Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 6963
Hei!

Nylig fikk jeg og en kompis kjøpt 6g(4g er til de andre vennene som skal delta i "røyke" ringen :P) Grønt Weed som visst nok skulle være svart afghaner(hørt at det er "good shit"(?) .

Iværtfall, vi har tenkt å fyre det opp uka som kommer, og vi er veldig facinert av det faktum jeg har hørt rundt omkring at musikk høres mye bedre under rusen. Mens vi har lest/hørt at folk tar på masse Bob Marley eller techno lignende musikk, så er vi spent på om det er noe spesiellt grunn til dette?

Siden vi to er store Metal musikk entustiaster lurte vi på om det er noen som har erfaring med å høre på metal(Heavy-Death-Black evt) musikk under grønt weed rus? Siden det hadde vært helt rått om Metal musikken ble så mye mer fantastisk etter å ha fyrt opp revene

Beklager eventuelle skrivefeil etc!
Veldig positivt om noen Metalheads responderer til dette
- MCIRON \,,/,
Synes ikke metal er noe særlig å høre på når jeg røyker. Blir for masete :P liker mere chill musikk med roligere rytmer når jeg er fjern
At Bob Marley og techno er det eneste som blir bedre er bare tull. Dette er selvfølgelig subjektivt, men generelt sett blir all musikk bedre.
Hvor lage en tråd om det? Dere finner jo det uansett ut når dere røyker.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Grønt Weed som visst nok skulle være svart afghaner(hørt at det er "good shit"(?)
Vis hele sitatet...
Grønt weed, som er svart afganer?


Men OT: Det at folk hører på Bob Marley er vel pga, at det er avslappende musikk og mariujana gjør deg avslappet, men ikke hør på det viss alle andre hører på det hør på den musikken du liker så blir den garantert bra.

Selv liker jeg og høre på all slags musikk når jeg er fjern.
Heisann. Det går helt fint å høre på black/death-metal under cannabisrus. Det kommer helt an på person og musikksmak Jeg hører mye på doom(Sabbath, Electric Wizard etc.) de gangene jeg røyker(I edru tilstand også).

Med det sagt, kan man fort få øynene opp for andre sjangre hvis man er rusa på cannabis. Personlig har jeg åpnet øynene for Shpongle, Infected Mushroom(trance i dine ører), Gong(Psyprog/jazz/rock) og slike "sære" band/artister. Dette etter å ha eksperimentert med forskjellige sjangre under påvirkning av cannabis.

Så som sagt: hvis du liker det i nyktern tiltand, kommer du også til å like det i ruset tilstand
Sist endret av VinumSabbathi; 7. november 2009 kl. 01:00.
*må pirke litt på posten din*
Aldri hørt om svarting som er pot, ville ikke stolt på alt Oslo S gutta sier ;-)

Grønt weed (pot):
http://img509.imageshack.us/img509/4126/marijuanabudthumbnail.jpg/

Svart Afghaner:
http://img81.imageshack.us/img81/8236/afghanborderhash.jpg/

Men tilbake til musikksmak:
Digger personlig
Ill bill - My uncle - http://www.youtube.com/watch?v=R_CwoV94o5s
Swollen Members - Black Magic http://www.youtube.com/watch?v=C6hlvghJnlY
Damian Marley - Road to Zion - http://www.youtube.com/watch?v=8mmAuHieD7Q
Div norsk (Fett produkt, Onkl P, Cast osv).
MYE av Thomax - Fort Europe http://www.youtube.com/watch?v=crg-c5hbsYE det meste han har remixed er ekstremt soft
Men alt er personlig mening, kan ikke svare for andre.
Sist endret av thisisfifty; 7. november 2009 kl. 01:14.
beklager, jeg er stor noob når det kommer til dette, men må si bildet med "grønt" er det riktige, dette kan være grunnen siden han "dealern" vi fikk stashet fra fikk Grønt istedet for brunt(hasj) så jeg har vel gjør en tydelig noob mix up, hehe

Og jo, dette er kanskje litt offtopic, men altså "gresset" som jeg vil kalle det i dette tilfellet var faktisk litt brunt, så vet ikke jeg, noen som kan fortelle meg hva slags type det er?
Er jo passe umulig med den beskrivelsen der^^ er endel forskjellige strains
Med den eneste beskrivelsen som: gress med litt brunt i seg? Tvilsomt..
Sitat av exocytose Vis innlegg
At Bob Marley og techno er det eneste som blir bedre er bare tull. Dette er selvfølgelig subjektivt, men generelt sett blir all musikk bedre.
Hvor lage en tråd om det? Dere finner jo det uansett ut når dere røyker.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg lager tråd er vel mest for å samle opp informasjon, vil at alt skal gå 100% bra under sesjonen :P (Og om da musikken var med på å påvirke ditten og datten, ja du vet)
men jeg sverger, gresset var litt brun farget, er dette rart? alt hjelp trengs nå
Jeg vet ikke hvorfor noe pot er brunt, men annet er grønt, men jeg kan av erfaring si at det ikke er noe galt med brun pot.

