Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 57308
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Disse to artiklene skal dekke det greit tror jeg:
http://alistapart.com/articles/customcorners
http://alistapart.com/articles/customcorners2

Det enkleste er vel å ha et ensfarget div også med de avrundede hjørnene med «negativ avrunding» hvis du skjønner hva jeg mener, slik at den originale bakgrunnen er rosa/blå i div-et, mens avrundingen skjer vha. hvit grafikk som går ut mot resten av siden sin bakgrunn? Jeg innbiller meg ihvertfall det.
Jeg benytter meg av den siden støtt og stadig. Har alltid likt den siden. Bruker den bare når jeg sender melding. Har smsmania så jeg får ikke brukt biip så mye men nok
Sitat av Stormen
Siim, jeg foreslår at du fikser det selv - fordi det gjelder nemlig kun deg.. Det virker som om det er noe galt med Java-installasjonen din. Avinstallér Java, og installér på nytt fra Java.com. Og ikke våg å spørre meg hvordan du avinstallerer eller installerer noe...
Vis hele sitatet...
Greit. Har gjort det, men får fortsatt samme problemet...
Jeg er litt skeptisk til biip.no... Broren min er registrert der, og betaler den faste summen i mnd for ubegrenset sms, men plutselig kom det opp at han ikke hadde flere gratis sms igjen. Hva kan dette komme av Stormen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm... Det vet jeg ærlig talt ikke. Det kan ha skjedd en bug/feil eller lignende. Isåfall foreslår jeg at han kontakter , så fikser nok kundeservice opp i saken rimlig raskt :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Oppdatering:
Mulig dette vil bli oppfattet som reklamering, men det er også relevant i forhold til denne trådens opprinnelige budskap. (som tross alt ble ganske populær) Videre hadde jeg satt stor pris på tilbakemeldinger av teknisk og/eller designmessig art.

Derfor, uten videre forsinkelse melder jeg:
Du kan nå også kan sende ubegrenset gratis via mobile.biip.no!

For å sitere min originale post:
Du kan sende en eller 1000 SMS om dagen; vi gir katta, så lenge du er medlem.
Vis hele sitatet...
nFF'erne er de første i Norge som får vite dette, og foreløpig er dette bare en test-tjeneste tilgjengelig via mobile.biip.no.. En større lansering kommer etterhvert.

Sjekk dette gjerne med deres mobiltelefoner, og meld tilbake hva dere syntes
Jeg må bare si at jeg er mektig imponert over hva du har klart med biip stormen. Et stort klapp på skulderen til deg.
Må også inrømme at jeg er utrolig imponert, og ikke minst over reklamens makt...

Men tilbake til mobile.biip.no
Hvorfor skal jeg gidde å koble opp på wap/gprs/osv for å sende en sms, når jeg kan sende den rett fra mobilen? Penger koster det uansett, så gratis blir det heller ikke.
Men siden var jo fin, det er ikke det... men wap er ikke det jeg bruker mest for å si det sånn, så jeg er nok ikke din målgruppe i det heletatt, så da lurer jeg. Hva er din/deres målgruppe?

Og, jeg sendte en sms fra mobile.biip.no Og avsender ble 479112(legg til 4 siffer)... uten "+" eller "00", så mobilen min skjønte ikke helt den.
Sist endret av Frenor; 26. september 2006 kl. 23:16. Grunn: Skrev som en fjortiss... :S
Selvsakt blir det ikke gratis, men billigere blir det iallefall om du logger på via GPRS. Om du har WLAN på mobilen og tilfeldigvis skulle gå forbi noen med et WLAN å koble seg på, vil jo dette bli gratis
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Bobsaget, Frenor, takk for ros :-)

Frenor, det kan hende du ikke er i målgruppen, men å sende SMS via mobile.biip.no vil være MYE billigere enn tradisjonell SMS... Dersom du f.eks sender 100 SMS, så vil kanskje trafikkavgiften for dette i GPRS-nettet komme på (max) 1 krone, mens det ville ha kostet minimum 40 kroner ellers. Sender du 1000 SMS via mobile.biip.no, så har du effektivt spart ca 390 kr - og mange unge mennesker sender jo mer enn 1000 sms, bare på en måned alene.

nPulz, jepp - det stemmer... Er du i et wlan så er dette gratis.
Jaja, det kan godt hende at jeg sparer på det, men jeg tror det ikke er så mye å hente hvis du skal koble deg på og laste siden hver gang. Jeg vil anbefale f.eks sms.biip.no eller mobile.biip.no/sms så man slipper loadingen av hovedsiden. det vlir vel noen kroner å spare på det etterhvert også...

