Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 101897
Sitat av uppdali Vis innlegg
La oss seia at eg ikkje tykkjer godt om hippiar, og at det finst fleire som meg. Kva om det fell oss naturleg å rydje ut dei fredelege hippiane, sende dei i arbeidslæger og elles hive dei på Nordsjøen? Ingen reglar er det, må vita. Blir vi kvitt sjukehuskøane? Nei, men i minsto blir vi kvitt dei abstrakte filosofiske tankespeli folk syslar med. Ting blir ikkje betre av at vi berre er "tolerante" og ikkje "stressar". Menneski må ha noko å leva for.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men kalte du meg nettopp en hippie? Du ville i så fall fått bakoversveis hvis du visste hvor langt fra sannheten du befinner deg
Sist endret av felix_poker; 10. januar 2011 kl. 22:47.
De fleste av oss kjenner nok en eller annen som er pedofil, men som lever livet sitt helt normalt uten å gi inn for sine lyster. Slik som mange har sagt i denne tråden, så lenge han/hun ikke hadde utøvd legningen hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha en pedofil venn. Tror det er mange pedofile som ikke har lyst til å være pedofil.
Sitat av Ronnrein Vis innlegg
De fleste av oss kjenner nok en eller annen som er pedofil, men som lever livet sitt helt normalt uten å gi inn for sine lyster. Slik som mange har sagt i denne tråden, så lenge han/hun ikke hadde utøvd legningen hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha en pedofil venn. Tror det er mange pedofile som ikke har lyst til å være pedofil.
Vis hele sitatet...
Og det var det jeg prøvde å få fram i mitt første innlegg som ble slaktet av flere. Jeg hevdet at pedofile var kyniske folk, selvfølgelig er ikke alle som har den seksuelle legningen det, men de som gir etter for sine lyster og begriper seg på barn for å tilfredstille sine seksuelle drifter ER kyniske folk, dermed basta.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Og det var det jeg prøvde å få fram i mitt første innlegg som ble slaktet av flere. Jeg hevdet at pedofile var kyniske folk, selvfølgelig er ikke alle som har den seksuelle legningen det, men de som gir etter for sine lyster og begriper seg på barn for å tilfredstille sine seksuelle drifter ER kyniske folk, dermed basta.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det ble slaktet er nok at du ikke skiller mellom pedofile og overgrepsmenn, akkurat som du unnlater å gjøre her også. Ingen er uenige i at overgrepsmenn er kyniske mennesker, men mange er derimot uenige i at man som hovedregel kan si at pedofile er overgrepsmenn.
Sitat av Provo Vis innlegg
Grunnen til at det ble slaktet er nok at du ikke skiller mellom pedofile og overgrepsmenn, akkurat som du unnlater å gjøre her også. Ingen er uenige i at overgrepsmenn er kyniske mennesker, men mange er derimot uenige i at man som hovedregel kan si at pedofile er overgrepsmenn.
Vis hele sitatet...
Det er jo netopp det jeg gjør her? Skriver "de som gir etter for sine seksuelle drifter er kyniske mennesker." Det var jo det som var poenget.

La meg omformulere meg på nytt om det ikke var klart nok; Pedofile mennesker som IKKE forgriper seg på barn og prøver å holde seg unna, er ikke kyniske folk i denne sammenhengen. Men de som gir etter for sine drifter og forgriper seg på barn, DE er kyniske folk.
Sist endret av Omnibenevolence; 11. januar 2011 kl. 18:56. Grunn: fordi.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Euforia Vis innlegg
Det er jo netopp det jeg gjør her? Skriver "de som gir etter for sine seksuelle drifter er kyniske mennesker." Det var jo det som var poenget.

La meg omformulere meg på nytt om det ikke var klart nok; Pedofile mennesker som IKKE forgriper seg på barn og prøver å holde seg unna, er ikke kyniske folk i denne sammenhengen. Men de som gir etter for sine drifter og forgriper seg på barn, DE er kyniske folk.
Vis hele sitatet...
Det er jo netopp det jeg gjør her? Skriver de som gir etter for sine seksuelle drifter er kyniske mennesker. Det var jo det som var poenget.

La meg omformulere meg på nytt om det ikke var klart nok; Heterofile mennesker som IKKE forgriper seg på kvinner og prøver å holde seg unna, er ikke kyniske folk i denne sammenhengen. Men de som gir etter for sine drifter og forgriper seg på kvinner, DE er kyniske folk.
Vis hele sitatet...
Eg bytta ut to ord. Ser du fortsatt relevansen av det du skriv? Så langt er det ingen i tråden som har forsøkt å forsvare overgrep så vidt eg har fått med meg.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Det er jo netopp det jeg gjør her? Skriver "de som gir etter for sine seksuelle drifter er kyniske mennesker." Det var jo det som var poenget.
Vis hele sitatet...
Det du skriver er følgende:
Sitat av Euforia
Jeg hevdet at pedofile var kyniske folk (...)
Vis hele sitatet...
Selv om du senere sier at det gjelder de som er overgrepsmenn starter du med å påstå at pedofile er kyniske. Hvis det faktisk har seg slik, som enkelte har påstått, at pedofile ikke har større sannsynlighet for å begå overgrep enn andre er dette et ganske dumt utsagn – som også slashdot viser med sin lille omskriving.
Sist endret av Provo; 11. januar 2011 kl. 22:33.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis det faktisk har seg slik, som enkelte har påstått, at pedofile ikke har større sannsynlighet for å begå overgrep enn andre er dette et ganske dumt utsagn – som også slashdot viser med sin lille omskriving.
Vis hele sitatet...
Problemet er at de antageligvis har større sannsynelighet for å begå overgrep. Pedofili er tross alt, i forhold til andre legninger, ikke tilfredsstilbar.
Ja, jeg ser at jeg tabba meg ut. Greit, tar på meg den. Var litt kjapp i avtrekkern da jeg skrev "nå er det viktig å huske på at de fleste pedofile er kyniske folk". Vet jeg hevdet at jeg skilte mellom overgrepsmenn og pedofile i min første post, men innser nå at jeg ikke gjorde det.