Kanskje noen andre her som har peiling kan si litt om hvorfor. Eller du kan bruke google og søke selv.
Sist endret av VinumSabbathi; 7. november 2009 kl. 01:20.
Nei, pot skal ha litt brun farge i seg. Med mindre du sitter med noe b52 krystallpot, noe jeg tviler sterkt på. Ikke noe farlig å røyke..
Åssen lukter det?
Kumøkk?
Høy (sånn som ligger lagret på låve/høyballer etc)?
Eller bare god pot? Er veldig mye hybrid og hurtigdyrket ute om dagen.
Er det frø i poten? Hvis det er det betyr det at det har vært en mannlig plante i nærheten under dyrking, og du har fått mindre potent pot, ingen frø = bedre thc holdig pot.
Sist endret av thisisfifty; 7. november 2009 kl. 01:24.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Jeg vet ikke hvorfor noe pot er brunt, men annet er grønt, men jeg kan av erfaring si at det ikke er noe galt med brun pot.

Kanskje noen andre her som har peiling kan si litt om hvorfor. Eller du kan bruke google og søke selv.
Vis hele sitatet...
Okay, konge! høres bra ut

Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Nei, pot skal ha litt brun farge i seg. Med mindre du sitter med noe b52 krystallpot, noe jeg tviler sterkt på. Ikke noe farlig å røyke.. Åssen lukter det? Kumøkk? Høy (sånn som ligger lagret på låve/høyballer etc)? eller bare god pot? Er veldig mye hybrid og hurtigdyrket ute om dagen.
Vis hele sitatet...
det lukter små søt granbar om jeg skal være så presis som mulig, som sagt, er min aller første gang, så har ikke tidligere erfaring med dette. Kunne ikke se så veldig mye frø (er kompisen min som holder stoffet, men vi "studerte" det sammen, hehe), men ellers var det noen stilker osv..vet ikke om det har noe å si
Sist endret av Steeler; 7. november 2009 kl. 01:26.
All musikk vil kunne bli bra. Men akkurat den musikken du eller dere liker til vanlig, vil bli MYE bedre, uansett om det er reggea eller death metal. Til røyking vil jeg egentlig anbefale "Symphony X - the odyssey", progrock og sangen er sånn at du cirka kan lage en video i hodet ditt til det når du er skev.
Uansett folkens, takker for all hjelp og oppklaring i "noob"-e rot jeg hadde stelt i stand Nå må hodet mitt få litt hvile ettersom svine influensan har ødelagt hodet mitt toalt, så jeg tar kvelden folkens
Jeg digger å hørre på metal mens jeg røyker, husker første gangene jeg røyka grønt og hørte på "Death" var magiske
er jo en veldi personlig sak da, dette med musikk Men jeg er/var selv metal head når ejg begynte å røyke, og har gradhvis blitt mer og mer soft. Elsker nå ræggi og annet chill. Metall blir for høyt og stressende for meg

Gl med first trip!
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Grunnen til at jeg lager tråd er vel mest for å samle opp informasjon, vil at alt skal gå 100% bra under sesjonen :P (Og om da musikken var med på å påvirke ditten og datten, ja du vet)
Vis hele sitatet...
Hehe, det høres ut som du skal reise til månen

Neida, bare rask sammen noe musikk dere liker å ta det med ro. For min del blir det meste utrolig bra, men favorittmusikken blir best. Er ikke alltid jeg orker å høre på musikk heller, det kommer helt an på situasjonen og feelingen der og da.

Liker du metal, kjør på. Om det blir for bråkete, sett på noe annet chill.

Men ikke anstreng dere for mye. Dere skal "bare" ta noen joints.

Personlig har jeg og folka alltid hatt en trang til denne sangen når vi røker: http://www.youtube.com/watch?v=OaMk3...rom=PL&index=1

Mulig det ikke er din type musikk overhodet, men prøv.
Sist endret av tafsern; 7. november 2009 kl. 13:26.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
men jeg sverger, gresset var litt brun farget, er dette rart? alt hjelp trengs nå
Vis hele sitatet...
Post bilde.
Vel.. du har kanskje lest tittelen ?

