Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  768 111190
La meg aller først, før noen fra nFF-møtene begynner å sjekke hvem som har forsvunnet fra #nFF, fastsette at denne posten er rent teoretisk. Jeg har ikke drept noen, og jeg har ingen planer om å kverke noen innen den nærmeste tiden (ingenting konkret, iallefall). Dette er pur underholdning og tankelek.

Sett fra en morders synspunkt er det ikke så veldig vanskelig å drepe noen: Mennesker er sårbare, og de fleste tilbringer en del timer hver dag alene og utsatt for eventuelle mordere. Alikevel blir de aller fleste tatt for drapet. Hvorfor? Det koker ned til tre ting.
[list=1][*]Motiv: La oss innse det, hvis man planlegger å rent teoretisk drepe noen, så er det første de som etterforsker leter etter er noen med motiv. Det er ikke så stor sjanse for at man slipper unna med et drap på mattelæreren sin hvis man stryker i faget, og det er på ingen måte lurt å velge noen man kjenner, men da mister de fleste grunnen til å drepe noen.[*]Åsted: Denne er tricky, siden man kommer til å etterlate spor på åstedet som fører til at man kan bli tatt.[*]Liket: Hva skal man gjøre med sitt nyanskaffede lik? Det er ikke lett å bli kvitt det.[/list=1]
Dette er grunnprinsippene bak drap. For det mytesomsuste "perfekte mord" på film, må alle disse tre punktene elimineres. Da jeg ikke er interessert i å høre om hvordan folk har tenkt til å holde åstedet rent eller hvordan de skal unngå å ha et motiv (men hvis dere er hensynsløse psykopater må dere gjerne søke på crewjobben ). Det litt mer underholdende er hvordan man blir kvitt liket. 70 kg forsvinner ikke særlig lett, spesielt ikke i folksomt område. La oss ha et tankeeksperiment - Hvis du hadde drept noen, hvordan ville du blitt kvitt liket?

Forutsetningene er at man ikke har noe motiv (eller godt alibi) og at mennesket er drept på en forholdsvis gjennomført måte: Ingen skytevåpen, heller noe i de baner av forgiftet mat, skader etc. Ikke noe søl og slikt som sporer tilbake. Dermed er det bare punkt tre på lista igjen.

Selv har jeg tenkt litt på noen teoretiske muligheter. Å grave ned liket er jo selvsagt, men man må frakte liket langt for å komme til et egnet område, og det innebærer vitner og mangel på alibi hvis det oppdages. Man trenger også hjelp for å traske opp i skauen med en 50-100 kg med dødvekt (Er jeg ikke morsom?).

Å slenge liket ut i elva med ballast gir også problemer: Hvis man putter det i en plastpose vil råtningsgassene utvide posen, og ettervært lage en fin ballong på bunnen av sjøen. Tau varer heller ikke evig, og hvis det tar tilstrekkelig lang nok tid, vil liket komme opp til overflaten igjen, enn om med et bein mindre.

Rent teoretisk selvsagt, hvordan gjennomfører man det perfekte mord?
Kan en begå det neste perfekte mord hvis en ser nok FBI-files og forensic detectives?
Fakta er jo at mange saker går uoppklart, FBI-files og slikt er ren propaganda slikt. I de tilfellene hvor en tilfeldig gjerningsmann dreper noen, så er det skjelden de tas hvis de gjør jobben grundig.
hadde vel fått stjålet meg en bil i forveien.. lempet like i bagasjen og kjørt til et sted hvor jeg kan partere liket i fred og ro

Så hadde jeg pakket de forskjellige kroppsdele i hver sine plastikkposer og festet disse til noe tungt, for så å dumpe de (5?) posene ved forskjellige vann..

blir nesten sånn mafia-greier :P
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Brenn liket (passer bra på en dag som denne, St. Hans), og ta med asken (og benrestene) og kvern de med noe sterke saker til å bli noe ala pulver, som du for eksempel kan kaste på havet.

