Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2828
Lurer på hvis jeg hadde sett veldig ruset ut (store pupiller, vidåpne øyne, rastløshet, merkelige kjevespenninger/bevegelser) som f.eks. jeg kan risikere å bli på speed, kan du da bli tatt for bruk hvis politiet har mistanke? Eller må de ha mer enn det? Skal begynne på skole, hvor politiattest kreves, og vil ikke at dette skal ødelegge karrieren min.
Vell, det kommer jo helt ann på situationen, noen er mer tollerante ovenfor det mens andre kansje ringer politiet med engang de ser en '' narkoman ''
Sist endret av Aaatcho; 20. mars 2010 kl. 19:23.
Ikke tenk på det engang. Utested velger kanskje å kaste deg ut men de ringer ikke politiet. og om de gjøre det så har ikke politiet lov eller til å huke deg inn på stasjonen for pissings. og du kan ikke få noe forelegg der og da!!
Trådstarter
45 4
Tenker på hvis politiet hadde sett dette.. er ofte politi innom på utestedene og ser at det står bra til.
Selvsagt kan du vekke mistanke. Generelt sett handler det mer om hva du sier og hvordan du beveger deg, ikke kosmetiske egenskaper som endres under påvirkning.
Jeg kjenner en del vakter, og de bryr seg ikke om å sjekke mistenksomme folk, med mindre de fornærmer enten verbalt eller ved bruk av vold.
Dersom du ikke vil at narkotika skal ødelegge karrieren din, hvorfor bruker du det da?

Sitat av cracky Vis innlegg
Tenker på hvis politiet hadde sett dette.. er ofte politi innom på utestedene og ser at det står bra til.
Vis hele sitatet...
Tror du de kommer innom hvert utested og flasher lommelyktene sine i trynet på 1000 fulle ungdom ved hvert utested? Det skjer ikke.
Trådstarter
45 4
Takk, så da er det bare rykte jeg må passe på! Og det var godt å høre at politiet ikke kan kreve urinprøve, eller forelegg
Sitat av cracky Vis innlegg
Takk, så da er det bare rykte jeg må passe på! Og det var godt å høre at politiet ikke kan kreve urinprøve, eller forelegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan de ikke det? Selvfølgelig kan de det!
Trådstarter
45 4
Sitat av Voodoo Docta Vis innlegg
Ikke tenk på det engang. Utested velger kanskje å kaste deg ut men de ringer ikke politiet. og om de gjøre det så har ikke politiet lov eller til å huke deg inn på stasjonen for pissings. og du kan ikke få noe forelegg der og da!!
Vis hele sitatet...
Jeg trodde han mente det?
Sitat av Jont1993 Vis innlegg
Politiet kan sei at du skal ner og ta pisseprøve , men dei kan ikkje tvinge noken til det. det er jo litt vannskli å tvinge noken til å pisse. vil du ikkje pisse så vil du ikkje pisse :P



viss du er så redd for at det skal ødlegge karrieren din, koffor bruke det da ?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? At det er så enkelt som å nekte å pisse så da slipper man unna? Nei.

Og svaret på spørsmålet ditt kan du vel tenke deg selv. Hvorfor røyker du? Hvorfor snuser du? Hvorfor drikker du alkohol? Alle vet brus ikke er bra for deg, hvorfor drikker du brus? Vi er dumme og naive på jakt etter nytelse.
Altså, hvis politiet har sterke mistanker om at du er ruset på amfetamin eller en hvilken som helst annen illegal substans, kan de kreve urinprøve. Hvis du nekter, må vel en eller annen jurist se på det hele, og vil mest sannsynlig stå på politiet sin side. Hvis du rent fysisk nekter å pisse, blir du nødt til å bruke kateter.
Sitat av Jont1993 Vis innlegg
Politiet kan sei at du skal ner og ta pisseprøve , men dei kan ikkje tvinge noken til det. det er jo litt vannskli å tvinge noken til å pisse. vil du ikkje pisse så vil du ikkje pisse :P



