Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  273 41257
Var ute på byen i Polen nå i sommer.Skulle ut å ha meg en røyk sammen med de andre jeg var ute med den kvelden, men de var forsvunnet bortevekk.. (fant ut etterpå at dem gikk for å kjøpe mat) Dette skjedde forsåvidt ganske tidlig på kvelden. Rundt 8-9.

Vel, gikk da et stykke unna alt bråket fra de 3-4 pubene som lå på rad og satt meg i en benk i parken og fyrte opp røyken min. Etter første trekk så ser jeg at det kommer det en gammal gubbe loffende bort og ber om å bomme en røyk. Så med engang at han var uteligger som ikke hadde det så altfor greit i livet sitt.

Han satt seg ned forsiden av meg, fikk en røyk og resten av ølen min. Han skravlet og bablet ivei om noe sikkert veldig mye spennende, men det var på polsk så jeg forstod ikke en skit. Satt nå der og røykte opp røyken min og da jeg var ferdig så gav jeg ham liksegodt hele røykpakka og alle småpengene jeg hadde på meg, type 40-50,-. Da fikk jeg knuseklem av gubben som begynte å grine av lykke..
Sist endret av Bombasa; 5. september 2012 kl. 11:54.
Da jeg var 14 år så jeg en lommebok ligge ute i snøen utenfor Trondheim Sentralbanestasjon. Jeg hoppet ut av bilen og plukka opp pengeboka der var det 4k, visakort, førerkort osv. Så gikk jeg inn på Sentralbanestasjonen og fant eieren som tydligvis hadde blitt frastjålet pengeboka et par minutter tidligere. Tyven hadde tydligvis blitt så redd at han bare hadde sluppet pengeboka uten engang å ta pengene.

Fikk 400kr i finnerlønn + et trivelig kaffebesøk noen dager seinere.
Sitat av FOX Vis innlegg
Da jeg var 14 år så jeg en lommebok ligge ute i snøen utenfor Trondheim Sentralbanestasjon. Jeg hoppet ut av bilen og plukka opp pengeboka der var det 4k, visakort, førerkort osv. Så gikk jeg inn på Sentralbanestasjonen og fant eieren som tydligvis hadde blitt frastjålet pengeboka et par minutter tidligere. Tyven hadde tydligvis blitt så redd at han bare hadde sluppet pengeboka uten engang å ta pengene.

Fikk 400kr i finnerlønn + et trivelig kaffebesøk noen dager seinere.
Vis hele sitatet...
Virker nå litt mer logisk at gubben rett og slett mista lommeboka?
Sitat av dagfinmikkel Vis innlegg
Veldig fin tråd, som får meg til å tenke på karma og dens komplekse lover. Så sent som i går var jeg og gikk en tur i skogen, der jeg kom over en ganske fet sykkel som noen åpenbart har bøffa og stasha. Fullt klar over at denne sykkelen tilhørte noen andre tok jeg den likevel med meg og cruisa ned til clas-ohlson for å kjøpe lås. Dette var nå min sykkel, men jeg tenkte jo litt på karma og hva jeg egentlig hadde gjort for å fortjene denne sykkelen. Det endte med at jeg ga en hundrelapp til en stakkar som så ut som han trengte det. Sykkelen beholder jeg, så får vi se om jeg har gjort opp for meg riktig.

Andre her som tror på karma?
Vis hele sitatet...
Kan jo for alt du vet være en som satt fra seg syklen og gikk til et nærliggende vann for å fiske eller liknende? Eller noen som var på sopptur? Ville ikke regnt med at en sykkel var stjålet kun fordi du fant den i skogen.

Uansett, har en god gjerning til på lager jeg kom på nå. Eller, god gjerning, vet ikke jeg men noe er det.

Etter en lang og slitsom dag i Dyreparken for et par år siden endte vi opp på McDonalds for å mekke oss noe mat. Forran meg i køen stod en veldig stor mann med en verge, han var mentalt utfordra på ett eller annet vis.

Da han skulle bestille fikk han vite at de ikke hadde mer av favorittmaten hans og han begynte å gråte høylytt, var tydelig fælt. Så hører jeg det, noe som gjør meg hinsides forbanna, en gutt, kanskje 14 år som sitter og høylytt etterlikner og gjør narr av han som står og gråter, for å så le.

Vet ikke helt hva som skjedde, tenkte ikke stort men reagerte bare ved å gå sakte bort mot han til jeg fikk oppmerksomheten hans, boret øynene mine dypt inn i sjela hans, pekte på han og rope 'DU! Hold kjeft, NÅ!' før jeg snudde meg og fortsatte med deg jeg holdt på med.