Kanskje litt vanskelig å finne en slik kvern, men..

edit: Har man god tid, og sterke armer kan man jo bruke en vanlig kjøttkvern. Det vil ta tid, men det bør være mulig.

edit2: Pusseskiver som kan monteres på elektriske driller bør også være effektive mot ben.

edit3: IvI. Du er syk.
Sist endret av KaldBlod; 23. juni 2004 kl. 23:30.
Etter uendelige timer med Discovery Channel tror jeg ikke jeg tar sjansen på no' slikt.
Ja.. Se mye FBI-files, forensic detectives og CSI.

På en del filmer fjerner de jo tenner, fingeravtrykk og slikt, før de deretter brenner selve liket.

Brenner man liket helt opp, pulveriserer tennene, og fjerner alle spor som kan lede deg tilbake til åstedet (fingeravtrykk, hårstrø, sigarett-sneiper, svette- og bloddråper +++), samt at man skaffer seg et godt alibi er man jo rimelig sikra for å ikke bli tatt.

Selve drapsmetoden må vel være gansk diskré og lydløs, tenker jeg.
Spill litt Hitman.
Altså, forbrente lik gjenkjennes på tannsettene. DNA er også tricky, ettersom det ikke ødelegges ved brenning. Varmen fra f.eks et bål er rett og slett ikke sterk nok.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Man må også huske på at man må være veldig kald. Det krever sannsynligvis mye av et menneske å skjære det opp, og/eller å hive det på et bål.
I snatch (eller var det lock stock?) så nevner man griser. Vet ikke hvordan det er i virkeligheten.
Ellers så er en annen ide å brenne det. Mener da ikke i et bål i hagen, men f.eks en slik industribrenner som brenner varmt. Problemet er selvfølgelig som alltid å få tak i en slik en. Kansje man kan legge det inn i en koffert (isolert, for å slippe lukten), låse kofferten godt og levere den inn som spesialafall (eller på en annen måte få de til å destruere den i god tro). Under falskt navn da.
Problemet er om man bor i byen. Bor man på landet er det "uendelig" med muligheter. Man kan dumpe det i en jete gryte (med mye vekt festet med kjetting selvfølgelig. Rustfri). Eller om man har et vann/myr i nærheten med mye gjørme/myk bunn kan man dumpe det der. Har man nokk vekt vil det synke ned i bunnen.
Syre er selvfølgelig en gammel kjenner, men krever igjenn at man har tillgang på det, og et sted å utføre saken uten at noen merker det.
I byen tror jeg kansje jeg ville prøvd å dumpe det i kloakken. Da ville det ikke forsvinne, men kansje bli så ødelagt at det ikke var flere spor fra meg igjenn på det.
Man kan jo la det ligge i et hus og sette fyr på det. Da kan det dog være vanskelig å få liket ødelagt nokk.
Kansje det er mulig å legge det i en svær koffert å sende det til f.eks Sør-amerika (under falskt navn da selvfølgelig). Det bør man nok da kansje gjøre før det begynner å lukte. Og passe på at det er godt festet og at kofferten er ordenlig låst. Bør vel enten være en litt "luguber" flyplass, eller få ett eller annet firma til å hente den å dumpe den ett eller annet sted der.
Hmm. Skikkelig sterk varme trenger man vel ja.


Syre er også en god idé.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Først skaffer man seg et saftig alibi. Man kjøper billett til danskebåten, og gir billetten til en kammis. Hvorfor ga du han billetten? Jo, du følte deg ikke så bra (Du kan også spise kebab på en luguber sjappe et par dager før "du" skal dra på båten, slik at du blir dårlig i magen).

Så, mens "du" er på danskebåten, legger du deg til og venter på personen. Man må selvsagt gjøre litt research før man går til verks. Hvis personen tar seg en joggetur i marka hver kveld, venter du på personen.

Når du ser personen uti marka, ser du deg om etter evt. vitner, før du smekker til personen med et hjemmelaget balltre?

Hjemmelaget, you say?

1 stk. jernrør.
plenty blykuler

Først tetter du igjen ene enden av røret, fyller på med blykuler, og tetter igjen andre enden slik at kulene holder seg i ene enden. dette funker også fint hvis du skal ødelegge eiendom.

