Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1003
Heisann.

Jeg lurer om noen har praktiske løsninger til netflix og spotify på tv? Har forsterker med passive høytalere som gjerne kan brukes til begge deler, men ihvertfall spotify.
Har også xbox jeg kan bruke til netflix om det er noen gode forslag til enheter som passer best til bare spotify.

Pris har en del å si, da jeg ikke har råd til å kaste penger rundt meg men ønsker en permanent løsning.
Apple TV eller Chromecast.
Hvordan fungerer det i forhold til spotify og egen forsterker?
En Chromecast er koblet i over HDMI, så det er opp til TVen å bestemme hvor lyden skal hen. Hvis TVen nå bruker forsterkeren som output så vil det fungere helt fint. Likevel må kanskje TVen din stå på for å kunne høre på musikk, noe som kanskje ikke er så ønskelig. Dette kan ordnes ved å kjøpe en Chromecast Audio i stedet, som kommer med 3.5mm jack, RCA og optiske innganger. Denne har ikke støtte for Netflix, så det løser ikke hele problemet ditt. Alternativet er å bruke normal Chromecast og så trikse og mikse med HDMI-passthrough, splittere osv. slik at lyden går til forsterkeren og bildet til TVen.
Sist endret av Dyret; 27. september 2016 kl. 16:51.
Høres ut som en god løsning.
Hvordan fungerer dette om jeg fjerner mobiltelefon fra mulighetene? Altså at man er avhengig av en egen enhet med operativsystem? Evt om det fungerer å laste ned spotify til xbox og bruke keyboard/mus til det?
Tror Apple TV vil passe best for ditt bruk. Den er litt dyrere, men har egen optisk utgang som kan kobles direkte på forsterker, pluss at du kan styre den med egen fjernkontroll i tillegg til fra telefon.
Det skal jeg sjekke ut.

Takk for alle forslag uansett