Metall musikk funker som bare faen. Kommer selvfølgelig bare ann på hva man liker å høre på til vanlig.
Forøvrig tror jeg det var Autopsy som spillte inn hele Mental Funeral når de var fjerne.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Hei!

Nylig fikk jeg og en kompis kjøpt 6g(4g er til de andre vennene som skal delta i "røyke" ringen :P) Grønt Weed som visst nok skulle være svart afghaner(hørt at det er "good shit"(?) .

Iværtfall, vi har tenkt å fyre det opp uka som kommer, og vi er veldig facinert av det faktum jeg har hørt rundt omkring at musikk høres mye bedre under rusen. Mens vi har lest/hørt at folk tar på masse Bob Marley eller techno lignende musikk, så er vi spent på om det er noe spesiellt grunn til dette?

Siden vi to er store Metal musikk entustiaster lurte vi på om det er noen som har erfaring med å høre på metal(Heavy-Death-Black evt) musikk under grønt weed rus? Siden det hadde vært helt rått om Metal musikken ble så mye mer fantastisk etter å ha fyrt opp revene

Beklager eventuelle skrivefeil etc!
Veldig positivt om noen Metalheads responderer til dette
- MCIRON \,,/,
Vis hele sitatet...

Okay. Pot er grønt og bladete. Hasj er brunt. Svart afghaner er hasj.
Pot med brune tråder i er det ingenting i veien med, det har med tørkeprosessen og hvor lenge den har tørket å gjøre.
Om du skal høre på musikk som passer seg burde du sjekke ut Trip-Hop sjangeren. Mye helt utrolig bra der. Sjekk ut disse linkene her, fører deg rett til luksusdigg musikk levert av youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=MFAq-OG2NhY
http://www.youtube.com/watch?v=ZX_mwDvcZ2I
http://www.youtube.com/watch?v=0n8CDUjkgyI
http://www.youtube.com/watch?v=5W1f8Zo4vdE
http://www.youtube.com/watch?v=ODhiWQ9mgPE
http://www.youtube.com/watch?v=lJJP83ylM9k
http://www.youtube.com/watch?v=Mlq0BJlDGT0
http://www.youtube.com/watch?v=ZKfEzadyrO0
http://www.youtube.com/watch?v=QD1Rah0QLCs

Husk å trykk HQ der hvor det er mulig
og å lukke øynene.
Metal er helt konge når du har røyka! Sett på Strapping Young Lad DVD og fyr opp en feit en
Bob Marley og annen stoner-musikk er kultur. Stoner-filmer er kultur. Lavalamper er kultur. Du blir ikke automatisk fan av det fordi du røyker cannabis.

En hører på musikk etter humøret. I mange tilfeller er det bedre å slå på noe skikkelig metal enn reggae.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Virker som om flere missforstår førsteposten: Han spør ikke etter musikkanbefalninger, så spar dere fra å gjøre dette til en listetråd over hva dere personlig hører på når dere er steine.
Beklager for noobe feil folkens, men
surret med hva det egentlig jeg hadde skaffet var pga at "dealern" hadde vist sluppet ut for SVART AFGHANER-Hasj (slik som jeg har forstått det), og at vi derfor vi fikk grønt istedet, hva slags type grønt det vet jeg ikke. OG ja, hele dosen er brun farget :P så da har vi fått oppklart det "noobe" rotet jeg skapte.

i tilegg TUSEN takk for all hjelp og respons, gleder meg til nåværende uka
som thisisfifty sa, det at det er svart afghan pot er bigtime bullshit. Afghan er hasj og grønt er pot. Veldig forskjellig. Men anyways, jeg hører ikke mye på metal til vanlig men mens jeg røyker elsker jeg det ass. Spesielt noe av det dream theater lager. Spaca metal. Weed har gjort meg mer åpen og allsidig når det gjelder musikk
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Afghan er hasj og grønt er pot. Veldig forskjellig.
Vis hele sitatet...
Vel, nå er jo hasj et produkt fra cannabisplanten, og afghan er ikke bare en betegnelse på visse typer hasj, men også diverse strains fra Afghanistan.

http://www.oregoncaregivers.com/images/Afghan_iNDICA-388x316.jpg
Dette er fra en plante som kalles Afghan Indica.

http://i105.photobucket.com/albums/m213/big_buddha_photos/Purple%20Afghan/6th-October-2007-Harvest-4/DSCF0031.jpg
Og dette er Purple Afghan x Cheese.
Sist endret av mentalmelt; 11. november 2009 kl. 02:36.
Jeg syns metal er utrolig deilig å høre på under cannabisrus. Anbefaler å sjekke ut Gojira og Meshugga, og Tool som er mer prog/art rock.
Sjekk ut musikkvideoen To Sirius fra Gojira. Den er veldig trippy. Spesielt på slutten! Helt fantastisk
Tusen takk for anbefalinger folkens, og som sagt, jeg har fått kunnskap nok til å skjønne forskjellen mellom hasjen/pot'en, var bare en såkallt "noobe" missforståelse mellom meg og dealern, var litt forvirra, men har fått oppklart hva det er ved hjelp av dere. Og en ting til, gleder meg som en unge til å høre på en dose metal under rusen på fredag!

