Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 908
Hydra er et program som er laget for å cracke forskjellige passord over internet. Hydra kan brukes på:
Currently this tool supports:
TELNET, FTP, HTTP, HTTPS, HTTP-PROXY, SMB, SMBNT, MS-SQL, MYSQL, REXEC, RSH, RLOGIN, CVS, SNMP, SMTP-AUTH, SOCKS5, VNC, POP3, IMAP, NNTP, PCNFS, ICQ, SAP/R3, LDAP2, LDAP3, Postgres, Teamspeak, Cisco auth, Cisco enable, LDAP2, Cisco AAA (incorporated in telnet module).
Vis hele sitatet...
Men jeg skal bare gå igjennom hvordan man installerer det på en Windows Maskin (det er inkludert i BackTrack) og hvordan man cracker FTP.

Det vanskelige med dette programmet er å installere det i Windows, for å kunne gjøre det må man ha et program som heter Cygwin. Installer alle pakkene, jeg installerte det i C:/Cygwin for det er enklest når man skal bruke det, hvis du vil installere Cygwin i en annen mappe så endrer du bare C:/Cygwin til mappen du installerte det i.

Når du har installert det last ned Hydra fra der pakk ut alle filene med WinRAR lag så en ny mappe i C:/Cygwin som du kaller for Hydra, kopier alle filene du pakket ut til C:/Cygwin/Hydra når du har gjort det starter du Cygwin. I Cygwin skriver du inn

Kode

cd /Hydra
./configure
Vent til ./configure er ferdig og skriv inn

Kode

make
vent til make kommandoen er ferdig og skriv inn

Kode

make install
Gratulerer du har nå installert Hydra i Windows.

Nå er det på tide å bruke Hydra, først må du ha noen ordbokfiler de vil jeg ikke legge til i guiden men jeg går ut i fra at du greier å bruke Google hvis du ikke lager en selv. I windows lagrer du ordbokene i C:/Cygwin/Ordbok i Backtrack lagrer du de i /Ordbok slik at de er lette å få tak i.
Start opp et kommandovindu i BackTrack, Cygwin i Windows og skriv inn

Kode

hydra
Hvis du får opp en liste med kommandoer i Hydra har du Hydra installert. Skriv så inn

Kode

hydra -l [brukernavn] -P /Ordbok/[ordboknavn] -e ns [ip eller url du vil hacke] ftp
Slapp av hvis det ble litt for mye for deg, jeg skal forklare alt sammen
-l (det er en liten L) er brukernavnet hydra prøver passord på, hvis du ikke vet brukernavnet bruker du denne kommandoen:

Kode

-L /Ordbok/[ordboknavn]
da bruker du en ordbok på brukernavnene og.
-P er passordene du skal prøve du må ha /Ordbok først for at hydra skal skjønne at det ikke ligger i root directory. Hvis du vet passordet men ikke brukernavnet bruker du liten P

Kode

-e ns
er at den skal teste uten passord og brukernavnet som passord hvis du bruker samme ordbokfil for brukernavn og passord skal du bare skrive

Kode

-e n
du skriver ftp på slutten for at den skal skjønne at det er ftp du vil cracke.


Jeg tar ikke ansvar for hva dere finner på med denne guiden, hvis dere vil teste selv kan dere prøve www.freehostia.com de har ftp som ikke blokkerer for mange forespørsler.

Glemte helt å legge til at hvis du er usikker på om noe skjer kan du bruke -vV for å se alle brukernavn og passord som blir prøvd ut

For å bruke -vV plasserer du det rett før ipen eller urlen du vil cracke.