ikke hemmer deg burde du godta det og ikke overtenke det. Mindset! (Beklager eventuelle skrivefeil, sitter på mob)
Når jeg ser på vegger og visse tepper ser jeg mønstre dannes av noe som kan minne om elektriske strøminger, samtidig som det gjerne er blå-kornete i hele synsbildet da det er mørkt. Når jeg røyker blir det verre. Jeg får også stjerneskudd, ditt og datt. Eye floaters er noe annet. Har også opplevd lys-flashes noe som bare er ekkelt. Synsforstyrrelsene mine er nok til at jeg blir påvirket av det, jeg ser rett og slett dårligere. Har hatt det en stund, lever i beste velgående.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Takk for innspill folkens! Eneste jeg har vert redd for er at det eventuelt skulle være noe symptomer på noe skittzo greier eller noe i den duren.

Lyra:
takker
Nei, sliter ikke med søvn.
Sitat av Alge Vis innlegg
Takk for innspill folkens! Eneste jeg har vert redd for er at det eventuelt skulle være noe symptomer på noe skittzo greier eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Var selv litt redd for at de var noe i HPPD-duren da hos meg oppstod dette etter noen tripper, men dyttet unna den tanken da jeg senere fant ut at det er helt normalt at mennesker opplever forandringer i synsfeltet sitt. Om det blir forsterker når du røyker så bare tenk på det slik som meg; En ekstra underholdene effekt fra hasjen, dog det kan bli litt drygt/slitsomt i lengden. Det går seg nok helt sikkert til, bare gi det litt tid og ikke overtenk det
Jeg tenkte også noe i rettning HPPD, selv har jeg en del forstyrrelser i synsfeltet, spesiellt i "hvitøyet" kan det se ut som ting beveger seg osv.

Har også en veldig svak HPPD, hver gang jeg går inn i et fullstendig mørkt rom ser jeg blå store bølgete mønstre, når jeg skal legge meg og lukke øynene ser jeg ofte en slags blitz i hele synsfeltet, spesiellt når jeg er sliten/har vært våken lenge
Sitat av Oshugon Vis innlegg
når jeg skal legge meg og lukke øynene ser jeg ofte en slags blitz i hele synsfeltet, spesiellt når jeg er sliten/har vært våken lenge
Vis hele sitatet...
Dette opplever jeg selv fra gang til annen, men i nedre venstre del av venstre-øyet. Til tider drygt og søvn-hemmende, men da kommer vi på det med mindset og det blir borte jo fortere jeg ikke tenker så mye på det. Av og til kan det se ut som om noen filmer meg med blitz eller at lyset i rommet står på.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Dette opplever jeg selv fra gang til annen, men i nedre venstre del av venstre-øyet. Til tider drygt og søvn-hemmende, men da kommer vi på det med mindset og det blir borte jo fortere jeg ikke tenker så mye på det. Av og til kan det se ut som om noen filmer meg med blitz eller at lyset i rommet står på.
Vis hele sitatet...
Hmm, klarer ikke helt å fokusere det vekk hvis det står sikkelig på, trenger da å ha en lyskilde å myse på før jeg sovner, skal sies at når jeg får disse "blitzene" så rykker det også svak i ansiktsmusklene, rart med det...
Ut ifra et liv som hypokonder har jeg noen råd hvis du engster deg og ikke bare er nysgjerrig. Kroppen gjør merkelige ting hele tiden på alle mulige måter. Dersom det ikke gjør vondt eller hemmer deg så bryr du deg ikke. Dersom det begynner å distrahere deg eller forverre synet ditt drar du til legen. Forutsatt at det ikke er helt åpenbart at det er noe alvorlig galt med deg. Vet bl. annet om en del øyelidelser som fungerer nøyaktig slik mange her har opplevd og vips så ryker synsnerven og en er blind. Leger og forskning vet virkelig ikke alt om kroppen, og det skjer snåle ting. Vi er så forskjellige. Spesielt øynene er et ufatterlig kompleks organ.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet bl. annet om en del øyelidelser som fungerer nøyaktig slik mange her har opplevd og vips så ryker synsnerven og en er blindt.
Vis hele sitatet...
Ja nå tenker jeg alle HPPD-Freaks får sove godt i natt Hvilke sykdommer sikter du til her? Ble litt nyskjerrig
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Ja nå tenker jeg alle HPPD-Freaks får sove godt i natt Hvilke sykdommer sikter du til her? Ble litt nyskjerrig
Vis hele sitatet...
Vel, HPPD er også en uhyre sjelden sykdom. Kan ramse opp et par for å la hypokondrien synke inn i dere alle. glasslegemeavløsning (PVD), optikus nevritt (ON), Netthinneavløsning. Sov godt. Særdeles vanlig å ha merkelige fenomener med synet though. Det er jo denne tråden en indikator for. Cannabis øker jo ofte dette også. Cannabis er lett psykadelisk og det er jo ikke så rart at heftig bruk kan skape synsforstyrrelser. Ville ikke bekymret meg.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Så pass ja...
nei, får vell kanskje ta en tur til øyelege bare for sikkerhets skyld?
finner mest sannsynlig ingen feil men.
Sitat av Alge Vis innlegg
Så pass ja...
nei, får vell kanskje ta en tur til øyelege bare for sikkerhets skyld?
finner mest sannsynlig ingen feil men.
Vis hele sitatet...
Begynner en å grave seg ned og søke opp lidelser har en alltid en rasjonell grunn for å dra til legen, som egentlig er helt naturlig da en passer de fleste av symptomene. Men dersom en søker opp symptomer på lidelser vil du finne ut at du opplever på en prikk svært mange av disse uvanlige symptomene og du ønsker å sjekke deg for tusenvis av ting. Derfor huskeregelen min var at som regel så bør man ikke dra til legen ved mindre man har smerter, eller noe gir en et handicap.