Når du har klinka til personen, tar du og hiver kroppen i et badekar fylt med saltsyre.

Så, når "du" har kommet hjem fra danmark, finner du ut at du skal lage deg et grillsted, og da trenger du betong. Resten kan dere vel tenke dere til

Disclaimer: Bla bla, fictional story, blabla...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Mortiferus
I snatch (eller var det lock stock?) så nevner man griser. Vet ikke hvordan det er i virkeligheten.
Ellers så er en annen ide å brenne det. Mener da ikke i et bål i hagen, men f.eks en slik industribrenner som brenner varmt. Problemet er selvfølgelig som alltid å få tak i en slik en. Kansje man kan legge det inn i en koffert (isolert, for å slippe lukten), låse kofferten godt og levere den inn som spesialafall (eller på en annen måte få de til å destruere den i god tro). Under falskt navn da.
Problemet er om man bor i byen. Bor man på landet er det "uendelig" med muligheter. Man kan dumpe det i en jete gryte (med mye vekt festet med kjetting selvfølgelig. Rustfri).
Vis hele sitatet...
Greia er vel at om du bor på landet, så kjenner alle deg, og vet om alle steder du vet om. Om en person blir meldt savnet vil folk søke på alle tenkelige steder. Sånn ca. iallefall.

Å legge liket i en stor koffert og dumpe det på en søppelfylling er muligens mulig, men en vet aldri hvor mye disse rettsmedisinerne (eller hva de kalles?) kan finne ut. Det er ganske utrolig.
Opprinnelig postet av adagio
hadde vel fått stjålet meg en bil i forveien.. lempet like i bagasjen og kjørt til et sted hvor jeg kan partere liket i fred og ro

Så hadde jeg pakket de forskjellige kroppsdele i hver sine plastikkposer og festet disse til noe tungt, for så å dumpe de (5?) posene ved forskjellige vann..

blir nesten sånn mafia-greier :P
Vis hele sitatet...
Dette innebærer jo at DNA spres under parteringen - dessuten ender man opp med bilspor her og der, og en stjålen bil kan gjerne komme med ulumskheter: En mobil liggende i hanskerommet, tracking chips som sporer bilen, karakteristisk hjulspor og spesielt utseende. Hvis politiet finner bilen (og det må de jo før eller siden) vil de se på alle mulige folk som kunne ha stjelt det: Hvis man trenger en bil til et drap stjeler man den ikke fra Oslo Sentrum hvor det er vitner.

Man må også huske på at man må være veldig kald. Det krever sannsynligvis mye av et menneske å skjære det opp, og/eller å hive det på et bål.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke er kald, har man blitt tatt før man er i gang, hvis man dreper av personlige årsaker blir man tatt.


Brenner man liket helt opp, pulveriserer tennene, og fjerner alle spor som kan lede deg tilbake til åstedet (fingeravtrykk, hårstrø, sigarett-sneiper, svette- og bloddråper +++), samt at man skaffer seg et godt alibi er man jo rimelig sikra for å ikke bli tatt.
Vis hele sitatet...
Offentlig område er smart såntsett: Mange beveger seg inn og ut av sonen, mange mistenkte, og lite folk om natten. Det er derimot en risiko at noen faktisk er der - og da kan man måtte drepe mye flere folk enn beregnet.


Selve drapsmetoden må vel være gansk diskré og lydløs, tenker jeg.
Spill litt Hitman.
Vis hele sitatet...
Brukket nakke er nok veien å gå, men man skal være rask før rigor mortis fremtreffer og liket blir stivt som en pinne. Dette avtar etter noen timer, men har man så langt alibi?

Et annet punkt jeg tror er lurt å tenke på er hva man skal gjøre med den naturlige nedbrytingsprosessen: Er det mulig å påvirke den slik at dødstidspunktet kan forskyves? Kulde og innpakning (og utpakning senere) er jo to muligheter jeg umiddelbart ser...