Ja, jeg har jo wlan, så jeg kan jo bruke det og, men jeg synes det blir litt kronglete.

Summa sumarum (eller hva det heter): 1.Sikkert lurt, men er ingen fast bruker, men tror kanskje det blir noen meldinger i måneden.
2. Direkte-link.
3. Er det antallsbegrensning på denne også?
er sånn vanlig medlem på biip, hvor mange gratis sms kan jeg sende om dagen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
På mobile.biip.no vil du kunne sende ubegrenset gratis sms - i motsetning til web, hvor man kun kan sende 25 gratis sms i måneden (tror jeg.. Er en stund siden vi satte opp de grensene) ;-)

Når det gjelder direkte-link, så skjer nok ikke det - fordi vi vil at folk skal begynne å bruke communit-delen på mobile.biip.no også.. Den er faktisk veldig bra; kult å sitte å bla i profiler og sende innboksmeldinger til folk, f.eks mens man sitter på bussen og lignende :-)
Jeg har nå testet mobile.biip.no via mobilen noen dager. Og har ikke noe annet en bare skryt å komme med til deg Stormen. Igjen har du fått det til, imponert

Det jeg savner på mobile.biip.no er en mulighet for og se hvor mange tegn man har skrevet når man skal sende sms. Jeg har funnet ut at man kan skrive så lange meldinger man bare vil, men selvfølgelig blir bare en liten del av den sendt.

Er vel ikke så alt stor jobb og få inn en løsning lignende som på biip.no hvor man ser hvor mange tegn man har igjen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk skal du ha, Exzlator. Jeg er rimlig overbevist om at mobile.biip.no vil bli en suksess selv; vi må bare få opp trafikken der.. Og det begynner vi med denne uken :-)

Når det gjelder tegn-tellingen, så kan man faktisk ikke benytte en slik "nedtellings-funksjon" som er på Biip.no, da dette krever Javascript - noe som kun finnes på et fåtall telefoner. Men, når du sier det, så kan jeg faktisk sette "Max antall tegn" på selve <textarea>, ved bruk av WCSS (CSS-specen for WAP).. Så det skal vi få fikset. Tusen takk for tipset!
Biip.no har en begrensning på 4 sms hvert minutt, noe som sikkert gjelder for mobile.biip.no ?

Om man sender 4sms fra mobile.biip.no under 1 minutt og skal sende den 5 så får man ikke opp noen melding om at man har sendt for mange sms som man gjøre på biip.no
Det som kommer opp til meg er "The page cannot be found" Vet ikke om dette er meningen fra deres side, eller bare at dere har glemt og lage en side som sier at man har sendt for mange sms.
Har ikke testet dette via mobil enda.

Er vel ikke så veldig mange som sender flere en 4 sms hvert minutt fra mobil. Men tenkte bare å si ifra om problemet
Bare lurte på en ting, hvorfor har dere reklame for inpoc.no på siden deres? Er ikke de en konkurent? Dvs at dere reklamerer for en konkurent (som betaler for det)

Men likte mobil siden til biip. Gjør det litt enklere å sitte på mobilen, istede for å laste hele biip.no siden ned.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Vi har reklame for Inpoc fordi det er en testkampanje, hvor de betaler forholdsvis mye.. Men de kommer nok ikke til å være der så veldig lenge :-)
Hvorfor har dere en sperre på 1 sms per melding? Skriver du mer tegn en det telleren viser så kommer ikke det med på meldingen.

Hvorfor kan dere ikke sette opp denne til ubegrenset så lenge ikke meldingen overskriver det reglemanget sier?
Eller isåfall sette opp denne til 2 meldinger? Meldingen man skriver via pc tastaturet pleier og bli en del større en det man gidder og skrive med mobilen, ettersom det går 4 ganger så fort.

Hvis dette ikke er en mulighet. Hadde det isåfall vært en mulighet og skrive dette opp under denne boksen som man skriver meldingen i? Sånn at man får beskjed om dette.


Har opplevd dette ganske irriterende mangen ganger ettersom jeg skriver store meldinger og det viktigste som gir hele meldingen kommer til slutt. Det kommer ikke med. Det er ganske enkelt sagt kjipt.