Var ikke meningen å skremme deg, du er nok aldeles trygg. En øyelege vil enkelt kunne se om noe er feil. Husk at synet fungerer mer som et apparat for å samle informasjon. Informasjonen skal deretter prosseseres før du får opp et bilde i hodet ditt som er det ferdige produktet. Videre kan du jo spekulere på om det er noe feil med deler av hjernen din, og du vil garantert finne deg igjen i symptomene på de verste sykdommene der også, spesielt dersom du er noe nervøs. Det er et fenomen basert på confirmation bias. Dra gjerne til øyelege, bedre å dra en gang for mye en en for lite, gir deg bare en heads up på veien til hypokondri.

De mest vanlige og de mest harmløse synsforstyrrelsene er veldig utbredt. Setter du magekreft i samme situasjon, ville du sjekket deg hos legen dersom du hadde vondt i magen i en kort periode? Forstår at synsforstyrrelsene dine er over en lengre periode, men saken er den samme: de harmløse og vanlige er gjerne rimelig permanente de også. Ellers ønsker jeg deg lykke til. Sov godt, det skal jeg! Klokka bikker 1 fort da jeg sitter på datamaskinen.
Jeg får noe lignende når jeg røyker green etter å ikke ha røyka green på en stund, får det ikke med bønne da. Særlig hvis jeg ikke har spist noe på over 1 dag OGSÅ røyker en j, det har noe med mangel på næring og/eller i kombo med weed
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Nei er ikke de jeg sikter til heller...

men har de også, ganske kraftig faktisk...

søkt litt rundt.. finner mange rare mange synsforstyrrelse fenomener, men ingen som ligner mine...

men fant en annen video her som engentlig handler om noe helt annet men ligner veldig på mine synsforstyrrelser:
https://www.youtube.com/watch?v=XM3ld4Iv0tM

vist du ser fra starten av og til 1min uti så er det omtrent sånn jeg har det veldig ofte.
Sist endret av Alge; 4. februar 2016 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikker på at det ikke er noe du innbilder deg? Ofte når jeg røyker så innbilder jeg meg at jeg ser ting noen ganger, men engentlig så gjør jeg ikke det.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Ja, 100% sikker på at dette ikke er noe jeg innbilder meg..
Dette er hallusinasjoner og jeg ser dem godt og ofte (Kommer i bølger i løpet av dagen)
Litt bekymret for at dette er noen psykotiske symptomer =/
Så du videoen jeg linket forresten?

Lyra:
Når du sier at du får mer "trøbbel" i kikkeballene, mener du da tydelige hallusinasjoner?
Sist endret av Alge; 7. februar 2016 kl. 01:22.
Sitat av Alge Vis innlegg
Ja, 100% sikker på at dette ikke er noe jeg innbilder meg..
Dette er hallusinasjoner og jeg ser dem godt og ofte (Kommer i bølger i løpet av dagen)
Litt bekymret for at dette er noen psykotiske symptomer =/
Så du videoen jeg linket forresten?