Når du har klinka til personen, tar du og hiver kroppen i et badekar fylt med saltsyre.
Vis hele sitatet...
Da bør man ha tilgang på saltsyre, og det blir fort mistenkelig når noen skaffer nok til å løse opp et helt lik. Med normal saltsyre trenger man gjerne flere doser for å bli kvitt liket, den nøytraliseres jo ettervært, og kroppen er forbanna stor.
Opprinnelig postet av adagio
hadde vel fått stjålet meg en bil i forveien.. lempet like i bagasjen og kjørt til et sted hvor jeg kan partere liket i fred og ro

Så hadde jeg pakket de forskjellige kroppsdele i hver sine plastikkposer og festet disse til noe tungt, for så å dumpe de (5?) posene ved forskjellige vann..

blir nesten sånn mafia-greier :P
Vis hele sitatet...
Lurt å stjele en bil, slik at det blir enda mere oppmerksomhet rundt det.
Så skal du skjære opp liket og du får problemer med blod og griserier.

Ting bør nok hvertfall gjøres så rent som mulig.
En ganske enkel metode som funker bra tror jeg er jo å stalke offeret en stund, for deretter å bare stikke personen ned en mørk kveld.

Det må selvfølgelig ikke være vitner tilstede, og ting må skje raskt og smidig.

Et alibi er kanskje lettere å skaffe seg da, for det er jo ikke lange tiden man bruker på selve drapsprosessen her.

Bevis er en annen ting, men hvis en sikrer seg for at en ikke mister hårstrå, spytt, hud elller lignende er det svært lite som kan knytte deg til mordet.

Edit: Å stikke ned offeret kan kanskje ikke være så lurt, da man sitter igjen med et blodig drapsvåpen.

Kanskje lettere å knekke nakken?
Sist endret av flames; 23. juni 2004 kl. 23:44.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av afen
Først skaffer man seg et saftig alibi. Man kjøper billett til danskebåten, og gir billetten til en kammis. Hvorfor ga du han billetten? Jo, du følte deg ikke så bra (Du kan også spise kebab på en luguber sjappe et par dager før "du" skal dra på båten, slik at du blir dårlig i magen).

Så, mens "du" er på danskebåten, legger du deg til og venter på personen. Man må selvsagt gjøre litt research før man går til verks. Hvis personen tar seg en joggetur i marka hver kveld, venter du på personen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert at Politiet vil tro deg når du forteller at du var på danskebåten, om de mistenker deg (noe de gjør om de spør nettopp deg, siden dette fiktive drapet ikke har noe motiv og du ikke har noen relasjoner med offeret). Hva gjorde du på båten? Hvem møtte du? Hva kjøpte du?
Det er også mulighet for at kameraten din får snusen i dette, og sannsynligheten for at han driter seg ut blir stor. En mulighet er å fortelle han hele greia, men han kan sprekke, evt. forsnakke seg i et avhør.
Opprinnelig postet av flames
En ganske enkel metode som funker bra tror jeg er jo å stalke offeret en stund, for deretter å bare stikke personen ned en mørk kveld.
<snip>
Bevis er en annen ting, men hvis en sikrer seg for at en ikke mister hårstrå, spytt, hud elller lignende er det svært lite som kan knytte deg til mordet.
Vis hele sitatet...
Stikke ned offeret? Vil ikke dette innebære blod og slikt som kommer ut? Det blir også massevis av skriking med en slik metode, og du er ikke garantert å få drept noen (kniver blir glatte i blod, og folk tåler forbausende mye), med mindre du sniker deg innpå og tar strupen, men dette betyr rundt fire liter blod i fri flyt.

Edit: Å stikke ned offeret kan kanskje ikke være så lurt, da man sitter igjen med et blodig drapsvåpen.

