Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 994
Hei, noen som vet om jeg har mulighet og komme inn på Y-veien ingeniørstudie når jeg mangler realfag, selv om jeg har studiekompetanse? eller må jeg ta ett ekstra år/halvår med r1 r2 og fysikk 1 siden jeg allerede har studiekompetanse..?

Ser det står at y-veien er for folk uten studiekompetanse men sparer jo ett år om jeg har muligheten og komme inn på dette isteden for realfag først..
Y-veien er vel mest ment for de som har yrkeserfaring og vil ta høyere utdanning.

"Opptak til studier gjennom Y-veien forutsetter at du har relevant fagbrev, svennebrev eller yrkeskompetanse fra videregående skole."
Som et alternativ så kan du kjøre tresemester-ordning...
Sånn hvis du ikke har fått med deg det som en mulighet.
Trådstarter
6 0
Ja har fått med meg tresemesterordningen, takk for tipset men den er uheldigvis ikke på universitetet jeg ønsker og gå på..
Da ser du på forkurs eller R1, R2 og fysikk. Voksenopplæring eller privatist.

Lykke til, anbefaler deg å ta de fagene grundig for det får du igjen for. Det er ikke svada.
Trådstarter
6 0
Takk for det Yalla