Ble stille fra den kanten ihvertfall.
Sist endret av Lyra; 5. september 2012 kl. 13:51.
Med jevne mellomrom gir jeg bort spill til tilfeldige mennesker som har få eller ingen spill på steam accounten sin.
Sist endret av TheFatNorseman; 5. september 2012 kl. 13:55.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Virker nå litt mer logisk at gubben rett og slett mista lommeboka?
Vis hele sitatet...
Neida, tyven hadde visstnok bare tatt pengeboka rett ut av hendene til dama når hu skulle betale, og løpt som f mot døra.
Spanderte McDonalds på to rumenske tiggere i byen forrige helg.
God følelse!
Sitat av Don Draper Vis innlegg
Spanderte McDonalds på to rumenske tiggere i byen forrige helg.
God følelse!
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helvete finner du på å gjøre noe så dumt?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hvorfor i helvete finner du på å gjøre noe så dumt?
Vis hele sitatet...
Meget full.
Sitat av Don Draper Vis innlegg
Meget full.
Vis hele sitatet...
Om du regelmessig presterer å utføre slike grusomme handlinger når du er full, vil jeg anbefale deg å kutte ut alkoholen!
Satte opp noen søppelkasser som blåste over ende klokken 2 på natten
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Om du regelmessig presterer å utføre slike grusomme handlinger når du er full, vil jeg anbefale deg å kutte ut alkoholen!
Vis hele sitatet...
Og du burde kanskje kutte ut det meste. Vil du "diskutere" på nivå med likesinnede så er VGs kommentarfelt bare noen tastetrykk unna.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Så din gode gjerning var å stjele en sykkel, beholde den og gi en hundrings til en tilfeldig person?
Vis hele sitatet...
Så det var det du fikk ut av innlegget mitt, ok. Jeg savner litt dypere forståelse rundt spirituelle ting, her virker det som tørrheten rår.
Sitat av luni Vis innlegg
Og du burde kanskje kutte ut det meste. Vil du "diskutere" på nivå med likesinnede så er VGs kommentarfelt bare noen tastetrykk unna.
Vis hele sitatet...
Tror og håper det var ment som en spøk

Fikk stipend i dag, traska inn på deli for å kjøpe sigg og kaffe, kjøpte 2 av hver og ga til den fasta junkien uttafor =)
Føler jeg gjør en god gjerning når jeg hjelper folk på freak
Spiste buffet hos peppez en gang. Tenkte jeg skulle utnytte tilbudet skikkelig, så jeg tok med meg en 2l isboks så jeg kunne ta med noe hjem også. På veg mot t-banen ser jeg en uteligger med et skilt "trenger penger til mat". Jeg hadde ikke penger, så jeg tilbød han pizza i stedet for. Han smilte og takket høflig nei. Uansett så syntes jeg det var bra initiativ.
Sist endret av SVA; 9. september 2012 kl. 23:12.
Kjørte en kav drita 17 åring som sov i på en bussholdeplass hjem i går kveld! :P
Den undervurderte
Var på byn på lørdag med en kompis, så så vi 2 jenter på samme alder som oss, som var for fulle til å ta vare på seg, så vi praiet en Taxi og kjørte de hjem, betalte for de gjorde vi og!
Stemme rødgrønt i valget neste år, for å hjelpe alle de stakkars høyrevelgerene.
Hadde akkurat lukeparkert i Oslo, så kommer det kjørende en liten asiater dame forbi og lurte på om jeg kunne lukeparkere for henne også. Tok det med et smil og lukeparkerte for henne
Låner av og til ut en liten hundrelapp her på freak for de stakkars studentene som ikke har penger til mat. Enda ikke fått noe penger i retur fra noen av dem, håper karmaen har tatt de hardt i dusjen en dag.

Utenom det er det lite gode gjerninger for fremmede, spanderte en halvliter og noen pizza-biter til 3 uteliggere for en stund siden.
Kjøpte 2 flasklodd for 25kr vær, bestemte meg på fårhånd at jeg skulle skrape begge å gi det jeg evt vant på til en som ikke har det så greit. Endte opp med at jeg vant 200kr som gikk til en som solgte sånnet blad
Jobber på en shell-stasjon. Her om dagen så jeg en ganske sjelden fugleart (Ligner på pingvin når de står oppreist) som så ut til å slite med og lette. Fuglen hadde trodd at kjørebanen vår var havet, så den landa der. Problemet med disse fuglene er at de kun kan lette fra vann, så jeg putta den i en shell-pose og kjørte den ned til havet. Fikk bra med creds fra kundene =)
Var innom butikken med en kompis i sted og han glemte å kjøpe seg drikke, så han fikk leskedrikken min. Møtte på han senere og da slang han en null-fem med fin cannabis i min retning. Ellers hjalp jeg (og en kompis) en dame med å lete etter hunden hennes en gang. Vi hørte noen skrek "Skvreein, skrveeein!" og kom løpende mot oss. Dama hadde visst mistet hunden sin, Svein, eller kanskje det var typen, var vanskelig å tolke den hysteriske oppførselen hennes. Mistenker at hun var under påvirkning av et/flere stoffer. Vi fant hvert fall ikke Svein da.