viss du er så redd for at det skal ødlegge karrieren din, koffor bruke det da ?
Vis hele sitatet...
er forsåvidt enig med det jont1993 sier, man kan ikke tvinge deg til å pisse vist man ikke vill. Men du slipper ikke unna fordet, men tviler på at vekterne ringer politiet og lager stor ståhei fordi du virker som du har fått i deg litt amfetamin. I verste fall så får du bare beskjed om å gå fra uteplassen. Men vist du skal på skole og trenger plettfri vandelsatest så kan du vell like godt la være å ta kjangsen ? iallefall ikke gå ut på plasser der det er veldig påpasselige utkastere, heller gå på litt mer lugubre plasser
Trådstarter
45 4
Jeg gidder ikke å forsvaret mitt bruk med illegale rusmidler her inne, å det tror og håper jeg ingen andre heller føler et behov for. Som Don Veto sa, så er jeg interessert i nytelse, og vil utnytte dette, enkelt og greit. Men jeg kommer til å passe på, det var bare det jeg lurte på. For noen ganger kan "alle" se at jeg har tatt amfetamin, for det _syns_ kan du si.
enkelt og greit, man kan nekte og pisse, men da har politiet krav på en blodprøve
Sitat av DC89 Vis innlegg
enkelt og greit, man kan nekte og pisse, men da har politiet krav på en blodprøve
Vis hele sitatet...
Utgjør det noen forskjell?
må man ikke ha en eller annen form for godkjennelse fra fylkesmann for at man skal få ta blodprøve?
Utestedene kaster deg bare ut! Jeg og en kompis var inne på en do sammen i tr.heim også banket det på døren, kompisen min fikk noia og fluset alt ned i do..Også gikk vi ut og der sto det 2 vakter som skulle ha navn og alt. Men eneste de gjorde var bare at de ba oss gå, om de så oss igjen den kvelden kom de til å ringe politiet sa de.
Sitat av lambador Vis innlegg
Utgjør det noen forskjell?
Vis hele sitatet...
nei, men la oss si du har røyka cannabis på en pisseprøve kan det vises opptil flere uker etter siste inntak, med blodprøver sitter det ca 2 dager så har du ikke røyka på en uke nekter man seff urinprøve og avgir heller blodprøve
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av DC89 Vis innlegg
nei, men la oss si du har røyka cannabis på en pisseprøve kan det vises opptil flere uker etter siste inntak, med blodprøver sitter det ca 2 dager så har du ikke røyka på en uke nekter man seff urinprøve og avgir heller blodprøve
Vis hele sitatet...
Det er vel omvendt?
Sengetøy: Nope, forsvinner mye fortere fra blodet. Har hørt det er 1 døgn ca i blodet og opp til 6 uker i pisset om du er "ekte stoner".
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Sengetøy: Nope, forsvinner mye fortere fra blodet. Har hørt det er 1 døgn ca i blodet og opp til 6 uker i pisset om du er "ekte stoner".
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder?
Vil veldig gjerne få bekreftet dette.
Okey sorry, nei hadde ingen kilder, bare lest her på forumet.
Men på erowid står dette:
SUBSTANCE BLOOD SALIVA SWEAT URINE HAIR
Cannabis (single use) 2-3 days 12-24 hrs unknown 2-3 days up to 90 days
Cannabis (habitual use) 2 weeks 12-24 hrs unknown 15-30 days up to 90 days

Men vet jo ikke. Mye forskjellig "fakta" om dette tydeligvis.

http://www.rustelefonen.no/index.php...=647&Itemid=59
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har du noen kilder?
Vil veldig gjerne få bekreftet dette.
Vis hele sitatet...
Cannabis (bruk 1 gang) - blod 2-3 dager, urin 2-3 dager
Cannabis (jevnlig) - blod 2 uker, urin 15-30 dager

