Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6106
Yo freaks!

Kunne tenkt meg et nytt TV! Usikker på hvilket merke burde jeg gå for? Hva mener dere er best? Det må være en 65". Kom gjerne med anbefaling til lydplanke også!
Pris? Vanskelig å slå oled fra LG.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Pris? Vanskelig å slå oled fra LG.
Vis hele sitatet...
Planen var å vente tålmodig på sidelinjen og slå til når det var kampanje på fjorårets utgave eller noe. Ny pris 15-17000-, men satser på under 10k kampanje! Har det ikke travelt sånn sett.
Så du har et budsjett på 10k som skal dekke både lydplanke og TV? Hvis du har en annen høyttaler liggende som du kan bruke når du spiller musikk ville jeg heller vurdert å droppe lydplanken til fordel for å kjøpe en litt bedre TV og heller kjøpe lydplanke senere. Til tross for at Raze er veldig fornøyd med OLED fra LG må jeg personlig si meg mer fornøyd med QLED fra Samsung, men dette er smak og behag. Ettersom du ønsker å kjøpe TV senere og ikke er ute etter noen spesifikk modell per dagsdato ville jeg heller dratt innom f.eks. Elkjøp for å se hvilke TVer du synes har fint bilde, du bør også tenke over om f.eks. Ambilight er noe du liker? Det kommer som regel gode tilbud på TVer på black friday.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av random72093 Vis innlegg
Så du har et budsjett på 10k som skal dekke både lydplanke og TV? Hvis du har en annen høyttaler liggende som du kan bruke når du spiller musikk ville jeg heller vurdert å droppe lydplanken til fordel for å kjøpe en litt bedre TV og heller kjøpe lydplanke senere. Til tross for at Raze er veldig fornøyd med OLED fra LG må jeg personlig si meg mer fornøyd med QLED fra Samsung, men dette er smak og behag. Ettersom du ønsker å kjøpe TV senere og ikke er ute etter noen spesifikk modell per dagsdato ville jeg heller dratt innom f.eks. Elkjøp for å se hvilke TVer du synes har fint bilde, du bør også tenke over om f.eks. Ambilight er noe du liker? Det kommer som regel gode tilbud på TVer på black friday.
Vis hele sitatet...
10k skal bare dekke tv bare Satt er budsjett på 20k på tv og lyd. Har kikka litt på QLED samsung 65". Så det lå en ute nå til 10k, og ny pris var 17k, å vurderer den litt!
Anbefaler TV med Ambient Light eller Ambilight el hva det kalles
Om de du ser på er i en grønn skog vil veggen bak TVen lyse grønt, om de nyter en fin solnedgang eventuelt kriger og det eksploderer over alt vil det lyse opp i rødt og oransje bak TVen.
Naturprogrammer som Planet Earth 2 blir så ufattelig mye flottere med matchende lys bak TVen, enten man er i en gyllen ørken, regnskogen eller under vann.

Du fatter poenget Det høres kanskje ikke spesielt nødvendig ut, men jeg lover deg at det kan høyne en vanlig TV-opplevelse til noe i retning kino. Lyset setter mye mer stemning.
Sist endret av krystallkongen; 14. juli 2020 kl. 20:03.
Hadde en LG 65’’QLED tidligere som nå har blitt byttet ut med en 78’’ Samsung QLED og må si meg mere fornøyd med den.

Nå er det jo sånn at dette er en dyrere TV, men tenker da mere på utsende og operativsystem etc. Er så lettvint og enkelt.

Tror du hadde blitt fornøyd med en QLED fra Samsung. Samt du finner en som er på kampanje.
Psykonaut
Trådstarter
Høres bra ut! Blir nok en samsung da! Må sjekke ut ambient light også. Hørtes fett ut!
Uvaksinert 👍
Er det kun Philips som har bakgrunnsbelysning (ambient light) ?
kjøp alltid TV på Black Friday. kjøpt 75'' samsung 7 serie 4k for 19999 (34999)
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
kjøp alltid TV på Black Friday. kjøpt 75'' samsung 7 serie 4k for 19999 (34999)
Vis hele sitatet...
Ja, tenk på det. Men det er ikke helt uvanlig at tilbud på black friday er de samme tilbudene som har vært tidligere det året. Det er også butikker som skrur opp priser på produkter før black friday slik at tilbudene virker enda bedre. Får følge litt med
Når jeg sitter og surfer på nettet legger jeg ofte merke til at komplett.no har noen gode tilbud på diverse TVer. Opp mot 60% på det meste.

Så du klarer nok fint å finne en Samsung/LG/Philips QLED TV med bra pris iløpet av noen uker der.
Ambilight er noe du selv bør utforske. Hadde det selv før, og jeg mislikte det. Så endte opp med å alltid ha det av.
Selv mislikte jeg ambient lighting frem til jeg prøvde det selv. Kanskje ikke til alt men til film og serier som er pene å se på.. typ Avatar etc så er AL utrolig bra faktisk