Kanskje lettere å knekke nakken?
Vis hele sitatet...
sant, men å knekke nakken på folk krever en del spisskompetanse... Dessuten må man være sterk og rutinert - noe de ferreste mordere er. Hvis du derimot har kompetansen til å knekke nakken på folk - vel, da havner du i søkelyset fort.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av KaldBlod
Det er ikke sikkert at Politiet vil tro deg når du forteller at du var på danskebåten, om de mistenker deg (noe de gjør om de spør nettopp deg, siden dette fiktive drapet ikke har noe motiv og du ikke har noen relasjoner med offeret). Hva gjorde du på båten? Hvem møtte du? Hva kjøpte du?
Det er også mulighet for at kameraten din får snusen i dette, og sannsynligheten for at han driter seg ut blir stor. En mulighet er å fortelle han hele greia, men han kan sprekke, evt. forsnakke seg i et avhør.
Vis hele sitatet...
Det som er det fine, er at du ikke er på danskebåten, selv om du planla det. Altså, du hadde tenkt deg en tur på danskebåten, men du fikk i deg noe rart når du hadde i deg den kebaben, og du ble sengeliggende. For å få det hele litt mer troverdig, kan du jo skaffe deg en kvittering fra nevnte lugubre kebabsjappe.

Ang. kameraten som får billetten, så tror også han at du er sengeliggende. Han kan altså ikke mistenke deg for noe.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Enda et punkt... Hvorfor må du bli kvitt offeret?

Forgiftning fra stoffer som mennesker får i seg av små mengder hver dag, men her en overdose bør det være mulig å komme unna med.
Om ikke offeret har noen fiender, og at døden inntreffer på et veldig tilfeldig tidspunkt (ingen andre mistenkelige dødsfall innenfor samme tidsramme etc.), er det ikke engang sikkert at det vil bli noen sak ut av det.

Hvordan forgifte et menneske?
Piller kan lures inn gjennom væske. Gass er også en (mer komplisert) mulighet.
Alle mistenkelige dødsfall obduseres, dessverre. Hva slags gift skal man bruke, de tar jo alltid blodprøver for å se etter leverskade/forgiftning.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Nichotin
Altså, forbrente lik gjenkjennes på tannsettene. DNA er også tricky, ettersom det ikke ødelegges ved brenning. Varmen fra f.eks et bål er rett og slett ikke sterk nok.
Vis hele sitatet...
I en av Jan Guillous bøker om agenten Hamilton, får hovedpersonen i oppgave å fjerne alle DNA spor etter en gjeng atomvåpensmuglere. Jan Guillou er kjent for å gå grundig til verks for at historiene hans teoretisk sett skulle kunne vært sanne og i denne boka parterer de likene og brenner dem. Likbålet brenner ganske lenge og etterpå senkes asken ned i en islagt sjø.
Tror absolutt dette skulle vært gjennomførbart hvis man har tid nok...
Hva med maursyre? Er det sterkt nok? Mye brukt i landbruk, og det er derfor ikke mistenksomt å kjøpe store mengder.
Ok.

Jeg kom til å tenke på forskjellige drapsmetoder nå.

altså.. knvistikking -> mye søl og slikt, pluss at mange kan tåle en god del stikk

knekke nakken? -> krever en del spisskompetanse som IvI sa, derfor kan det bli vanskeligere enn planlagt.


Hvilken metode kan brukes for å drepe offeret kjapt, lydløst og uten "noen" spor?
Kveling?

Krever vel også en god posjon styrke.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Kveling. Sporene blir på offeret.
(Slagmerker og merker fra hvor du har grepet offeret).

Hvordan er forresten tilgjengeligheten på kloroform? (Stoff som får folk til å "sovne" eller besvime, veldig kjapt. Ofte brukt i film.)
Kan pakke liket i en koffert full med kaffebønner, for så å sende det til afrika eller et land langt borte...Om det skulle dukke opp narkohunder, vil ikke de kunne kjenne lukta av liket...
Opprinnelig postet av zwifty
Kveling?

Krever vel også en god posjon styrke.
Vis hele sitatet...
Sett teoretisk at man har kvelt noen, hvilke sport kan man risikere på offeret, som også kan linkes til deg? Neglene til offeret pleier ofte å ha en del av din hud og dna under seg, hvis offeret får sjansen til å forsvare seg.
Kveling ja.. Hvis en bruker hansker og kveler offeret på en mørk kveld med ingen vitner, pluss at man har et godt alibi er man vel rimelig sikra?
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Et gammelt lik lukter sannsynligvis mer enn en haug med kaffebønner. Har hørt at den lukta er direkte avskyelig.