Tar med Ipoden min som har mange fine skatter fra Rock/Metal verden, og jeg kommer til å ta med noen av anbefalingene også inn på den, så takk for engasjement og hjelp folkens!
jeg digger å høre på Harcore Punk når jeg er pissfjærn
Vel, gutter og kjerringer, dette gikk strålende hadde det helt fantastisk på fredagen, så takk for alle tips som var å få
Det finnes en metode som går ut på å legge i glass med vann slik at biprodukter planten inneholder blir "vasket" ut før man tørker den... Vann qurling eller kurling, husker ikke hvordan man skriver det. Uansett, man får vekk næringsstoffer planten inneholder ved en slik metode, og røyken blir mildere uten at det er nevneverdig mindre THC. Da det ikke løser seg opp i vann...
Ett kjennetegn er gjerne at marihuanaen får en brun farge da de fleste stoffene som gjør en plante grøn er vasket bort. Og røyken er mildere og mer smakløs i forhold til standard marihuana. There u have it, brun marihuana eksisterer.
Ikke at det er helt relevant med tråden, men nå vet dere det
Det er ikke noe man gjør viss man vil kun tjene penger på marijuana siden vekten går litt ned, uten at potensen gjør det. Og det er nok en litt mer ukjent metode, så det er nok derfor brun marihuana er veldig uvanlig. Jeg har ikke vært borti det, kun lest om dette..
Sist endret av sneipen; 19. november 2009 kl. 20:48.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Heisann. Det går helt fint å høre på black/death-metal under cannabisrus. Det kommer helt an på person og musikksmak Jeg hører mye på doom(Sabbath, Electric Wizard etc.) de gangene jeg røyker(I edru tilstand også).

Med det sagt, kan man fort få øynene opp for andre sjangre hvis man er rusa på cannabis. Personlig har jeg åpnet øynene for Shpongle, Infected Mushroom(trance i dine ører), Gong(Psyprog/jazz/rock) og slike "sære" band/artister. Dette etter å ha eksperimentert med forskjellige sjangre under påvirkning av cannabis.

Så som sagt: hvis du liker det i nyktern tiltand, kommer du også til å like det i ruset tilstand
Vis hele sitatet...
Jau, den elektriske trollmannen er en grei kar å ha i rusen, om enn noe treg av seg (Men det liker vi). Egentlig skrev jeg bare dette inlegget for å si at jeg liker profilbildet ditt
Er forøvrig veldig glad i Kyuss og Sleep.
Sitat av Sludge Vis innlegg
Jau, den elektriske trollmannen er en grei kar å ha i rusen, om enn noe treg av seg (Men det liker vi). Egentlig skrev jeg bare dette inlegget for å si at jeg liker profilbildet ditt
Er forøvrig veldig glad i Kyuss og Sleep.
Vis hele sitatet...
Hehe. Electric Wizard er virkelig det bandet som har betydd mest for meg de siste årene ja. Har klart å komme langt inn i mitt eget hode kun ved å høre på Electric Wizard. Jeg klarer faktisk å føle musikken på kroppen min.(Alt dette i edru tilstand)

Kyuss og Sleep er gode band det og. Yep!

Ble veldig off-topic her nå, minnje. Går vel bra
Sist endret av VinumSabbathi; 22. november 2009 kl. 02:12.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hehe. Electric Wizard er virkelig det bandet som har betydd mest for meg de siste årene ja. Har klart å komme langt inn i mitt eget hode kun ved å høre på Electric Wizard. Jeg klarer faktisk å føle musikken på kroppen min.(Alt dette i edru tilstand)

Kyuss og Sleep er gode band det og. Yep!