Takker for svar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
usertitle import
bleh's Avatar
I dag, 08.12.06 kl 09:42, fungerer det ikke å logge inn på biip.no. Får ikke opp noen melding om feil passord/nummer (har sjekket 12 ganger at det er skrevet riktig), får bare tilbud om å bli medlem. Skjer?
Jeg kom inn med en gang, kanskje du bare skal drøye litt også prøve senere.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
I og med at jeg selv får logget inn, og vi har ca 850 innloggede brukere nå, så regner jeg med at dette kun er et problem hos deg. Til neste gang, sjekk gjerne på forsiden av Biip.no for å se om dette kun gjelder deg - det står det f.eks "850 pålogget"... :-)

Det er så sinnsykt mange folk som mailer kundeservice, og begynner å klage på ting. Så sier de gjerne: "Jeg har sjekket det 12 ganger, det er DERES SKYLD - FIKS DET NÅ!!!!!!!"... Også logger vi f.eks inn som de, sjekker at det fungerer, og mailer tilbake: "Joda, dette er bare din egen skyld"... Merkelig nok får vi aldri svar tilbake på sånne mailer
usertitle import
bleh's Avatar
Hehe joda, men det kommer opp at jeg har oppgitt feil kode til registrering av ny bruker. Altså der man kan sende melding og fylle inn koden du mottar på sms. Har brukernavn og passord til 3 forskjellige nummer, og ingen av de funker. Men dette har vel noe med pcen, nettet eller noe her jeg sitter med å gjøre. Det fungerte i går iallefall. Men samma faen, inpoc funker iallefall
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
bleh, det er fordi du trykker Enter når du står på den siden.. Du trykker da egentlig "registrér ny bruker" - fremfor å logge inn.

Gjør følgende:
Skriv inn brukernavnet og passordet ditt, også trykker du med MUSA på "Logg inn"-knappen under feltene. Voila - du klarer å logge inn!
usertitle import
bleh's Avatar
Faktisk ikke. Det må være noe rare greier her. Men uansett la oss glemme det.
Prøv å slett kakene som nettleseren din baker når du besøker biip.no. Prøv en annen nettleser.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bleh
Faktisk ikke. Det må være noe rare greier her. Men uansett la oss glemme det.
Vis hele sitatet...
Når du seier la oss gløyme det, så tyder allt på at nettopp det Stormen sa var problemet, men at du er for flau til å innrømme det, aight?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
vidarlo, hehe... Du har et poeng. Bleh, send meg gjerne en PM - så kan jeg søke deg opp, og forsøke å logge inn med ditt brukernavn og passord? Også kan jeg poste en beskjed om hvordan det gikk her etterpå? :P
usertitle import
bleh's Avatar
Nå er jeg hjemme og her fungerer det utmerket. Grunnen til at jeg sa at vi kunne like gjerne glemme det var fordi jeg fant ut at det sikkert hadde noe med nettet jeg satt på å gjøre uansett.

So eat a...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Nei, nettet er ikke en valid feilfaktor i dette tilfellet. All kode er ASP.net, som f.eks også PHP kjøres serverside. I og med at du klarte å poste informasjon mot vår server, og fikk en feilmelding tilbake, så må det rett og slett være feil input; nettet du sitter på kan ikke "fordreie" riktig input til å bli feil input - mellom dine tastetur-trykk og vår server :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er grunnen til at jeg ikke kan godta 176 dager gamle venneinvitasjoner?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Uvisst. Hvis du mailer med problem-info + ditt brukernavn, så kan noen logge inn og feil-diagnosere akkurat din konto :-)
Jeg logger på en gang, så kommer det opp den svarte reklame siden, også trykker jeg fortsatt, så kommer default siden med passord og tlf nummer igjen. Så må jeg logge på en gang til. Da kommer jeg inn på profilen min..
Stormen, det suger at jeg må klikke på «Logg inn!» for å logge inn. Hvorfor kan jeg ikke bruke enter-knappen min? Jeg nekter herved å logge inn før dette er fikset.

Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
loathsome, jeg beklager så meget min Herre. Dette er noe vi ikke har prioritert, men jeg skal umiddelbart sette vår beste Mann på jobben - den godeste Herr Digital Hybrid fra nFF :-)
Sitat av loathsome
Stormen, det suger at jeg må klikke på «Logg inn!» for å logge inn. Hvorfor kan jeg ikke bruke enter-knappen min? Jeg nekter herved å logge inn før dette er fikset.