Opprinnelig postet av flames
Kveling ja.. Hvis en bruker hansker og kveler offeret på en mørk kveld med ingen vitner, pluss at man har et godt alibi er man vel rimelig sikra?
Vis hele sitatet...
Man er aldri sikra. Man etterlater seg spor uansett hvor mye du prøver å forhindre det.
Giftstoffer vil vel også kunne spores i liket.

En koffert som er stor nok til en menneskekropp, må vel være ganske mistenksom?
ja men om man isolerer det først, vil ikke lukta sive ut...Det som evt. skulle sive ut, tar kaffebønnene...
Ikke glem at kveling gir offeret en enorm styrke - alle blir desperate når de vet de dør. Man får dermed sitt DNA under fingerneglene til liket, og DNA på seg selv. Jeg vil satse på slag mot bakhodet, raskt og effektivt, og hvis man sørger for at slaget fordeles jevnt bør det ikke bli noe søl, så lenge man ikke smadrer hudlaget. Hvis man fort pakker det inn i en søppelsekk blir det (hjernemassen) ikke spredt heller.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Hud og hårpartikler detter av om man slår noen hardt nok til at de dør. Dessuten er dette veldig risky, da sannsynligheten for at de dør er veldig stor.

edit: hot damn! 600!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Mortiferus siden jeg så Snatch i dag så skal jeg gå i litt mer detaljer en deg.

1. kutt liket opp i seks deler, og legg det i en haug. Gjør transporten mye lettere.
2. så må man bli kvitt disse seks delene. Det er her grisene kommer inn i bilde. (*)
3. Så trenger man bare sulte grisene et par dager, da vil alt kjøttet gli ned som bare det
4. Man bør fjerne hår og tenner før man gir kjøttet til grisene. (kan gjøres etter på, men gisedritt er ikke så lekkert..)

* 16 griser per lik. Et 90kg lik vil gå ned på 8 min. det vil si at en gris vil klare 1kg rått kjøtt i minuttet.

jeg kan igrunnen ikke se så mange svakheter ved denne metoden. Problemet ligger i å skaffe minimum 16 griser.

edit: ps dette var fritt etter hukomelsen så si i fra vis dere finner noen feil i henhold til filmen
Sist endret av sptz; 24. juni 2004 kl. 00:02.
Hmm.. altså:

Man følger etter offeret en mørk kveld med ei slags klubbe eller noe i hånda.
Man kommer tettere innpå, før man slår et dødelig slag i bakhodet, og så går man bare.

Man kan jo faktisk bare legge drapsvåpenet sammen med liket, så lenge ikke fingermerkene er på det?
Man kutter såklart opp liket og legger det i plast, før man stenger det inne med kaffebønnene...Og når folk først åpner kofferten er liket så ødelagt at det er uidentifiserbart...Og du sender kofferten under falsk identitet...
Opprinnelig postet av spetznaz

jeg kan igrunnen ikke se så mange svakheter ved denne metoden. Problemet ligger i å skaffe minimum 16 griser.
Vis hele sitatet...
Søl når man parterer, tilgjengelighet på griser, DNA som ikke brytes ned fullstendig i griseavføringen når du kommer i søkelyset er det åpenbare.
Man trenger jo ikke å pakke liket inn i noen koffert osv. så lenge man har alibi og fjerner alt av beviser?
Det du trenger er en stjelt moped/motorsykkel/crosser og en kraftig rifle. så kjører du inn i skauen og finner et bra sted så skyter du persjonen og kommer deg unna på mopeden og kjører masse stier og sånt til et vann hvor du sender moppa utti. så har du en bil ved det vannet som du kjører hjem med.
PS: Du har seff på noe regntøygreier som ikke gir ifra seg så mye fiber.
PS2: rifla har du i en sekk når du kjører
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av spetznaz
Mortiferus siden jeg så Snatch i dag så skal jeg gå i litt mer detaljer en deg.