Forøvrig holder jeg fortsatt fast på at pedofile som ikke gir utløp for sine lyster ikke er kyniske folk i utgangspunktet. Jeg mener selvfølgelig at de som begår overgrep er kyniske mennesker, og som Kyrios sier, pedfile har nok større sannsynlighet for å begå overgrep enn andre mennesker som lever med en ulovlig legning, noe som gjør det greit å si at det finnes mange kyniske pedofile mennesker, UTEN å generalisere og si at alle pedfile er kyniske mennesker som jeg gjorde i min første tråd.

Er veldig lite glad i å krangle og bli "uvenner" med folk, så håper jeg gjorde meg forstått!
Sist endret av Omnibenevolence; 11. januar 2011 kl. 22:57. Grunn: Fordi.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jeg vil bare si en ting, jeg stiller pedofile på samme nivå som homofile. Altså, jeg liker de ikke så veldig godt, men holder de seg unna barn så er jeg fornøyd.
Vis hele sitatet...
SemiColon: den tankegangen der hører hjemme på femtitallet, og jeg vil faen meg ha meg frabedt at du ytrer noe som helst av paralleller mellom homofili og pedofili generelt, for det er ingen. at pedofile kan være homofile er en ting, men homofile er faen meg ikke pedofile.

for min del er jeg sammen med en mann som er 16 år eldre og har aldri hatt et så velfungerende forhold.
Sitat av crimewave Vis innlegg
SemiColon: den tankegangen der hører hjemme på femtitallet, og jeg vil faen meg ha meg frabedt at du ytrer noe som helst av paralleller mellom homofili og pedofili generelt, for det er ingen. at pedofile kan være homofile er en ting, men homofile er faen meg ikke pedofile.

for min del er jeg sammen med en mann som er 16 år eldre og har aldri hatt et så velfungerende forhold.
Vis hele sitatet...
HAN stiller pedofile på samme nivå som homofile. Han sier ikke at de er like på noen som helst måte, han stiller de i samme klasse sett med sine øyne. En personlig mening altså. Han liker de like mye, er det så feil?
Sitat av moret Vis innlegg
HAN stiller pedofile på samme nivå som homofile. Han sier ikke at de er like på noen som helst måte, han stiller de i samme klasse sett med sine øyne. En personlig mening altså. Han liker de like mye, er det så feil?
Vis hele sitatet...
Kanskje man skal tenke på at det finnes homofile inne på dette forumet som faktisk kan ta seg nær av slike utsagn, moret?

Dette er et åpent forum, og man kan si hva man mener inne på dette forumet, men man skal fortsatt være litt forsiktig med sine uttalelser selv om man er anynome og sitter bak en skjerm når man diskuterer her.

Når en person sier at han stiller pedofile på samme nivå som homofile, uten noen form for begrunnelse, er ikke det et utsagn som veier særlig tungt, eller hva?
Sitat av Euforia Vis innlegg
Kanskje man skal tenke på at det finnes homofile inne på dette forumet som faktisk kan ta seg nær av slike utsagn, moret?

Dette er et åpent forum, og man kan si hva man mener inne på dette forumet, men man skal fortsatt være litt forsiktig med sine uttalelser selv om man er anynome og sitter bak en skjerm når man diskuterer her.

Når en person sier at han stiller pedofile på samme nivå som homofile, uten noen form for begrunnelse, er ikke det et utsagn som veier særlig tungt, eller hva?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes helt sikkert homofile på dette forumet. Men, det burde ikke akkurat komme som lyn fra klar himmel at det finnes personer der ute som stiller homofile og pedofile i samme gruppe. Litt naivt å tro noe annet.
Jeg vil jo også legge til at jeg ikke kunne tolke noe som helst negativt i det innlegget heller, han sa jo bare at han aksepterer de på samme måte, er det virkelig så galt?
det var jo langt ifra noe personangrep på hverken homofile eller pedofile så langt jeg kan se. Det at han ikke liker dem er ikke et angrep i den forstand.
Sist endret av moret; 12. januar 2011 kl. 19:08.
Etter 812 poster ser det ut til at vi går en del i ring - trådstarter har gitt opp tråden og jeg tror det er best at vi stenger den. Det er selvsagt fritt frem for å lage en ny tråd om emnet gitt at man kommer med et nytt bidrag til diskusjonen.