Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1049
Jeg hører gpu load i hif, som tittelen sier.
Jeg hører det bare når jeg spiller, og kan høre om jeg har høy eller lav fps. Hva faen, on board shielded high tech ultra audio osv liksom. Hehe.
I det siste hører jeg gpu veldig godt i sub, kan ikke si jeg har lagt merke til det tidligere, så er dette muligens rma?
I så tilfellet, gpu eller hovedkort?
Tviler på jeg gidder uansett, skjermkortet har litt coilwhine men er ikke så ille. Men skal innrømme det er litt itererende når jeg hører det i hifi, og spesielt subwooferen nå plutselig. Så er det gpu, kanskje jeg sender det inn. Se om jeg greier og snakke til med 1080ti med mellomlegg. Viss det er hovedkort, kanskje jeg kjøper lydkort senere da jeg savner noe bedre lyd.
Kjører analog signal ifra hovedkort. Skal du tro reklamen\fancy teknologi navn på det så kan jeg få 100x10 suround med 5d lyd. Så kanskje jeg skal sende det inn pga det kvaliteten skuffende og mitt gamle creative var mye bedre.
Sist endret av sneipen; 10. mars 2018 kl. 02:01.
Pc og hifi er bare trøbbel. For mye greier som kan påvirke lyden. Enkleste løsningen for hifi uten for mye krøll er chromecast som er koblet optisk til en dac.
Null stress med PC og HIFI, det setter bare noen kriterier til utstyret ditt. Bruker du stereo forsterker, surroundreciever eller en aktiv høyttaler? Hvis du bruker 3,5mm Jack rett i hovedkortet og inn i forsterkeren/høyttaleren så vil det komme støy fra hovedkortet i anlegget ditt, hovedkort er aldri godt skjermet, samme hva produsenten sier..

Hvis du har en forsterker med integrert DAC og en digital utgang fra hovedkortet ditt (typisk optisk utgang) så kobler du den til forsterkeren på den måten. Hvis forsterkeren din kun støtter analog signal så vil jeg anbefale deg å kjøpe en USB DAC, disse trenger ikke å koste mye for å gjøre en grei jobb.

Ikke kjøp en chromecast til det formålet, de er ment for musikk, ikke gaming osv.
Pcen er koblet til surround forsterker via analoge kabler. Jeg kan ikke bruke hdmi da forsterkeren ikke støtter 4k, så hdmi går rett til tv, me ska se om jeg kan får lyd gjennom tv eller digitalt fra pc.
Jeg er noe nysgjerrig på hvorfor jeg ikke har opplevt dette i så stor grad tidligere, pcen har vært koblet til slik i 1-2år uten at det har vært ett problem..
Høres ut som det er problemer med jordingen.
https://www.dinside.no/data/bli-kvit...egget/61714093
Har du digital utgang fra tv-en så fungerer det også fint.

Kobler du digitalt så vil ikke det være ett problem med støy, ved mindre du alltid har støy i høyttalere/sub når ingenting er koblet til forsterkeren. Da kan det ligge i jordingen.