1. kutt liket opp i seks deler, og legg det i en haug. Gjør transporten mye lettere.
2. så må man bli kvitt disse seks delene. Det er her grisene kommer inn i bilde. (*)
3. Så trenger man bare sulte grisene et par dager, da vil alt kjøttet gli ned som bare det
4. Man bør fjerne hår og tenner før man gir kjøttet til grisene. (kan gjøres etter på, men gisedritt er ikke så lekkert..)

* 16 griser per lik. Et 90kg lik vil gå ned på 8 min. det vil si at en gris vil klare 1kg rått kjøtt i minuttet.

jeg kan igrunnen ikke se så mange svakheter ved denne metoden. Problemet ligger i å skaffe minimum 16 griser.

edit: ps dette var fritt etter hukomelsen så si i fra vis dere finner noen feil i henhold til filmen
Vis hele sitatet...
Hvordan parterer du et lik uten å lage en hel jævla masse spor?
Offeret er ute på sin daglige joggetur, det er mørkt, mens morderen står klar.

Når joggeren kommer blir han/hun slengt i bakken for så å få en sekk over hode og overkroppen.
Føttene blir så bindt sammen.

Sekken er laget til dette og er helt tett, den har også en slange som er koblet til en gassflaske med en gass som raskt får offeret til å sovne og til slutt tar livet av han/henne.

Blir dette gjort raskt nok, så vil ikke vå kjære jogger rekke å skrike til seg oppmerksomhet.
(spessielt siden vi befinner oss en god del kilometer utenfor befolkete områder).

Så når drapet er gjort, sitter man igjen med en død kropp, og en hjemmelaget "gasspose".
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Vadder
Det du trenger er en stjelt moped/motorsykkel/crosser og en kraftig rifle. så kjører du inn i skauen og finner et bra sted så skyter du persjonen og kommer deg unna på mopeden og kjører masse stier og sånt til et vann hvor du sender moppa utti. så har du en bil ved det vannet som du kjører hjem med.
PS: Du har seff på noe regntøygreier som ikke gir ifra seg så mye fiber.
PS2: rifla har du i en sekk når du kjører
Vis hele sitatet...
Den bilen, da? Lager ikke den noen spor?
Et rifleskudd høres utrolig langt.

Og hvordan har du tenkt til å få en person som du ikke har noen relasjoner med til å bli med deg (langt) ut i skauen?

Opprinnelig postet av zwifty
Offeret er ute på sin daglige joggetur, det er mørkt, mens morderen står klar.

Når joggeren kommer blir han/hun slengt i bakken for så å få en sekk over hode og overkroppen.
Føttene blir så bindt sammen.

Sekken er laget til dette og er helt tett, den har også en slange som er koblet til en gassflaske med en gass som raskt får offeret til å sovne og til slutt tar livet av han/henne.

Blir dette gjort raskt nok, så vil ikke vå kjære jogger rekke å skrike til seg oppmerksomhet.
(spessielt siden vi befinner oss en god del kilometer utenfor befolkete områder).

Så når drapet er gjort, sitter man igjen med en død kropp, og en hjemmelaget "gasspose".
Vis hele sitatet...
Massevis av spor fra offeret detter. Sporene fra joggenturen blir borte midt på veien. Folk finner ut hva som har skjedd her også. Og.. Hvordan frakter du med deg liket fra åsstedet?
Man venter til offeret tar sin daglige svømmetur i bassenget...

Så tar man enkelt og greit og puffer stereoanlegget uti vannet..