Lyra:
Når du sier at du får mer "trøbbel" i kikkeballene, mener du da tydelige hallusinasjoner?
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke om jeg vil kalle det hallusinasjoner per se, men kan vel kalles det. Visuelle forstyrrelser som mønstre/bølger om jeg fokuserer på ting lenge, prikker/orbs, svak geometri/pusting/farger som drifter om jeg lukker øynene etc, etc. Om jeg er skyhøy kan det fremtre relativt kraftig.

Det er ikke snakk om noe tydelig som ved en ordentlig tur på psykedelika, men det er definitivt merkbart, og kan fremmanes i stor grad om jeg fokuserer på det og tenker på det.

Ville ikke bekymret meg for at dette er et symptom på psykose, den største faren ved dette er at du tenker deg ihjel på det og stresser over det.
Sist endret av Lyra; 7. februar 2016 kl. 03:12.
Jeg har muligens en mild grad av stadig returnerende - svake - flashbacks. Jeg synes aller mest det er morsomt at ting plutselig ser litt annerledes ut, på en måte som minner om inntak av hallusinogener. Hatt det i mange mange år, det blir sterkere igjen rett etter inntak av noe. Har også helt virkelighetstro korte hallusinasjoner, typisk i form av å se en person lenger ned i gata, men så ser jeg fort at nei, det var en busk. Haha. Det skylder jeg på depresjonene mine, etter hva jeg forstår oppstår halliser hovedsakelig fordi hjernen er for treig med å få med seg hva man ser, så den fyller inn den manglende informasjonen selv og så kan det bli feil. Forklarer jo også hvorfor halliser er vanlig når man er sleep deprived. Er neppe farlig, er neppe psykose, prøv å ikke ta for tungt på det tror jeg.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
nei da, prøver og ikke ta det så tungt og kjenner meg igjenn i busker som ser ut som folks som lusker lengere nedi gata men har aldri ment at dette er en faktisk hallusinasjon... og når man tar et psykedelisk stoff så kan jo ting se litt rare ut og smelter litt og sånn, men dette jeg sikter til er rett og slett noe annet, det er prikker/orbs som kjører rundt omkring i synsfeltet mitt, som ikke hører hjemme i synsfeltet mitt
Sist endret av Alge; 7. februar 2016 kl. 16:38.
Sitat av Alge Vis innlegg
det er prikker/orbs som kjører rundt omkring i synsfeltet mitt, som ikke hører hjemme i synsfeltet mitt
Vis hele sitatet...
Muligens ikke relevant i det hele tatt, men dét får jeg når blodtrykket blir lavt og jeg er på grensen til å besvime (hvilket skjer relativt ofte). Men regner vel egentlig ikke med at det er det du opplever heller
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Kan det være eye-floaters du mener?
https://en.wikipedia.org/wiki/Floater
Har selv noen av disse, ser de mest tydelig på hvite bakgrunner. Svarte små streker / prikker
Vis hele sitatet...
Disse fikk jeg ekstremt mye av etter 900 mg adafinil. De er der enda.
Kasta resten av pakka.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
candela:
Nei er ikke det heller, men kan minne litt om det til tider.

ID-Brikke:
Du får ikke floaters av og ta ett stoff, så da er det enten ikke floaters ellers så har dem tilfedig vis kommet i etter tid (eller at du ikke har lagt merke til de før) Det er urenheter i en veske i øyet
Bare så merkelig at jeg aldri la merke til det før jeg tok adafinil..kom som et skudd etter jeg tok dosen. Aldri sett det før.
KAN være tilfeldig. Men jeg ble meget skeptisk til stoffet og valgte å droppe det.

Hører med til historien at jeg lå med brennende føtter, hender, feber og angst for å dø. Det tok helt av.
Jeg som var en jævla idiot som ikke leste om stoffet før jeg tok det, men tenkte det var noe ala phenibut der de anbefalte dosene er ganske lave, så jeg bare tok trippel anbefalt dose for å sjekke åssen det funka.

Lå en hel helg med forkjølelses-symptomer, latterlig angst og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.