Vis hele sitatet...
Øh... Hva slags jalla hjemmesnekra møkkabrowser er det du bruker? Jeg har testa akkurat det du påpekte i følgende browsere: Opera 9, Firefox 2, IE6, IE7 og Safari.

Kanskje du bør sjekke maskinen din enda en gang for virus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://biip.no/mad_dog

Ikke min profil, men rettere sagt en liten "advarsel"

"Se hva jeg fant liksom"
Sist endret av catolh; 24. januar 2007 kl. 09:00.
▼ ... over et år senere ... ▼
altså, bare sånn forresten, man kan sende så mange gratis sms man vil fra pcn med yahoo messenger, kan få svar der også. skjønner ikke va folk fomler med... :P
Nå er jo dette en ganske gammel post da :==)

Biip har vel gjort det bra de, mottar enda spam fra di så og si vær dag på gmailen min om at noen har lagt meg til som venn der. (har ikke lagt bruker der )
14 dager gratis!
- Ubegrenset gratis SMS
- Få credits verdt 29 kr
- HTML i profilteksten

du sa at det er i en månde?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av joss2k
Nå er jo dette en ganske gammel post da :==)

Biip har vel gjort det bra de, mottar enda spam fra di så og si vær dag på gmailen min om at noen har lagt meg til som venn der. (har ikke lagt bruker der )
Vis hele sitatet...
Etter at eg valgte å ikkje motta e-postvarsel har eg heller ikkje gjort det, så ser ikkje heilt problemet. Biip sender uansett ikkje spam (i.e UCE).
Biip er konge det. Før var det reklame bak sms, men den er borte nå tror jeg.

Stormen, kunne ikke alle nFFere blitt plussere? hehe
Hva med Ung1881 det er det jeg bruker Gratis der også <3
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av loathsome
Stormen, det suger at jeg må klikke på «Logg inn!» for å logge inn. Hvorfor kan jeg ikke bruke enter-knappen min? Jeg nekter herved å logge inn før dette er fikset.

Vis hele sitatet...
Og, eh. Kremt tror jeg du er utestengt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av catolh
http://biip.no/mad_dog

Ikke min profil, men rettere sagt en liten "advarsel"

"Se hva jeg fant liksom"
Vis hele sitatet...
http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article525111.ece

Samme fyr.

Litt av en verden.
Kan du sende fra andre nummer enn ditt eget?
Har fått en del meldinger av biip.no etter jeg har registrert meg.. Spam sucks dude
og om jeg husker riktig så har ung1880/1881.no ubegrenset med meldinger. + zero spam

men er mange som bruker disse tjeneste så er nok bra for noen
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
FakeSkjegg, nei, du kan kun sende fra det nummeret du er registrert med.

NevS, siden oppstarten i 2005 har vi sendt ut ca 15-20 reklame-SMS. Totalt. Disse er blitt solgt mot ulike målgrupper, så hvis du f.eks er 17 år, så tipper jeg at du skal ha mottatt ca 8-10 reklame-SMS i løpet av 3 år. Det mener jeg er et akseptabelt tall, tatt i betrakning at du i løpet av samme periode vil ha kunne sendt:

25 gratis sms om dagen x 365 x 3 år = 27.375 gratis sms totalt.

Dette altså for å ha mottatt 8-10 reklame-SMS :-)

Samtidig: Vi får inn veldig mange klager fra folk som klager på meldinger de har mottatt - som vi aldri har sendt ut. Folk blander sammen mobilaktørene, og klager til oss - selv om vi kun sender ut fra nummeret 2210 eller "Biip.no". Folk føler seg rimelig dumme, når jeg f.eks peker på det faktum at det står "Eurobate" som avsender i SMSen - samtidig som de henvender seg til "Biip.no kundeservice"...
Du kan jo bruke telefonkatalogen 1881 og :P ubegrenset sms hele tiden! Alltid! trenger bare å registrere seg, trenger ikke bilde, så du kan være safe
Sitat av kaktusen
Du kan jo bruke telefonkatalogen 1881 og :P ubegrenset sms hele tiden! Alltid! trenger bare å registrere seg, trenger ikke bilde, så du kan være safe
Vis hele sitatet...
Er ikke ubegrenset lengre. Pga av scripts o.l. som ble brukt for massive spam har de satt en begrensning pr. dag.