Det er spor etter mange ved ett basseng, så man kan ikke egentlig finneut hvem som har gjort det...
Orker ikke pønske ut noe, men et lite tips til dere. Et drap trenger ikke være å slakte en person. Hva med en død som kan være naturlig. Gift(ingen dårlig måte uansett, da slipper du alt blodet osv). Drukning, sportsulykker o.l Vinkl ideene litt annerledes. Bare et tips :P
Gi offeret ditt en sprøyte med ferskvann (kanskje helst når offeret ditt er i en dyp søvn (f.eks full?). Dette blir kanskje litt hardcore biologi men la gå, på grunna av blodcellenes osmotiske potensialet er høyere enn vannet, vil vanne trekke inn i celle, dette vil føre til at cellene sprekker på grunn av trykket og restene av cellene vil etterhvert danne en propp vil vil føre til at offeret dør. Ikke noe gift, ikke noe søl, bare en spøryte og vann fra krana.
De eneste kroppsdelene man trenger å kvitte seg med er hendene. Er der risikoen ligger. Klarer "liket" å skrape borti deg, kan det ha fått med seg noen hudceller/hår, et eller anna som kan gi dna-spor. Hugg av hendene, kvern de, ta de en vakumpakket pose, ta på klisterlapp "60kr/kg", ta båten til Danmark og kast posen over bord...
[quote]Opprinnelig postet av KaldBlod
[b]Den bilen, da? Lager ikke den noen spor?
Et rifleskudd høres utrolig langt.

Og hvordan har du tenkt til å få en person som du ikke har noen relasjoner med til å bli med deg (langt) ut i skauen?

Det er abre en tilfeldig persjon som er ute og jogger elns. bilen er parkert på en litt mer sentral asfaltert parkeringsplass
Opprinnelig postet av zwifty
Offeret er ute på sin daglige joggetur, det er mørkt, mens morderen står klar.

Når joggeren kommer blir han/hun slengt i bakken for så å få en sekk over hode og overkroppen.
Føttene blir så bindt sammen.

Sekken er laget til dette og er helt tett, den har også en slange som er koblet til en gassflaske med en gass som raskt får offeret til å sovne og til slutt tar livet av han/henne.

Blir dette gjort raskt nok, så vil ikke vå kjære jogger rekke å skrike til seg oppmerksomhet.
(spessielt siden vi befinner oss en god del kilometer utenfor befolkete områder).

Så når drapet er gjort, sitter man igjen med en død kropp, og en hjemmelaget "gasspose".
Vis hele sitatet...
Du føler at dette er effektivt? Klarer man først å få en sekk over hue og overkroppen på noen tror jeg det er like greit å slå rett på sekken med en hard gjenstand istedenfor å gå løs med en eller annen bisarr gassinnretning. Ikke at jeg har prøvd.
Hmm.. Jeg har funnet på en annen løsning.

Man "holder øye" med offeret en god stund. Finner ut ting om personen.
finner ut hvilke kafeer personen går på, hvilken frisør han bruker, hvor han bruker å gå tur med bikkja si, hvilken bil han kjører ++.

Så skaffer man seg et våpen på ulovlig vis (mange tvilsomme typer man kan få kjøpt seg ei salong-rifle hos, f.eks), selvfølgelig uten seriekode slik at det ikke kan spores tilbake til deg.

Så, en mørk kveld uten noen vitner plasserer du et dødelig skudd i offeret. Gjerne i hodet, så er du sikker på at personen er dau.
Dette høres ganske "enkelt" ut, men hvis man planlegger og tilrettelegger over ei god stund kan dette faktisk fungere supert. Hold hodet kaldt og ikke legg fra deg noen former for spor.

Neste steg er alibi. Denne delen er litt vanskeligere, men hvis en samarbeider med noen, kan det gjøres ganske enkelt.

Begge blir enige om en historie som skal fortelles til polities hvis man blir mistenkt.

Det som kan bli litt vanskelig her er:
* Skaffe et våpen
* Skaffe en partner, hvis ikke blir det vanskeligere med alibi
*Det å faktisk trekke av og drepe et menneske.


Edit: Å kvitte seg med våpenet, hvis det trengs, kan også bli et problem. Men gjøres alt riktig kan det fungere bra.

Edit2: En effektiv lyddemper kan lages selv, så støy fra ei lita salongrifle trenger man ikke å bekymre seg for.
Sist endret av flames; 24. juni 2004 kl. 00:21.