Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2994
Hei!
Jeg har siste tiden prøvd amfetamin, og fikk svært smaken for dette! Jeg tar det stort sett kun i helgene da jeg drikker, men tar en meget sjelden gang en liten en for å få en boost i hverdagen. Skal sies at jeg for tiden er sykemeldt, så dette er ikke noe jeg gjør i jobb.

Jeg er medisinert med lithium, lamictal og zyprexa for min sykdom bipolar type 2. Hva tenker dere om å bruke amfetamin mens jeg går på disse medisinene? Eller sammen med diagnosen i det hele? Er det noe spesielt jeg bør være obs på?
Skal sies at jeg kun kjenner kvalitet dealer, så det jeg får er ikke buffa ut med masse piss.
Takker for svar
Hadde vært veldig forsiktig vertfall. Stor fare for at du blir avhengig.

Rus og bipolar diagosne skal man være forsiktig med ass.

Og med tanke på at du bruker Lithium blir du kanskje psykotisk i oppe periodene eller? Tror mani/hypomani og amf ikke er den beste komboen.
Sist endret av FLITDCOT; 8. mars 2018 kl. 07:37.
Lithionit og amfetamin kan blandes i utgangspunktet, men lithium kan muligens blokkere eufori aka dopamin.

Zyprexa og amfetamin dreper deg ikke eller noe sånt, men husk at amfetamin fucker opp en person. Zyprexa kan hjelpe deg mot oftere psykoser fra amf fordi zyprexa ofte brukes mot schizofreni.

Lamictal ....

TS: Du kjøre en VELDIG farlig sti. Din cocktail med schizofreni, manisk, epilepsi, bipolar medisin osv. + shady amfetamin som gjør friske mennesker til zombier.
Overdrevent bruk av dette VIL 110% bite deg i rumpa, vær forsiktig med den her cocktailen. Har vitne til venner som går fra "fuck amf" til bli en bruker, alt dem trengte var dexamin + harde tider...
Høres ut som den typiske oppskrift på hvordan bli svingdørspasient i psykiatri. Mennesker som tar amf og div. antipsykotika er overrepresentert innen psykiatri. Lykke til
Snakk med fastlegen din som har gitt deg medisiner om dette. Bare påpeke dette ikke er noe fast og kun en helg i blant. Fastleger har taushetsplikt, og skal kun gi beskjed til fylkesmannen dersom de mener at rusmisbruk påvirker kjøringen ifm førerkort.

Er du på god talefot med fastlegen og du har en seriøs fastlege er det ingen problem. Jeg har feks tatt blodprøver ifm steroider og er åpent om dette flere ganger og ingen problem. Fastlegen sin skal man kunne stole på
Trådstarter
Takk for alle svar!
Jeg har blitt psykotisk 1 gang under en hypomani periode, men ellers er jeg bare høyt oppe, men normalt ikke psykotisk.

Jeg har en god stund vært veldig stabil, og det var derfor jeg følte meg moden for å teste ut amfetamin.
Ellers kjenner jeg at det er lett å bli hekta! Suget kommer med en gang jeg drikker, så mest fornuftig ville det vært å holde seg helt unna!
Jeg har en liten pose igjen nå, og mye takket være deres innspill skal jeg kun ta ferdig den posen, så er jeg ferdig med det! Gidder ikke å få et rusproblem nå som livet endelig stabiliserer seg..
Som sagt, fastlegen er personen som skal hjelpe deg og støtte deg uansett hva. Har du et litt godt forhold er det ikke noe problem å spørre vedkommende om råd og hjelp
Trådstarter
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Som sagt, fastlegen er personen som skal hjelpe deg og støtte deg uansett hva. Har du et litt godt forhold er det ikke noe problem å spørre vedkommende om råd og hjelp
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal til legen snart, så jeg blir vel å ta det opp da. Jeg har et godt, noe uformelt forhold til han, så jeg tror han vil ta det pent. Når det gjelder det å melde det vidre mtp. sertifikat, mistet jeg det uansett for typ 1 måned siden, så den biten bekymrer meg ikke
for all del ikke nevn narkotika, om du har/vil beholde førerkort, å andre goder i samfunnet.
Fastleger har IKKE taushetsplikt angående illegale narkotiske stoffer.
ALDRI si at du bruker ditt å datt, en sjelden gang.
Det er privat, å bør seg holdes innen husets 4 vegger, om du ikke vil ha ekstra pes av ymmse slag.
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
for all del ikke nevn narkotika, om du har/vil beholde førerkort, å andre goder i samfunnet.
Fastleger har IKKE taushetsplikt angående illegale narkotiske stoffer.
ALDRI si at du bruker ditt å datt, en sjelden gang.
Det er privat, å bør seg holdes innen husets 4 vegger, om du ikke vil ha ekstra pes av ymmse slag.
Vis hele sitatet...
Skjønner tanken, derfor jeg har kvidd meg for å si noe tidligere. Men nå når jeg likevel ikke har førerkort, tror du det har noe å si da? Kan jeg risikere å måtte gå på pissings når jeg skal få igjen førerkortet?
Nei, men skulle du knekke bein feks, eller slite med angst å søvnproblemer senere i livet, så må du regne med å få kun paracet/ibux mot smerter, angst kanskje Truxal blir kasta etter deg Og søvnproblemer, jau da får du quetiapin/seroquel.
Pluss at du mest sannsynelig må levere negative pisseprøver 6mnd/1 år før du kan kjøre opp, om du ønsker det en gang, desverre.
Enda værre er det om du har barn i livet ditt, vær obs obs obs, ingen i etat eller helsevesen er "din venn".
Kan forøvrig love deg, at paracet å Ibux mot benbrudd er jæææævli kjipt.
Trust no one!

