Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1611
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Tenkte å skaffe meg alkometer for å være på den sikre siden når jeg skal kjøre. Greia er at jeg ikke drikker, røyker kun grønt. Spørsmålet mitt er om alkometer slår ut på THC / CBD.

Har sett på dette:

https://www.testhelsen.no/produkt/al...#product-tabs2
"Øko-Terrorist"
Nei, det ligger i navnet Alkometer, det måler Alkoholnivå(og kun det). Skal du ha noe tilsvarende for THC må du ha noe som tester spyttprøver, og da snakker du en del tusen kroner(finnes noen engangs tester men usikker på hvor pålitelige de er)...
Sist endret av tr80r; 28. februar 2018 kl. 22:56.
De nye måleinstrumentene til politiet tror jeg tar alt i samme slengen, både alkohol, thc, benzoer og det som er. Det vil si at om man blir stoppet i promillekontroll vil ethvert stoff gi utslag om en er nødt til å blåse, slik er det hvertfall i Bergen slik jeg har forstått.
Sitat av pulpjohnny Vis innlegg
De nye måleinstrumentene til politiet tror jeg tar alt i samme slengen, både alkohol, thc, benzoer og det som er. Det vil si at om man blir stoppet i promillekontroll vil ethvert stoff gi utslag om en er nødt til å blåse, slik er det hvertfall i Bergen slik jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
Nei, alkometer er forsatt kun alkometer. Til narkotika har mange biler nå spyttprøvemaskin. Tar en pinne i kjeften du skal fukte en god fem minutter og så vente fem minutter på svar.

Slo ut på meg en gang på benzo selv om jeg ikke bruker noe, rett etter en kopp kaffe. Fikk heldigvis lov til å ta urinprøve på Statoil og den var ren. Ellers hadde jeg vært uten førerkort 2-3 uker I påvente av blodprøve......
står i både produktinformasjon og anmeldelser på siden du linket at dette brukes til måling av promille/alkohol.
Sist endret av Sondre; 1. mars 2018 kl. 02:43.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Min behandler lo godt når han fortalte at Politiet skulle lage en utblåsingsmaskin som i realtid skulle vise påvirkning av benzo, cannabis og annet. Han mente dette ikke var medisinsk mulig. Spyttprøvene er vist ganske effektive, men også noe usikre.

Selv kjører jeg ikke bil, og har ikke motivasjon for 6-9 mnd uten røykings for å få lappen. Da kan jeg heller ta bussen...