Ble veldig off-topic her nå, minnje. Går vel bra
Vis hele sitatet...
Går så bra så Hadde det forresten helt vilt når jeg smelte på ipoden under rusen, ble 10000x mer "in the zone" enn jeg vanligvis blir, og begynte å spille luftgitar som en gal osv var direkte AWESOME!
Hehe. Bra du hadde det fint
Ingen trenger å si at musikk nødvendigvis blir bedre på hasj. Jeg får noen ganger helt unike, syke og LANGE adrenalinkick av musikk når jeg ikke putter i kroppen min noe som helst. Hører jeg på musikk når jeg røyker blir det kanskje lettere å lage ett bilde av en situasjon i hodet
Nei, så absolutt ikke. Men personlig så synes jeg det er mye lettere å sette seg inn i musikken om man har valgt å bruke cannabis samtidig. Overhodet ikke noe man bør gjøre til en vane, da det etterhvert vil bli "kjedelig" å høre på musikk i edru tilstand.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Ingen trenger å si at musikk nødvendigvis blir bedre på hasj. Jeg får noen ganger helt unike, syke og LANGE adrenalinkick av musikk når jeg ikke putter i kroppen min noe som helst. Hører jeg på musikk når jeg røyker blir det kanskje lettere å lage ett bilde av en situasjon i hodet
Vis hele sitatet...
Jeg kan også få syke kick av og høre på musikk i nykter tilstand, men jeg må så absolutt si at musikk er best på cannabis eller annet sterkere psykadelika. Ihvertfall for mine ører.
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. november 2009 kl. 16:44.
Jeg for min del, får helt seriøst noia når jeg hører på metal.
"THIS IS THE END OF ALL HOPE! WE'RE DEATHANGELS SENT FROM ABOOOVE!"
blir helt forstyrra i huet da. begynner å lure på hvor de har tekstene sine, og om de er basert på sanne historier.
Metal er en ganske vid sjanger da. Ikke alle som synger om dødsengler og ihjælstukki bestemødre.
jeg er også metalhue. Nå er det en stund siden jeg har røyket. Men da vi begynte og røyke var det somregel kun metall det gikk i. Åpnet fort øynene for andre sjangre som reggea , psytrance og div. annet.

Kan anbefale deg denne http://www.youtube.com/watch?v=DB-3-...eature=related

Infected mushroom - heavyweight. Som jeg vil si er en konge sang. klart det er en slags trance. men med super gitarspilling , som kan minne om metalriff's. min mening hvertfall.
Den var jævlig rå THH-c

Kan også anbefale Wintersun - Starchild, Sadness And Hate, Sleeping Stars.
Gir en episk vinterfølelse, som om du prøver å overleve uti snøen. Helt episk. Som sagt. I was there, just 5 minutes ago
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Jeg vet ikke hvorfor noe pot er brunt, men annet er grønt, men jeg kan av erfaring si at det ikke er noe galt med brun pot.

Kanskje noen andre her som har peiling kan si litt om hvorfor. Eller du kan bruke google og søke selv.
Vis hele sitatet...
Brun weed er ofte cannabis som har blitt tørket med en metode som jeg ikke husker navnet på, men som enkelt går ut på at hvis man tar de nyhøstede budsene å legger de under vann i et badekar noen dager, skifter vannet hyppig for så å tørke de vanlig....Da blir det mindre vekt pr. effekt om det er lov å utrykke seg sånn=)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LoveToGrow: Det er vel Vanncuring du tenker på, her er en guide der man ser forskjellen på vanncuret og vanlig curet pot: http://www.rollitup.org/harvesting-c...er-cure-w.html
Sitat av Norther Vis innlegg
Den var jævlig rå THH-c

Kan også anbefale Wintersun - Starchild, Sadness And Hate, Sleeping Stars.
Gir en episk vinterfølelse, som om du prøver å overleve uti snøen. Helt episk. Som sagt. I was there, just 5 minutes ago
Vis hele sitatet...
Wintersun er konge!

Når jeg sist røyka så hadde jeg på Manowar/Judas Priest/Death på full guffe, fy faen..fikk såkallt "Ear"-gasm flere ganger \,,/,
Digger selv metal når eg røyker. Men musikk smaken min endret seg når jeg var stoner. Ble mye mer glad i rolig og gjentakende musikk. Men Dimmu Borgir - Sympozium og Hybrid Stigmata er definetift favorittene når jeg hører på metal og røyker.

Var på Behemoth konsert i Bergen når jeg var stein som ei rotte hehe. Det var garantert en opplevelse jeg kunne tenke meg å gjenta.

Jeg kan også høre på Cannibal Corpse, når jeg røyker. Jeg hører mye lettere hvor teknisk de spiller, noe jeg ellers ikke gjør siden cannibal corpse er bråk i mine ører når jeg er nykter.
Sist endret av itZsaiN; 28. november 2009 kl. 17:04.
Hør på Cannabis Corpse!