Har sett Bipolære folk på speed, er ikke beste mixen å kjøre pga av lidelsen, da tar jeg ikke med fastsatt medisinering med i likningen heller.
Ubermanisk
Sist endret av Eyeamare; 8. mars 2018 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Nei, men skulle du knekke bein feks, eller slite med angst å søvnproblemer senere i livet, så må du regne med å få kun paracet/ibux mot smerter, angst kanskje Truxal blir kasta etter deg Og søvnproblemer, jau da får du quetiapin/seroquel.
Pluss at du mest sannsynelig må levere negative pisseprøver 6mnd/1 år før du kan kjøre opp, om du ønsker det en gang, desverre.
Enda værre er det om du har barn i livet ditt, vær obs obs obs, ingen i etat eller helsevesen er "din venn".
Kan forøvrig love deg, at paracet å Ibux mot benbrudd er jæææævli kjipt.
Trust no one!

Har sett Bipolære folk på speed, er ikke beste mixen å kjøre pga av lidelsen, da tar jeg ikke med fastsatt medisinering med i likningen heller.
Ubermanisk
Vis hele sitatet...
Ok, takker for tipset! Du har nok helt rett. Skal holde det for meg selv
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke tro at alle som svarer her har erfaring med å oppsøke legen angående bruk av narkotika...

Desverre kan man ikke stole på at det ikke vil få konsekvenser å si noe til legen.
Som Eyeamare sier har man lite å tjene på å ta opp bruk av illegale rusmidler for å få tips og gode råd.
Han vil uansett si at du må holde deg unna. (Noe som jeg tror er lurt).

Du kan bli stemplet i journalen, da kan du få problemer med å få medisiner du trenger.
Eller enda verre, amfetaminen kan utløse en manisk/depressiv periode.
Du kjenner din lege best tho, føler du at du kan stole 100% på han så må du for all del bare spørre.

Jeg tror du gjør lurt i å holde bruken til et absolutt minimum, helst ikke noe i det hele tatt. Kjedelig å risikere noe når du har en stabil periode.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke tro at alle som svarer her har erfaring med å oppsøke legen angående bruk av narkotika...

Desverre kan man ikke stole på at det ikke vil få konsekvenser å si noe til legen.
Som Eyeamare sier har man lite å tjene på å ta opp bruk av illegale rusmidler for å få tips og gode råd.
Han vil uansett si at du må holde deg unna. (Noe som jeg tror er lurt).

Du kan bli stemplet i journalen, da kan du få problemer med å få medisiner du trenger.
Eller enda verre, amfetaminen kan utløse en manisk/depressiv periode.
Du kjenner din lege best tho, føler du at du kan stole 100% på han så må du for all del bare spørre.

Jeg tror du gjør lurt i å holde bruken til et absolutt minimum, helst ikke noe i det hele tatt. Kjedelig å risikere noe når du har en stabil periode.
Vis hele sitatet...
Sant det du sier der.. ja, jeg har bestemt meg nå. Når det er tomt, er det slutt!
Jeg er bipolar2 og har tatt amfetamin i perioder. Det er sant som skrevet før her, det biter deg tilslutt i ræva. Psykoser, depressive perioder, hadde holdt meg unna. Det funker en stund, men det lager problemer på sikt.