Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2114
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får resept på sobril mot panikkangst. Effekten sobril har på angsten synes jeg er ganske god, men problemet er hvor lang tid det tar før den virker. Noen ganger opp mot tre timer. Dette fører til at jeg tar tabletter unødig - rett og slett for å være på den sikre siden. Har brukt en del rivotril (ikke på resept), og der kommer virkningen ganske fort.

Jeg blir også svært trøtt (og sløv) av sobril, i motsetning til rivotril. Er dette en forbigående effekt?

Valium har jeg ingen erfaring med, og lurer derfor på hvordan valium fungerer kontra sobril? Valium har en mye lengre halveringstid, men hvor fort kjenner du effekten? Er trøtthet og sløvhet like vanlig med valium, eller blir man litt klarere i hodet (slik som på xanor).
Effekten kommer etter en halvtime ca, og ja, man blir like sløv av valium.
Legger du valiumen under tunga kommer effekten etter ca 15 minutter.

Blir du klarere i hodet av Xanor?? Hos meg er det motsatt. Rivotril og valium er jeg forholdsvis klar på, xanor blir jeg sløv og slapp.
Er jo individuelt, men jeg foretrekker sobril over valium. Tar lang tid før sobril virker hos meg også. Valium virker etter 10 minutter, men problemet er at effekten forsvinner omtrent like fort som den kom og jeg sitter med angst igjen. Sobril gjør meg avslappet i flere timer.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Har prøvd Sobril, Vival, Valium og Stesolid. De tre sistnevnte er i utgangspunktet det samme. For meg var det likevel en tydelig følelse av at Vival er det beste. Legger jeg den under tunga går det 5-10 minutter før den slår inn, og jager den store stygge klumpen i brystet bort. Sobril føler jeg har en mer langtidsvirkning. Kjenner jeg om morgenen at jeg har en kjip dag, kan Sobrilen gjøre hele dagen glad. Mens Vival funker som "nødbrems" på det som er gode dager, med mørke stunder.

Stesolid og Valium, som jo i utgangspunktet er det samme som Vival føler jeg virker tregere. Men dette kan være placebo, eller det kan påvirkes av hvilke "stoffer" selve tabletten er satt sammen av. Mener å ha lest at selv om virkestoffet er det samme i Stesolid, Vival og Valium, så er det andre "sukkerstoffer" som utgjør resten av tabletten. 5 mg er jo ikke mye masse å snakke om.