Kilde:http://www.erowid.org/psychoactives/...ng_info1.shtml


http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_te...ection_periods


edit:var litt treig der ja
Sist endret av MrBean; 21. mars 2010 kl. 04:36.
Trådstarter
45 4
Føler at å snakke om hasj blir noe annet, ser jo kanskje litt trøtt ut, men ikke mer trøtt enn de som har drukket en flaske med brennevin.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det skal mye til for at politiet blir innblandet i en sånn type sak. Så lenge du oppfører deg normalt og så har jeg aldri opplevd å bli kastet ut fra steder fordi jeg evt. har tygget litt i leppa eller andre tegn som kan tyde på amfetamin/ecstasy bruk. Dvs. det har hendt meg èn gang i 2001 da jeg spiste alt for mange Ecstasy og endte opp med å sitte på en stol der øynene mine bare rullet bakover og det var umulig å holde dem åpen. Men det sier jo seg selv egentlig, da jeg oppførte meg langt i fra normalt.
Uansett så var det eneste som skjedde at jeg ble pent bedt om å gå. Hadde jeg valgt å lage en stor scene av det og evt. svart med frekkheter eller vise til voldelig oppførsel hadde kanskje sjansen for at de kontaktet politiet litt større. Men jeg gikk bare stille og rolig ut og fikk beskjed om å komme tilbake en annen gang.

Det avhenger hvordan vaktene reagerer ut i fra hvor i landet utestedet ligger, om det er i en by eller et tettsted. Men ut i fra mine erfaringer med forskjellige substanser på byen har det aldri vært noe problem verken med vakter eller politi. Det viktigste er å oppføre seg normalt, slik jeg oppfatter det er vakter generelt kun ute etter å ta bråkmakere og evt. de som er ute i stand til å ta vare på seg selv.

Møter du politiet på gaten så gjelder det bare å være høflig og prøve å svare de på det du kan svare de på uten å gjøre noe nummer av det. Politiet ser som oftest i mellom fingrene på bruk, da det fører til papirarbeid for dem, med mindre det gjelder forebyggende arbeid og personen er under 18 eller rundt om der.
Det hele bunner i å oppføre seg skikkelig og ikke skape oppmerksomhet rundt deg selv. Da er det god margin for at ingen bryr seg og du får fin kveld på byn i fred.
Sitat av Voodoo Docta Vis innlegg
Ikke tenk på det engang. Utested velger kanskje å kaste deg ut men de ringer ikke politiet. og om de gjøre det så har ikke politiet lov eller til å huke deg inn på stasjonen for pissings. og du kan ikke få noe forelegg der og da!!
Vis hele sitatet...
kødder du? I desember ble jeg å 2 kompiser tatt inn på pissings å fikk forelegg i posten pga vi røyka no bønne langt oppi skauen å langt unna folk..
Trådstarter
45 4
Sitat av spQ Vis innlegg
Det skal mye til for at politiet blir innblandet i en sånn type sak. Så lenge du oppfører deg normalt og så har jeg aldri opplevd å bli kastet ut fra steder fordi jeg evt. har tygget litt i leppa eller andre tegn som kan tyde på amfetamin/ecstasy bruk. Dvs. det har hendt meg èn gang i 2001 da jeg spiste alt for mange Ecstasy og endte opp med å sitte på en stol der øynene mine bare rullet bakover og det var umulig å holde dem åpen. Men det sier jo seg selv egentlig, da jeg oppførte meg langt i fra normalt.
Uansett så var det eneste som skjedde at jeg ble pent bedt om å gå. Hadde jeg valgt å lage en stor scene av det og evt. svart med frekkheter eller vise til voldelig oppførsel hadde kanskje sjansen for at de kontaktet politiet litt større. Men jeg gikk bare stille og rolig ut og fikk beskjed om å komme tilbake en annen gang.

Det avhenger hvordan vaktene reagerer ut i fra hvor i landet utestedet ligger, om det er i en by eller et tettsted. Men ut i fra mine erfaringer med forskjellige substanser på byen har det aldri vært noe problem verken med vakter eller politi. Det viktigste er å oppføre seg normalt, slik jeg oppfatter det er vakter generelt kun ute etter å ta bråkmakere og evt. de som er ute i stand til å ta vare på seg selv.

Møter du politiet på gaten så gjelder det bare å være høflig og prøve å svare de på det du kan svare de på uten å gjøre noe nummer av det. Politiet ser som oftest i mellom fingrene på bruk, da det fører til papirarbeid for dem, med mindre det gjelder forebyggende arbeid og personen er under 18 eller rundt om der.
Det hele bunner i å oppføre seg skikkelig og ikke skape oppmerksomhet rundt deg selv. Da er det god margin for at ingen bryr seg og du får fin kveld på byn i fred.
Vis hele sitatet...
Takk takk Er over 18 år og oppfører meg ikke "unormalt" så da får vi håpe det går bra !